Ne pánikból építs webáruházat

Főbb pontok:

Számtalan kérdést kaptam az elmúlt napokban tőletek arról, hogy most van-e itt az ideje a webáruházépítésnek.

Ha azért akarsz gyorsan belevágni az online kereskedelembe, mert beütött a krízis és gyorsan kéne a pénz, akkor nem jó megoldás számodra a webes kereskedelem. Főleg akkor nem, ha semmilyen tapasztalatod nincs benne.

Egy jól működő webáruháznak megvan a recepjte, és mint minden kellemes jó ízű készítmény, több összetevős és gyakorlott szakács tudja csak jól elkészíteni.

Jelen esetben marketing és kommunikációs stratégia kialakítása szükséges. Ennek az elkészítése SOS üzemmódban is egy hét. 

Ennek az ára az üzleti világban eltörpül, mégis ha úgy nézzük, a garantált bruttó bérminimum ára.

És még kell egy grafikus, programozó és egy jogász is, aki rendbe teszi az online boltodat, függetlenül attól, hogy bérelhető rendszert vagy egyedit választasz.

Ennek a három szakembernek a költsége összesen félmillió forint körül lesz.

És persze a könyvelésről se feledkezzünk meg. KFT esetén az induló ár 15.000 Ft körül lesz havonta. És egyébként a cég alapítása sem 5 perc. Ezen kívül még felmerülhet jó pár egyéb költség is, mint pl. a raktározás, illetve a raktárkészlet felhalmozás.

A fenti lépések után pedig a marketingszakember elkezdheti a már kidolgozott marketing-stratégiát megvalósítani. Ám a vállalkozó nem dőlhet hátra, a java még csak most jön a számára. A vállalkozónak is tisztában kell lennie a marketing alapjaival, tudnia kell érvelni és a célcsoportot folyamatosan kell kutatnia. A technikai dolgokat is kell sajátítania, jó ha alapfokon ért pl. a HTML nyelvhez.

És pont a fentiek hiánya miatt van az a rengeteg becsődölt webáruház, vagy az egyik napról a másikra élők. Illetve ők az árösszehasonlító oldalak királyai ideig, óráig. Ők azok, akinek a vállalkozásukat megakasztja egy-két pár tízezer forintos át nem vett csomag. Zárt Facebook csoportok tele vannak ezekkel az emberekkel és anyagi problémáikkal, ami az át nem vett csomagból fakad.

Gyakran elő szokott fordulni az is, hogy miután ezeket elmondom az érdeklődőnek, azt mondja, hogy ő nem akar ilyen nagyban gondolkozni, ő csak 200.000 Ft-os pluszt akar most. Sajnos a fenti lépések akkor is elengedhetetlenek. A könyvelő, a jogász, a grafikus, a programozó, én, de még a Facebook sem tudja figyelembe venni azt, hogy csak 200.000 Ft-ot szeretne a vállalkozó keresni havonta. A mi munkánk nagyjából ugyanannyi. A havi marketing költségkeretből lehet jócskán lefaragni.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

map of ukraine

Ukrajna EU-csatlakozásának lehetséges következményei

Ukrajna európai uniós csatlakozása történelmi jelentőségű lépés lenne, amely egyszerre hordoz nagy lehetőségeket és komoly kihívásokat. Az orosz–ukrán háború 2022-es kitörése óta az ország megerősítette elköteleződését az EU-integráció mellett: 2022 júniusában megkapta a tagjelölti státuszt, 2024 közepén pedig hivatalosan megkezdődtek a csatlakozási tárgyalások. Ukrajna csatlakozása alapjaiban alakítaná át az Európai Uniót politikai, gazdasági és társadalmi...
waterfall person iceland looking

A torzított önkép monetizálása: Miért működnek a személyiségtípuson alapuló marketingkampányok?

„Az emberek mindig azt választják, ami ismerősnek tűnik – még akkor is, ha az csak tükörképük torzítása.” – Dajka Gábor A modern marketing egyik legérdekesebb és legdinamikusabban fejlődő terepe az önkép alapú célzás – vagyis az, amikor a márka nem csak terméket, hanem tükröt kínál. E megközelítés pszichológiai alapja az, hogy emberek mélyen vágynak arra,...
PNG, zombie hands holding brain, isolated on white background.

Miért hoz rossz döntéseket az emberi agy?

„A racionalitás nem az alapértelmezett üzemmódunk. Az intuíció sokszor gyorsabb – és veszélyesebb.” – Dajka Gábor 1949-ben egy amerikai biztosítótársaság figyelemre méltó mintázatot vett észre: ügyfeleik hajlamosabbak voltak megkötni balesetbiztosítást, ha a termékleírásban szerepelt, hogy „légi balesetekre is vonatkozik”, mint akkor, ha csupán az állt benne: „halálesetekre is vonatkozik, bármilyen okból”. A kutatók, köztük később...
Writing working plan

Miért nem üzleti tervet írunk, hanem működő üzleti modellt építünk?

Amikor egy vállalkozás üzleti terv írásába kezd, a legtöbbször egy sablont keres először – egy előre elkészített Word-dokumentumot, amibe csak be kell írni a saját adatokat. Ez a megközelítés azonban nem hogy nem segít, hanem egyenesen veszélyes lehet. Miért? Mert az üzleti terv nem egy formai követelmény, hanem egy olyan gondolkodási eszköz, amely segít strukturáltan...

Itt érsz el

© Copyright 2025