Négy pontban a webshop előnyeiről

Főbb pontok:

A webshop üzemeltetése, egy felhasználóbarát oldal beindítása olyan feladat, amelyre a digitalizálódó világban minden cégnek szüksége van. Hatványozottan igaz ez most, amikor a koronavírus miatt előtérbe került az érintkezésmentes vásárlás. Reggelig lehetne sorolni, miért előnyös egy webáruház indítása, most a négy legfontosabb pontot gyűjtöttük össze.

1. Biztonság

Egy webshop biztonságot jelent, a cég vezetőjének, munkatársainak és vásárlóinak egyaránt. Egyrészt a fizikai biztonságra gondolunk, hiszen az érintkezésmentes vásárlás a legjobb megoldás a járványhelyzet idején, védi a dolgozókat és az ügyfeleket is a vírustól. Másrészt az online áruház nyitása biztonságot jelent a cég számára, amely így nem tűnik el a szemek elől, képes a felszínen maradni akkor, amikor az utcákon egyre kevesebb embert láthatunk. Gondolj bele, alapszolgáltatásnak érzed, hogy a kedvenc éttermedből, pizzériádból online tudsz rendelni, illetve hogy az élelmiszerekért már nem kell elsétálni a nagyáruházba, mert házhoz viszik a szükséges termékeket. Ezek azok az üzleti szegmensek, amelyek időben felismerték, mit lehet kihozni az online térből. Szinte biztos, hogy bármivel foglalkozol, találni rá online megoldást valamilyen formában, csupán egy jó szakemberre lesz szükséged.

2. Költséghatékonyság

A kezdeteknél szükség van egy jelentősebb beruházásra, hogy egy cég a megfelelő módon léphessen ki az online térbe, ám a webshop üzemeltetés költségei hosszú távon alacsonyak. Nem kell hozzá irodát bérelni, új főállású munkatársakat alkalmazni. A vásárlóid is jobban járnak, hiszen otthon ülve, néhány kattintással megszerezhetik a termékedet, szolgáltatásodat, nem kell azért elutazni, időt és pénzt pazarolni. Ebből a szempontból környezettudatos megoldásnak is mondható egy webshop beindítása. Az olyan kiadások, mint a domain megvásárlása, a webtárhely bérlése, elsikkadnak egy belvárosi iroda bérleti díjához képest. A kiegészítő szolgáltatásokról, mint például az ügyfélszolgálat, online sem szabad lemondani, ám költséghatékonyabban megoldható, például automatikus válaszok, chatbotok beállításával.

Csak 5775 Ft
kozepen

3. Határtalanság

Átvitt értelemben, de szó szerint is. Egy webshopban több ezer terméket megjeleníthetsz, ennyit egy üzletben képtelenség lenne átláthatóan bemutatni a potenciális vevőid számára. Ezek a tárgyak kategorizálhatóak, kereshetőek, azaz sokkal gyorsabban megtalálja majd mindenki, amit keres. Emellett a webáruház indítása megszünteti a fizikai korlátokat. Az ország bármely részéből szerezhetsz vásárlókat, hatalmasra nőhet az addig csak lokális piacod. Persze a kiszállítást meg kell oldanod, ám a jelenlegi helyzetben rengeteg kiváló lehetőség kínálkozik erre. A határtalanság az országhatárokra is vonatkozhat: egy webáruház szövegezésének lefordítása bármikor megoldható, kis költséggel kivitelezhető, így a külföldi piacok felé is eredményesen lehet terjeszkedni.

4. Automatizáltság

Ha webshopod van, megspórolsz egy csomó felesleges kört. Pontosabban elég ezeket egyszer lefutni, hogy megfelelően működjön a rendszer, amely aztán automatikusan kiszolgálja a közönséget. Elég egy termékleírást egyszer tökéletesen elkészíteni, nem kell azt egyesével elmondani minden vásárlónak. Elég a méréseket egyszer beállítani, hogy aztán napi szinten lásd, merre fejlődik, merre halad a webáruházad. A megfelelően felépített webshopnál optimális esetben nem találkozol a részfolyamatokkal: a vevő megérkezik, körbenéz, árakat hasonlít össze, majd vásárol, a logisztika pedig intézi a kiszállítást, a termék vagy szolgáltatás biztonságos átadását. A cégvezető ebből elég, ha az egyre növekvő bevételeket látja a nap, illetve a hónap végén.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

DISC-modell használata az értékesítésben

Az értékesítés ritkán a „jobb ajánlatról” szól, és még ritkábban a „jobb emberről”. Sokkal gyakrabban dől el azon, hogy a vevő milyen kommunikációs ritmusban képes meghallani, amit mondunk. A DISC-modell – Domináns (D), Befolyásoló (I), Stabil (S), Szabálykövető (C) – ehhez ad gyakorlati térképet. Nem személyiségdiagnózist készít, hanem akcióképes nyelvet ad ahhoz, hogy percek alatt...

Bevezetés: „Generation Nice” – szép címke, gyenge bizonyíték

A „Millennials = Generation Nice” narratíva jól hangzik. A sajtó szívesen használja: emberközpontúbb, közösségibb, együttérzőbb fiatalokról beszél, akik a társadalmi hasznosságot a pénz elé helyezik. A gond az, hogy ez a kép leginkább stílusleírás, nem pedig adat. Ha a „milyen a generáció” kérdésre kutatási idősorokkal válaszolunk – vagyis ugyanazokat a kérdőíveket hasonlítjuk össze több évtized...

Mi az a Alpha Generáció?

A „Generáció Alpha” kifejezés azokat a gyerekeket és fiatalokat jelöli, akik nagyjából 2010 és 2024 között születtek – vagyis teljes egészében a 21. században. A címke Ausztráliából indult, demográfiai és piackutatási körökben terjedt el, és ma már a média, az oktatás és a marketing is rutinszerűen használja. A kérdés azonban nem az, hogy létezik-e ez...

Az AI nem ébred fel: fázisátmenetek a nagy nyelvi modellekben

„Az AI felébredt.” – sokszor találkozom ezzel a sejtelmes, mégis kényelmes narratívával. A jelenséghez tartozik egy menő szakkifejezés is: „emergens képességek”. A történet vonzó, mert drámát ígér: a kis modellek még „nem tudnak semmit”, a nagyoknál viszont egyszer csak felkapcsolódik a villany. Csakhogy a legjobb adatok és elméleti eredmények alapján ez a kép félrevisz. Amit...

Itt érsz el

© Copyright 2025