Ne pánikból építs webáruházat

Főbb pontok:

Számtalan kérdést kaptam az elmúlt napokban tőletek arról, hogy most van-e itt az ideje a webáruházépítésnek.

Ha azért akarsz gyorsan belevágni az online kereskedelembe, mert beütött a krízis és gyorsan kéne a pénz, akkor nem jó megoldás számodra a webes kereskedelem. Főleg akkor nem, ha semmilyen tapasztalatod nincs benne.

Egy jól működő webáruháznak megvan a recepjte, és mint minden kellemes jó ízű készítmény, több összetevős és gyakorlott szakács tudja csak jól elkészíteni.

Jelen esetben marketing és kommunikációs stratégia kialakítása szükséges. Ennek az elkészítése SOS üzemmódban is egy hét. 

Ennek az ára az üzleti világban eltörpül, mégis ha úgy nézzük, a garantált bruttó bérminimum ára.

És még kell egy grafikus, programozó és egy jogász is, aki rendbe teszi az online boltodat, függetlenül attól, hogy bérelhető rendszert vagy egyedit választasz.

Ennek a három szakembernek a költsége összesen félmillió forint körül lesz.

És persze a könyvelésről se feledkezzünk meg. KFT esetén az induló ár 15.000 Ft körül lesz havonta. És egyébként a cég alapítása sem 5 perc. Ezen kívül még felmerülhet jó pár egyéb költség is, mint pl. a raktározás, illetve a raktárkészlet felhalmozás.

A fenti lépések után pedig a marketingszakember elkezdheti a már kidolgozott marketing-stratégiát megvalósítani. Ám a vállalkozó nem dőlhet hátra, a java még csak most jön a számára. A vállalkozónak is tisztában kell lennie a marketing alapjaival, tudnia kell érvelni és a célcsoportot folyamatosan kell kutatnia. A technikai dolgokat is kell sajátítania, jó ha alapfokon ért pl. a HTML nyelvhez.

És pont a fentiek hiánya miatt van az a rengeteg becsődölt webáruház, vagy az egyik napról a másikra élők. Illetve ők az árösszehasonlító oldalak királyai ideig, óráig. Ők azok, akinek a vállalkozásukat megakasztja egy-két pár tízezer forintos át nem vett csomag. Zárt Facebook csoportok tele vannak ezekkel az emberekkel és anyagi problémáikkal, ami az át nem vett csomagból fakad.

Gyakran elő szokott fordulni az is, hogy miután ezeket elmondom az érdeklődőnek, azt mondja, hogy ő nem akar ilyen nagyban gondolkozni, ő csak 200.000 Ft-os pluszt akar most. Sajnos a fenti lépések akkor is elengedhetetlenek. A könyvelő, a jogász, a grafikus, a programozó, én, de még a Facebook sem tudja figyelembe venni azt, hogy csak 200.000 Ft-ot szeretne a vállalkozó keresni havonta. A mi munkánk nagyjából ugyanannyi. A havi marketing költségkeretből lehet jócskán lefaragni.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Buyer choosing eyewear in a boutique.

A fogyasztói döntések új világa

Amikor a globális gazdaságot ma vizsgáljuk, nem kerülhetjük meg a kérdést: mi hajtja a növekvő magánfogyasztást egy olyan időszakban, amikor a világgazdaság általános növekedési üteme lassul? A Világbank 2025. júniusi előrejelzése szerint a globális GDP-bővülés mindössze 2,3 %-ra mérséklődik, miközben a háztartási kiadások reálértéken tovább emelkednek1. Ez a látszólagos ellentmondás rávilágít arra, hogy a modern...
Lightshow in Dubai showing how the world is evolving. Alif - Mobility Pavilion. Dubai Expo 2020

A fogyasztói magatartás mint stratégiai erővonal

Van valami rendkívül beszédes abban, hogy a világ bruttó hazai termékének közel kétharmadát ma már a háztartások közvetlen kiadásai adják. Ha összeadjuk az OECD országok 2024-es statisztikáit, a reál­háztartási jövedelem átlagosan 1,8 %-kal nőtt, miközben a magánfogyasztás volumene ennél is gyorsabb ütemben bővült. Ez a látszólag szerény szám mögött globális méretű igényszint-emelkedés húzódik meg, amely...
Good company is a phone call away

Miért nem jut egyről a kettőre a legtöbb hazai kisvállalkozás – és hogyan lehet ezt megfordítani?

„A vállalkozás nem sprint, hanem maraton” – szokták mondani, mégis, a legtöbb hazai kisvállalkozás úgy próbál célt érni, mintha egy akadálypályán kellene végigszáguldania bekötött szemmel. Gyakran hiányzik az irány, a stratégia, a rendszerszemlélet. Ehelyett a mindennapi túlélés diktálja a tempót, miközben egyre több energiát emészt fel az, hogy nem haladnak semerre. A kudarc gyakori oka...
business hand contract meeting with success agreement concept, professional businessman handshake

Magyar kisvállalkozások növekedése: 5 stratégiai pillér a sikerhez

Kevés gazdasági sikertörténet indul úgy, hogy a vállalkozó éveken át ugyanazt a hibát ismétli: minden kampányra, új ügynökségre, vadonatúj “killer feature”-re egyre kevesebb pénz és egyre több csalódottság jut. A magyar kisvállalkozói szektor történelmi ívét tekintve ez a jelenség érthető: 1990 után a piacgazdaságban hirtelen szabaddá váló terepen rengeteg mikro- és kisvállalkozás indult el stratégia...

Itt érsz el

© Copyright 2025