Dajka Gábor – marketingszakértő a gyakorlatban

Főbb pontok:

Ha egy mondatban kellene összefoglalnom, mi különbözteti meg a munkámat a zajos piacon, azt mondanám: a marketing nálam nem kampánytrükkök egymásutánja, hanem fegyelmezett, üzleti célra optimalizált gondolkodásmód, amely a gyakorlatban, valós pénzáramlásban mérhető. Több mint tizenhét éve dolgozom vállalkozásokkal: láttam nulláról épülő mikrovállalkozást és százmilliós költésekkel futó rendszereket; beleálltam leálló kampányok újraélesztésébe, és terveztem teljes értékesítési tölcsért a semmiből. A „gyakorlatban” számomra azt jelenti, hogy az eszköztár – Google Ads, Facebook, YouTube, e-mail, tartalom, analitika – soha nem cél, hanem eszköz; a cél a fenntartható profit és az idegrendszeri terhelés csökkentése a vevő oldalán is. Az elmúlt években megtanultam, hogy az emberek nem a legalacsonyabb árra optimalizálnak, hanem a legalacsonyabb feszültségre: arra a vásárlási élményre, amelyben kevesebb a bizonytalanság, egyértelműbbek a lépések, jobb a kommunikáció. Ennek kiszolgálására építem a rendszereket. Nem választom el a stratégiát a kivitelezéstől: a terv csak addig terv, amíg az első adat vissza nem jelez. Onnantól mérünk, módosítunk, és addig ismétlünk, míg az eredmény nem igazolja vissza a hipotézist. Így dolgozom tanácsadóként, kivitelezőként és befektetőként is: integrálom a pszichológiai mechanizmusok iránti érdeklődésemet, a közgazdasági és pénzügyi szemléletet, valamint a szervezetfejlesztésből hozott rendet. Ez a kombináció az, amit ügyfeleim „széles látókörnek” hívnak – én egyszerűen munkakövetelménynek tartom egy olyan világban, ahol a digitális terek óráról órára változnak, a döntések pedig egyre gyorsabban és nagyobb tétre születnek.

Széles látókör, változatos tapasztalat: hogyan épül fel a döntéshozói kompetencia

A specializáció korszaka elhozta a szakértők sűrű erdejét: mindenkinek van „egy csavarja”, de kevés az a szereplő, aki fel tudja rajzolni az egész gépezetet. Én a pályám elejétől úgy pozícionáltam magam, hogy a teljes marketingrendszert lássam és mozgásban tartsam. Programozói alapok nélkül nem lenne elég mély a technikai megértésem; a kampánykezelés (Google Ads, Facebook, YouTube) nélkül nem lenne érzékem a hirdetési ökoszisztéma finomhangolásához; az e-kereskedelmi projektek nélkül nem érteném a kosárérték, a logisztika, a konverzió és a készletdinamika összefüggéseit; a tanácsadói és coaching-gyakorlat nélkül pedig nem tudnék valódi változást elérni egy szervezet döntési kultúrájában. Ez a horizontális tudás nem öncélú: akkor ér valamit, ha képes vagyok gyorsan modellezni, hol szivárog el a pénz (például nem az ajánlat gyenge, hanem a fizetési folyamat frikciós), és hol van az a tűréshatár, ameddig érdemes skálázni (például kreatív variációk helyett landoló-oldali üzenetkongruencia hiányzik). Tapasztalatom szerint a magyar kkv-szektorban a „rendszerben gondolkodás” hiánya a legnagyobb költség. Sokan kampányokat akarnak, miközben ügyfélszegmensekben, értékajánlatban és mérési keretrendszerben lenne előbb dolgunk. Én azt vallom: a marketing akkor stabil, ha stratégiai, taktikai és operatív szinten is van „gazdája” – és ha kell, ezt a szerepet ideiglenesen én vállalom, amíg a cég megtanulja házon belül viselni. A széles látókör tehát nem csupán több szakkönyv elolvasását jelenti, hanem azt a fegyelmet, amellyel a különálló komponenseket egymással működő rendszerré szervezed. Ez az, amit a gyakorlat, a sok száz iteráció, a sikerek és hibák finomítanak olyan érzékké, ami mellett a döntés már nem szerencse, hanem következetes mesterség.

