Oké, a címben talán egy kicsit túloztam, de valóban az a helyzet, hogy ha nem fektetsz folyamatosan energiát abba, hogy a céged jól menjen, akkor egy idő után abbamarad a jó széria. Lehet ugyanis bármilyen jó a terméked vagy szolgáltatásod, ha egyszerűen hátradőlsz, és nem foglalkozol azzal, hogy minél több emberhez eljuss, szépen lassan, de biztosan apadnak majd az eladásaid.
A piacon szinte minden területen óriási a verseny. Lehet, hogy ma feltaláltad a spanyolviaszt, és egyedüli uralkodó vagy, de bármikor megjelenhet a konkurencia. Innentől kezdve pedig folyamatosan bizonyítanod kell, hogy te jobb vagy, ha nem akarod, hogy minden vásárlód elhalásszanak előled.
Meglepően sok cégvezető esik abba a hibába, hogy a stabilnak gondolt helyzetben nem foglalkozik a haladással, előrelépéssel. Azt gondolják, elérték a kitűzött célt, most egy picit megállnak, megpihennek, és élvezik, ahogy beérik a munkájuk gyümölcse. Ez alapjáraton nem is baj, de csak egy kisebb szünetet engedhetsz meg magadnak, ha nem akarod, hogy a piac szépen elmenjen melletted.
Mi kell a sikeredhez?
Ahhoz, hogy sikeres tudj lenni, három dologra van szükséged:
- Jó termékre/szolgáltatásra
- Erős marketingre
- Folyamatos fejlődésre.
Ezek közül az első sok esetben adott. Persze vannak olyan ágazatok, amik igénylik a folyamatos fejlesztést. Ha a te területed is ilyen, akkor gyakorlatilag egy pillanatra sem szabad leállnod, folyamatosan újítanod kell, egy kicsit még többet, még jobbat nyújtanod a korábbiaknál, hogy mindig érdemes legyen téged választani.
A marketinget nem nagyon kell magyarázni: ez fogja eladni, amit el szeretnél adni. Ez nem egy egyszeri dolog, folyamatosan kell vele foglalkozni, ha azt akarod, hogy hatékony legyen, és stabil bevételt hozzon.
A fejlődés minden területen értendő: ahogy már említettem, fejlesztheted a termékedet/szolgáltatásodat, fejlesztheted a marketingedet, de akár a vállalati struktúrát is, a céges folyamatokat is, hogy minél hatékonyabb tudj lenni. Folyamatosan keresned kell a lehetőségeket, hogy még jobb lehessen a céged.
Mi történik, ha nem foglalkozol ezekkel?
Ha Te egy bizonyos szintet elérve hátradőlsz, és úgy döntesz, most nem teszel bele többet, egy ideig még elrobogsz a megszokott sebességgel, aztán egyszer csak azt veszed észre, hogy kezdesz lemaradni. Az eladások lassacskán csökkennek, a bevétel kevesebb lesz, és folyamatosan csúszol lefele.
Nagyon kevés olyan termék és szolgáltatás van, ami egyedi, amihez hasonló nincs máshol, másmilyen formában. Lehet a tied jó, de ha valaki más egy kicsit továbbfejleszti, a tied nem fog kelleni senkinek. Ne engedd meg magadnak azt a luxust, hogy átengeded a gyeplőt a konkurenciának, mert Te most úgy érzed, elfáradtál!
Ha most a csúcson vannak az eladásaid, az azért van, mert sikeres a marketinged. Ha azonban a kereket nem pörgeted tovább, az nagyon hamar látszani fog a számokon. A marketing olyasmi, amit folyamatosan szinten kell tartani ahhoz, hogy igazán jól működjön. Sőt, időnként új elemeket is bele kell rakni, hogy nagyot szóljon. Nem mondhatod azt, hogy oké, én ezzel a szinttel megelégszem, és nem tolom tovább a marketing szekeret, mert így a szekér egyszerűen meg fog állni.
Folyamatosan keresned kell a fejlődést: az új értékesítési lehetőségeket, az új üzleti stratégiát, új szolgáltatás lehetőségét, a terméked továbbfejlesztett változatát. Keresned kell, hogy miben lehetsz még jobb, min lehet még csiszolni, javítani egy kicsit. Fárasztó, de ez fogja biztosítani, hogy talpon maradj egy őrült tempóban változó környezetben. Ha te inkább leállsz és pihensz, elveszíted azt, amit felépítettél. Ne engedd meg magadnak ezt a luxust!