fbpx

A reklám- és marketingpszichológia közötti különbség tisztázása kulcsfontosságú a hatékony üzleti kommunikáció és stratégiai tervezés szempontjából. Mindkettő a pszichológiai ismereteket használja fel a fogyasztói magatartás megértésére és befolyásolására, de különböző módon és különböző célok érdekében. Reklámpszichológia: A Rövid Távú Meggyőzés Művészete A reklámpszichológia fókuszál a rövid távú meggyőzésre és arra, hogy a fogyasztókat azonnali cselekvésre ösztönözze. Itt az a cél, hogy a fogyasztók érzelmi válaszait és döntéshozatali folyamatait megértsük és befolyásoljuk, hogy vásároljanak, kattintsanak, vagy azonnal reagáljanak egy adott hirdetésre.…

Bővebben

marketing és pszichológia

Bevezetés:A marketing és a pszichológia kereszteződésénél áll a marketingpszichológia, egy kibővült terület, amely feltárja, hogyan befolyásolhatjuk a fogyasztói magatartást és döntéshozatalt. A marketing pszichológia célja a fogyasztók motivációinak, ízlésének és igényeinek megértése, hogy hatékonyabb, célzottabb marketingstratégiákat hozhassunk létre. De hogyan működik ez a gyakorlatban, és milyen eszközöket használnak a marketingesek az emberek meggyőzésére? Merüljünk el a marketing pszichológia világában! Az Asszociáció Erőssége (Priming):Az asszociáció, vagy angolul priming, a marketing egyik alappillére. Egy adott stimulus – legyen az egy szín, szó…

Bővebben

marketingpszichológia

Az Amerikai marketing eszmécsere és a pszichológia találkozása a 20. század elején vette kezdetét, amikor a marketing pszichológiai értelmezése bontakozott ki az ország marketing megkérdőjelezői és a széleskörűen hozzáférhető kutatások alapján. John B. Watson 1913-ban tette le a mérföldkövet „A reklám pszichológiája” című munkájával, amelyben a reklámok emberekre gyakorolt hatását vizsgálta, tudományos módszertan segítségével elemzve a reklámok hatékonyságát. Az 1920-as és 30-as évek további mélyreható elemzéseket hoztak, Harry Hollingworth a reklámok személyiségzavarokra gyakorolt hatását, míg Herta Herzog az érzelmi faktorok…

Bővebben

blank

Az étlap, mint ismerjük ma, hosszú és változatos utat járt be az idők során. Az ókori Rómában és Görögországban, ahol az étkezési kultúra már akkor is fontos szerepet játszott, az éttermek falain gyakran láthattunk képeket az elérhető ételekről és italokról. Ezek a képek segítettek a vendégeknek abban, hogy elképzeljék, milyen finomságok várnak rájuk. A középkorban az egyszerűség volt a jellemző. Sok étterem vagy fogadó csak egy vagy két fogást kínált, így nem volt szükség bonyolult étlapra. Azonban a nagyobb ünnepségeken…

Bővebben

blank

A pénz pszichológiája rendkívül összetett és mélyen gyökerezik az emberi viselkedésben, érzelmekben és társadalmi normákban. A pénz nem csak egy fizikai eszköz, amely lehetővé teszi az emberek számára, hogy megvásárolják a szükséges és kívánt dolgokat, hanem sokkal több annál: hatalom, biztonság, státusz és még sok más szimbóluma. A pénz érzelmi hatása Az emberek gyakran erős érzelmi reakciókat tapasztalnak a pénzzel kapcsolatban. A pénzhiány vagy a pénzügyi nehézségek stresszt, szorongást és depressziót okozhatnak. Ugyanakkor a pénz birtoklása vagy annak megszerzése örömöt,…

