Segítség! A konkurencia lekattintja a hirdetéseimet!

Főbb pontok:

Csak fél információkat adnék át e cikk keretén belül, mert nem szeretnék ötleteket adni, de nem is tudok teljes képet festeni, mert nem én fejlesztem a Google szoftvereit.

Bizonyos szolgáltatásokat/termékeket kínáló ügyfeleim legnagyobb félelme az, hogy a konkurencia lekattintja a napi költségkeretüket. Ilyen szolgáltatás lehet a zárnyitás, duguláselhárítás, fogszabályozás, autómentés, aszfaltozás, költöztetés, lomtalanítás. De egy webáruházban is lehetnek költséges kulcsszavak, mint pl.: a „női rezgő kényeztető eszköz”, futópad. Ezek bizony 500 Ft-tól 5.000 Ft-os kattintási költségig is terjedhetnek. Pl.: a duguláselhárítás 2.000 Ft / kattintás.

Egyik ügyfelem mesélte, hogy fent volt a konkurenciánál és azt látta, hogy a konkurens lakásában minden helyiségében tabletek voltak. Kettő az asztalon, három az ágyon, egy a fürdőszobában, kettő a konyhaasztalon, egy a fotelon, és így tovább. Azzal szórakoztak, hogy folyamatosan kattintgatták a konkurensek hirdetéseit.

Milyen haszontalan elfoglaltság… Ilyet csak azok tesznek, akik egyáltalán nem értenek a számítástechnikához.

Az előbb említett kattintási csalás több okból sem működik. Ezt már a Google valós idejű szűrője azonnal elkapja. Miért? Mert ugyanarról az IP címről, helyről, valamint eszközről jönnek a kattintások.

Az IP-cím csere mítosza

A Google algoritmusa a hirdetésre kattintók viselkedését is figyeli, keresi a mintákat. Sajnos sokan hiszik magukról azt, hogy az informatikában járatosak, és ilyenkor az IP-cím cserével és mobilnettel érvelnek, hogy ha újraindítják az eszközt, akkor 2 percenként új IP-cím kiosztást kapnak, mert dinamikus az IP-címűk, és így a Google teljesen tehetetlen velük szemben. Ebben az esetben szépen kirajzolódik egy minta, amit a Google felismerhet. Ha az eszköz 2 percenként kap egy új IP-címet, és 2 percenként ezzel az eszközzel rá is kattint a csaló a hirdetésre, akkor azt minden bizonnyal az algoritmus elkapja, mert tisztán látható a szabályos időközönként ismétlődő viselkedés.

Nézd csak meg, hogy pusztán az iplocation oldal betöltésével mennyi informaciót látsz magadról: https://www.iplocation.net/find-ip-address
Ez a weboldal megmutatja az IP címed, operációs rendszered, böngésződ, monitorod felbontását és még sok mást. De a Google jóval többet tud rólad ennél. Példának okáért:

Amikor regisztrálsz egy Google-fiókot, akkor a nemedet is meg kell adnod:

blank

Ha az IP-cím cserés klikk csalóknak nincs több Google-fiókjuk, azaz minden kattintáshoz egy, akkor az Ads-ben az ismeretlen neműekhez lesz társítva a kattintásuk, amit bármikor ki tudsz zárni, ha rosszak a konverziós arányaid:

Ha pedig a csalónak van 10-20-30 Google-fiókja, és abból kattintgat minden nap, akkor valószínűleg pár nap elteltével az Ads ezeket a fiókokat egyáltalán nem fogja figyelembe venni. Tehát életszerűtlen az, ha Józsika minden nap zárnyitó szakembereket keres, és azt is úgy, hogy csak a hirdetésekre kattint, az organikus találatokra nem. De vegyük észre, hogy itt már hatalmas energiákat kell megmozgatni. Külön ember, mobilnet, készülék, SIM-kártya, Google-fiók kell ehhez, és a siker egyáltalán nem garantált. Valóban érünk ennyit a konkurensünknek?

