A Szövegírás Nem Könnyű Műfaj – Miért Alapvető Fontosságú az Online Marketingben?
A szövegírás talán az egyik legfontosabb és mégis leginkább alulértékelt eleme az online marketingnek. Mégis, a vállalkozók többsége nem fordít elegendő figyelmet erre a területre. Az internetes kommunikáció túlnyomórészt szövegeken keresztül történik – legyen szó weboldalak tartalmáról, hirdetések szövegeiről vagy akár egy egyszerű e-mail aláírásáról. Az is szövegírás, ha ajánlatot küldesz egy leendő ügyfélnek emailen keresztül. Mégis sokan egyszerűen átugorják ezt a fontos lépést, gondolván, hogy a tartalom „valahogy” összeáll majd, akár egy titkárnő, akár maga a cégvezető állítja azt…
A sikeres marketing alapja az önismeret
Dajka Gábor legújabb könyve, az Online Marketing és Pszichológia, kifejezetten a magyar mikrovállalkozók számára készült, akik szeretnének valódi megoldásokat találni a hazai piac kihívásaira. Gábor szerint sok magyar vállalkozó külföldi óriáscégek módszereit próbálja másolni, ami gyakran tévútra vezet, mivel a hazai kulturális, gazdasági és piaci viszonyok teljesen eltérnek. Ezt a felismerést felhasználva, a könyv olyan stratégiákat kínál, amelyek a magyar vállalkozói környezetre szabottak. Az Online Marketing és Pszichológia nem csupán egy újabb marketing könyv. Dajka Gábor mélyen hisz abban, hogy…
A Hatékony Marketing Alapja: Ismerd meg Önmagad és a Fogyasztóidat
Dajka Gábor legújabb könyve, az Online Marketing és Pszichológia, kivételesen hasznos olvasmány azok számára, akik szeretnék jobban megérteni a marketing mögötti pszichológiai folyamatokat, különösen a magyar mikrovállalkozók körében. A szerző korábbi sikerkönyve, az Én Megmondtam után most egy olyan praktikus, de mélyre hatoló útmutatót ad az olvasó kezébe, amelyet úgy alkotott meg, hogy figyelembe vette a hazai piac egyedi körülményeit. A könyv fő célja, hogy kézzelfogható megoldásokat nyújtson azoknak a vállalkozóknak, akik gyakran tévútra kerülnek, amikor a külföldi óriáscégek marketingstratégiáit…
Hirdess hatékonyan a jövőben is! – Egy új szemlélet az online jelenlétről
Az online jelenlét hatékony kezelése a modern vállalkozások számára kulcsfontosságúvá vált. Ma már nem elegendő csupán egy jól kinéző weboldallal rendelkezni – a felhasználói élmény, az egyszerű navigáció, a gyors betöltési sebesség és a megfelelő marketingstratégia mind hozzájárulnak ahhoz, hogy sikeresek legyünk az online térben. Ha nem figyelünk oda ezekre a szempontokra, hamar azon kaphatjuk magunkat, hogy honlapunk rengeteg látogatót vonz, de nem hozza a várt konverziókat. Ennek elkerüléséhez szükség van egy új szemléletre a weboldal tervezésében és marketingeszközeink használatában.…
A jövő hirdetései: Remarketing és személyre szabott kampányok
Képzeld el, hogy van egy boltod, és minden alkalommal, amikor egy vásárló betér, ugyanazt a mondatot kell mondanod neki, függetlenül attól, hogy ismerős vagy idegen, fiatal vagy idős. Ugye, hogy ez mennyire nem lenne hatékony? Pedig a hagyományos reklámozás hosszú ideje így működött: egyetlen üzenet mindenki számára, függetlenül attól, hogy az adott üzenet mennyire releváns az egyén számára. Az internet és a digitális hirdetések forradalma azonban megváltoztatta a játékot. A modern online hirdetési rendszerek, mint a Google Ads és a…
Egy új szemlélet: Mérj, elemezz, javíts!