Bővebben

blank

A marketing pszichológia, reklámpszichológia és fogyasztáslélektan összetett és izgalmas témakör, mely a pszichológia és marketing tudományágak találkozásánál jön létre. A cél az, hogy megértsük a fogyasztók viselkedését, döntési folyamatait és kívánságait, hogy a vállalatok hatékonyabban kommunikálhassanak velük. A marketing pszichológia és reklámpszichológia alapelveit, módszereit és fogásait a kommunikáció, PR, a szövegírás és etika terén alkalmazzák, a legideálisabb egyéni és csoportos célcsoport megtalálása és megszólítása érdekében. A fogyasztáslélektan foglalkozik a fogyasztók cselekvésével, motivációival és döntéseivel, amelyek befolyásolják a vásárlás, fogyasztás és…

Bővebben

blank

A színek mindenhol körülvesznek minket. Azok a színek, amelyekkel nap mint nap találkozunk, nem csupán a világunkat színesítik, de befolyásolják az érzéseinket, hangulatunkat és döntéseinket is. Ezt az alapelvet a marketingben is felhasználják. A színpszichológia a marketing egyik kulcseleme, ami segít a márkáknak abban, hogy kapcsolatot alakítsanak ki a vásárlóikkal, és befolyásolják a fogyasztói döntéseket. A színpszichológia tudományos kutatásokon alapul, amelyek megpróbálják megérteni, hogy a színek hogyan befolyásolják az emberi viselkedést és az érzelmeket. Ezek a kutatások azt mutatják, hogy…

Bővebben

blank

A reklámpszichológia egy olyan terület, amely a marketing és a pszichológia összefonódásából született. A reklámpszichológia alapvetően arra törekszik, hogy megértsük a fogyasztók motivációit, személyiségét és gondolkodásmódját. A cél az, hogy hatékonyabb és célzottabb reklámokat hozzunk létre, amelyek jobban elérnek és befolyásolnak minket, a potenciális vásárlókat. A Reklámpszichológia Története A reklámpszichológiának hosszú története van, amely az ókori időkre nyúlik vissza. Az első reklámoknak tekinthető üzenetek az ókori borkereskedők által használt táblák voltak, amelyeken előnyeiket hangsúlyozták, hogy vonzóbbá tegyék a termékeiket. Azóta…

Bővebben

dajka gábor reklámpszichológia könyve

A reklámpszichológia az a tudományág, amely a reklám és a pszichológia kapcsolatát vizsgálja, hogy a marketing szakemberek jobban megértsék a fogyasztókra gyakorolt hatást. Ez az összefüggés érdekes és bonyolult, mivel a reklámeszközök a pszichológiai módszerek alkalmazásával képesek megragadni a közönség figyelmét, és befolyásolni döntéseiket. Ezáltal, a reklámpszichológia segíti a vállalatokat abban, hogy hatékonyabb kommunikációt alakítsanak ki ügyfeleikkel, és növeljék eladásaikat. A reklámpszichológia alkalmazása a marketingben számos területen érezhető, mint például a reklámok színkombinációinak, hangulatának, vagy az üzenetekben felhasznált társas értékek.…

Bővebben

blank

A napjainkban egyre inkább értékessé váló online marketing és pszichológia területén kiemelkedő szakértő, Dajka Gábor több mint egy évtizedes tapasztalattal rendelkezik. Rólam című oldalán bemutatkozik és elmondja karrierje kezdeteit, tanulmányait és eredményeit. Dajka Gábor olyan szakértelmet nyújt a vállalkozások számára, ami lehetővé teszi számukra, hogy sikeresen növekedjenek és versenyképesek maradjanak a mai digitális világban. A Marketing tanácsadás szolgáltatás során Dajka Gábor többek között segít a vállalkozásoknak abban, hogy hatékonyabbá és költségoptimalizáltabbá tegyék marketing tevékenységüket, felismerjék és kiaknázzák a piaci lehetőségeket. Emellett Business Coach szolgáltatása keretében egyéni…

