A marketing-tanácsadói szolgáltatásomat leginkább a tíz főt foglalkoztató cégek veszik igénybe, ám szeretettel várom az induló vállalkozásokat is.
A célom, hogy segítsek a piacon való megjelenésed optimalizálásában, a márkaismertséged növelésében, az ügyfelek elérésében és megtartásában, valamint a hosszú- és rövid távú üzleti céljaid teljesítésében.
Együttműködésünk során első lépésként alaposan felmérem a vállalkozásod jelenlegi helyzetét, piaci pozícióját és céljait. Kiemelt figyelmet fordítok a hosszú- és rövid távú üzleti céljaid megvalósítására, és segítek a legjobb reklámozási lehetőségek kiválasztásában.
Segítek kiépíteni egy erős kommunikációs stratégiát, amely támogatja hosszú távú céljaidat.
Fontos számomra, hogy a tanácsadás során ne csak elméleti tudást adjak át, hanem konkrét, gyakorlatban is jól használható eszközöket és megoldásokat mutassak.
Szabad időpontot általában 1-2 héten belül tudok adni. Itt tudsz fölbérelni:
https://webshop.dajka-gabor.hu/egynapos-marketing-tanacsadas/
Bővebben a marketing-tanácsadásról
A nap első felében megértem a motivációdat, nehézségeidet, képbe kerülök a vállalkozásoddal kapcsolatban. Megismerem konkurenciáidat megnézzük a gyengeségeiket, megbeszéljük, hogy hogyan lehet hatni a célközönségedre. A nap második felében a meglévő reklámjaidat veled együtt optimalizálom, szükség esetén létrehozunk újakat. Technikai segítséget is nyújtok, így ha nem sikerült beállítani egy eszközt megfelelően, akkor azzal kezdjük a munkát.
Ha online kéred a segítséget, akkor kétszer 6 órában ülünk össze, reggel 10 órától este 16 óráig. Az online találkozónak az előnye, hogy kényelmesen, képernyőmegosztáson keresztül tudlak megtanítani az eszközök használatára, és utána akár te magad is tudod kezelni a reklámcsatornákat.
Amennyiben személyesen szeretnél konzultálni, akkor reggel 10 órától este 10 óráig állok a rendelkezésedre. A személyes találkozónak az előnye, hogy rád tudok hangolódni, veled együtt tudok rezdülni és a te tempódnak megfelelően, feltárhatjuk a valódi elakadáspontjaidat, valószínűleg új szemléletet is tudok mutatni. Ebben az esetben a marketing-tanácsadás egy kicsit már rólad is szól, nem csak a vállalkozásodról.
Mindkét esetben összesen 12 órán keresztül foglalkozom veled és a cégeddel. Akár hétvégén is tarthatjuk a megbeszélést. A 12 óra hosszát általában nem szokták kihasználni a megrendelők, de ha valaki lassabban, megfontoltabban szeret haladni, vagy most fog először megismerkedni a marketingeszközökkel, akkor is bele fogunk férni az időkeretbe. Egyébként nem vagyok az a szigorúan órát nézegető típus, ennek ellenére 12 óra után már én is fáradok.
Az 1-2 órás tanácsadásnak is nagy ereje lehet, hiszen a megoldásokat beszéljük meg, így ez pörgős szokott lenni. Ez a megbeszélés leginkább problémaközpontú, így a meglévő probléma elhárítására fókuszálok.
Ebben a rohanó világban egy 60 perces ülés kiváló lehet a gondolatok rendezésére is. Csak te, én és a céged. Manapság az egy helyre összpontosított fókusz nagyobb kincs, mint gondolnád!
Az online térben tudunk találkozni és itt tudod megrendelni:
https://webshop.dajka-gabor.hu/60-perces-online-marketing-tanacsadas/
Több órát is rendelhetsz, ám akkor már folyamatról beszélünk, nem villámülésről. A köznyelvben marketing mentorálásként terjedt el a rendszeres konzultáció. Ha 5 órát vagy többet szeretnél lefoglalni, akkor beszéljünk előtte, mert a lehetőségeket számbavesszük, és megtervezzük a célokat, feladatokat és időrendben elosztjuk őket. Általában azok a vállalkozók is mentorálásban gondolkodnak, akik még nem tudják kitermelni egy belsős vagy külsős marketingszakértő díját, de önerőből akarnak előre lépni.
Természetesen. Nem vagyok féltékeny, és nem szeretném senkinek sem elvenni a munkáját. De egyébként sem tudom az összes hazai vállalkozás marketingjét vinni, hiszen egyszerre, feladattól függően, 12-15 ügyfélnek tudok kivitelezést vállalni, és ezek az ügyfelek általában már évek óta megvannak. A szakembereid részemről biztonságban lesznek, mert nem leváltani akarom őket, hanem hatékonyabbá szeretném tenni a közös munkát.
