Magas szaktudású marketinges, még sincs tele a naptár?

Főbb pontok:

Bár számos oka lehet, hogy miért nincs meg a megfelelő ügyfélszámod, én olyan szempontokat gyűjtöttem ki, melyekkel a leggyakrabban találkozom.

Alacsony EQ
Szerintem az üzleti életben, legyen szó marketingesről, ügyfélről, a legfontosabb az EQ fejlesztése. Bár EQ nélkül is el lehet érni sikereket akkor, ha az IQ magasabb, ám a sikerhez vezető út keserves lesz. Egy empirikus kutatás szerint, a magasabb érzelmi intelligenciával rendelkezők magasabb pozíciót tudtak betölteni a munkahelyükön annak ellenére is, hogy az adott posztra náluk sokkal alkalmasabb személyek is voltak. Szóval hiába van több tucat vizsgád, az ügyfelek sok esetben inkább veszik figyelembe az érzelmi intelligenciát, tudtukon kívül is. Magas érzelmi intelligenciára vallhat az, ha segítőkész és kedves vagy, mert empatizálsz a másik vállalkozóval pl. egy-egy Facebook csoportban.

Értékadás
Adj értéket. Ez a közösségi média marketing alapja. Vagyis, igazából az emberi kapcsolatok alapja lenne ez, amit a netre adaptálunk, pl. Facebook csoportokba. Ha mennek az emberi kapcsolatok, akkor a közösségi médiát is jól fogod tudni használni. Ha nem megy, akkor olvasgass szociálpszichológiáról szóló könyveket, járj el önismereti csoportokba. Ha nem szeretnél változtatni a személyiségeden, keress magad mellé olyan embereket, akik jók az emberi kapcsolatokban pl. sok barátjuk van, így a közös tudásotok fog értéket adni. 

Ne csak egy csatornában gondolkozz
Gyakran látom azt, hogy a marketingesek egy csatornában gondolkodnak, pl. Facebook csoportokban, ahol magukat ajánlják. Sokszor tisztán látom azt, hogy támaszkodásról van szó. Ha a támaszkodó csak egy csatornára támaszkodik és az eltörik, akkor elesik. Az interneten megannyi lehetőség van marketingre. Blogolj, videózz, írj cikket egy ismerősöd oldalára, adj fel fizetett hirdetéseket Facebookon, Google Ads-ben, olvass fel cikkeket és töltsd fel SoudCloudra, szervezz rendezvényeket, írj e-bookot, csinálj valami érdekeset amire felhívod a sajtó figyelmét stb.

Csak 5775 Ft
kozepen

Szakbarbárkodás
Sok vállalkozótól hallom vissza azt, hogy egyszerűen nem érti amit a marketinges mond. Sokszor a marketinges nem képes több nyelven megszólalni, mert csak a szakmai nyelvet beszéli. Az ügyfél nem minden esetben kíváncsi az angollal kevert marketinges nyelvre, rövidítésekre. Regények, szépirodalmak olvasásával tudod magadat e téren fejleszteni.

Kicsontozás
Hagyd, hogy az ügyfelek téged találjanak meg, ne pedig fordítva. Gyakran látom azt, hogy a marketinges ráugrik a vállalkozóra és leszedi a csontjáról a húst. Azaz, ő jobban akarja a megbízást, mint az ügyfél a marketinget. Ebből nem lesz hosszú távon fenntartható szövetség, mert itt kimondatlanul is, alá és fölérendelt viszony jön létre.

Van egy olyan mondás, amit én is évekig hangoztattam; szakmát lehet tanulni, az IQ-t és EQ-t nem. Ezzel ma már nem értek egyet. Igenis, hogy mindenki tud mindenben fejlődni! 

Mit gondolsz, neked van fejleszteni valód? Ha igen, akkor mi? Ha pedig tele van a naptárad, akkor jó minőségű ügyfelekkel van tele?

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

map of ukraine

Ukrajna EU-csatlakozásának lehetséges következményei

Ukrajna európai uniós csatlakozása történelmi jelentőségű lépés lenne, amely egyszerre hordoz nagy lehetőségeket és komoly kihívásokat. Az orosz–ukrán háború 2022-es kitörése óta az ország megerősítette elköteleződését az EU-integráció mellett: 2022 júniusában megkapta a tagjelölti státuszt, 2024 közepén pedig hivatalosan megkezdődtek a csatlakozási tárgyalások. Ukrajna csatlakozása alapjaiban alakítaná át az Európai Uniót politikai, gazdasági és társadalmi...
waterfall person iceland looking

A torzított önkép monetizálása: Miért működnek a személyiségtípuson alapuló marketingkampányok?

„Az emberek mindig azt választják, ami ismerősnek tűnik – még akkor is, ha az csak tükörképük torzítása.” – Dajka Gábor A modern marketing egyik legérdekesebb és legdinamikusabban fejlődő terepe az önkép alapú célzás – vagyis az, amikor a márka nem csak terméket, hanem tükröt kínál. E megközelítés pszichológiai alapja az, hogy emberek mélyen vágynak arra,...
PNG, zombie hands holding brain, isolated on white background.

Miért hoz rossz döntéseket az emberi agy?

„A racionalitás nem az alapértelmezett üzemmódunk. Az intuíció sokszor gyorsabb – és veszélyesebb.” – Dajka Gábor 1949-ben egy amerikai biztosítótársaság figyelemre méltó mintázatot vett észre: ügyfeleik hajlamosabbak voltak megkötni balesetbiztosítást, ha a termékleírásban szerepelt, hogy „légi balesetekre is vonatkozik”, mint akkor, ha csupán az állt benne: „halálesetekre is vonatkozik, bármilyen okból”. A kutatók, köztük később...
Writing working plan

Miért nem üzleti tervet írunk, hanem működő üzleti modellt építünk?

Amikor egy vállalkozás üzleti terv írásába kezd, a legtöbbször egy sablont keres először – egy előre elkészített Word-dokumentumot, amibe csak be kell írni a saját adatokat. Ez a megközelítés azonban nem hogy nem segít, hanem egyenesen veszélyes lehet. Miért? Mert az üzleti terv nem egy formai követelmény, hanem egy olyan gondolkodási eszköz, amely segít strukturáltan...

Itt érsz el

© Copyright 2025