Pszichológiai trükkök a tartalommarketingben

Főbb pontok

Manapság sok példát látni arra, hogy egy nagyobb cég szinte betarthatatlan ígéretekkel vagy évekkel korábbi sikerekkel és díjakkal reklámozza magát, de mégsem fejlődik. Szerencsére a pszichológia nemcsak az orvosi rendelőben, hanem itt is tud segíteni.

Visszajelzések

Egy kutatás szerint tízből nyolc amerikai nézi meg a vásárlói visszajelzéseket mielőtt először vásárolna az adott termékből, hogy megbizonyosodjon, biztosan nem fogják átverni és a pénzéért a ténylegesen meghirdetett terméket fogja kapni. Manapság egyre nagyobb ereje van a vásárlók vagy épp vendégek véleményének, gondoljunk csak bele, ha ki akarunk próbálni egy új éttermet, az első dolgunk megnézni a Facebook oldalán lévő értékeléseket. De hogyan tudjuk mindezt befolyásolni?

Legjobban Cialdini foglalja össze a meggyőzés pszichológiáját: „Minél több ember találja helyesnek az ötletet, annál megfelelőbb az ötlet.”. Tehát, az első lépés: keresni egy befolyásos, hozzáértő embert, aki hajlandó promotálni a cégünket, így hamar megsokszorozódhat a rendelésszám.

Csak 5775 Ft
kozepen

Felejtsük el az absztrakt kifejezéseket

Biztosan mindenkivel előfordult már, hogy hiába olvasta el századjára a szöveget, nem tudta értelmezni, pedig a szavakat és a kifejezéseket külön-külön értette, de ezek összerakva nem alkottak egy egységes egész szöveget. De előfordulhat az is, hogy szépen csengő kifejezésekkel volt teletűzdelve a szöveg, de valójában sosem tudtuk meg mi az a megdöbbentő és a felettébb sikeres eredmény vagy eredeti ötlet. Egy professzor, pontosan Allan Paivio, a University of Western Ontario pszichológiai tanszékéről, alkotta meg a kettős kódolás elméletét. Eszerint a megismerésünk egy összetett folyamat, ami képes egyszerre kezelni és értelmezni a nonverbális és verbális eseményeket. Javunkra fordítva az elméletet: ne csak mondjuk vagy mutassuk, tegyük mindkettőt. Írjuk le részletesen, érthető, hétköznapi szavakkal a terméket és társítsunk hozzá képet.

Ismerjük be korábbi hibáinkat

Könnyen empátiát válthatunk ki az emberekből, ha beismerjük korábbi hibáinkat vagy elmondjuk mit kellett volna másképp tennünk a múltban. Ezzel nemcsak közelebb hozzuk magunkhoz a potenciális és már meglévő vásárlóinkat, de megmutatjuk, hogy képesek vagyunk magunkról is árnyaltan gondolkodni, mérlegelni korábbi és jelenlegi cselekedeteinket, valamint tiszteletet is kiválthatunk így. 

Szakzsargon nélkül

Talán nincs is annál ijesztőbb egy vásárló számára, amikor szakszavakat használunk, persze nekünk fontos tudni és ismerni ezeket a kifejezéseket, de elvárhatjuk ugyanezt tőle is? Természetesen nem, a szakszavaktól nemcsak megrémül, de ha túl sokat kell magyarázni ezek jelentését, akkor butának és becsaphatónak fogja magát érezni, ami lássuk be, nem a legideálisabb. Érdemesebb inkább apránként adagolni a kifejezéseket, így a vásárló inkább azt fogja érezni, hogy tanult tőlünk valamit.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Closed sign on store glass window

Miért zár be ennyi bolt? – Kkv-k a fogyasztás visszaesésének árnyékában

2023 végén egy vidéki kisváros sétálóutcáján egyre több kirakat mögött jelent meg a „Kiadó üzlethelyiség” felirat. A helyiek megszokták már, hogy időnként cserélődnek a bérlők, de most valami más történt. A megszokott mozgás lelassult. A bezárt üzletek helyére nem jöttek újak. A fagyizó, ahol még tavaly nyáron sorban álltak a turisták, most sötéten ásít. A...
Mental Health concept with colorful arrows pointing to colorful mockup friendly notes in the brain

Miért az agy működése határozza meg a 21. századot?

Amikor Santiago Ramón y Cajal spanyol anatómus a 19. század végén először vetette mikroszkóp alá az agyszövetet, és felismerte, hogy az idegrendszer nem egy összefolyó hálózat, hanem különálló sejtek – neuronok – összekapcsolódásaiból áll, valójában nemcsak az orvostudomány, hanem az emberi önértelmezés történetébe írt új fejezetet. Az emberi agy megértése azóta nem csupán az orvosok...

Amikor nem az ügyfél kattint – hanem az ellenség

Amikor a digitális marketingben a hatékonyság és a transzparencia fogalmáról beszélünk, hajlamosak vagyunk azt hinni, hogy a rendszerek maguktól garantálják az igazságosságot. Az algoritmusok objektívek, a platformok felügyelnek, és ha valaki szabálytalanul jár el, azt a rendszer úgyis kiszűri – gondoljuk. Ez a feltételezés azonban, bármilyen kényelmes is, sok esetben megalapozatlan. Különösen igaz ez a...

Mi történt a dinamikus hirdetések világában?

Évtizedekig a Google Shopping, a klasszikus keresőhirdetések és a display-megjelenések különálló mechanizmusokban működtek, amelyeket a marketingszakemberek kézzel szerkesztettek, részleteztek és optimalizáltak. A 2018-as Smart Shopping bevezetése ugyan már elkezdte az automatizáció felé terelni a folyamatokat, de az igazi paradigma-váltást az hozta el, amikor a Google 2021–2022-től kezdődően fokozatosan lecserélte a Smart Shopping kampányokat a Performance...

Itt érsz el

© Copyright 2025