12 év webáruház-tulajdonosi változása

Főbb pontok:

Én 2009-ben kezdtem el komolyabban marketinggel foglalkozni. Akkoriban a vállalkozók hozzáállása az online üzlethez és a szakemberekhez nagyon más volt, mint manapság. Anno ha valaki webáruházat szeretett volna indítani, akkor az 1-3 millió forintjába került és alkalmaznia kellett egy programozót is, aki heti szinten optimalizálta a rendszert és követte a robbanásszerű újdonságokat. Régebben csak szaktudással, piaci ismeretekkel, raktárkészlettel rendelkező üzletemberek vágtak bele az online kereskedelembe a magas költségek miatt. A korábbi tapasztalataikból fakadóan pedig többéves megtérülési időben gondolkodtak. 

2009-óta eltelt 12 év és már bárki, mindenféle üzleti tapasztalat nélkül lehet webáruház-tulajdonos. A feltétel mindössze annyi, hogy legyen havi 6-7.000 Ft-ja egy bérelhető webáruházrendszerre, plusz legyen legalább egy Katás adórendben működő egyéni vállalkozása.

Nézzük meg azt, hogy amióta szinte bárki beléphet az online kereskedői piacra, mi változott egy marketingszakértő szemén keresztül nézve, amit egy táblázatban foglaltam össze.

Múlt (a hagyományos viszonyulás szerint)Jelen (a mostani viszonyulás szerint)
vállalkozómarketingesvállalkozómarketinges
felelősséget vállalrészese akar lenni a felelősségbena felelősséget elhárítjanem akar részt vállalni a felelősségben
aktív résztvevőkonzultáns-szakértőkonzultáns-szakértőaktív résztvevő
döntéseket hozalternatívákat kínál alternatívákat kínál döntéseket hoz
kontrollt gyakorolhata kontrollt elfogadhatjaa kontrollt elfogadhatjakontrollt gyakorolhat
„erős” „gyenge” „gyenge”„erős” 
sok hiteles információval rendelkezik képzettkevés hiteles információval rendelkezikcsak egy-egy részterületre lát rá, kalapács törvénye
aktívaktívpasszívaktív
határozottbevállalósbizonytalanhatározott
2-5 év megtérülési időben gondolkodikkiszámítható jövedelme van3-4 hónapon belül nyereséget akarteljesítési kényszerhelyzetben van

Hogy miért is alakult át ennyire a vállalkozói és marketinges szemlélet, annak több oka is van. Elsősorban a technika fejlődése változtatott meg szinte mindent. Fillérekért hozzá lehet férni a legújabb technológiához, és míg korábban 2-3 hónapig is eltartott egy webáruház beüzemelése, ma ez már 2-3 napos kihívás. Illetve túlkínálat van a vállalkozóknak és marketingesnek szánt anyagokból, melyek hihetetlenül gyorsan ígérik a nagy sikereket, így mindenki tesz egy próbát. Továbbá az utóbbi másfél évben mindenki menekül előre ebben a kiszámíthatatlan gazdasági helyzetben.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

PNG, zombie hands holding brain, isolated on white background.

Miért hoz rossz döntéseket az emberi agy?

„A racionalitás nem az alapértelmezett üzemmódunk. Az intuíció sokszor gyorsabb – és veszélyesebb.” – Dajka Gábor 1949-ben egy amerikai biztosítótársaság figyelemre méltó mintázatot vett észre: ügyfeleik hajlamosabbak voltak megkötni balesetbiztosítást, ha a termékleírásban szerepelt, hogy „légi balesetekre is vonatkozik”, mint akkor, ha csupán az állt benne: „halálesetekre is vonatkozik, bármilyen okból”. A kutatók, köztük később...
Writing working plan

Miért nem üzleti tervet írunk, hanem működő üzleti modellt építünk?

Amikor egy vállalkozás üzleti terv írásába kezd, a legtöbbször egy sablont keres először – egy előre elkészített Word-dokumentumot, amibe csak be kell írni a saját adatokat. Ez a megközelítés azonban nem hogy nem segít, hanem egyenesen veszélyes lehet. Miért? Mert az üzleti terv nem egy formai követelmény, hanem egy olyan gondolkodási eszköz, amely segít strukturáltan...
business person team group meeting discussion with partner teamwork for corporate working plan

Miért nem üzleti tervet írunk, hanem jövőt tervezünk?

„Üzleti terv” – egy olyan kifejezés, amit túl sokszor hallunk, mégis ritkán értünk igazán. Az üzleti terv a vállalkozások világában gyakran kötelező adminisztrációs dokumentumként él a fejünkben, amit a bank vagy a befektető kér. Pedig valójában sokkal több ennél. Egy jól megírt üzleti terv nem papírművelet, hanem stratégiai önismeret: a vállalkozás gondolkodásmódjának lenyomata, amely egyszerre...
Business people discussion explaining the financial graph data and marketing plan

Miért kell néha minden cégnek egy külsős marketing-tanácsadó?

Ahogy egy könyvet sem lehet belülről szerkeszteni, úgy egy vállalkozás sem tudja önmagát kívülről értékelni. A külsős marketing-tanácsadó legfőbb értéke éppen ebben rejlik: nem a részletek ismeretében, hanem az egész működésének friss, elfogulatlan látásában. Minden cég, bármennyire is ügyes, előbb-utóbb beleesik a saját gondolkodási mintáiba, működési szokásaiba, ismétlődő reflexeibe. Ez természetes – az ember arra...

Itt érsz el

© Copyright 2025