Miért nem fut be sok férfi vállalkozása?

Főbb pontok

A legutóbbi videómban a női vállalkozókról volt szó, és az ő látásmódjukról. Nem lennék igazságos, ha ne készülne el a férfi vállalkozókról is egy olyasmi videó. Itt is elmondom, akinek nem inge, ne vegye magára.

Most mutatok két személyiségtípust, akik tuti hibázni fognak a vállalkozásukban.

1. A megfelelési kényszeres
2. Az önérzetes

Megfelelési kényszer egy férfiban pl. azért alakulhat ki mert ő a családfő, akinek mindent tudnia kell. Minden problémát ő old meg. Ő a legerősebb. Ő viszi a vállalkozást, tartja el a családot. Az apa szerepben beválik ez a személyiségtípus, baj akkor van, ha a férfi ezt másik területre is átviszi, pl. a vállalkozásba. Ami az egyik területen működik, nem biztos, hogy fog a másikon is.

Ezen kívül, általánosságban elmondható, hogy a férfiak sokkal kevesebbszer szokták igénybe venni a marketing-tanácsadási szolgáltatásunkat. A nők mernek segítséget kérni, nem érzik a segítségkérést gyengeségnek. Ezzel szemben a megfelelési kényszeres férfiak a végsőkig és azután is kitartanak. Majd ők megcsinálják, majd ők rájönnek a hibára. 

Beszéljünk most az önérzetes férfi vállalkozókról.
Én ha ránézek egy vállalkozóra, akkor nagy valószínűséggel el tudom róla dönteni azt, hogy sikeres lesz-e. Ez egy megérzés, ami kialakult bennem tizenvalahány év alatt. Amikor megnyílik egy új üzlet, és bent van a tulajdonos és megérzek valamit, akkor meg szoktam kérdezni a vállalkozót, hogy van-e üzleti terve. Miért ezt a vállalkozást nyitotta meg? Majd elmondom neki azt, hogy a környéken szinte mindenki tönkremegy, vagy azt, hogy ehhez hasonló üzlet már kétszer volt itt, nem fél-e attól, hogy ez sem fog beindulni? Erre a férfi vállalkozók olyan pökhendi választ szoktak adni, amibe még én is belepirulok. 

Ha magadra ismertél, akkor kezdj el ezen dolgozni. Görgesd magadban ezt a problémát. Egyébként a nők nagyon éles tükröt tudnak elénk tartani, így ha magabiztos férfi vagy, akkor kérdezz meg egy nőt arról, hogy mit gondol rólad ezen a téren. 

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

close-up of a woman hands buying online with a credit card and a laptop, e-commerce concept

Webáruház indítása lépésről lépésre – Átfogó útmutató 2025-ben

Az online kereskedelem dinamikusan növekszik, így soha nem volt jobb idő webáruházat indítani. Ez az útmutató lépésről lépésre végigvezet a teljes folyamaton, a jogi teendőktől kezdve a termékkiválasztáson át a technikai megvalósításig és marketingig. Kezdők számára is érthetően, ugyanakkor a haladó e-kereskedők számára is hasznos tippekkel mutatjuk be, mire érdemes figyelni egy sikeres webshop létrehozásához...
Modern working table with laptop computer with tablet showing marketing planning

Mit csinál és mire jó egy marketing tanácsadó?

Ha vállalkozóként vagy cégvezetőként hallottál már a marketing tanácsadó fogalmáról, de nem volt világos számodra, mit is takar pontosan, akkor nem vagy egyedül. Magyarországon tényleg rengetegen hívják magukat „marketing tanácsadónak”, miközben sokan valójában csupán egy-egy platform (Google Ads, SEO, Facebook stb.) specialistái. Egy igazi marketing tanácsadó azonban ennél komplexebb gondolkodásmódot és sokrétűbb tudást hoz a...
Silhouette traveler hold lighting point to sky with night starry sky milky way is travel and nature

Mit tanulhatunk a Ferengiktől a marketingben?

Amikor a marketing és az üzleti gondolkodás témája szóba kerül, nem sokan gondolnak elsőre a „Star Trek” univerzumára. Pedig van egy olyan faj, akiktől a profit- és üzletközpontú szemlélet tökéletes iskola lehet minden vállalkozó és marketinges számára. A Ferengik, akiket leginkább a „Star Trek: Deep Space Nine” című sorozat tett igazán híressé, a galaxis talán...
Deep Learning AI: Empowering Businesses with Intelligent Technology

Mi a marketing AI?

Mint marketinges, menedzser, business coach és a pszichológiai mechanizmusok iránt érdeklődő, elképesztőnek tartom, hogy a mesterséges intelligencia (AI) milyen mértékben alakítja át a marketinget. Sokan csak a kezdeteinél tartanak ennek a technológiai forradalomnak, pedig a lehetőségek tárháza már most is szinte végtelen. Ha marketingesként, vállalatvezetőként vagy cégépítőként gondolkodsz, akkor számodra is hasznos lehet átgondolni, mit...

Itt érsz el

© Copyright 2025