Vállalkozóként számtalanszor feltetted már magadnak a kérdést: Mi történik a látogatóimmal a honlapon? Miért hagyják el az oldalt? Vajon melyik kulcsszó hozza a legtöbb forgalmat a keresőkből? Megtérülnek-e az online kampányaim? Az online marketing egyik legnagyobb előnye, hogy szinte mindent mérni lehet. De ahhoz, hogy valódi eredményeket érj el, a megfelelő eszközökre és adatokra van szükséged. A siker kulcsa az adatelemzés – ha jól használod, előnyre tehetsz szert a versenytársaiddal szemben. Miért fontos a mérés? Az online marketing dinamikus és…
A Facebook hirdetések logikája
A Facebook ingyenes? Nos, a válasz erre a kérdésre összetett: mindkét válasz, az „igen” és a „nem” is helytálló. Igen, mert mint üzleti felhasználó, létrehozhatsz oldalt, csoportokat, gyűjthetsz követőket, és használhatod a különböző alkalmazásokat anélkül, hogy fizetned kellene érte. A platform széleskörű eszköztárat kínál, például a „Tetszik” gombot, rajongói dobozokat, eseményeket, és ingyen biztosít analitikai adatokat. Ugyanakkor nem teljesen ingyenes, mert privát felhasználóként valami sokkal értékesebbel „fizetsz”: a figyelmeddel és a személyes adataiddal. Minden, amit a Facebookon csinálsz – a…
Miért bukik el a legtöbb vállalkozás? A hibák, amelyeket a kezdők elkövetnek
Az utóbbi években egyre több vállalkozás indul Magyarországon, ám sajnos a statisztikák azt mutatják, hogy a legtöbbjük nem éri meg az első öt évet. Az okok sokrétűek, de az alapvető hiba gyakran a helytelen tervezés, a célközönség félreértése, valamint a rosszul alkalmazott marketingstratégiák. Mindezek a hibák oda vezetnek, hogy a vállalkozás elbukik, hiába dolgozik keményen a tulajdonosa. 1. A rendszerszemlélet hiánya Az egyik legnagyobb probléma, amellyel a vállalkozók szembesülnek, az a rendszerszemlélet hiánya. Sokan azt hiszik, hogy egy webáruház, egy…
Hogyan dönti romba a vállalkozásokat a rosszul használt árakció?
Üdvözöllek, én Dajka Gábor vagyok, marketing szakértő, és ma egy sokat vitatott témáról, az árakciókról szeretnék beszélni. Sokan úgy gondolják, hogy az árkedvezmények a legjobb módszerek a forgalom növelésére. Azonban ha helytelenül használjuk ezt az eszközt, az könnyen a vállalkozás halálához vezethet. Ahogy mondani szoktam: „Az árakció öl, butít és nyomorba dönt.” Miért öl az árakció? Az árakciók túl gyakori alkalmazása a vállalkozások legnagyobb csapdájává válhat. Kezdetben forgalomnövekedést tapasztalhatunk, de hosszú távon az állandó akciók a profit elapadásához vezetnek. Ha…
Az árakciók veszélyei: Hogyan öl, butít és nyomorba dönthet, ha rosszul használod?
Üdvözöllek, én Dajka Gábor vagyok, marketing szakértő, és ma arról szeretnék beszélni, hogy miért lehet az árakció veszélyes fegyver a vállalkozások kezében. Az árakció alapvetően egy hatékony marketing eszköz lehet, de ha nem megfelelően használják, akkor komoly károkat is okozhat. Ahogy mondani szoktam: „Ha rosszul használod, az árakció öl, butít és nyomorba dönt.” Miért öl az árakció? Az árakciók rövid távon forgalomnövekedést hozhatnak, de hosszú távon az indokolatlan akciózás egy vállalkozás halálához vezethet. Sok vállalkozó azért nyúl ehhez az eszközhöz,…
Marketing: Elölről vagy hátulról? Melyik a jobb stratégia?
