Miért nehéz jó marketingest találni?

Főbb pontok:

Mert a jól menő vállalkozások a jó marketingeseket, komplett marketingügynökségeket már régen felszippantották. Igen, tudom, hogy naponta 2 új marketinges vállalkozás jön létre a semmiből, és külső szemmel úgy tűnhet, hogy a vállalkozók kedvükre válogathatnak a jobbnál-jobb, pofi és tapasztalt szakemberek között, de ez nincs így. Valójában ez egy nagyon szűk piac. Sokszor csak kihalás útján lehet 1-1 ügynökséghez vagy egyszemélyes marketingeshez bekerülni.

Képzeld, van olyan vállalkozás, aki már 3 hónapja szeretne hozzánk bekerülni, de nem tudjuk vállalni, mert nincs rá kapacitásunk. Ő A-Z-ig mindent velünk szeretne csináltattni, amire már nincs erőforrásunk. Részfeladatokra van, de napi 2-3 órát már nem tudok neki eladni.

Hogy mennyire könnyű marketing tanulót találni?

Nagyon. A belépési küszöb alacsony. Ha valaki reggel 8 órakor úgy ébred fel, hogy ő marketinges akar lenni, akkor délben már meg is lesz az első ügyfele. A vállalkozások jelentős része nincs tisztában azzal, hogy ki a szakember és ki nem. Nekik nagyon könnyű eladni. Én pl. egy-egy munkát azért nem kapok meg sokszor, mert elmondom azt, hogy szürreális elképzelései vannak a vállalkozónak. És elmondom azt, hogy mennyi idő és munka elérni azt, amit szeretne.

Legtöbb esetben ha Pistike mindenben egyetért a vállalkozóval, akkor Pistike fogja kapni a megbízást. Persze az már más kérdés, hogy utána az elképzelésből mi is fog valójában megvalósulni. Általában semmi.

Egyre többször látom azt is, hogy a vállalkozó tisztában van azzal, hogy a jelöltje nem ért a marketinghez, de abban bízik, hogy közösen rájönnek majd a dolgokra és ha valamit csinálnak, akkor abból előbb utóbb csak lesz valami.

Ha nincsen a vállalkozónak kapcsolati tőkéje akkor a legjobb megoldás valamire specializálódott ügynökségeket keresni. Ilyen lehet a Google Ads ügynökség, SEO ügynökség, Instagram ügynökség. Ha így dönt a vállalkozó, akkor ehhez mindenképpen egy marketing szakember segítségét kell kérnie, aki meghallgatja az elképzeléseit és azok alapján felállít egy marketing stratégiát, amit a vállalkozónak és a részfeladatot ellátó ügynökségek is követniük kell. Máskülönben nagyon nagy valószínűséggel az egyes ügynökségek munkadíja és a reklámokra elköltött összegek csak kidobott pénzek lesznek. Sokszor tapasztalom azt, hogy 1-1 vállalkozó már a 3., 4. AdWords ügynökséget tapossa, de egyik sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ez az esetek 90%-ában azért van, mert nincs a vállalkozás mögött semmilyen stratégia.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Buyer choosing eyewear in a boutique.

A fogyasztói döntések új világa

Amikor a globális gazdaságot ma vizsgáljuk, nem kerülhetjük meg a kérdést: mi hajtja a növekvő magánfogyasztást egy olyan időszakban, amikor a világgazdaság általános növekedési üteme lassul? A Világbank 2025. júniusi előrejelzése szerint a globális GDP-bővülés mindössze 2,3 %-ra mérséklődik, miközben a háztartási kiadások reálértéken tovább emelkednek1. Ez a látszólagos ellentmondás rávilágít arra, hogy a modern...
Lightshow in Dubai showing how the world is evolving. Alif - Mobility Pavilion. Dubai Expo 2020

A fogyasztói magatartás mint stratégiai erővonal

Van valami rendkívül beszédes abban, hogy a világ bruttó hazai termékének közel kétharmadát ma már a háztartások közvetlen kiadásai adják. Ha összeadjuk az OECD országok 2024-es statisztikáit, a reál­háztartási jövedelem átlagosan 1,8 %-kal nőtt, miközben a magánfogyasztás volumene ennél is gyorsabb ütemben bővült. Ez a látszólag szerény szám mögött globális méretű igényszint-emelkedés húzódik meg, amely...
Good company is a phone call away

Miért nem jut egyről a kettőre a legtöbb hazai kisvállalkozás – és hogyan lehet ezt megfordítani?

„A vállalkozás nem sprint, hanem maraton” – szokták mondani, mégis, a legtöbb hazai kisvállalkozás úgy próbál célt érni, mintha egy akadálypályán kellene végigszáguldania bekötött szemmel. Gyakran hiányzik az irány, a stratégia, a rendszerszemlélet. Ehelyett a mindennapi túlélés diktálja a tempót, miközben egyre több energiát emészt fel az, hogy nem haladnak semerre. A kudarc gyakori oka...
business hand contract meeting with success agreement concept, professional businessman handshake

Magyar kisvállalkozások növekedése: 5 stratégiai pillér a sikerhez

Kevés gazdasági sikertörténet indul úgy, hogy a vállalkozó éveken át ugyanazt a hibát ismétli: minden kampányra, új ügynökségre, vadonatúj “killer feature”-re egyre kevesebb pénz és egyre több csalódottság jut. A magyar kisvállalkozói szektor történelmi ívét tekintve ez a jelenség érthető: 1990 után a piacgazdaságban hirtelen szabaddá váló terepen rengeteg mikro- és kisvállalkozás indult el stratégia...

Itt érsz el

© Copyright 2025