Jön a Black Friday, közeleg a karácsony

Főbb pontok:

A novemberi és decemberi időszak hagyományosan a legjelentősebb, ami a vásárlásokat, a családi kiadásokat illeti. Ilyenkor van a Black Friday, amitől olykor teljesen megőrülnek az emberek, de már javában zajlanak a karácsonyi előkészületek is. A 2020-as év különleges, hiszen a járványhelyzet miatt korlátozások léptek életbe, a legtöbben otthon ülnek. Mikor aktuális az online áruház nyitása, ha nem most?

1200 milliárd forint. Ennyire becsülte a tavalyi évben az Országos Kereskedelmi Szövetség a magyarok költekezését, kizárólag december hónapra vetítve. Ebből a webáruházakban 80 milliárd forint feletti rekordforgalom realizálódott. Mindez 2019-ben történt.

Milliárdokért megy a harc az online térben

Egy évvel később sajnos dübörög a koronavírus-járvány, a kormány szigorú szabályozásokkal igyekszik megvédeni a magyarok életét, mindenhol kijárási tilalomról és bezárásokról olvasni. Borítékolható, hogy ebben a helyzetben szinte a teljes karácsonyi bevásárlási láz az online térbe tolódik majd át, azaz simán megdőlhet a tavalyi 80 milliárdos csúcsérték. Mi ebből a tanulság? Az, hogy ha a cégednek nincs megfelelően felépített webáruháza, precízen optimalizált tartalma, ebből a rengeteg pénzből egyetlen fillér sem vándorol hozzád.

Nem kérdés, hogy gy webshop működése soha nem volt még ilyen aktuális. Egyrészt a túléléshez szükséges akkor, amikor az emberek csak korlátozott idősávban mehetnek ki az utcára, másrészt hatalmas lehetőségek kínálkoznak ebben az új helyzetben.

Közeleg a Black Friday, amikor mindenki a neten költ

Csak 5775 Ft
kozepen

De ne rohanjunk előre decemberre, hiszen előbb még itt a Black Friday, amely november 27-én aktuális. Várhatóan ez a nap ezúttal tényleg más lesz, mint a többi: a boltokban megszokott tumultusok, a tömegnyomor biztosan elmarad a járványügyi előírások szerint, ezek az emberek így az online térben élik majd ki a vásárlási kedvüket, olykor függőségüket. Az akciók továbbra is aktuálisak, de egyszerűbb lesz azokat levezényelni, persze csak akkor, ha egy professzionális módon felépített webáruház biztosítja a vásárlók kényelmét.

SOS-jelleggel kell belevágni a webshop felépítésébe

Nem kérdés, hogy ezt a munkát minél hamarabb el kell kezdeni. Ahhoz, hogy karácsonyra eredményt lehessen elérni, precíz, minőségi munkára, magas színvonalú webáruházra, okosan elköltött hirdetési pénzekre van szükség. Ehhez szakember, tapasztalt marketinges kell. A munka SOS-jellegű, ám kivitelezhető, hogy egy cég, amely jelenleg még csak ismerkedik az online világgal, már a 2020-as karácsonyt nyereségesen zárja. Ehhez viszont bele kell kezdeni a tervezési és kivitelezési folyamatokba.

Hamar bele lehet tanulni az online világba

Nem kell félni az újdonságtól, egy webáruházat ugyanis könnyű kezelni. Persze csak azt, ami felhasználóbarát kialakítású, valamint a céges adatfeltöltésnél is a legpraktikusabb megoldásra törekszik. Az elkészítés kemény dió, nehéz munka, utána azonban a működtetéshez nem kell részletes informatikai tudás. Elegendő elsajátítani az alapokat, majd kidolgozni egy jól működő logisztikai rendszert. Ez ráadásul megkönnyíti az eladást, hiszen sok folyamat automatikusan működik majd, a szoftverek intézik a munka nehezét.

Hogy mi kell egy webshophoz? A cég részéről a szándék, hogy létrehozza, valamint hogy találjon egy erre alkalmas, rutinos szakembert. Soha nem volt még ez annyira aktuális, mint a 2020-as, a kereskedelmi dogmákat feje tetejére állító év hajrájában.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

DISC-modell használata az értékesítésben

Az értékesítés ritkán a „jobb ajánlatról” szól, és még ritkábban a „jobb emberről”. Sokkal gyakrabban dől el azon, hogy a vevő milyen kommunikációs ritmusban képes meghallani, amit mondunk. A DISC-modell – Domináns (D), Befolyásoló (I), Stabil (S), Szabálykövető (C) – ehhez ad gyakorlati térképet. Nem személyiségdiagnózist készít, hanem akcióképes nyelvet ad ahhoz, hogy percek alatt...

Bevezetés: „Generation Nice” – szép címke, gyenge bizonyíték

A „Millennials = Generation Nice” narratíva jól hangzik. A sajtó szívesen használja: emberközpontúbb, közösségibb, együttérzőbb fiatalokról beszél, akik a társadalmi hasznosságot a pénz elé helyezik. A gond az, hogy ez a kép leginkább stílusleírás, nem pedig adat. Ha a „milyen a generáció” kérdésre kutatási idősorokkal válaszolunk – vagyis ugyanazokat a kérdőíveket hasonlítjuk össze több évtized...

Mi az a Alpha Generáció?

A „Generáció Alpha” kifejezés azokat a gyerekeket és fiatalokat jelöli, akik nagyjából 2010 és 2024 között születtek – vagyis teljes egészében a 21. században. A címke Ausztráliából indult, demográfiai és piackutatási körökben terjedt el, és ma már a média, az oktatás és a marketing is rutinszerűen használja. A kérdés azonban nem az, hogy létezik-e ez...

Az AI nem ébred fel: fázisátmenetek a nagy nyelvi modellekben

„Az AI felébredt.” – sokszor találkozom ezzel a sejtelmes, mégis kényelmes narratívával. A jelenséghez tartozik egy menő szakkifejezés is: „emergens képességek”. A történet vonzó, mert drámát ígér: a kis modellek még „nem tudnak semmit”, a nagyoknál viszont egyszer csak felkapcsolódik a villany. Csakhogy a legjobb adatok és elméleti eredmények alapján ez a kép félrevisz. Amit...

Itt érsz el

© Copyright 2025