Merre halad az újságírás?

Főbb pontok

Nagyon érdekes kérdéseket vet fel napjainkban az újságírás helyzete, hála az internetnek. Az internet ugyanis lehetővé tette, hogy ne csak hozzáférhessünk bármilyen információhoz, hanem szolgáltathassunk is információkat. Bárki, bármikor. A közösségi média pedig még egy lapáttal rátett erre, így bármilyen hír, cikk, tartalom azonnal el tud jutni az emberekhez.

Világos, hogy mindez hatással van az újságírásra. De milyen irányba tereli? Mostantól bármi megjelenhet, mert úgyis bárki gyárthat tartalmat? Vannak még minőségi követelmények? Egyáltalán szükség van még újságírókra, vagy beérik az emberek a bloggerekkel is? Mi köztük a különbség?

Jogos kérdések, és nem könnyű választ adni rájuk. Az biztos, hogy az utóbbi években elmosódott a határvonal az újságírók által gyártott tartalmak, és az egyéb tartalmak közt. A minőség is érdekes kérdés akkor, amikor bárki közzétehet bármit.

Komolyan kirajzolódnak a minőségbeli különbségek

Azt gondolom, hogy éppen a minőség, a belefektetett munka lesz az, ami ebben a helyzetben el fogja választani a valódi újságírást a közösségi tartalmaktól. Egy Facebook-ra írt bejegyzés eljuthat tízezrekhez, akkor sem lesz újságírói tartalom. Ahogy egy átlagos blogcikk sem.

Egy blogger ugyanakkor írhat nagyon jó és érdekes cikket egy témáról, megjelentethet egy nagyon szépen felépített véleményt. Időt és energiát nem sajnálva az alapos utánajárásra, az összefüggések keresésére, a megfelelő emberek megszólaltatására, összerakhat olyan cikket, amit újságírói munkának nevezhetünk.

És ezen a ponton le is dől egy határ: nem feltétlen az lesz az újságíró, akinek ez a munkája. Hanem gyakorlatilag bárki, aki képes újságírói munkát végezni, és akinek az írásait olvassák is.

A minőséget kezdik keresni

Az igények terén is számíthatunk változásra. A potenciális olvasók egyre nagyobb arányát teszik ki azok, akik már magától értetődőnek tartják, hogy válogathatnak a tartalomban. Nincs már „ezt adja a tévé, ezt kell nézni”, „ezt írja az újság, akkor biztos így van”. Nem vagyunk kénytelenek elfogadni, amit kapunk.

Ez várhatóan azt fogja eredményezni a jövőben, hogy nagyobb igény lesz a színvonalasabb tartalmakra, legyen szó akár aktuális hírek boncolgatásáról, akár szakmai írásokról. Mivel gyakorlatilag végtelen lehetőség van válogatni, az emberek meg is fogják tenni. Félreértés ne essék: ezután is ki fog kerülni a netre bármi, csak nem biztos, hogy közönsége is lesz.

Az mindenesetre biztos, hogy érdekes lesz követni ezeket a változásokat a következő években.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Smiling executive leaning on car, holding tablet.

Összefoglaló a lean menedzsmentről

A lean menedzsment a 20. század végén robbant be a termelés és a szolgáltatásmenedzsment világába, gyökeresen megváltoztatva az addig megszokott működési modelleket. Megdöbbentő újdonságként hatott a vállalati szférában, hiszen nem pusztán hatékonyságnövelő technikák gyűjteményeként, hanem komplett szemléletmódként kínált megoldást a vállalatok és szervezetek számára. Ráadásul az azóta eltelt évtizedek bebizonyították, hogy a lean filozófiát követő...
Corrupted businessman

A korrupció szociológiája

A korrupció olyan jelenség, amely minden történelmi korban és a világ szinte minden pontján megtalálható. Noha a korrupcióról gyakran úgy beszélünk, mint valami elvont, nehezen megfogható rosszról, valójában egy rendkívül összetett szociológiai és társadalom-lélektani jelenség. A közélet és a politikai berendezkedések egyik leggyakoribb és legrombolóbb problémájának tartják, de a hétköznapokban, a vállalati kultúrában, sőt a...
Data on the go

Hangolja sikerre Google Ads kampányát

[Ebben a cikkben ahhoz adok átfogó útmutatót, hogyan hangolhatod sikerre újonnan létrehozott Google Ads-kampányaidat. A következő lépések bemutatják, hogyan javíthatod a kampánybeállításokat és a hirdetések hatékonyságát, miközben időt és energiát spórolsz meg a mindennapokban. A 2025-ös online hirdetési felméréseim alapján a jól beállított kampányok akár 30–50%-kal is növelhetik a konverziós arányt, ezért fontos, hogy már...
Trust me, its user-friendly for any user

Hogyan segíthet a Google Ads az Ön ágazatában?

A Google Ads a világ egyik legkifinomultabb online hirdetési platformja, amely számtalan ágazat vállalkozásai számára kínál testre szabható és jól mérhető hirdetési megoldásokat. Legyen szó fizikai termékeket forgalmazó kiskereskedőről, jogi tanácsadást nyújtó szakemberről vagy épp utazásszervezéssel foglalkozó cégről, a Google Ads segítségével elérheti azokat, akik pontosan az Ön által kínált termékeket vagy szolgáltatásokat keresik. A...

Itt érsz el

© Copyright 2025