Melyik felület a legjobb? Akármelyik!

Főbb pontok:

A marketing alapja, hogy hatékonyan tudj szólni a potenciális vásárlóidhoz – ezzel valószínűleg semmi újat nem árultam el. Az óriásplakátok kora azonban már lejárt, a tévéreklámok is mérsékelt sikert hoznak. Helyettük itt van nekünk a közösségi média, amit 2020-ban minden vállalkozásnak használnia kell, ha sikeres akar lenni.

Biztos Te is hallottad már, hogy ha nem vagy fent a Facebookon, valójában nem is létezel. Ha vállalkozó vagy, akkor ez gyakorlatilag igaz is, de nem a Facebook az egyetlen felület, ahol meg kell jelenned. Kétségtelen, hogy itt van a legtöbb felhasználó, de ha nyitott vagy más felületekre is, még több embert érhetsz el, ugyanis nem mindenki a Facebookon a legaktívabb. Ráadásul a verseny is itt a legnagyobb, éppen a felhasználók száma miatt, ezért nehéz kitűnni.

Kell a Facebook, de okosan használd!

Véletlenül se azt akarom mondani, hogy a Facebook fölösleges, mert úgyis sokan vannak rajta! Nem fölösleges, inkább a kötelező minimum. Olyan, mint az angol nyelv ismerete: nem egy kuriózum, mert nagyon sokan tudnak angolul, de nélküle kvázi elveszett vagy.

Célszerű azonban túllépned azon, hogy néha kiraksz pár hirdetést, meg létrehozol egy oldalt és hetente párszor írsz egy posztot. Ez a minimum kommunikáció, de a Facebook több lehetőséget is kínál arra, hogy felépíts egy erős követőbázist, aktív közösséget, ezáltal erősítsd a brandedet. Ott van például a csoportok lehetősége, ahol folyamatosan kommunikálhatsz a vásárlóiddal, érdeklődőkkel.

Indíthatsz játékokat, szavazásokat, kérdezhetsz a célcsoportodtól, kérhetsz tőlük véleményt egy-egy újítással kapcsolatban, bevonva ezzel őket a kínálat alakításába. Ez mind olyan dolog, amitől személyesebbnek, közvetlenebbnek érzik a veled való kapcsolatot. Ettől erősödik a márkahűségük, szívesebben vásárolnak tőled, növekszik a szemükben a hitelességed.

Nem csak a Facebookon van élet!

Ahogy már említettem, a Facebook a kötelező minimum, de nem csak ebből áll a világ. Van még egy rakás felület, ahol érdemes lehet jelen lenni. TikTok, LinkedIn, Instagram – minél több helyen találnak meg, annál jobb. Persze nem feltétlenül érdemes különösebb mérlegelés nélkül, mindenhol létrehozni egy profilt. A sok profil rendszeres frissítése sokszor meg nem térülő energiabefektetés. Az elhagyott profilok pedig bizalmatlanságot szülhetnek.

Bőven elég, ha ott vagy aktív, ahol a célközönséged számottevő része az. Első lépésként tehát azt kell felmérned, hogy kiket célzol a termékeiddel/szolgáltatásaiddal, és végezned kell egy kutatást arról, hogy ők hol vannak leginkább jelen.

Csak 5775 Ft
kozepen

Valószínűleg nem egy felületet fogsz kapni eredményként, hanem többet. Példának okáért a Facebookon majdnem mindenkit elérsz, de a tinik, 20 év körüli fiatalok körében például a TikTok is nagyon népszerű, míg a 30 fölöttieknek csak elenyésző százaléka használja. Az Instán is inkább fiatalokat érsz el, de a 30-40 közötti korosztály is szép számban képviselteti magát.

Ez persze csak néhány példa arra, hogy milyen szempontokat érdemes mérlegelni, mikor eldöntöd, hol légy jelen. Célcsoportonként eltérő eredményeket kaphatsz, a siker titka pedig éppen az, hogy a célcsoportodhoz igazodj!

Figyelj a tartalomra!

Persze az egész mit sem ér, ha nem figyelsz oda a tartalomra. Nem elég mindig „valamit” kirakni. Olyan tartalmakat posztolj, amik jó eséllyel felkeltik a közönséged figyelmét, érdeklődését.

