A rendszerben való gondolkodás és célközönség

A vállalkozások elbukásának okai sokfélék lehetnek, de néhány általános probléma szinte minden iparágban jelen van. A legtöbb vállalkozó, aki kudarcot vall, ugyanazokba a hibákba esik, mert nem rendelkezik azokkal a kulcsfontosságú képességekkel és tudással, amelyek a hosszú távú sikerhez szükségesek. Az egyik legfőbb probléma a rendszerben való gondolkodás hiánya.

Rendszergondolkodás: az alap, amit sokan kihagynak

A vállalkozók többsége egy jó ötlettel indít, de nem épít mögé egy átgondolt rendszert. A sikeres vállalkozás alapja azonban nem csak az ötlet, hanem az, hogy hogyan működtetjük azt egy jól felépített rendszerben. Ez a fajta rendszergondolkodás azonban nem jön magától, és nem is lehet egy óra alatt elsajátítani. Sok vállalkozó azt hiszi, hogy kísérletezéssel, ad-hoc döntésekkel megtalálhatja a nyerő stratégiát, de a valóságban ez ritkán működik. A marketingesek vagy üzleti tanácsadók itt lépnek be a képbe – ők tudnak segíteni egy terv kidolgozásában, amelyet a vállalkozónak követnie kellene. Azonban ez is csak akkor működik, ha a vállalkozó felismeri, hogy szüksége van egy ilyen külső segítségre, és nem próbálja egyedül kitalálni a dolgokat.

A célközönség megértése: Az egyik leggyakoribb hiba

Egy másik kritikus tényező, ami miatt a vállalkozások elbuknak, az a célközönség megértésének hiánya. Sok vállalkozó, különösen a webáruház-tulajdonosok, abban a tévhitben élnek, hogy ha olcsóbban kínálják a termékeiket, mint a versenytársaik, akkor automatikusan nyerők lesznek. Ez azonban ritkán igaz. A modern fogyasztók nem csak az ár alapján döntenek – sokszor a termékekkel kapcsolatos érzelmi kötődés, a márkaérték, a kiszolgálás minősége és a vásárlói élmény sokkal fontosabb számukra. Ha egy vállalkozás csak arra összpontosít, hogy árban próbálja legyőzni a versenytársait, lassan, de biztosan tönkremegy.

Nem ismeri a hirdetési csatornákat: Pénzkidobás hirdetésekre

Csak 5775 Ft
kozepen

A hirdetési csatornák ismeretének hiánya egy másik fontos tényező, ami miatt sok vállalkozás nem tud nyereségesen működni. Nem elég, hogy valaki feltölt egy Google Ads kampányt vagy elindít egy Facebook hirdetést – pontosan értenie kell, hogyan működnek ezek a platformok, milyen közönséget érnek el, és hogyan tudnak hozzájárulni az üzleti célokhoz. Ha a vállalkozó nincs tisztában ezekkel a részletekkel, akkor azonnal bukásra van ítélve a hirdetési költségvetése.

Az azonnali siker iránti vágy: Türelem és idő szükséges

A legnagyobb tévhit talán az, hogy a siker azonnal jön, amint elindul a vállalkozás. Sokan nem veszik figyelembe, hogy egy sikeres üzlet felépítése időt, kitartást és sok munkát igényel. Az „egyik hónapról a másikra” siker csak ritkán történik meg, a legtöbb esetben hosszú évek kemény munkájára van szükség ahhoz, hogy a vállalkozás stabil és jövedelmező legyen. Sok vállalkozó feladja, amikor nem lát azonnal eredményeket, pedig ha kitartana, akkor idővel megérkezhetne a várt siker.

Összegzés

Az egyik legnagyobb hiba, amit egy vállalkozó elkövethet, az az, hogy nem gondolkodik rendszerben, és nem érti meg a célközönséget. Ha a vállalkozásodat sikerre akarod vinni, szükséged lesz egy átgondolt tervre, amit egy szakember segítségével állítasz össze, valamint arra, hogy időt és energiát fordíts a célközönséged megismerésére. És ami a legfontosabb: ne várd el, hogy a siker azonnal kopogtat majd az ajtódon – a kitartás és a türelem az igazi kulcsa annak, hogy a vállalkozásod hosszú távon is fennmaradjon.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Generatív AI a munkahelyen: az 5 vezetői feszültség és a bevezetés gyakorlata

A generatív mesterséges intelligencia (generative AI) körül most minden egyszerre történik: lelkesedés, félelem, kapkodás, és a „nekünk is kell valami AI” típusú vezetői reflex. A gond ott kezdődik, hogy a munkahelyi AI nem egy új szoftver bevezetése, hanem a munkavégzés logikájának átírása. Amikor egy rendszer leveszi rólad a monoton, fárasztó feladatokat, rövid távon hálás leszel....

Mit érdekel engem? Van pénz vagy nincs?

„Nekem mi közöm van hozzá? Csak a végeredmény érdekel.” – ezt a mondatot rengeteg vállalkozó kimondja, és közben őszintén azt hiszi, hogy ez egy racionális, felnőtt hozzáállás. Én meg azt látom, hogy ez a mondat sokszor nem racionalitás, hanem üzleti önbecsapás. A végeredmény persze érdekeljen. A gond ott kezdődik, amikor a vállalkozó úgy akar végeredményt,...

Vállalkozóként muszáj beszélned az üzleti nyelvet

Rengeteg tárgyalás azért megy félre, mert a vállalkozó fejben még „szeretné, ha jobban menne”, de a partner oldalon már „kockázatot akar csökkenteni”. Ez két teljesen eltérő gondolkodásmód. Dajka Gábor tapasztalata szerint ilyenkor nem a terméked, nem a szolgáltatásod, és nem is a szaktudásod a gyenge láncszem, hanem az, hogy nem tudod üzleti nyelven elmondani, hogyan...

Miért befektetés egy menedzserdiploma?

Magyarországon a „befektetés” szóról sokaknak azonnal ingatlan, részvény vagy vállalkozás jut eszébe. A saját döntéshozatali képesség, a vezetői gondolkodásmód és a szervezeti szemlélet viszont gyakran csak akkor kerül napirendre, amikor már fáj: amikor szétesik a csapat, csúszik a projekt, elfogy a készpénz, vagy a cég egyszerűen „nem nő tovább”. Pedig a menedzserdiploma lényege nem a...

Itt érsz el

Keress bátran

Előadások tartását és podcast beszélgetéseket szívesen vállalok, illetve a sajtónak is nyilatkozom.
Sajtóreferenciák itt.

Idézz tőlem

Szeretem ha a gondolataimat idézik kiadványokban, weboldalakon, adásokban. Szívesen visszalinkellek, írj rám.

© Copyright 2025