A reklámok nem bírósági tárgyalások

Főbb pontok

Nézzük meg azt, hogy a marketingszélhámosok hogyan dolgoznak.

Először is, kitalálja valaki az új csodát. Volt már annyi, mint pl.: QR-kód, chatbot, popup ablak, értékesítési tölcsér, valamelyik alkalmazás új funkciója, TikTok stb. Én már nem is számolom. A csodának az a lényege, hogy alapjaiban véve változtatja meg a marketinges szakmát, a fogyasztói szokásokat. És hirtelen lépnek be az életünkbe. Nagyon fontos, hogy a csodák mindig egyszerűek és azonnal használhatóak, különösebb tervezést nem igényelnek – legalább is, ezt ígérik. Tehát mindenkinek mindenre jó. Talán most a podcast lesz az új csoda. Millió felületen hallgatható, csak egy mikrofon kell hozzá és egy kis beállítás után már lehet is készíteni az adásokat.

Nézzük meg a csodák életútját:

– Megjön a csoda és a marketingesek cikkeket írnak róla.

– A csoda használata valakinek sikert hoz, mondjuk megtriplázza a bevételt napokon belül. Erről pedig mindenki elkezd beszélni. Mivel mindenkit érdekel a téma, így ezt a sajtó is lehozza.

– A csodára gyorsan ráállnak a sarlatánok és kinevezik magukat a csoda szakértőjévé. A legrátermettebb kókler azonnal kiad egy infóterméket a csodáról, ami 120.000 Ft helyett 9.990 Ft-ba kerül.

– Majd a vállalkozók a markeitngügynökségüktől kérik a csodát. Erre pedig ilyen hype mellett nem lehet nemet mondani, még akkor sem, ha tisztán látja a szakember azt, hogy mi is zajlik valójában.

– Telnek múlnak a napok, hetek, de a forgalomban nem állt be változás, vagy ha igen, akkor elhanyagolható. A vállalkozók mérgesek lesznek, hiszen feleslegesen elköltöttek egy csomó pénzt. Ennek hangot is adnak.

– A csodát ígérő emberek felszívódnak a csoportokból, majd kiadnak egy közleményt, miszerint: ők nem ígértek semmit. És amúgy is, az innováció mindig kockázatos dolog, és ezt tudnia kellett volna mindenkinek.

Te milyen ilyen csodákra emlékszel az elmúlt évekből?

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Business people discussion explaining the financial graph data and marketing plan

Miért kell néha minden cégnek egy külsős marketing-tanácsadó?

Ahogy egy könyvet sem lehet belülről szerkeszteni, úgy egy vállalkozás sem tudja önmagát kívülről értékelni. A külsős marketing-tanácsadó legfőbb értéke éppen ebben rejlik: nem a részletek ismeretében, hanem az egész működésének friss, elfogulatlan látásában. Minden cég, bármennyire is ügyes, előbb-utóbb beleesik a saját gondolkodási mintáiba, működési szokásaiba, ismétlődő reflexeibe. Ez természetes – az ember arra...
Strategy Marketing concept

Így válassz marketingest

Kevés olyan döntés van egy vállalkozás életében, amelynek eredménye ennyire látható és ennyire nehezen korrigálható, mint a marketinges kiválasztása. Az ideális szakember a növekedés katalizátora, a rosszul megválasztott viszont évekre visszavetheti a fejlődést – vagy teljesen félreviheti a brandet. A helyzetet tovább nehezíti, hogy a marketingesek világa kívülről gyakran átláthatatlan: a pozíciók elnevezései kreatívak, a...
Young woman palying bubble soap outdoor

Amikor nem te választasz – hanem téged választanak

A digitális reklám ígérete egyszerű: személyre szabott ajánlások, hatékony elérés, nagyobb konverzió. De mi történik, ha a „személyre szabott” valójában zárt? Mi történik, ha a hirdetések, amiket látunk, nem csupán az érdeklődésünkhöz illeszkednek – hanem meg is határozzák azt? A rejtett algoritmusok világa nemcsak a vásárlási döntéseinket befolyásolja, hanem fokozatosan keretet ad annak is, hogyan...
Bored and thoughtful

Amikor az unalom nem csend, hanem szikra

Az unalom az egyik leginkább alulértékelt mentális állapot. Kellemetlen, nyugtalanító, elkerülendő. De vajon tényleg csak egy passzív űr az aktivitások között? A modern viselkedéstudomány válasza egyre inkább nemleges. Egyre több kutatás támasztja alá, hogy az unalom nem csupán hiányállapot, hanem pszichológiai késztetés: egyfajta mentális „újraindító rendszer”, amely az agyat értelmesebb vagy izgalmasabb stimuláció felé tereli....

Itt érsz el

© Copyright 2025