Négy pontban a webshop előnyeiről

Főbb pontok:

A webshop üzemeltetése, egy felhasználóbarát oldal beindítása olyan feladat, amelyre a digitalizálódó világban minden cégnek szüksége van. Hatványozottan igaz ez most, amikor a koronavírus miatt előtérbe került az érintkezésmentes vásárlás. Reggelig lehetne sorolni, miért előnyös egy webáruház indítása, most a négy legfontosabb pontot gyűjtöttük össze.

1. Biztonság

Egy webshop biztonságot jelent, a cég vezetőjének, munkatársainak és vásárlóinak egyaránt. Egyrészt a fizikai biztonságra gondolunk, hiszen az érintkezésmentes vásárlás a legjobb megoldás a járványhelyzet idején, védi a dolgozókat és az ügyfeleket is a vírustól. Másrészt az online áruház nyitása biztonságot jelent a cég számára, amely így nem tűnik el a szemek elől, képes a felszínen maradni akkor, amikor az utcákon egyre kevesebb embert láthatunk. Gondolj bele, alapszolgáltatásnak érzed, hogy a kedvenc éttermedből, pizzériádból online tudsz rendelni, illetve hogy az élelmiszerekért már nem kell elsétálni a nagyáruházba, mert házhoz viszik a szükséges termékeket. Ezek azok az üzleti szegmensek, amelyek időben felismerték, mit lehet kihozni az online térből. Szinte biztos, hogy bármivel foglalkozol, találni rá online megoldást valamilyen formában, csupán egy jó szakemberre lesz szükséged.

2. Költséghatékonyság

A kezdeteknél szükség van egy jelentősebb beruházásra, hogy egy cég a megfelelő módon léphessen ki az online térbe, ám a webshop üzemeltetés költségei hosszú távon alacsonyak. Nem kell hozzá irodát bérelni, új főállású munkatársakat alkalmazni. A vásárlóid is jobban járnak, hiszen otthon ülve, néhány kattintással megszerezhetik a termékedet, szolgáltatásodat, nem kell azért elutazni, időt és pénzt pazarolni. Ebből a szempontból környezettudatos megoldásnak is mondható egy webshop beindítása. Az olyan kiadások, mint a domain megvásárlása, a webtárhely bérlése, elsikkadnak egy belvárosi iroda bérleti díjához képest. A kiegészítő szolgáltatásokról, mint például az ügyfélszolgálat, online sem szabad lemondani, ám költséghatékonyabban megoldható, például automatikus válaszok, chatbotok beállításával.

Csak 5775 Ft
kozepen

3. Határtalanság

Átvitt értelemben, de szó szerint is. Egy webshopban több ezer terméket megjeleníthetsz, ennyit egy üzletben képtelenség lenne átláthatóan bemutatni a potenciális vevőid számára. Ezek a tárgyak kategorizálhatóak, kereshetőek, azaz sokkal gyorsabban megtalálja majd mindenki, amit keres. Emellett a webáruház indítása megszünteti a fizikai korlátokat. Az ország bármely részéből szerezhetsz vásárlókat, hatalmasra nőhet az addig csak lokális piacod. Persze a kiszállítást meg kell oldanod, ám a jelenlegi helyzetben rengeteg kiváló lehetőség kínálkozik erre. A határtalanság az országhatárokra is vonatkozhat: egy webáruház szövegezésének lefordítása bármikor megoldható, kis költséggel kivitelezhető, így a külföldi piacok felé is eredményesen lehet terjeszkedni.

4. Automatizáltság

Ha webshopod van, megspórolsz egy csomó felesleges kört. Pontosabban elég ezeket egyszer lefutni, hogy megfelelően működjön a rendszer, amely aztán automatikusan kiszolgálja a közönséget. Elég egy termékleírást egyszer tökéletesen elkészíteni, nem kell azt egyesével elmondani minden vásárlónak. Elég a méréseket egyszer beállítani, hogy aztán napi szinten lásd, merre fejlődik, merre halad a webáruházad. A megfelelően felépített webshopnál optimális esetben nem találkozol a részfolyamatokkal: a vevő megérkezik, körbenéz, árakat hasonlít össze, majd vásárol, a logisztika pedig intézi a kiszállítást, a termék vagy szolgáltatás biztonságos átadását. A cégvezető ebből elég, ha az egyre növekvő bevételeket látja a nap, illetve a hónap végén.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Buyer choosing eyewear in a boutique.

A fogyasztói döntések új világa

Amikor a globális gazdaságot ma vizsgáljuk, nem kerülhetjük meg a kérdést: mi hajtja a növekvő magánfogyasztást egy olyan időszakban, amikor a világgazdaság általános növekedési üteme lassul? A Világbank 2025. júniusi előrejelzése szerint a globális GDP-bővülés mindössze 2,3 %-ra mérséklődik, miközben a háztartási kiadások reálértéken tovább emelkednek1. Ez a látszólagos ellentmondás rávilágít arra, hogy a modern...
Lightshow in Dubai showing how the world is evolving. Alif - Mobility Pavilion. Dubai Expo 2020

A fogyasztói magatartás mint stratégiai erővonal

Van valami rendkívül beszédes abban, hogy a világ bruttó hazai termékének közel kétharmadát ma már a háztartások közvetlen kiadásai adják. Ha összeadjuk az OECD országok 2024-es statisztikáit, a reál­háztartási jövedelem átlagosan 1,8 %-kal nőtt, miközben a magánfogyasztás volumene ennél is gyorsabb ütemben bővült. Ez a látszólag szerény szám mögött globális méretű igényszint-emelkedés húzódik meg, amely...
Good company is a phone call away

Miért nem jut egyről a kettőre a legtöbb hazai kisvállalkozás – és hogyan lehet ezt megfordítani?

„A vállalkozás nem sprint, hanem maraton” – szokták mondani, mégis, a legtöbb hazai kisvállalkozás úgy próbál célt érni, mintha egy akadálypályán kellene végigszáguldania bekötött szemmel. Gyakran hiányzik az irány, a stratégia, a rendszerszemlélet. Ehelyett a mindennapi túlélés diktálja a tempót, miközben egyre több energiát emészt fel az, hogy nem haladnak semerre. A kudarc gyakori oka...
business hand contract meeting with success agreement concept, professional businessman handshake

Magyar kisvállalkozások növekedése: 5 stratégiai pillér a sikerhez

Kevés gazdasági sikertörténet indul úgy, hogy a vállalkozó éveken át ugyanazt a hibát ismétli: minden kampányra, új ügynökségre, vadonatúj “killer feature”-re egyre kevesebb pénz és egyre több csalódottság jut. A magyar kisvállalkozói szektor történelmi ívét tekintve ez a jelenség érthető: 1990 után a piacgazdaságban hirtelen szabaddá váló terepen rengeteg mikro- és kisvállalkozás indult el stratégia...

Itt érsz el

© Copyright 2025