Aki történeteket mesél, uralja a világot

Főbb pontok:

Ahogy a régi mondás tartja: „Aki történeteket mesél, uralja a világot”

A legjobb módja, hogy felkeltsük az emberek érdeklődését, ha használjuk a történetmesélés eszközeit (angolul storytelling). Olyan történetbe ágyazva adjuk át az információt, ami közel áll az emberekhez, megszólítja és meghatja őket, így szinte az agyukba ég a mondanivalónk. Az embereknek úgy kellenek a mesék és történetek, mint a levegő. Gondoljunk csak a gyermekekre, akik elbűvölve, pislogás nélkül hallgatják a mesemondót, vagy a felnőttekre, akik képtelenek letenni egy könyvet, hiszen azt olvasva szinte megszűnik számukra a külvilág.

Nincs ez másképp a marketing területén sem. Az emberek szomjazzák az új, kreatív tartalmakat, történeteket. A nagy vállalatok elárasztják a világot reklámokkal, azonban a mennyiség nem feltétlen gerjeszt jobb statisztikát, sokszor mindez csak zaj marad az emberek számára a szürke hétköznapok hátterében. Gondoljunk csak bele, mennyivel többet ér egy ötletes reklám, mint a minden elárasztó reklámra költött pénzösszeg. Vajon mire emlékszik jobban az ember, egy egyszerű kisfiúra, aki beleharap a csokiba és dicséri, vagy egy raszta hajú férfire, aki csokiba harapva, attól eszméletlen energiát nyer, és ügyetlenkedve próbál mindenki segítségére sietni, azonban igyekezetéből mindig humoros katasztrófa alakul ki? (Ugye mindenki tudja, melyik reklámról beszélünk?)

Ha márkát szeretnénk építeni, mindenképp alkalmaznunk kell egy megkapó történetet, amihez az emberek kötni tudják a terméket.

Sok híres író megfogalmazta már, mi a véleménye a történetmesélésről.

Most összegyűjtöttünk nektek párat, hogy inspiráljon titeket a történetalkotásban.

“Egy történet sem él addig, míg valaki el nem olvassa. A kedvenc történeteink bennünk élnek örökké. Így nem fontos, hogy könyvet olvasol vagy filmet nézel, a Roxford mindig visszavár.” – J.K. Rowling

“Nincs hűségesebb barát a könyveknél” – Ernest Hamingway

“A történetmesélés sosem fog kihalni, hiszen az emberekbe van táplálva” – Margaret Atwood a Szolgálólány meséje írója

“Azért írom a történeteimet, hogy az emberek észrevegyék saját hibáikat” – Lena Waithe a Dr Csont írója

“Elárulok egy titkot. A régi történetmesélők sosem halnak meg. Ott vannak saját történeteikben” – Vera Nazarian

“Az emberiség a történetek függője. Még álmunkban is, mikor a testünk alszik, az elménk egész éjszaka fenn marad, hogy történeteket meséljen” – Jonathan Gottschall

“A jó történetek meglepnek minket. Elgondolkodtatnak. Benn ragadnak a fejünkben, és segítenek abban, hogy úgy lássunk át ötleteket és koncepciókat, ahogy egy Power Point prezentáció sosem képes láttatni” – Joe Lazauskas és Shane Snow

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

map of ukraine

Ukrajna EU-csatlakozásának lehetséges következményei

Ukrajna európai uniós csatlakozása történelmi jelentőségű lépés lenne, amely egyszerre hordoz nagy lehetőségeket és komoly kihívásokat. Az orosz–ukrán háború 2022-es kitörése óta az ország megerősítette elköteleződését az EU-integráció mellett: 2022 júniusában megkapta a tagjelölti státuszt, 2024 közepén pedig hivatalosan megkezdődtek a csatlakozási tárgyalások. Ukrajna csatlakozása alapjaiban alakítaná át az Európai Uniót politikai, gazdasági és társadalmi...
waterfall person iceland looking

A torzított önkép monetizálása: Miért működnek a személyiségtípuson alapuló marketingkampányok?

„Az emberek mindig azt választják, ami ismerősnek tűnik – még akkor is, ha az csak tükörképük torzítása.” – Dajka Gábor A modern marketing egyik legérdekesebb és legdinamikusabban fejlődő terepe az önkép alapú célzás – vagyis az, amikor a márka nem csak terméket, hanem tükröt kínál. E megközelítés pszichológiai alapja az, hogy emberek mélyen vágynak arra,...
PNG, zombie hands holding brain, isolated on white background.

Miért hoz rossz döntéseket az emberi agy?

„A racionalitás nem az alapértelmezett üzemmódunk. Az intuíció sokszor gyorsabb – és veszélyesebb.” – Dajka Gábor 1949-ben egy amerikai biztosítótársaság figyelemre méltó mintázatot vett észre: ügyfeleik hajlamosabbak voltak megkötni balesetbiztosítást, ha a termékleírásban szerepelt, hogy „légi balesetekre is vonatkozik”, mint akkor, ha csupán az állt benne: „halálesetekre is vonatkozik, bármilyen okból”. A kutatók, köztük később...
Writing working plan

Miért nem üzleti tervet írunk, hanem működő üzleti modellt építünk?

Amikor egy vállalkozás üzleti terv írásába kezd, a legtöbbször egy sablont keres először – egy előre elkészített Word-dokumentumot, amibe csak be kell írni a saját adatokat. Ez a megközelítés azonban nem hogy nem segít, hanem egyenesen veszélyes lehet. Miért? Mert az üzleti terv nem egy formai követelmény, hanem egy olyan gondolkodási eszköz, amely segít strukturáltan...

Itt érsz el

© Copyright 2025