Nagyon változó, hogy ezt mivel érheted el, de általánosságban igaz, hogy nagyobb sikert arathat néhány érdekesség, kulisszatitok, nyereményjáték, mint egy újabb termékfotó, és egy kétsoros, reklámszövegnek szánt iromány mellette. Gondold végig, milyen kérdések merülhetnek fel a követőidben, mikre lehetnek kíváncsiak a tevékenységeddel kapcsolatban! Ösztönözd őket aktivitásra, kérdezz tőlük, tartsd fenn az érdeklődést!

Konkrét tippeket nehéz adni, mert nyilván erősen függ a terméktől/szolgáltatástól, hogy mi jöhet szóba. Az a jó, ha olyasmit posztolsz, ami hasznos, izgalmas, vagy valamilyen előnnyel kecsegtet.

Kézműves termékeket árusító webshop esetén mehetnek DIY ötletek, amihez a kellékeket nálad meg is lehet venni. Egy orvosi rendelő oldalnál adhatsz információkat sokakat érintő, gyakori egészségügyi problémákról. Ha egy konyhakellékes webáruházad van, szolgálhatsz szuper receptekkel. Ha saját terméked van, és újítást tervezel, írj ki egy szavazást, kérj véleményt, szólítsd meg a követőket! Mindenhol beválik időnként egy nyereményjáték, kedvezménykód. Ilyesmikben gondolkodj.

Bármelyik felületen lehetnek szuper eléréseid, aktív vásárlóközösséged, ha tudod, mivel tudod fenntartani az érdeklődésüket – ne hagyd elúszni ezeket a lehetőségeket!


Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Buyer choosing eyewear in a boutique.

A fogyasztói döntések új világa

Amikor a globális gazdaságot ma vizsgáljuk, nem kerülhetjük meg a kérdést: mi hajtja a növekvő magánfogyasztást egy olyan időszakban, amikor a világgazdaság általános növekedési üteme lassul? A Világbank 2025. júniusi előrejelzése szerint a globális GDP-bővülés mindössze 2,3 %-ra mérséklődik, miközben a háztartási kiadások reálértéken tovább emelkednek1. Ez a látszólagos ellentmondás rávilágít arra, hogy a modern...
Lightshow in Dubai showing how the world is evolving. Alif - Mobility Pavilion. Dubai Expo 2020

A fogyasztói magatartás mint stratégiai erővonal

Van valami rendkívül beszédes abban, hogy a világ bruttó hazai termékének közel kétharmadát ma már a háztartások közvetlen kiadásai adják. Ha összeadjuk az OECD országok 2024-es statisztikáit, a reál­háztartási jövedelem átlagosan 1,8 %-kal nőtt, miközben a magánfogyasztás volumene ennél is gyorsabb ütemben bővült. Ez a látszólag szerény szám mögött globális méretű igényszint-emelkedés húzódik meg, amely...
Good company is a phone call away

Miért nem jut egyről a kettőre a legtöbb hazai kisvállalkozás – és hogyan lehet ezt megfordítani?

„A vállalkozás nem sprint, hanem maraton” – szokták mondani, mégis, a legtöbb hazai kisvállalkozás úgy próbál célt érni, mintha egy akadálypályán kellene végigszáguldania bekötött szemmel. Gyakran hiányzik az irány, a stratégia, a rendszerszemlélet. Ehelyett a mindennapi túlélés diktálja a tempót, miközben egyre több energiát emészt fel az, hogy nem haladnak semerre. A kudarc gyakori oka...
business hand contract meeting with success agreement concept, professional businessman handshake

Magyar kisvállalkozások növekedése: 5 stratégiai pillér a sikerhez

Kevés gazdasági sikertörténet indul úgy, hogy a vállalkozó éveken át ugyanazt a hibát ismétli: minden kampányra, új ügynökségre, vadonatúj “killer feature”-re egyre kevesebb pénz és egyre több csalódottság jut. A magyar kisvállalkozói szektor történelmi ívét tekintve ez a jelenség érthető: 1990 után a piacgazdaságban hirtelen szabaddá váló terepen rengeteg mikro- és kisvállalkozás indult el stratégia...

Itt érsz el

© Copyright 2025