Miért nehéz jó marketingest találni?

Főbb pontok

Mert a jól menő vállalkozások a jó marketingeseket, komplett marketingügynökségeket már régen felszippantották. Igen, tudom, hogy naponta 2 új marketinges vállalkozás jön létre a semmiből, és külső szemmel úgy tűnhet, hogy a vállalkozók kedvükre válogathatnak a jobbnál-jobb, pofi és tapasztalt szakemberek között, de ez nincs így. Valójában ez egy nagyon szűk piac. Sokszor csak kihalás útján lehet 1-1 ügynökséghez vagy egyszemélyes marketingeshez bekerülni.

Képzeld, van olyan vállalkozás, aki már 3 hónapja szeretne hozzánk bekerülni, de nem tudjuk vállalni, mert nincs rá kapacitásunk. Ő A-Z-ig mindent velünk szeretne csináltattni, amire már nincs erőforrásunk. Részfeladatokra van, de napi 2-3 órát már nem tudok neki eladni.

Hogy mennyire könnyű marketing tanulót találni?

Nagyon. A belépési küszöb alacsony. Ha valaki reggel 8 órakor úgy ébred fel, hogy ő marketinges akar lenni, akkor délben már meg is lesz az első ügyfele. A vállalkozások jelentős része nincs tisztában azzal, hogy ki a szakember és ki nem. Nekik nagyon könnyű eladni. Én pl. egy-egy munkát azért nem kapok meg sokszor, mert elmondom azt, hogy szürreális elképzelései vannak a vállalkozónak. És elmondom azt, hogy mennyi idő és munka elérni azt, amit szeretne.

Csak 5775 Ft
kozepen

Legtöbb esetben ha Pistike mindenben egyetért a vállalkozóval, akkor Pistike fogja kapni a megbízást. Persze az már más kérdés, hogy utána az elképzelésből mi is fog valójában megvalósulni. Általában semmi.

Egyre többször látom azt is, hogy a vállalkozó tisztában van azzal, hogy a jelöltje nem ért a marketinghez, de abban bízik, hogy közösen rájönnek majd a dolgokra és ha valamit csinálnak, akkor abból előbb utóbb csak lesz valami.

Ha nincsen a vállalkozónak kapcsolati tőkéje akkor a legjobb megoldás valamire specializálódott ügynökségeket keresni. Ilyen lehet a Google Ads ügynökség, SEO ügynökség, Instagram ügynökség. Ha így dönt a vállalkozó, akkor ehhez mindenképpen egy marketing szakember segítségét kell kérnie, aki meghallgatja az elképzeléseit és azok alapján felállít egy marketing stratégiát, amit a vállalkozónak és a részfeladatot ellátó ügynökségek is követniük kell. Máskülönben nagyon nagy valószínűséggel az egyes ügynökségek munkadíja és a reklámokra elköltött összegek csak kidobott pénzek lesznek. Sokszor tapasztalom azt, hogy 1-1 vállalkozó már a 3., 4. AdWords ügynökséget tapossa, de egyik sem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. Ez az esetek 90%-ában azért van, mert nincs a vállalkozás mögött semmilyen stratégia.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Smiling executive leaning on car, holding tablet.

Összefoglaló a lean menedzsmentről

A lean menedzsment a 20. század végén robbant be a termelés és a szolgáltatásmenedzsment világába, gyökeresen megváltoztatva az addig megszokott működési modelleket. Megdöbbentő újdonságként hatott a vállalati szférában, hiszen nem pusztán hatékonyságnövelő technikák gyűjteményeként, hanem komplett szemléletmódként kínált megoldást a vállalatok és szervezetek számára. Ráadásul az azóta eltelt évtizedek bebizonyították, hogy a lean filozófiát követő...
Corrupted businessman

A korrupció szociológiája

A korrupció olyan jelenség, amely minden történelmi korban és a világ szinte minden pontján megtalálható. Noha a korrupcióról gyakran úgy beszélünk, mint valami elvont, nehezen megfogható rosszról, valójában egy rendkívül összetett szociológiai és társadalom-lélektani jelenség. A közélet és a politikai berendezkedések egyik leggyakoribb és legrombolóbb problémájának tartják, de a hétköznapokban, a vállalati kultúrában, sőt a...
Data on the go

Hangolja sikerre Google Ads kampányát

[Ebben a cikkben ahhoz adok átfogó útmutatót, hogyan hangolhatod sikerre újonnan létrehozott Google Ads-kampányaidat. A következő lépések bemutatják, hogyan javíthatod a kampánybeállításokat és a hirdetések hatékonyságát, miközben időt és energiát spórolsz meg a mindennapokban. A 2025-ös online hirdetési felméréseim alapján a jól beállított kampányok akár 30–50%-kal is növelhetik a konverziós arányt, ezért fontos, hogy már...
Trust me, its user-friendly for any user

Hogyan segíthet a Google Ads az Ön ágazatában?

A Google Ads a világ egyik legkifinomultabb online hirdetési platformja, amely számtalan ágazat vállalkozásai számára kínál testre szabható és jól mérhető hirdetési megoldásokat. Legyen szó fizikai termékeket forgalmazó kiskereskedőről, jogi tanácsadást nyújtó szakemberről vagy épp utazásszervezéssel foglalkozó cégről, a Google Ads segítségével elérheti azokat, akik pontosan az Ön által kínált termékeket vagy szolgáltatásokat keresik. A...

Itt érsz el

© Copyright 2025