Kulcsszavak: érdemes-e teleszórni a szöveget?

Főbb pontok:

Újra és újra előkerülő kérdés a tartalommarketingben, hogy mennyire fontosak a kulcsszavak. Van, aki szerint tele kell vele rakni a szövegeket, mások szerint inkább káros, ha egy oldalon hússzor jelenik meg ugyanaz a kulcsszó. Elrontja a szöveget, mesterkélt lesz, amit biztosan nem fog senki végigolvasni. Most akkor mi az igazság?

Tényleg ilyen fontos a kulcsszó?

Igen és nem. Tudom, ezzel most nem vagy előrébb, de mindkét válaszban van igazság – attól függ, hogy honnan nézzük.

Persze, hogy fontosak a kulcsszavak, hiszen ezekre keres rá a potenciális vevőd a Google-ben, ezek alapján fog megtalálni téged.

A halmozásnak azonban semmi értelme. Egyrészt, olvashatatlan lesz tőle a szöveg, másrészt, a Google kimondottan nem szereti, sőt, bünteti is. Ahelyett tehát, hogy a kulcsszó ismételgetéssel segítenéd az elérést, hátrébb kerülhetsz. Így biztosan nincs értelme használni.

De akkor mit csinálj?

A Google okos. Annyira mindenképpen, hogy felismeri, ha te halmozod a kulcsszavakat releváns tartalom helyett, és ezzel teleszórod szeméttel az internetet, rontva a használhatóságot. Mivel törekszik arra, hogy felhasználóbarát legyen, az az érdeke, hogy akik elindítanak egy keresést, azok értékes találatokat kapjanak. Ezért nem „szereti”, ha valódi információk helyett egy semmitmondó szöveget teszel fel, amiben jó sokszor szerepel ugyanaz a kifejezés.

Sőt, a Google annyira okos, hogy felismeri a szinonimákat is, ezért egész nyugodtan használhatod a kulcsszavad rokon értelmű változatait, meg fogja találni a kereső az oldalad. Sőt, még a szöveged is olvashatóbbá válik tőle.

Amit tenned kell, az annyi, hogy normális szöveget írsz, releváns információkkal, és nem erőltetett szóhasználattal. Ha a szöveg valóban arról szól, amiről írni szeretnéd, akkor úgyis szerepelni fog az a kulcsszó párszor, illetve annak rokon értelmű verziói is. Nem kell ezt erőltetni, vagy túlzásba vinni azért, hogy a Google előrébb soroljon – pusztán emiatt biztosan nem fog.

Hogyan válaszd meg a kulcsszót?

Ettől függetlenül nem mindegy, hogy az a nem halmozott kulcsszó mi is lesz konkrétan. Hiszen, ahogy a cikk elején említettem, szükség van rá, mert ez alapján fognak megtalálni a keresőben a vásárlójelöltek. Fontos tehát, hogy jól válaszd meg a kulcsszavadat, kulcsszavaidat, ehhez pedig számos tényezőt kell szem előtt tartanod.

Több legyen a tarsolyodban!

Először is, ne kulcsszót válassz, hanem kulcsszavakat. Egy dologra ugyanis többféleképpen is kereshetnek. Ha például egy szálloda hétvégi pihenést kínál a vendégeinek, a pihenés mellett releváns kulcsszó a relaxáció, kikapcsolódás, lazítás is. Az egyéni szóhasználat is befolyásolja, hogy a potenciális vásárló mire fog ezek közül rákeresni.

Csak 5775 Ft
kozepen

Ha a szöveg hossza engedi, érdemes ilyen téren több lábon állni.

Nem mindig az első helyezett a legjobb választás

Nem biztos, hogy a legtöbbet keresett kulcsszó a nyerő. Tudom, ez fura így elsőre, mindenki azt gondolja, hogy az a jó kulcsszó, amire a legtöbbet keresnek. De figyelembe kell venni azt is, hogy adott kulcsszóra mekkora a konkurencia. Az előbbi példánál maradva, ha a „pihenés” kulcsszóra keresnek ezren, de ezen osztozik 100 szállásadó, a kikapcsolódásra meg feleannyian, de csak 20 másik szállásadó használja, azzal jobban jársz.

Persze itt kerül képbe az, hogy nem tudhatod, mit használ a konkurencia. Ha tudnád, akkor az egész rém egyszerű lenne – ez adja a dolog nehézségét. Alapos kulcsszókutatással lehet viszonylag jól belőni, hogy mit érdemes használnod. És ezzel el is érkeztünk a követező ponthoz.

