Mennyit fejlődhetsz fél napos tanácsadással?

Főbb pontok

Ez nagyban függ attól, hogy melyik szakaszban jársz. Én három ilyen nagy szakaszt különböztetek meg:

– A vállalkozását fontolgató vagy kezdő.
– A haladó, ahol már van bevétel.
– Az éppen csődbe menni készülő vállalkozás.

Mind a három szakasz esetében lehet fejlődni, de a fejlődés mértéke leginkább az eddig beletett munkán múlik és a hozzáadott értéken. 

A kezdő vállalkozások esetében általában a hozzáadott értéket nekünk kell kitalálni, szóval olyankor a vállalkozót még csak pályára állítjuk. Abban is segítünk nekik, hogy mit dolgozzanak az elkövetkezendő 6-12 hónapban. 

A haladó vállalkozásoknál a tanácsadás után sokszor azonnal mérhetőek az eredmények, hiszen ott már vannak adatok, így azt tudjuk optimalizálni, illetve segítünk új irányokat is kitalálni, és ötletelni. Ebben a szakaszban általában csőlátás szokott kialakulni, így senki sem látja az erdőt a fától. Izgalmas és hálás feladat olyan dolgokra rávilágítani, amleyeket nem vettek észre. A tanácsadás árát pedig az ebben a szakaszban lévők fizetik ki örömmel.

A csőd szélén álló vállalkozásokba hívnak el a legtöbbször. Ez nagyon megterhelő szokott lenni, mert folyamatosan kell koncentrálnom. Fel kell tárnom mind a vállalkozás bajait, mind a vállalkozóét, csapatáét. Rövid időm van erre, így a megérzéseimre, első benyomásaimra is hagyatkoznom kell. Nemegyszer mutatják nekem az idilli képet, miközben kiderítem azt, hogy a munkatársak nem kapják meg a pénzüket rendesen, ezért tesznek az egészre. Káoszt, rendszertelenséget is gyakran szoktam tapasztani. Gyakran a vállalkozás ellensége valamelyik marketingessé kinevezett családtag. Ha megérzem azt, hogy nem ért hozzá, akkor finoman elkezdek alulról indítani, lehetőleg nem megsértve senkit, és úgy hogy ők maguk ismerjék fel azt, hogy a marketinges pozíciót betöltő nem ért hozzá. Így megkérdezem azt, hogy melyik a kedvenc szövegírási formulád, melyik a kedvenc reklámpszichológiai könyved, melyik marketingesre nézel fel, melyik a kedvenc pszichológiai trükköd stb.  

Minden helyzetben lehet fejlődni, és minden helyzetben lehet tenni kisebb és nagyobb felismeréseket is. Egy valamit nem tudok adni: időt. A legtöbben pedig az időt nem tudják kivárni, ezért mennek tönkre, vagy ezért nem tudnak fejlődni. 

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Modern working table with laptop computer with tablet showing marketing planning

Mit csinál és mire jó egy marketing tanácsadó?

Ha vállalkozóként vagy cégvezetőként hallottál már a marketing tanácsadó fogalmáról, de nem volt világos számodra, mit is takar pontosan, akkor nem vagy egyedül. Magyarországon tényleg rengetegen hívják magukat „marketing tanácsadónak”, miközben sokan valójában csupán egy-egy platform (Google Ads, SEO, Facebook stb.) specialistái. Egy igazi marketing tanácsadó azonban ennél komplexebb gondolkodásmódot és sokrétűbb tudást hoz a...
Silhouette traveler hold lighting point to sky with night starry sky milky way is travel and nature

Mit tanulhatunk a Ferengiktől a marketingben?

Amikor a marketing és az üzleti gondolkodás témája szóba kerül, nem sokan gondolnak elsőre a „Star Trek” univerzumára. Pedig van egy olyan faj, akiktől a profit- és üzletközpontú szemlélet tökéletes iskola lehet minden vállalkozó és marketinges számára. A Ferengik, akiket leginkább a „Star Trek: Deep Space Nine” című sorozat tett igazán híressé, a galaxis talán...
Deep Learning AI: Empowering Businesses with Intelligent Technology

Mi a marketing AI?

Mint marketinges, menedzser, business coach és a pszichológiai mechanizmusok iránt érdeklődő, elképesztőnek tartom, hogy a mesterséges intelligencia (AI) milyen mértékben alakítja át a marketinget. Sokan csak a kezdeteinél tartanak ennek a technológiai forradalomnak, pedig a lehetőségek tárháza már most is szinte végtelen. Ha marketingesként, vállalatvezetőként vagy cégépítőként gondolkodsz, akkor számodra is hasznos lehet átgondolni, mit...
Smiling executive leaning on car, holding tablet.

Összefoglaló a lean menedzsmentről

A lean menedzsment a 20. század végén robbant be a termelés és a szolgáltatásmenedzsment világába, gyökeresen megváltoztatva az addig megszokott működési modelleket. Megdöbbentő újdonságként hatott a vállalati szférában, hiszen nem pusztán hatékonyságnövelő technikák gyűjteményeként, hanem komplett szemléletmódként kínált megoldást a vállalatok és szervezetek számára. Ráadásul az azóta eltelt évtizedek bebizonyították, hogy a lean filozófiát követő...

Itt érsz el

© Copyright 2025