KKV Marketing Videók

A célcsoport meghatározása

A videó leirata:

A legtöbb vállalkozó ezt elrontja. Ha pedig rossz a célcsoportot meghatározás, akkor alapjaiban lesz rossz a kampány. Hiába fut a kampány magas költségen, ha nem a megfelelő emberekhez jut el.
A másik nagy hiba, hogy nem határozza meg a vállalkozó a célcsoportját, mert úgy van vele, hogy az ő termékét vagy szolgáltatását tulajdonképpen bárki igénybe veheti, mert pl. futócipőt mindenki vásárol. Ha nem szűkíti le reklámot befogadó emberek számát, akkor a világ összes pénze sem lesz elég a reklámra.

 

Hogyan kell meghatározni a célcsoportot?

Nos, ilyenkor az első kérdésem az, hogy férfinak vagy nőnek akarunk eladni. A második pedig az, hogy hány éveseknek.
Ilyenkor az a válasz szokott jönni, hogy férfiak és nők is szoktak nálunk vásárolni a 18 évestől az 50 évesig.
Ha a vállalkozó így látja a vásárlóit, akkor vezetni kell a vállalkozót. Nyilván nem ugyan annyi 18 éves lány vásárol nála, mint 50 éves férfi.
Ha túl vagyunk az első kettő alap kérdésen, akkor jöhetnek a további szűkítések.
Mit dolgoznak ésvagy milyen anyagi helyzetben vannak? Milyen árú termékeket szeretnénk eladni? Egy kétkezi munkás és egy felsővezető fizetése jelentősen eltérő lehet, de ha más nem, akkor a problémájuk biztos hogy más lesz.
Ha pl. öltönyt szeretnénk eladni, akkor valószínűleg az egyik célcsoportnak alkalmi öltönyt kell hirdetni, míg a másik csoportot pedig arról kell meggyőzni, hogy ez napi viseletre a legjobb választás. Az egyik célcsoport valószínűleg divatügyileg időtálló öltönyt keres, ami jó lesz 3 év múlva is, míg a másik az aktuális divatú öltönyt keresi, mert 1 év alatt úgy is elkoptatja.

A következő kérdések már a helyzettől függenek, vagy az is lehet, hogy a fentiekből én már tudok következtetéseket levonni.

Ilyen kérdések lehetnek, hogy pl.:
– milyen online vagy offline oldalakat, magazinokat olvas
– mit csinál a szabadidejében
– mi a célja a termékkel
– hol keres a problémájára megoldást

Stb..

Fontos, hogy a célcsoport meghatározásakor nem a mintavásárlót határozzuk meg. A célcsoport meghatározása sokkal általánosabb feladat.

Vélemény, hozzászólás?