Üdvözöllek, én Dajka Gábor vagyok, marketing szakértő, és ma arról szeretnék beszélni, hogy a Google Ads és a Facebook hirdetések között hogyan lehet jól választani. Sokan kérdezik tőlem: „Gábor, honnan kezdjem? Google Ads vagy Facebook?” És bár erre a kérdésre nincs egyszerű válasz, mégis érdemes megvizsgálni a két csatornát, hogy mikor, melyik lehet a legjobb választás. Mi a különbség a két csatorna között? Google Ads – vagyis keresési hirdetések – során a vásárló aktívan keres egy problémára megoldást. Ha valaki…
A Cashflow-négyszög és a pénz áramlása: Hogyan találd meg a helyed?
Sajnos az iskolákban nem tanítják meg a diákokat arra, hogyan bánjanak a pénzzel, vagy hogyan indítsanak vállalkozást. Nem is beszélve a vállalkozás költségeiről, vagy arról, hogy mi is az a Cashflow-négyszög. Sok ember alapvető pénzügyi ismeretek nélkül indul neki a felnőtt életnek, de ez nem feltétlenül az ő hibájuk. Lehet, hogy nem is tudják, mennyire fontos lenne ezen ismeretek megszerzése, mivel sosem találkoztak ezzel a témával. Üdvözöllek, Dajka Gábor vagyok, kkv marketing szakértő, és most a pénz áramlásáról fogok beszélni,…
A minőségre épített vállalkozások: Miért érdemes luxus szolgáltatásokat nyújtani?
Üdvözöllek, Dajka Gábor vagyok, marketing szakértő, és ma arról fogok beszélni, hogy miért van óriási szükség a minőségibb, akár luxus szintű szolgáltatásokra Magyarországon. Sajnos, az egyik leggyakoribb hiba, amit a kezdő vállalkozók elkövetnek, hogy olcsó, kevésbé minőségi termékekben és szolgáltatásokban gondolkodnak. De mi ezzel a probléma? Az, hogy tízből kilenc vállalkozó ugyanígy gondolkodik, ami azt eredményezi, hogy a piac egyre inkább telítődik az alacsony árkategóriájú szolgáltatásokkal. És ha már az alap marketing stratégia hibás, garantált a sikertelenség. Adatok, amelyek elgondolkodtatnak…
Marketingest találni nehéz, de jó marketingest találni nagyon nehéz
Sok vállalkozó életében eljön az a pillanat, amikor rájön, hogy szüksége van marketingre, de a megfelelő marketinges megtalálása komoly kihívás. A keresési folyamat során számos buktatóba ütközhet, és ezek gyakran sokba kerülnek, mind időben, mind pénzben. Ebben a cikkben végigvezetlek a marketinges megtalálásának evolúciós lépésein, és rávilágítok arra, hol lehet a legnagyobb hiba. Az evolúció fázisai: Hogyan keresünk marketingest? Mi a baj ezzel az evolúcióval? A legnagyobb probléma talán az, hogy rengeteg idő és pénz megy el feleslegesen. Amíg a…
10+ éve a pályán – miért nem megy mégsem a vállalkozásod?