A személyiség, mint motor: jövőorientáltság, belső kontroll, belső motiváció

Üzletileg az hozott tartós előnyt, hogy három személyiségvonásomat tudatosan a munkám szolgálatába állítottam. A jövőorientáltság nálam nem szeszélyes trendhajhászás, hanem következetes forgatókönyv-építés. Amikor új technológia érkezik – akár egy hirdetési platform változása, akár egy analitikai megoldás –, azonnal azon gondolkodom, milyen döntési pontokat fog átrendezni a vevő fejében, és mit kell átírnunk a tölcsérben, hogy ne utólag tűzoltva igazodjunk, hanem elébe menjünk a változásnak. A belső kontroll azt jelenti, hogy nem vállalom el azt a vigaszt, hogy „a piac miatt nem működött” – előbb végignézem, mit tettünk hozzá mi. Az eredményekért felelősséget vállalok, és ha nem jók, nem kívül keresek bűnbakot, hanem belül keresek megoldást. A belső motiváció – a folyamatos tanulás, rendszerezés és tesztelés öröme – pedig szimplán fenntartja az energiát a hosszú távú építkezéshez. Enélkül a szakmánk kiéget: a rövid távú „kasszarobbantások” sajátos drogok, de ha nincsen mögöttük fegyelem, törvényszerű a visszaesés. Ezért alakítottam úgy a napi ritmusomat, hogy legyen benne fejlesztés (képzések, egyetemi tanulmányok menedzsment és később marketing–üzleti pszichológia területen), elemzés (adatok, riportok, insightok) és alkotás (konkrét kampányok, landing oldalak, üzenet-architektúra). Aki velem dolgozik, az nem „kampányost” kap, hanem olyan partnert, aki a döntési pszichológiát, a pénzügyi realitásokat és a szervezeti működést egy asztalra teszi. Nem azért, mert ez jól hangzik, hanem mert a gyakorlatban ettől csökken a hibaarány és nő a profit per egységnyi energia.

Pszichológiai mechanizmusok és marketing: etikus befolyásolás a döntések szintjén

Sokat írok és beszélek róla, hogy a marketing és a pszichológia nem két külön galaxis. A fogyasztói döntés – legyen B2C vagy B2B – mindig valamilyen mentális modellben, korlátozott figyelmi erőforrással, heurisztikák és érzelmi horgonyok mentén születik. A jó marketing nem manipuláció, hanem a döntési környezet olyan kialakítása, amelyben a vevő gyorsabban, kisebb bizonytalansággal jut el az értékhez. Ezt nevezem idegrendszeri költség csökkentésének: minél kevesebb kognitív súrlódást hagyunk a tölcsérben (zavaros navigáció, következetlen üzenet, túl sok választási lehetőség, gyenge társas bizonyíték), annál kevesebb ellenállás marad az „igen” kimondásáig. A gyakorlatban ez mikroszintű fegyelmet jelent: a hirdetés üzenetének és a landing-oldal címsorának tökéletes összhangját, a vizuális hierarchia tisztaságát, a formok minimális mezőszámát, a szállítás–ár–garancia „háromszög” egyértelmű kommunikációját, valamint a releváns társas bizonyítékot (esettapasztalat, értékelés, referenciacímkék) a megfelelő ponton. Etikailag ott húzom meg a határt, hogy soha nem használok félelemkeltő, megalázó vagy valótlan állításra épülő taktikát. Hosszú távon csak az a márka marad szerethető, amelyik tiszteletben tartja a vevő autonómiáját, és nem a gyengeségeire, hanem a céljaira épít. A „pszichológiai mechanizmusok iránti érdeklődés” nálam tehát nem azt jelenti, hogy trükkökkel eladok bármit bárkinek, hanem azt, hogy a döntési útvonal természetes ívét követem – és olyan mérnöki igényességgel tisztítom a pályát, hogy a jó választás legyen a legkisebb ellenállás iránya.

