Miért nem fut be sok férfi vállalkozása?

Oszd meg a cikket

A legutóbbi videómban a női vállalkozókról volt szó, és az ő látásmódjukról. Nem lennék igazságos, ha ne készülne el a férfi vállalkozókról is egy olyasmi videó. Itt is elmondom, akinek nem inge, ne vegye magára.

Most mutatok két személyiségtípust, akik tuti hibázni fognak a vállalkozásukban.

1. A megfelelési kényszeres
2. Az önérzetes

Megfelelési kényszer egy férfiban pl. azért alakulhat ki mert ő a családfő, akinek mindent tudnia kell. Minden problémát ő old meg. Ő a legerősebb. Ő viszi a vállalkozást, tartja el a családot. Az apa szerepben beválik ez a személyiségtípus, baj akkor van, ha a férfi ezt másik területre is átviszi, pl. a vállalkozásba. Ami az egyik területen működik, nem biztos, hogy fog a másikon is.

Ezen kívül, általánosságban elmondható, hogy a férfiak sokkal kevesebbszer szokták igénybe venni a marketing-tanácsadási szolgáltatásunkat. A nők mernek segítséget kérni, nem érzik a segítségkérést gyengeségnek. Ezzel szemben a megfelelési kényszeres férfiak a végsőkig és azután is kitartanak. Majd ők megcsinálják, majd ők rájönnek a hibára. 

Beszéljünk most az önérzetes férfi vállalkozókról.
Én ha ránézek egy vállalkozóra, akkor nagy valószínűséggel el tudom róla dönteni azt, hogy sikeres lesz-e. Ez egy megérzés, ami kialakult bennem tizenvalahány év alatt. Amikor megnyílik egy új üzlet, és bent van a tulajdonos és megérzek valamit, akkor meg szoktam kérdezni a vállalkozót, hogy van-e üzleti terve. Miért ezt a vállalkozást nyitotta meg? Majd elmondom neki azt, hogy a környéken szinte mindenki tönkremegy, vagy azt, hogy ehhez hasonló üzlet már kétszer volt itt, nem fél-e attól, hogy ez sem fog beindulni? Erre a férfi vállalkozók olyan pökhendi választ szoktak adni, amibe még én is belepirulok. 

Ha magadra ismertél, akkor kezdj el ezen dolgozni. Görgesd magadban ezt a problémát. Egyébként a nők nagyon éles tükröt tudnak elénk tartani, így ha magabiztos férfi vagy, akkor kérdezz meg egy nőt arról, hogy mit gondol rólad ezen a téren. 

Fedezd fel ezeket a cikkeket is

Pszichológia és reklámpszichológia

Valentin-napi érzelmi kondicionálás

Győzött a reklámpszichológia: már nem az a kérdés, hogy akarunk-e ajándékot adni Valentin-napon, hanem az, hogy mi legyen az ajándék. Valahol útközben normává vált, hogy

Nők ábrázolása a reklámokban

Amikor megnézel egy reklámot, talán elsőre fel sem tűnik, hogy milyen mélyen jelenik meg benne a társadalmi nemi szerepek és elvárások összessége. A nőket érintő

Segíthetek?

Tegyük rendbe a vállalkozásod.