A folyamatban reális célokat tudunk közösen kitűzni, írni egy akciótervet és elkezdeni annak a megvalósításán dolgozni. Én a háttérből tudom biztosítani a támogatásomat, mind szakmailag, mind lelkileg. Ha kell, akkor egy kis ideig fogom a kezedet, de a célom az, hogy minél gyorsabban elengedjem, hogy utána a nagyobb képre tudjunk koncentrálni, hiszen nem az a cél, hogy egy helyben toporogjunk. Segítek megtartani az irányt, hogy ne visszafelé lépkedjünk, illetve eredményektől függően addig változtatunk a terven, amíg szükséges.
Továbbá segítek a marketingesed, programozód felé megfogalmazni a kéréseidet, kérdéseidet.
Fontos, hogy nem az asszisztensed akarok lenni, hanem a vállalkozásod támogatója! Egy külsős szakértő, aki új perspektívákat nyit a számodra, segíti a közös gondolkodást, átlendít a nehézségeken.
Tőled és a vállalkozásodtól függően 1-2 hetente elég 1-2 órát beszélnünk, de ezt majd kitaláljuk.
Az online térben tudunk találkozni és itt tudod megrendelni:
https://webshop.dajka-gabor.hu/60-perces-online-marketing-tanacsadas/
Szerintem igen. Nem az a célom, hogy kellemetlen helyzetbe hozzalak, hogy rád nyomjam az akaratomat, hogy stresszben tartsalak. Akár a business coaching, akár a marketing-tanácsadás a szakma szabályai szerint, mellérendelt viszonyról szól.
De vegyük figyelembe, hogy itt azért alapvetően tanácsadásról van szó, így a véleményemet, megoldásaimat mondom el. Te pedig vagy elindulsz azon az úton amit mutatok neked, vagy nem. Nekem minden esetben ítélkezésmentesen el kell fogadnom a döntésedet, hiszen ez a te céged.
Az ülés mindig a te akaratod szerint zajlik, a te problémáidat beszéljük meg. Én végig azon leszek, hogy biztonságban érezd magad a megbeszélésen.
Általában az 50-100+ főt foglalkoztató vállalkozások azzal keresnek meg, hogy segítsek az új marketing menedzserüknek kidolgozni a napi teendőit, átlátni a cég helyzetét a marketing szempontjából. Ez akkor különösen égető, amikor a régi marketinges hirtelen vált ki a cégből, és nem tanította be az utódját.
Illetve a cégben már régóta dolgozó marketinges kollégának a tudását kéne kicsit felfrissíteni, új perspektívákat mutatni. Én többféle eszközökkel rendelkezem, hiszen több iparágban dolgozom, így más ügyfeleknél bevált dolgokat is tudok mutatni.
Általánosságban:
Egy külső marketinges agilisabb lehet, hiszen nem szerves része a cég napi működésének, így objektívebb véleményt tud alkotni. Ezen kívül, mivel nem terheli a cégen belüli folyamatok és bürokrácia, könnyebben hozhat stratégiai döntéseket, amelyek nem a napi operatív kihívásokra épülnek. Az ilyen típusú cégeknél gyakori kihívás, hogy a belső menedzser a napi feladatokba mélyed bele, ami megnehezíti a stratégiai szintű átlátást vagy az innovatív megoldások keresését. Egy külső szakember segíthet azzal, hogy friss szemmel, külső nézőpontból értékelje a helyzetet. Egy vállalat marketingesének tudását frissíteni mindig jó befektetés, hiszen az iparág gyorsan változik, és a bevált gyakorlatok könnyen elavulhatnak. Egy külső szakértő, aki több területen dolgozik, rugalmasan alkalmazkodik ezekhez a változásokhoz, és ezt a rugalmasságot tovább tudja adni a belső csapatnak.
A szolgáltatás megrendelése előtt, általában a HR-es referenciákat szokott kérni. Ez szuper, de nem szeretnék a ki tud több és nagyobb vállalatokat mondani versenybe beszállni. Szaktudással, a szakmában eltöltött évekkel, végzettséggel, a becsületességgel és eredményekkel szeretnék kitűnni.
Számomra az is fontos, hogy ne szóljam le a másik, előttem dolgozó marketinges szakember munkáját, mert azt nem tartom előre mutatónak. Az sem biztos, hogy az előző stratégia rossz elképzelés volt, és az is lehet, hogy csupán a kommunikáció siklott ki a szakember és a vállalkozó között, amiben valószínűleg mindketten hibásak. De a legtöbb esetben nem is ismerem pontosan az előző szakember instrukcióit, a körülményeket, amik között dolgozott. Kontextus nélkül könnyű kritizálni, de ez nem feltétlenül fair.