Közgazdaságtan és pénzügy: a marketing, mint befektetési döntés

Minden kampány befektetés. Nem attól lesz profi a marketing, hogy kreatív, hanem attól, hogy pénzügyileg indokolt. Befektetői szemlélettel nézve minden forintnak ára van: alternatív költség, kockázat, likviditási igény. Ezért kérek minden projekt elején világos célt (bevétel, profit, készletforgási sebesség, CAC–LTV arány), és ehhez rendelem a taktikát. A közgazdasági gondolkodás segít két illúziót gyorsan elengedni: az egyik, hogy „mindenki a célcsoportunk” (nem; ott romlik el az egységnyi költés, ahol nincs pozícionálás), a másik, hogy „az elérés önmagában érték” (nem; az elérés csak akkor érték, ha a konverzió és az árrés is együtt mozog vele). A pénzügyi fegyelem a kreatív szabadság feltétele: ha tudjuk, hol a plafon a CAC-on, ha ismerjük a fedezeti pontot kampányszinten, akkor nem lesz bűntudatunk A/B tesztelni és iterálni – mert nem „fogy a pénz”, hanem tanulunk és optimalizálunk. A piaci ciklusok, szezonok, árverseny és készletkitettség mind olyan tényezők, amelyekhez a marketingnek alkalmazkodnia kell. Itt jön képbe az üzleti tervezés: cashflow-projekciók, készletpolitika, promóciós naptár. A marketing akkor szolgálja a vállalkozást, ha ezekhez illeszkedve dolgozik: nem kampányolunk agresszívan, ha szűk a készlet; nem toljuk az akciót, ha a margin nem bírja; és nem hirdetünk minden platformon, ha kettő is elég a cél eléréséhez. A gyakorlatban a „jó marketinges” nem csak üzenetet ír és hirdetést állítít be, hanem ért a számok nyelvén: tudja olvasni a P&L-t, érti a megtérülési görbéket, és úgy alakítja a stratégiát, hogy a cég pénzügyei erősödjenek, ne csak a grafikonok szépüljenek.

Elmélet és gyakorlat szimbiózisa: mérés, iteráció, eszköztár

Az elmélet számomra annyit ér, amennyit a mérés visszaigazol. A napi munkámban három elvet követek: konzisztens hipotézisalkotás (mit várunk el egy változtatástól és miért), tiszta mérőrendszer (mi mutatja meg, hogy bekövetkezett-e), gyors iteráció (mikor hozunk új döntést). A mérés nem korlátozódik platform-metrikákra: a teljes tölcsért nézem (impresszió–kattintás–oldalélmény–mikrokonverzió–fizetés), és ahol lehet, összekötöm az analitikát az ERP-vel, így látom az árbevétel és árrés természetes mozgását is. Az eszköztárból azt használom, ami a célhoz kell: ha keresleti piacról van szó, akkor a szándékalapú csatornákat (keresőhirdetés) erősítem; ha edukáció kell, akkor tartalom–videó–e-mail láncban gondolkodom; ha nagy a verseny, akkor a kreatív differenciálásra és a közösségi bizonyítékra teszek hangsúlyt. A „gyakorlatban” ez annyit jelent, hogy nem félek megvágni egy „szép” kampányt, ha a számok nem hozzák a küszöböt, és nem habozok skálázni egy „csúnyább” kreatívot, ha azt mutatja a mérés, hogy a közönség arra mozdul. A csapatmunka itt döntő: a fejlesztő, a designer, a szövegíró és az elemző közös nyelvet beszél. Az én dolgom, hogy ezt a nyelvet fenntartsam és lefordítsam üzleti döntéssé. Így épül fel az a rendszer, amit aztán skálázni lehet – nem egyszeri fellángolás, hanem fenntartható működés.

„Online Marketing és Pszichológia” – miért írtam meg, és kinek szól

A könyvemet azért írtam meg, mert túl sokszor láttam szétesni vállalkozásokat azon a ponton, ahol a józan ész és a pszichológiai megértés hiánya találkozik. Az „Online Marketing és Pszichológia” azoknak szól, akiknek nincs idejük éveket tölteni fogyasztáslélektannal és reklámpszichológiával, de szeretnék megérteni a döntési mechanizmusokat annyira, hogy a gyakorlatban jobb kampányokat építsenek, jobb ügyfélélményt adjanak és tisztábban mérjenek. Nem ígérek varázspálcát – struktúrát adok. Az első fejezetekben a döntéshozatal pszichológiáját bontom ki, majd eszközszintre fordítom: hogyan lesz a heurisztikából címsor, az érzelmi horgonypontból értékajánlat, a társas bizonyítékból magasabb konverzió. Külön fejezetet szentelek az önismeretnek – mert aki nem ismeri a saját kognitív torzításait, nem fogja észrevenni a céges döntésekben sem. A könyv vége cselekvés: kampányfelépítés, csekklisták, mérési protokoll. Akinek való: magyar mikrovállalkozók, kkv döntéshozók, marketingesek, akik nem elméletet akarnak gyűjteni, hanem beépíteni a gyakorlatba. Akinek kevésbé: aki instant „titkokat” keres és kényelmetlenül érzi magát, ha a munka része fegyelem és iteráció. A visszajelzés számomra az, hogy akinek a könyv rendet rakott a fejében, annak rend lett az eredménykimutatásában is – mert végre egy nyelven beszél a pszichológia, a kreatív és a pénzügy.