Ha te kifejezetten tudod, hogy melyik kerületből, városból kapod a hamis kattintásokat, akkor zárd ki, vagy eleve fel se vedd.

Ha pedig félsz attól, hogy valaki Amerikából támadja a hirdetéseidet egy számítógéphálózatról, akkor ne hirdess Amerikában. De ha nem nemzetközi a vállalkozásod, akkor külföldre egyébként sem kéne hirdetned.

 

A Google hivatalos álláspontja:

Kattintások, melyeket a Google érvénytelennek tart, így például a véletlen kattintások, valamint a rosszindulatú szoftverek által generált kattintások.

Most következzen néhány példa arra, hogy mit tekinthet a Google érvénytelen kattintásnak:

Csak 5775 Ft
kozepen
  • Olyan manuális kattintások, amelyeknek célja az Ön hirdetési költségeinek vagy a hirdetését működtető webhelytulajdonos profitjának növelése
  • automatizált kattintóeszközök, robotok és egyéb, megtévesztési céllal működtetett szoftverek által generált kattintások
  • olyan kattintások, amelyek nem közvetítenek értéket a hirdető számára; például a dupla kattintás második kattintása

Rendszerünk a Google Ads hirdetésekre leadott minden egyes kattintást megvizsgálja, és a Google-nál kifinomult rendszerek működnek, amelyek azonosítják az érvénytelen kattintásokat, majd eltávolítják azokat a fiókadatai közül.

Amikor a Google megállapítja, hogy a kattintások érvénytelenek, megpróbáljuk automatikusan kiszűrni azokat a jelentéseinek és befizetéseinek köréből, hogy ne kelljen értük fizetnie. Ha azt észleljük, hogy érvénytelen kattintások jutottak át az automatikus ellenőrzési rendszeren, Ön jóváírást kaphat ezekért a kattintásokért. Ezek a jóváírások „érvénytelen tevékenység” korrekcióként jelennek meg.

Kiválóan működik a valós idejű szűrő. Ezeket a kattintásokat nem számítja fel a Google. Ezt a fényképet én csináltam. Az ügyfeleim biztonságban vannak:

A második lépcső a havi visszatérítés:

Néha előfordul, hogy a valós szűrő nem tudja azonnal elkapni a csínytevőket. Viszont 1-2, vagy akár 10-15 napon belül megfogja őket. Ez akár azt is jelentheti, hogy 10-20 kattintással megkárosítottak. De semmi ok a pánikra, legkésőbb a hónap végén a Google egytől egyig visszaadja neked ezt a pénzt! A számlázás alatt keresd ezeket az összegeket „Érvénytelen tevékenység” címszóval. Ha nincs, akkor nincs. Nem biztos, hogy a konkurensed túljárt napokig a Google eszén.

Így néz ki egy tipikus visszatérítés

Persze tudom, hogy a konkurensed a világ legjobb hackere, de térjünk vissza a valóságba. A konkurensednél jóval okosabb emberek programozzák az AdWords-öt, immár 10 éve. Ha pedig a konkurensed olyan nagy zseni, a Google-nál fog jelentkezni és óriási összeget fog kapni, ha felfedez egy biztonsági rést.

A harmadik szűrő:

Nos, ez aktiválódik a legritkábban. Itt már a Google-nak egy nagyon-nagy csalást kell lelepleznie. Itt arról van szó, hogy akár hónapokig úgy kattintottak a hirdetésedre, hogy senki sem vette észre. Nyugalom, Magyarországon ez a veszély nem fenyeget. Itt is egyszer csak megjelenik a számládon az “Érvénytelen tevékenység” mellett egy jó nagy összeg. Ezek leginkább 500.000/1.000.000 Ft-os összegek, vagy még nagyobbak. A hazai KKV szektort csak ritkán fenyegeti ez a veszély, hiszen egy-egy kampányba havi szinten nem tesznek 10-20.000.000 Ft-ot a vállalkozók.