Egy igazi szakember a saját munkájával, hozzáértésével és eredményeivel bizonyít, nem mások kritizálásával próbál jobb színben feltűnni. Természetesen ha engedélyt kapok rá, akkor konstruktív kritikát azért megfogalmaznék, hiszen ez is előre viheti a vállalkozást. De ne ez legyen a célja a közös munkának, mert az csak a közös fókuszunkat helyezi át.
A marketing-tanácsadás személyre szóló ajánlás, értékelés, elemzés vagy olyan javaslat, ahol figyelembe veszem a piac és ágazat helyzetét, a felkészültségedet, vagyonodat és céljaidat. Segítséget nyújtok a marketingstratégia kialakításában, fejlesztésében. Marketing-tanácsadóként a célom, hogy segítsek hatékonyabban elérni a céljaidat, javítani piaci pozíciódat, növelni az értékesítést, és erősíteni ügyfélkapcsoladaidat. Szeretném, ha jobban megértenéd önmagadat, a célközönségedet és a versenytársaidat.
A kulcsszó a személyre szóló ajánlás, tehát nem olyan általános gyakorlatokat mutatok be, amely a nagy többségnek működik. Furán fog hangzani, de nem marketinges anyagot viszek a marketing-tanácsadásra. Engedd meg, hogy megmagyarázzam: ezalatt azt értem, hogy nem olyan anyagot adok át, amelyet minden ügyfelem egységesen megkap. A marketing-tanácsadás nem az amikor mindenkinek egységesen egy hirdetési csatornát javaslok, hanem az, amikor megvizsgálom, hogy egyáltalán online kell-e hirdetned. Hogy mennyi pénzt kell a vállalkozásodba fektetned ahhoz, hogy a megrendelések elinduljanak, vagy jelentősen emelkedjenek. Segítek a kampányok közötti összegeket is elosztani, azaz a portfóliót kezelni.
Érdemes olyan tanácsadót választani, aki rutinosan mozog ezen a terepen. Az emberek többsége szívesen beszél a szeretett szakmájáról, és valószínűleg lelkesen mutatná be a mesterfogásokat, ám ha valaki kiváló PPC manager, akkor abból nem következik egyenesen az, hogy jó tanácsadó is.
Szerintem egy jó marketing-tanácsadó:
– a jövőre koncentrál, és csak annyit foglalkozik a múlttal, amennyi feltétlenül szükséges
– az ügyfélre koncentrál és nem a saját irreleváns sztorijait meséli el
– felméri az ügyfél eszközeit (szellemi és anyagi)
– feltárja a problémákat
– ha kell, finoman provokálja a vállalkozót
– ha kell, kimozdítja az ügyfelet a komfortzónájából
– képes új perspektívákat mutatni
– kérdésekkel segíti, ha elakad a céljai megfogalmazásában
– nem ítélkezik
– nem lépi át a kompetenciáit
– nem nyomja rá az akaratát
– nem teszi magát nélkülözhetetlenné a cégvezető vállalkozásában
– segít a célkitűzésben
– teret enged az ügyfél kibontakozására
– titoktartást vállal: amit az ügyfél elmond neki, az köztük marad
Bár a tanácsadást lehet megérzésből vinni, de számomra fontos a professzionalizmus, így a tanácsadó társszakmáiban is képzem magam, így például be tudok hozni coach technikákat, ha úgy ítélem meg, hogy megakad a tanácsadás folyamata, mert egy-egy szakaszon döntési nehézségei vannak a vállalkozónak.
Egy marketing-tanácsadást többféle forgatókönyv szerint lehet végigvinni, ám nekem saját módszerem van.
A saját formulám így néz ki: Jelenlegi helyzet megértése –» Reális cél kijelölése –» Lehetőségek feltárása –» Alternatívák megbeszélése –» Cselekvés megindítása
A tanácsadásnak iránymutatásról kell szólnia, és alapvetően itt megmondjuk az ügyfélnek, hogy mit kell és mit nem szabad tennie, ám én azt is szeretem, ha a vállalkozó maga ismer fel bizonyos dolgokat, mert véleményem szerint, az mélyebben megül benne. Illetve nem mindig szabad közölni a száraz tényeket.