Sokan keresnek meg azzal, hogy már több mint tíz éve vállalkoznak, de valamiért nem megy úgy a cégük, ahogy kellene. Kérik a segítségemet, hogy találjam meg a problémát, ami akadályozza őket a sikeres működésben. Ilyen helyzetekben azonban van bennem némi fenntartás. Ha valaki egy évtizede próbálkozik, és még mindig nem tudott fenntarthatóan sikeres lenni, akkor ott komoly alapvető gondok lehetnek. Rossz piacon van a vállalkozás? Az első és talán leggyakoribb probléma, amivel találkozom, hogy a vállalkozó rossz piacon van. Elképzelhető,…
A vállalkozás sikerének kulcsa: Az alkalmazottak hite és motivációja
Mennyire hisznek az alkalmazottaid a vállalkozásodban? Gondoltál már arra, hogy ez lehet a leggyengébb pontja a cégednek? Az alkalmazottak hozzáállása és lojalitása alapvetően meghatározhatja a vállalkozás sikerét. Hiszen ők képviselik nap mint nap a cégedet az ügyfelek előtt, és ha ők nem hisznek abban, amit csinálnak, az a forgalmon és az ügyfélkapcsolatokon is meg fog látszani. Az alkalmazott mint fizetett ellenség vagy munkatárs? Sajnos gyakran látom, hogy a vállalkozók és alkalmazottaik között nincs meg a kölcsönös tisztelet és együttműködés. Egyes…
Miért bukik el a legtöbb vállalkozás? – A rendszerben való gondolkodás és a célközönség megértésének hiánya
A vállalkozások elbukásának okai sokfélék lehetnek, de néhány általános probléma szinte minden iparágban jelen van. A legtöbb vállalkozó, aki kudarcot vall, ugyanazokba a hibákba esik, mert nem rendelkezik azokkal a kulcsfontosságú képességekkel és tudással, amelyek a hosszú távú sikerhez szükségesek. Az egyik legfőbb probléma a rendszerben való gondolkodás hiánya. Rendszergondolkodás: az alap, amit sokan kihagynak A vállalkozók többsége egy jó ötlettel indít, de nem épít mögé egy átgondolt rendszert. A sikeres vállalkozás alapja azonban nem csak az ötlet, hanem az,…
Miért nem elég a követők száma? – A valódi érték a hatékony marketingben rejlik
Nem egyszer hallani olyan történeteket, amikor egy vállalkozás online jelenlétre épít, és egy ügynökséggel együttműködve megszerez 20.000 Instagram követőt. Elsőre ez szép eredménynek tűnik, igaz? De amikor ezek a követők amerikaiak, indiaiak vagy németek, akik soha nem fognak vásárolni a magyar vállalkozástól, akkor a számok mögötti érték hiánya hamar világossá válik. Az ügynökség teljesítette ugyan a követők számát, de valójában nem segítette elő a vállalkozás sikerét. Ez egy tipikus példa arra, amikor a látszólagos siker mögött nincs valódi üzleti eredmény.…
Hogyan válassz szövegírót, ha árajánlatot kérsz?
Amikor vállalkozóként szövegíró keresésébe kezdesz, valószínűleg te is arra törekszel, hogy megbízható referenciákat láss. Sokan kérnek tőlünk is mintákat, hogy megértsék, milyen stílusban írunk, mielőtt döntenének a megbízásról. Ez egy teljesen érthető elvárás, különösen akkor, ha valaki nem rendelkezik marketinges vagy szövegírói tapasztalattal. Azonban a szövegírásban nem az a lényeg, hogy egy adott mintát küldjünk – hiszen egy igazán jó szövegíró alkalmazkodik a célközönséghez és az adott márka igényeihez. Az egyik leggyakoribb félreértés az, hogy a referenciacikkekből egyértelműen kiderül egy…
Mennyit Költs a Vállalkozásodra? – Gondolatok a Beruházásokról és a Sikerhez Vezető Útról
Vállalkozóként biztosan te is szembesültél már azzal a kérdéssel: „Mennyit költsek a cégemre?” Gyakran kapom ezt a kérdést, barátaimtól és ismerőseimtől egyaránt. A válasz sosem egyszerű, mert minden vállalkozás más, és a célok is eltérőek. Ez a kérdés mélyebben gyökerezik, mint hogy egyszerű számokkal feleljek rá. Ahogy a vállalkozásod mélyére ásol, rájössz, hogy a költségekkel kapcsolatos döntések gyakran meghatározzák a jövőbeli sikeredet vagy kudarcodat. Hobby Vagy Megélhetés? Az első és legfontosabb kérdés, amit meg kell válaszolnod: mi a célod a…