Kompetenciáim a megrendelő szemszögéből – így fordítom eredményre

Az ügyfeleknek nem „kompetencialista” kell, hanem eredmény. Ennek ellenére hasznos egyben látni, mivel dolgozom és az mit jelent a mindennapokban. Az alábbi áttekintő táblázat azt a célt szolgálja, hogy világos legyen: milyen eszközzel milyen üzleti mutatón javítok, és mi a döntési logika mögötte. Nem hiszek a mindenre jó sablonokban; hiszek abban, hogy a módszer legyen következetes, a megoldás pedig egyedi.

Terület Mit jelent a gyakorlatban Mely mutatóra hat
Stratégia Pozícionálás, célpiac-szegmentálás, értékajánlat-architektúra CAC/LTV, kosárérték, márkaemlékezet
Pszichológiai mechanizmusok Heurisztikák beépítése (szűkösség, társas bizonyíték, kontraszt), frikciócsökkentés Konverziós arány, oldalról való visszapattanás
Kreatív és tartalom Üzenet–vizuál–landing kongruencia, edukatív tölcsér CTR, idő az oldalon, mikrokonverziók
Hirdetéskezelés Kereső és display mix, célzás, költségplafonok, negatív kulcsszavak CPC/CPA, ROAS, frekvencia-kontroll
Mérés és analitika Tiszta mérőpontok, eseményalapú analitika, ERP-kapcsolat Pontosság, döntéshozatali sebesség, hibaarány

Etika és felelősség: hosszú távú bizalom, rövid távú eredmények nélkül nincs értelme

Az etikai dimenzió számomra nem PR-szlogen, hanem versenyelőny. Rövid távon lehet nyerni megtévesztő ár-összehasonlítással, agresszív visszaszámlálókkal, mesterséges „készlethiánnyal”, hamis társas bizonyítékkal – hosszú távon ezek felőrlik a bizalmat. A magyar piac különösen érzékeny a tisztességre: a fogyasztó kritikus, az emlékezete jó, és ha egyszer megégeted, visszaszerezni sokszorosan drágább. A gyakorlatban ezt úgy fordítom le, hogy minden kommunikációs ponton vállalom az átláthatóságot: korrekt árkommunikáció, világos garanciák, egyértelmű lemondási feltételek, valós értékelések. Ha hibázunk, elismerjük és javítjuk – mert az ügyfélélmény nem az hibátlanság, hanem a hiba utáni korrektség. Etikai kérdés az is, hogyan bánunk a figyelemmel: én nem növelem fölöslegesen a kognitív zajt. Inkább egyszer mondok kevesebbet, mint tízszer sokat. A pszichológiai mechanizmusok iránti érdeklődés itt kapja meg a keretet: csak olyan befolyásolást használok, amely az ügyfél céljait szolgálja. Meggyőződésem, hogy a jövő marketingje nem hangosabb lesz, hanem tisztább és emberségesebb; és aki ebben az irányban épít, az a bizalmi tőkéből él meg akkor is, amikor a hirdetési költségek felmennek vagy a platformok változnak. Ez a fajta felelősség nem szentimentalizmus: egyszerűen ez őrzi meg a márka tőkeértékét a legdrágább környezetben is.

Kivitelezhető akcióterv: így építem fel 30 nap alatt az alapokat

Az alábbi akciólista azt a célt szolgálja, hogy világos legyen: a közös munka első 30 napjában mit csinálok, milyen sorrendben, és hol bukkan fel a legtöbb „rejtett” nyereség. Ez nem sablon – keret, amelyhez hozzáigazítjuk a te céged valóságát.