Ne vedd félvállról a kulcsszókutatást!

A kulcsszókutatást sokan nem veszik kellőképpen komolyan. Ne legyél egy közülük, mert csúnyán kivághatod magad alól a fát! Ne érd be annyival, hogy megadsz pár szót vagy kifejezést, amire szerinted gyakran keresnek, és amivel szerinted megtalálják az oldaladat. Szánj időt arra, hogy megnézd, hogyan kommunikálnak veled a vevőid, milyen szavakat, kifejezéseket használnak a termékedre vagy szolgáltatásodra, és tartsd ezeket szem előtt!

Persze azért meg kell nézni, ezek hogyan szerepelnek a keresőben, de mindenképpen jó kiindulási pont, ha megtanulod a célközönséged nyelvét beszélni. Az okozhat nehézségeket, ha egymástól nagyon távol áll az a szóhasználat, amit az ügyfeleknél tapasztalsz, és az, ami a keresőben értékelhető eredményeket tudna hozni – de ez meglehetősen ritka.

Óvatosan az idegen szavakkal!

Nagyon jó ötletnek tűnhet külföldi szavakból átvett szavakat használni kulcsszóként. Egyrészt a szleng miatt: használják a szót, biztos keresnek is rá. Másrészt bizonyos területekben ez profibb hatást is kelthet, illetve néha kissé szerencsétlennek hat a magyarosított változat (például design helyett dizájn).

Mégse nagyon javasolnám az idegen kulcsszavakat, egy igen egyszerű okból: ebben az esetben a találati versenybe beszállnak külföldi oldalak is. Nem nehéz kimatekozni, hogy jóval több oldallal kell versenyezned a jó helyezésért, ha dizájn helyett designt írsz.

A kulcsszavak tehát fontosak és kellenek ahhoz, hogy érvényesülni tudj a neten. De nagyon nem mindegy, hogy mely kulcsszavakat hogyan használod! Minél tudatosabban építed fel az egészet, annál sikeresebb lehetsz a találati versenyben!


Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

PNG, zombie hands holding brain, isolated on white background.

Miért hoz rossz döntéseket az emberi agy?

„A racionalitás nem az alapértelmezett üzemmódunk. Az intuíció sokszor gyorsabb – és veszélyesebb.” – Dajka Gábor 1949-ben egy amerikai biztosítótársaság figyelemre méltó mintázatot vett észre: ügyfeleik hajlamosabbak voltak megkötni balesetbiztosítást, ha a termékleírásban szerepelt, hogy „légi balesetekre is vonatkozik”, mint akkor, ha csupán az állt benne: „halálesetekre is vonatkozik, bármilyen okból”. A kutatók, köztük később...
Writing working plan

Miért nem üzleti tervet írunk, hanem működő üzleti modellt építünk?

Amikor egy vállalkozás üzleti terv írásába kezd, a legtöbbször egy sablont keres először – egy előre elkészített Word-dokumentumot, amibe csak be kell írni a saját adatokat. Ez a megközelítés azonban nem hogy nem segít, hanem egyenesen veszélyes lehet. Miért? Mert az üzleti terv nem egy formai követelmény, hanem egy olyan gondolkodási eszköz, amely segít strukturáltan...
business person team group meeting discussion with partner teamwork for corporate working plan

Miért nem üzleti tervet írunk, hanem jövőt tervezünk?

„Üzleti terv” – egy olyan kifejezés, amit túl sokszor hallunk, mégis ritkán értünk igazán. Az üzleti terv a vállalkozások világában gyakran kötelező adminisztrációs dokumentumként él a fejünkben, amit a bank vagy a befektető kér. Pedig valójában sokkal több ennél. Egy jól megírt üzleti terv nem papírművelet, hanem stratégiai önismeret: a vállalkozás gondolkodásmódjának lenyomata, amely egyszerre...
Business people discussion explaining the financial graph data and marketing plan

Miért kell néha minden cégnek egy külsős marketing-tanácsadó?

Ahogy egy könyvet sem lehet belülről szerkeszteni, úgy egy vállalkozás sem tudja önmagát kívülről értékelni. A külsős marketing-tanácsadó legfőbb értéke éppen ebben rejlik: nem a részletek ismeretében, hanem az egész működésének friss, elfogulatlan látásában. Minden cég, bármennyire is ügyes, előbb-utóbb beleesik a saját gondolkodási mintáiba, működési szokásaiba, ismétlődő reflexeibe. Ez természetes – az ember arra...

Itt érsz el

© Copyright 2025