Rossz árakció és vállalkozásrombolás

Főbb pontok

Üdvözöllek, én Dajka Gábor vagyok, marketing szakértő, és ma egy sokat vitatott témáról, az árakciókról szeretnék beszélni. Sokan úgy gondolják, hogy az árkedvezmények a legjobb módszerek a forgalom növelésére. Azonban ha helytelenül használjuk ezt az eszközt, az könnyen a vállalkozás halálához vezethet. Ahogy mondani szoktam: „Az árakció öl, butít és nyomorba dönt.”

Miért öl az árakció?

Az árakciók túl gyakori alkalmazása a vállalkozások legnagyobb csapdájává válhat. Kezdetben forgalomnövekedést tapasztalhatunk, de hosszú távon az állandó akciók a profit elapadásához vezetnek. Ha egy vállalkozás folyamatosan csak az árat csökkenti, akkor az végül ahhoz vezet, hogy nem marad elegendő nyeresége a működéshez. Az akciós árak megfojtják a céget, hiszen ezekre hosszú távon nem lehet stabil üzleti stratégiát építeni.

Sokszor látom azt, hogy a vállalkozások kétségbeesésükben nyúlnak az árakciókhoz. A forgalom növelése helyett azonban az eredmény gyakran az, hogy nem képesek fenntartani a nyereségességet, és a vállalkozás összeomlik. Ezt nevezem az árakció halálos következményének: lassan, de biztosan megfojtja a céget.

Hogyan butít az árakció?

Az árakció butítja a vállalkozót, mert nem ösztönzi arra, hogy stratégiai gondolkodásra kényszerüljön. Egy 20%-os akció kiírása néhány perc alatt megoldható, de ez nem helyettesíti egy jól átgondolt marketingkampány létrehozását. Egy alaposan megtervezett kampány sokkal hatékonyabb lehet, mert célzottan szólítja meg a megfelelő közönséget, míg az árakció csak rövid távú megoldás.

Egy sikeres marketingstratégiának több részből kell állnia: piackutatás, célközönség azonosítása, megfelelő üzenet kidolgozása. Az akciók sorozata viszont arra ösztönzi a vállalkozókat, hogy kihagyják ezeket a lépéseket. A gyors és egyszerű árengedmény kiírása elaltatja a kreativitást és megöli az innovációs lehetőségeket.

Miért dönt nyomorba az árakció?

Az akciózás nem csak a vállalkozás profitját rontja, hanem az alkalmazottakat is súlyosan érintheti. Egy állandó akciózó cég nem képes megfelelően megfizetni a munkavállalóit, mivel nem termel elég nyereséget. Az alkalmazottak demotiváltakká válnak, a cég működése pedig stagnál vagy hanyatlásnak indul.

Gyakran látok olyan vállalkozásokat, amelyek egymás után több akciót is indítanak. Eleinte a kedvezmény vonzza az embereket, de idővel ez az eszköz elveszíti a hatékonyságát. Mi történik ezután? A vállalkozó újabb és nagyobb kedvezményt ad, de egyre kevesebb vevőt tud megszólítani. Végül arra ébred, hogy az ügyfelei csak az akciókra várnak, és magától már senki sem vásárol tőle.

Mi a megoldás?

Az árakció önmagában nem rossz dolog, de stratégiai tervezéssel és tudatosan kell használni. Az árakció akkor működik jól, ha része egy átfogó marketingstratégiának, nem pedig az egyetlen eszköz a forgalom növelésére. Az állandó árakciók helyett érdemes más marketingeszközöket is használni: ügyfélszolgálat fejlesztése, exkluzív ajánlatok, hűségprogramok bevezetése.

Egy jól megtervezett akciókampányban az árengedmény csak egy kis része az egésznek. Fontos, hogy olyan értéket nyújts a vásárlóknak, amely meghaladja az árat. Ne feledd, hogy a vállalkozásod hírnevének és stabilitásának megőrzése érdekében gondosan kell alkalmaznod az árképzést.

Összegzés

Az árakció egy veszélyes fegyver lehet, ha rosszul használjuk. Ahelyett, hogy folyamatosan csökkentenéd az áraidat, gondolkodj hosszú távú megoldásokban és építs ki egy stabil, fenntartható stratégiát. Az árakciót okosan használd, része legyen egy átfogó marketingkampánynak, amely hosszú távon segít növelni a vállalkozásod sikerét.

Ha bizonytalan vagy abban, hogyan alkalmazd az árképzési stratégiát vagy bármilyen más marketingeszközt, érdemes marketing szakértő segítségét kérni. Egy jó tanácsadás több millió forintot is megspórolhat, és segíthet abban, hogy vállalkozásod ne essen áldozatul a meggondolatlan akciózásnak.

Köszönöm, hogy velem tartottál!

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Laptop computer with a Hacked warning on the screen. Concept for hacker cyber attack danger

Facebook hirdetési fiókok feltörése

A Facebook hirdetési fiókok értékes célpontot jelentenek a hackerek számára, mivel ezekhez jellemzően bankkártyák és jelentős hirdetési költési keretek kapcsolódnak, valamint jól bejáratott hirdetési előzményekkel rendelkeznek. A támadók nem szórakozásból törik fel ezeket a fiókokat – a céljuk, hogy jogosulatlan hirdetési kampányokat indítsanak a nevünkben, és ezzel anyagi haszonra tegyenek szert. Gyakran saját affiliate ajánlataikat...
Hacker in hoodie working hacks code site on personal computer with green light

Google Ads fiókok feltörése: módszerek és védekezés

A vállalkozások és marketingügynökségek Google Ads fiókjaiban gyakran jelentős hirdetési költségkeretek, fizetési adatok és üzleti információk találhatók. Nem csoda, hogy a kiberbűnözők értékes célpontnak tekintik ezeket a fiókokat. Az elmúlt években (2024–2025) számos eset rávilágított arra, hogyan próbálnak illetéktelenek hozzáférni mások Google Ads fiókjaihoz – akár technikai trükkökkel, akár pszichológiai manipulációval. A Google 2024-es biztonsági...
Silhouette of head black paper 3d unicorn on sunset background

A Pegasus kémszoftver működése

A Pegasus kémszoftver – más néven Pegasus kémprogram – korunk egyik legfejlettebb és legveszélyesebb digitális megfigyelő eszköze. Ezt az izraeli NSO Group vállalat fejlesztette ki, és kiberfegyverként értékesíti kormányzati szervek számára világszerte. A Pegasus észrevétlenül képes behatolni okostelefonokba (iOS és Android rendszerű készülékekbe egyaránt), majd azokat 24 órás lehallgató készülékké alakítani. A telepítés után gyakorlatilag...
Business people working in an accountancy agency

Marketing ügynökség vagy külső szakértő?

Vajon miért válik szét ennyire élesen a marketing ügynökségek és a külső marketingszakértők közönsége? Sok vállalkozó úgy gondolja, hogy az ügynökségek nagyobb szervezeteket szolgálnak ki, azonban az elmúlt években egyre gyakrabban hallani olyan véleményeket, melyek szerint a marketing ügynökség valójában azoknak a kisvállalkozóknak való, akiknél még nincs kiforrott szervezet, és képesek elviselni, hogy csak minimális...

Itt érsz el

© Copyright 2025