  1. Üzleti cél és mérőszámok tisztázása (bevétel, árrés, CAC/LTV, készletforgás), baseline report készítése.
  2. Értékajánlat és pozícionálás finomítása (üzenet–ajánlat–bizonyíték háromszög), közönségszegmensek priorizálása.
  3. Csatornastratégia: keresletalapú csatornák vs. edukációs tölcsér, költségplafonok és megtérülési elvárások.
  4. Landoló-oldal és checkout frikciók feltárása, gyors nyerők: címsor-kongruencia, űrlapmezők csökkentése, társas bizonyíték.
  5. Hirdetésstruktúra újrarendezése (kereső/display/video), negatív kulcsszólista, frekvencia-kontroll, kreatív variációk.
  6. Mérőrendszer rendbetétele (események, konverziók, UTM fegyelem), hetente megújuló dashboard bevezetése.
  7. E-mail alaprendszer: lead-mágnes, üdvözlő-sorozat, kosárelhagyás; tónus és ritmus beállítása.
  8. Első iterációs kör: A/B tesztek (cím, kreatív, ajánlat), döntési napló vezetése, győztesek skálázása.

Dajka Gábor marketingszakértő, business coach és befektető szerint

Úgy gondolom, a következő években azok a vállalkozások maradnak tartósan versenyképesek, amelyek a marketinget nem hangosabb üzenettel, hanem nagyobb tisztasággal művelik. A tisztaság nem azt jelenti, hogy minden egyszerű – azt jelenti, hogy minden érthető. Az én munkám értelme az, hogy a döntést segítsem: a vállalkozóét és az ügyfélét egyaránt. A vállalkozó döntése arról szól, hogy a korlátos erőforrásait – pénzét, idejét, figyelmét – mire teszi; az ügyfélé arról, hogy kiben bízik meg annyira, hogy pénzre váltsa a figyelmét. Ha ebből a szögből nézzük, a marketing nem hangulat, hanem szolgálat: a döntések minőségének szolgálata. Ezért vagyok határozott abban, hogy nem futok a látszatmutatók után, és nem engedem, hogy a kreatív öncélú legyen. A cél a jó döntés és a tiszta pénzügyi eredmény. Aki ebben partnert keres, annak örömmel adom oda a fegyelmemet, a rendszerérzékemet és a kíváncsiságomat – mert hiszek benne, hogy a jó marketing nem „trükk”, hanem szakma. És a szakma lényege ma is ugyanaz: megérteni az embert, tisztelni az idejét, és olyan értéket adni, amit szívesen fizet ki újra és újra.

Szakértő válaszol – Gyakori kérdések

Hogyan döntsem el, hogy stratégiára vagy inkább gyors kampány-optimalizálásra van szükségem?

Ha a bevétel hullámzik, a kampányok pedig inkonzisztensek, jellemzően stratégiai gond van – pozícionálás, értékajánlat, csatornamix. Ha stabil a kereslet, de drága a konverzió és szétesik a tölcsér, akkor operatív optimalizálás hoz gyors eredményt. A gyakorlatban az első konzultációk során üzleti és analitikai auditot végzek: mérőszámok, csatornák, üzenet–landing kongruencia. Innen látszik, hogy a „holnap mit csináljunk” előtt kell-e „mit és kinek” kérdéseket tisztázni. A magyar kkv-piacon gyakori, hogy mindkettő egyszerre szükséges, csak eltérő súlyokkal: 70% stratégiai rendrakás, 30% gyors nyerő; vagy fordítva. A rossz hír, hogy a stratégia időt kér; a jó hír, hogy amikor a helyére kerül, az operatív munka hirtelen sokkal olcsóbb és hatékonyabb lesz.

Mennyire érdemes „pszichológiai trükkökre” építeni a kommunikációt?

Semennyire – és nagyon. Semennyire, ha trükknek tekinted. Nagyon, ha pszichológiai mechanizmusok felelős alkalmazásáról beszélünk: heurisztikák, társas bizonyíték, kontraszt, jelzések. Ezek nem mágia, hanem döntéstámogató kapaszkodók. Etikai határ húzódik ott, ahol a mechanizmus a vevő ellen dolgozik (félelemkeltés, hamis sürgetés, manipuláció). Hosszú távon a tisztességes befolyásolás a legjövedelmezőbb: gyorsabban születik meg a bizalom, és kevesebb ellenállás mellett magasabb az ismételt vásárlás. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy minden „fogás” mögé mérési tervet teszünk: ha a társas bizonyítékot erősítjük, nézzük a konverziót és az ügyfélelégedettséget; ha sürgetést használunk, nézzük, nő-e a visszaküldés vagy a panasz.

Mi a különbség a „szép kampány” és a „jó kampány” között?

