Nem tudnál kedvesebb lenni a tanácsadáson?

Főbb pontok:

A kérdező már a kérdéssel elkezdte az alkudozást. Aki pedig alkudozik, az a felelősséget is hárítja. Így nem lehet sikerre vinni egy vállalkozást.

Egy kellemes nyugodt beszélgetés nekem is jobb lenne, hiszen nem vitázni megyek, hanem segíteni. Ha nem fog a vállalkozó sumákolni, mellébeszélni, hárítani, kifogásokat keresni, akkor elő fogom venni a humoromat és jókat fogunk nevetni is. Ellenkező esetben krízist fogok csinálni, mert azok a típusú vállalkozók csak a krízis után fejlődnek.

A folyamatos alkudozás azt a célt szolgálja, hogy minden maradjon a régibe, és inkább valamilyen titkos trükköt mutassak. De csodák nincsenek. 

Hogy van-e a marketing-tanácsadás után 1-2 sértődött ember? Nem tudom, biztos, de ez az ő dolguk. Ha tetszik, ha nem, ha nem intenzív az inger a mai fogyasztói társadalomban, akkor meg sem hallják azt, amit mondok. Ritkán van krízis nélkül fejlődés. De fontos, hogy ők kérik a véleményemet, mert bajban vannak. Nem magamtól rúgom be az iroda ajtaját, hogy indokolatlanul fontoskodjak.

De én már gyerekkoromban is ilyen voltam, gyorsan megláttam az összefüggéseket és azt azonnal kimondtam ha kérdeztek, ha nem. Emiatt jó páran nem szerettek, mások pedig imádtak. Ez egy traumatizált gyerekkor volt ebből a szempontból.

A fejlődéshez változás kell. Általában nem a változástól félnek a vállalkozók, tehát nem attól rettenek meg, hogy pár hónapon belül helyrejön a vállalkozásuk, hanem az odáig vezető úttól félnek. Az út pedig hol egyértelmű lesz, hol pedig labirintus. Hol pedig forró köveken kell sétálunk, hol pedig pihe-puha felhőcskéken. A marketing-tanácsadó felajánlja a legoptimálisabb utat, a vállalkozó pedig eldönti azt, hogy merre fog menni, már ha egyáltalán elindul. Mert dönthet úgy is, hogy egy helyben áll és semmit sem tesz. Ezt hívom én kínhalálnak. 

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Inscription SEO

Mit jelent az Alternatív oldal megfelelő kanonikus címkével?

A modern keresőoptimalizálás egyik sarokköve a tartalom hatékony kezelése. A rel="canonical" címke – vagy ahogy gyakran emlegetjük: a „kanonikus tag” – arra szolgál, hogy a keresőrobotok számára jelezzük, melyik verziója egy tartalomnak az „eredeti” vagy „preferált” változat. Egy webhelyen ugyanaz a tartalom több különböző URL-en is megjelenhet: például szűrőfeltételek, UTM paraméterek vagy paginált oldalak miatt....
SEO or search engine optimization concept

Mit jelent a Kizárva egy „noindex” címke miatt?

A digitális tartalom láthatósága a keresőmotorokban nem csupán az optimalizálás eredménye, hanem a mögöttes technikai döntések következménye is. Az egyik ilyen döntés az úgynevezett „noindex” címke használata. Ez a meta tag utasítást ad a keresőmotoroknak arra, hogy ne indexeljék az adott oldalt, azaz ne jelenítsék meg a találati listákban. Bár technikailag csupán egy HTML sor,...
There is a hope...

Magyarország gazdasági kilátásai 2025-ben és azon túl

2023-ban a magyar gazdaság megtorpant, 2024-ben pedig mindössze ~0,5%-os növekedést produkált. Ennek hátterében a gyengülő külső kereslet, valamint a bizonytalan üzleti környezet miatti beruházás-visszaesés állt. 2025-re több előrejelzés is mérsékelt, 0,8–1% körüli GDP-bővülést vár, míg 2026-ra már 2–2,5% közötti gyorsulást jósolnak. Az Európai Bizottság tavaszi prognózisa például 2025-ben 0,8%, 2026-ban 2,5% GDP-növekedést valószínűsít, amelyet elsősorban...
close up of yeast bread dough at bakery

A balatoni lángos árak történelmi alakulása

A balatoni lángos – legyen az sima (csak fokhagymás) vagy sajtos-tejfölös – árával kapcsolatos hírek minden nyári szezonban visszatérő témát jelentenek. A magyar tenger partján árult lángos árának alakulása nemcsak a turisták pénztárcáját érinti, hanem idővel gazdasági indikátorrá is vált a közbeszédben. Az alábbiakban évszakonkénti bontásban áttekintjük a lángos árak változását, bemutatva a legnépszerűbb fajták...

Itt érsz el

© Copyright 2025