Soha nem volt aktuálisabb egy webshop

Főbb pontok:

A koronavírus által fenekestül felforgatott világban egyetlen dolog egészen biztos: a cégek számára soha nem volt még aktuálisabb feladat egy felhasználóbarát webáruház indítása. Az egyre komolyabb szigorítások közepette ez jelentheti a túlélést a vállalkozások számára.

Aki már azt hitte, túl vagyunk a koronavírus-járvány nehezén, azt alaposan földbe döngölhette a kormány közelmúltbeli bejelentése. A szigorítások, amelyekre szükség van az emberi életek védelme érdekében, pokoli nehéz helyzetbe hozták a vállalkozásokat, soknak teljesen be kellett zárnia, fel kellett függesztenie a működést. Ezek a rendelkezések egyelőre 30 napra szólnak, ám mivel a járvány lassan egy éve velünk van, a vakcina pedig a legjobb esetben is csak hónapok múlva lesz elérhető, nem kizárt, hogy a szigorú szabályok hosszabb távon is velünk maradnak.

Irány az online tér!

Egy vállalkozás számára ilyenkor egyetlen lehetőség marad: az online tér felé kell menekülni. Ha a szívünkre tesszük a kezünket, vírus ide vagy oda, 2020-ban enélkül is szükségszerű volt az internetes jelenlét, illetve egy webshop üzemeltetése. Azok, akik eddig ellenálltak az idő szavának, nem foglalkoztak a trendekkel, jelentős bevételektől estek el, ám a közeljövőben nullára redukálódnak majd a számaik, ha nem tesznek valamit. Mivel a webshop üzemeltetés költségei nem kiemelkedőek, azonnali hatállyal bele kell vágni egy felhasználóbarát felület felépítésébe. Minden eltelt nappal lemarad a cég a konkurencia mögött.

Mi kell egy webshophoz?

Kiváló felépítés, a vásárlók teljes körű kiszolgálása, a felhasználói élmény alapos megtervezése. Mindehhez pedig egy szakember, aki segít elindulni, aki tudja, hogyan építse fel a kívülről minél egyszerűbbnek tűnő, a háttérben viszont kifejezetten összetett felületet. A webáruház indítása csak az első lépés, ilyenkor fektetjük le a megfelelő alapot. Ezt követi a marketing, amely felhasználót hoz az oldalra, ezáltal bevételt generál.

Befektetés a jövőbe

Igen, ez a szolgáltatás pénzbe kerül, mint bármilyen más tevékenység, amelyhez kiemelkedő szakértelemre van szükség. Biztos, hogy ezekben a vészterhes időkben nem esik jól egy nehéz helyzetben lévő cégvezetőnek, vállalkozónak további kiadásokra gondolnia, de nincs más lehetőség, mint előre menekülni. Az a cég, amely nincs jelen az online térben, szépen lassan eltűnik, kiszárad majd a ránk váró, üzletileg aszályos időkben.

Hatalmas tortából lehet kivágni egy szeletet

Azzal, hogy a vevőidet a webáruház felé tereled, minden résztvevő nyer. Egyre elfogadottabb az online vásárlás, a magyarok éves szinten 440 milliárd forintot költenek el ilyen formában a statista.com adatai szerint. Ezek az adatok ráadásul évről évre exponenciálisan nőnek majd, 2025-re már 681 milliárddal kalkulál az oldal. Hatalmas torta ez, amelyből egy pici szelet sem jut annak a cégnek, aki nem hajlandó egy webshop elindítására áldozni.

Mit nyer ezzel a vásárló?

Ami a koronavírushoz kapcsolódó járványhelyzetben a legfontosabb: érintkezésmentes vásárlást, azaz biztonságot. Emellett pedig kényelmet, a karosszék komfortosságát, könnyebb és gyorsabb tájékozódást. Nem kell a nyitvatartási időhöz alkalmazkodni, nem kell egy fix üzlethelyiséget meglátogatni, ráadásul az online fizetésnek már legtöbbször banki költségei sincsenek. Szintén spórol a vevő az utazással, a parkolással, ezekre sem lesz ugyanis szükség. Minden gyorsabb, egyszerűbb, biztonságosabb. Ugye, hogy megéri?

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

map of ukraine

Ukrajna EU-csatlakozásának lehetséges következményei

Ukrajna európai uniós csatlakozása történelmi jelentőségű lépés lenne, amely egyszerre hordoz nagy lehetőségeket és komoly kihívásokat. Az orosz–ukrán háború 2022-es kitörése óta az ország megerősítette elköteleződését az EU-integráció mellett: 2022 júniusában megkapta a tagjelölti státuszt, 2024 közepén pedig hivatalosan megkezdődtek a csatlakozási tárgyalások. Ukrajna csatlakozása alapjaiban alakítaná át az Európai Uniót politikai, gazdasági és társadalmi...
waterfall person iceland looking

A torzított önkép monetizálása: Miért működnek a személyiségtípuson alapuló marketingkampányok?

„Az emberek mindig azt választják, ami ismerősnek tűnik – még akkor is, ha az csak tükörképük torzítása.” – Dajka Gábor A modern marketing egyik legérdekesebb és legdinamikusabban fejlődő terepe az önkép alapú célzás – vagyis az, amikor a márka nem csak terméket, hanem tükröt kínál. E megközelítés pszichológiai alapja az, hogy emberek mélyen vágynak arra,...
PNG, zombie hands holding brain, isolated on white background.

Miért hoz rossz döntéseket az emberi agy?

„A racionalitás nem az alapértelmezett üzemmódunk. Az intuíció sokszor gyorsabb – és veszélyesebb.” – Dajka Gábor 1949-ben egy amerikai biztosítótársaság figyelemre méltó mintázatot vett észre: ügyfeleik hajlamosabbak voltak megkötni balesetbiztosítást, ha a termékleírásban szerepelt, hogy „légi balesetekre is vonatkozik”, mint akkor, ha csupán az állt benne: „halálesetekre is vonatkozik, bármilyen okból”. A kutatók, köztük később...
Writing working plan

Miért nem üzleti tervet írunk, hanem működő üzleti modellt építünk?

Amikor egy vállalkozás üzleti terv írásába kezd, a legtöbbször egy sablont keres először – egy előre elkészített Word-dokumentumot, amibe csak be kell írni a saját adatokat. Ez a megközelítés azonban nem hogy nem segít, hanem egyenesen veszélyes lehet. Miért? Mert az üzleti terv nem egy formai követelmény, hanem egy olyan gondolkodási eszköz, amely segít strukturáltan...

Itt érsz el

© Copyright 2025