A „szép kampány” esztétikailag kellemes és sok dicséretet kap a csapatban; a „jó kampány” a célmutatókat hozza és skálázható. Ideális esetben a kettő találkozik, de ha választani kell, a jó kampányt választom. Ez nem esztétikaellenesség, hanem sorrend: előbb a cél, utána a díszítés. A döntő különbség a mérés: a jó kampány mögött hipotézis, mérőpont és döntési napló van. Ha nő a konverzió, csökken a CAC, javul a ROAS és közben nem romlik az ügyfélélmény, az jó kampány – függetlenül attól, tetszik-e a kreatív a csapatnak.

Mit tapasztalok a magyar piacon: miben más a hazai vevő döntése?

A hazai vevő erősen árérzékeny, de nem kizárólag áralapú. A bizalom kulcs: szereti tudni, ki áll a márka mögött, és érzékeny a tisztességtelenségre. A vásárlási élményben nagy súlya van a gyakorlati kérdéseknek (szállítási módok, utánvét lehetősége, garancia egyértelműsége). Ha ezek rendben vannak, az árverseny sokat veszít az erejéből. A magyar vevő nem szeret „oktatva” lenni, de értékeli a világos, emberi kommunikációt. Ezért működik jól a transzparens, tiszteletteljes, egyenes hang; és ezért bukik meg a “túl szép, hogy igaz legyen” ajánlatok jelentős része.

Mikor érdemes kiszervezni a kivitelezést, és mikor maradjon in-house?

Ha heti szinten nincs kapacitás mérni–iterálni–skálázni, jobb kiszervezni; ha van elkötelezett belső csapat, aki gyorsan tanul és fegyelmezett, érdemes házon belül tartani. Hibrid megoldás is működik: stratégia és mérés nálam, operatív kivitelezés házon belül, közös ritmusban. A lényeg, hogy legyen gazdája a tölcsérnek és a számoknak – különben a felelősség szétesik, a költség pedig felmegy.

Ajánlott magyar videók/podcastok

Források

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

„Nem veled van a baj.” 2025 valódi vállalati leckéi

Őszintén: az idei év nem a mosolygós szelfik és győzelmi jelentések éve. A feed tele van „minden szép és jobb lesz” posztokkal, közben a tárgyalóban leépítésekről, átalakításokról és újraépítésekről beszélünk. Ez nem cinizmus, hanem helyzetkép. A piacon most nem az nyer, aki a legoptimistább, hanem aki a legjózanabb. A „feel-good” zaj mentálisan érthető menekülés, de...

Mi az a Shadow AI, és miért most robbant be?

Valószínűleg a cégedben is zajlik már: kollégák – jó szándékkal – bemásolják a belső levelet, a szerződéstervezetet, a sales riportot vagy akár a forráskódot egy nyilvános MI‑eszközbe, hogy gyorsabban jussanak eredményre. Ezt hívjuk „Shadow AI”-nak (árnyék MI): amikor a vállalat tudta és irányítása nélkül használnak MI‑t. Nem összeesküvés, hanem tünet. A tünete annak, hogy az...

Digitális agresszió a mindennapokban: védekezési kézikönyv civileknek

Képzeld el, hogy egy átlagos hétköznap reggel a telefonodra pillantva nem kedves üzenetek, hanem sértő kommentek és fenyegetések fogadnak. Meglepő vagy sem, az online térben zajló támadások ma már mindennaposak. A digitális agresszió jelensége – vagyis az interneten keresztül megvalósuló zaklatás, lejáratás, fenyegetés – az utóbbi években olyan mértéket öltött, hogy szinte bárki válhat célponttá....

2026 tavasz: nehézpálya a beszámolóknál – így védd meg a 2025-ös eredményt jogszerűen

Ha őszinte akarok lenni, 2026 tavaszán sok vállalatnál nem a kreatív könyvelés dönt majd, hanem az, hogy a 2025-ös évet mennyire fegyelmezetten vitték végig. A gazdasági környezet nem ellenséges, csak nem bocsát meg figyelmetlenséget. Magas a pénz ára, a bérköltség tovább kúszik, és több szektorban élnek a különadók. Közben beérett az a felismerés is, hogy...

Itt érsz el

Keress bátran

Előadások tartását és podcast beszélgetéseket szívesen vállalok, illetve a sajtónak is nyilatkozom. 

Idézz tőlem

Szeretem ha a gondolataimat idézik kiadványokban, weboldalakon, adásokban. Szívesen visszalinkellek, írj rám.

© Copyright 2025