Így néz ki egy komolyabb érvénytelen kattintatás visszatérítése:

Ez pedig 3 nap alatt jött össze:

Itt az látható, hogy 428 megjelenésből 387 kattintás volt, így egyértelműen csalás történt. A 387 kattintásból 228-at megfogott a Google, de a maradék 159 kattintásnak is több, mint a fele csalás. Az anyagi káron felül a legnagyobb gond az, hogy már délelőtt elfogy a napi limit, így a vállalkozó hirdetése nem jelenik meg, így nem találnak rá az ügyfelek.

Honnan tudom, hogy lekattintanak?

Nos, ez elég ritka eset, de volt már több ilyen ügyfelem is. Tipikusan a gyorsszolgálatok fektetnek végtelen mennyiségű időt, energiát és pénzt a konkurencia ellehetetlenítésére.

Onnan tudod hogy támad a konkurensed, hogy az interakciós arány kb. 30% felett van. A fenti képen 114%, ami azt jelenti, hogy 100 megjelenésből 114 kattintás történt. Általában az interakciós arány 10%. Tehát, 100 megjelenésből 10 ember kattint.

További gond az, hogy ha lekattintanak, akkor az oldal minőségi pontja leesik, mert a csalók nem töltenek el elég időt a weboldaladon. Így a CPC drágább lesz, és ritkábban jelenik meg a hirdetésed a rendes embereknek a Google rendszerében.

Ha téged sem hagynak érvényesülni a konkurenseid, akkor hívj fel a 06-20/453-70-31 számon, mert lehet, hogy tudunk segíteni.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Miért nem a pénztárca dönt, hanem az idegrendszer?

„Miért nem a pénztárca dönt, hanem az idegrendszer?” – a kérdés elsőre provokatív, mégis hétköznapi tapasztalatra épül: a legtöbb vásárlásnál nem azt vesszük meg, ami papíron a legolcsóbb, hanem azt, ami a fejünkben a legkevesebb ellenállással jár. A pénztárca számol, az idegrendszer kímél. A menedzsment gyakran úgy szervezi a marketinget és az értékesítést, mintha az...

A reklám halott, éljen a döntéspszichológia!

„A reklám halott, éljen a döntéspszichológia!” – ez nem puszta retorikai fordulat, hanem tétel: a klasszikus reklámipar eszköztára mára túlnyomórészt elvesztette erejét, mert rossz problémára adott jó választ. A reklám a figyelmet akarta megvenni, miközben a vevői döntést a kontextus, a rutin és a kognitív egyszerűsítések irányítják. Aki ma is GRP-ban, megjelenésekben és „minél több...

Generációk háborúja vagy DISC-ellentét?

„Generációk háborúja” – látványos cím, hálás kattintás, de félrevezető diagnózis. Az, amit sok hazai vállalatnál „boomerek vs. Z-sek” konfliktusaként élünk meg, a gyakorlatban gyakran inkább négy kommunikációs és döntési stílus ütközése. A DISC-modell – Domináns (D), Befolyásoló (I), Stabil (S), és Lelkiismeretes (C) – egyszerű kerete megmutatja, hogy a vita sokszor nem életkorból, hanem tempóból,...

Marketingezz úgy, mint egy kémelhárító

A legtöbb cég úgy marketingel, mintha díszszemlére készülne: kifényesíti az üzenetet, kitolja a zászlókat, és reméli, hogy a piac majd tapsol. A valóság inkább a „szürke zóna”: zaj, ellenvélemények, algoritmusok által formált láthatósági ingadozás, versenytársi reakciók, sőt időnként jól célzott zavarkeltés. Az a vállalkozás, amelyik ezt továbbra is ünnepi felvonulásként kezeli, folyamatosan drágábban szerez ügyfelet,...

Itt érsz el

Keress bátran

Előadások tartását és podcast beszélgetéseket szívesen vállalok, illetve a sajtónak is nyilatkozom. 

© Copyright 2025