Sokszor találkozom azzal az elakadás ponttal is, amikor a vállalkozó megreked egy szinten, így nem tud továbblépni a vállalkozásában. Jellemzően nem ismeri fel, hogy a kommunikációját egy magasabb szintre kell emelnie ahhoz, hogy több forgalma legyen, vagy hogy egyáltalán a piacon tudjon maradni. Tapasztalataim szerint, ez már egy érzékenyebb téma, hiszen ezen felismeréshez a vállalkozónak is fejlődnie kell. Ezt pedig lassan és fokozatosan érdemes adagolni, hiszen az alapoktól kell újragondoltatni az ügyféllel az eddigi tevékenységeit – akár évekre visszamenőleg is. Tehát ebben az esetben nem szabad marketing-tanácsadásban gondolkodni, hanem az ügyfél gondolatait kell vezetni, különben gyorsan krízist okozhatunk a kliens életében.
Gyakran mondják azt a kezdő vállalkozók, hogy nekik még kis cégük van, így nem tehetik meg azt, hogy befizessenek hozzám, vagy egy hasonló múltra tekintő profi tanácsadóhoz. Nekik az az elképzelésük, hogy akkor jönnek el, ha már nagy cégük lesz. Ez remek gondolat, várom a korai növekedés fázisában lévő vállalkozókat is, de most meg kell fordítani a folyamatot. Marketing-tanácsadásra inkább a tapasztalatlan vállalkozók szoktak befizetni, hiszen nekik még nincs olyan mély zsebük, amivel túlélhetnének egy-egy rossz döntést.
Várom azokat, akik a cégükkel első, második, és harmadik évükben járnak. Akik gyorsan szeretnének információkat és megoldásokat, mert például nincs idejük hónapokra visszavonulni egy könyvtárba – de ha ez így is lenne, akkor a sok könyv csak elméleti tudást adna, és leginkább olyanokat, amelyek a külföldi piacra érvényesek.
A kezdeti fázisban elkövetett hibák sokszor visszafordíthatatlanok, és hosszú távon sokkal többe kerülnek, mint egy tanácsadó díja.
Ha valaki azt mondja, hogy „nekem még kicsi a cégem”, az én válaszom: éppen ezért van most a legnagyobb szükséged arra, hogy személyre szabott tanácsokat kapj, mielőtt még olyan hibákat követnél el, amelyek hosszú távon komolyan visszavethetik a vállalkozásodat.
Érjük el közösen ezeket a szinteket:
Kép készítésének dátuma: 2023. dec. 19.
A marketing-tanácsadás során nagy hangsúlyt fektetek a célközönség viselkedésének (gondolkodás, fantázia, érzelem, indíték, beállítódás stb.) értelmezésére és megértésére. Tapasztalataim szerint, egy vállalkozás életében ez a sorsfordító pont. Amikor egy vállalkozó a technikai dolgokon túl elkezdi meglátni, hogy embereknek ad el, és meg is akarja őket érteni, akkor az egy hatalmas fejlődés. Amikor a vállalkozó rájön, hogy nem egyszerűen egy terméket vagy szolgáltatást ad el, hanem egy élményt, egy megoldást vagy egy életérzést kínál, akkor válik igazán sikeressé a cég.
A piac és az emberek igényei folyamatosan változnak, ezért a célközönség megértése nem egy egyszeri feladat, hanem egy folyamat. Ha ezt a szemléletmódot alakítod ki magadban, akkor nemcsak a marketinged válik hatékonyabbá, de az ügyfél-elégedettség és a márkahűség is növekszik. Ez pedig hosszú távon nemcsak a bevételt, de a vállalkozás értékét is növeli – az utóbbiért akkor leszel igazán hálás, amikor el akarod adni a vállalkozásodat.
Sajnos a legtöbb vállalkozó addig próbálkozik a hirdetések feladásával míg bírja pénztárcával, vagy míg szerencséje nem lesz, és be nem jön az egyik kampány – de ez távolról sem marketingezés, sokkal inkább totózás.
Mind a két félnek joga van elállni a marketing-tanácsadástól az első 10 percben – ha így történne, akkor 14 napon belül visszafizetném a teljes összeget.
Bár az elállásra kicsi az esély, de előfordulhat részemről érdekellentét, elfogultság.
Érdekellentét akkor lenne, ha olyan szektorban dolgoznál, amiben van olyan partnerem, akiknek kivitelezünk. Elfogultság pedig akkor, amikor az derülne ki, hogy rokonom vagy ismerősöm is dolgozik a cégedben. Illetve akkor sem tudom vállalni a munkát, ha szemmel láthatóan mentális problémákkal küzd a megbízó, beleértve a szerhasználatot is. Viszont senkinek sem szeretem elengedni a kezét, így biztos vagyok abban, hogy tudok helyettem ajánlani egy megfelelő szakembert!
Részedről pedig … ezt már csak te fogod tudni, de 2013 óta még senki sem zavart el a háztól. 🙂