Bővebben

marketing könyv

Dajka Gábor könyve, az Online Marketing és Pszichológia a marketing és pszichológia két tudományágának ötvözetét mutatja be, különösen a mikrovállalkozások számára. A szerző célja, hogy a könyv segítségével az olvasók jobban megértsék a fogyasztók viselkedését és döntési folyamatait, valamint a hatékony reklámozás és marketing tevékenységek titkait. Ebben a kötetben Gábor nem csak a szokásos eszköztárakról és módszerekről ad érdekes információkat, hanem a reklámpszichológia és fogyasztó-lélektan alapelveit is bevezeti az olvasók számára. Ezáltal az Online Marketing és Pszichológia a képzett szakemberek…

Bővebben

blank

A marketing, marketing tanácsadás, pszichológia és szociológia területei szorosan összefüggnek egymással, és együttesen hatnak a fogyasztók döntéseire és magatartására. A marketing stratégiák sikere nagyban függ attól, hogy mennyire hatékonyan alkalmazzák a pszichológiai és szociológiai ismereteket, amelyek segítik a cégeket abban, hogy megértsék és befolyásolják a vásárlók gondolkodásmódját és viselkedését. A pszichológia és a szociálpszichológia alkalmazása a marketingben lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy jobban megértsék a fogyasztói csoportok felépítését, dinamikáját és a személyes kapcsolatokat az eladók és a vásárlók között. A marketing-tanácsadás szolgáltatások célja,…

Bővebben

blank

A pszichológiai trükkök a tartalommarketingben olyan technikák, amelyeket a marketing szakemberek használnak annak érdekében, hogy hatékonyabbá tegyék a tartalommarketing kampányaikat. Ezek a trükkök arra összpontosítanak, hogy az üzenet hatásosan jelenjen meg a célközönség számára. A pszichológiai trükkök a tartalommarketingben nem manipulációra, hanem a figyelem felkeltésére és az üzenet hatékonyabbá tétele érdekében vannak kitalálva. A pszichológiai trükkök a tartalommarketingben számos technikát tartalmaznak, amelyek segítenek a marketing szakembereknek abban, hogy jobban megértsék a célközönségük viselkedését és motivációit. Ezek a trükkök magukban foglalhatják…

Bővebben

blank

Több média készített mini közvéleménykutatást arról, hogy hol van a benzin literenkénti árának a lélektani határa, és ez kereken 500 Ft-ra jött ki. A megkérdezettek döntő többsége azt mondta, hogy ha eléri az 500 Ft-ot a benzinár, akkor ők bizony leteszik az autót.  Én szeretek az emberek véleményével, gondolkodásával foglalkozni illetve érdekesnek találom az egymásra gyakorolt hatásukat is. Nézünk meg lélektani szempontból, hogy a megkérdezett emberek a jósolt cselekvésüket miért nem tartják be.  Sokan szeretik azt hinni, hogy ők ismerik…

Bővebben

blank

Elsőre meglepő lehet a témakör, pedig nem egyszer találkozom azzal a jelenséggel, hogy a probléma megoldására inkább egy mentálhigiénés segítőre lenne szükség. A lélektani állapot nagyban meghatározza azt, hogy valakiből hogyan lesz vállalkozó, vagy miként vág bele a marketing folyamatokba. Amíg azonban a lelki vagy akár mentális problémák nincsenek helyre téve, addig nem érhetünk el nagy sikereket a munkánkban sem, ami jelen esetben a vállalkozásunk lesz. Most lehet, azt mondod, hogy „Dehát nem egyértelmű, mikor melyikre van szükség?!”. Azoknak az,…

Bővebben

blank

Manapság sok példát látni arra, hogy egy nagyobb cég szinte betarthatatlan ígéretekkel vagy évekkel korábbi sikerekkel és díjakkal reklámozza magát, de mégsem fejlődik. Szerencsére a pszichológia nemcsak az orvosi rendelőben, hanem itt is tud segíteni. Visszajelzések Egy kutatás szerint tízből nyolc amerikai nézi meg a vásárlói visszajelzéseket mielőtt először vásárolna az adott termékből, hogy megbizonyosodjon, biztosan nem fogják átverni és a pénzéért a ténylegesen meghirdetett terméket fogja kapni. Manapság egyre nagyobb ereje van a vásárlók vagy épp vendégek véleményének, gondoljunk…

Bővebben

76/76