12 év webáruház-tulajdonosi változása

Főbb pontok:

Én 2009-ben kezdtem el komolyabban marketinggel foglalkozni. Akkoriban a vállalkozók hozzáállása az online üzlethez és a szakemberekhez nagyon más volt, mint manapság. Anno ha valaki webáruházat szeretett volna indítani, akkor az 1-3 millió forintjába került és alkalmaznia kellett egy programozót is, aki heti szinten optimalizálta a rendszert és követte a robbanásszerű újdonságokat. Régebben csak szaktudással, piaci ismeretekkel, raktárkészlettel rendelkező üzletemberek vágtak bele az online kereskedelembe a magas költségek miatt. A korábbi tapasztalataikból fakadóan pedig többéves megtérülési időben gondolkodtak. 

2009-óta eltelt 12 év és már bárki, mindenféle üzleti tapasztalat nélkül lehet webáruház-tulajdonos. A feltétel mindössze annyi, hogy legyen havi 6-7.000 Ft-ja egy bérelhető webáruházrendszerre, plusz legyen legalább egy Katás adórendben működő egyéni vállalkozása.

Nézzük meg azt, hogy amióta szinte bárki beléphet az online kereskedői piacra, mi változott egy marketingszakértő szemén keresztül nézve, amit egy táblázatban foglaltam össze.

Múlt (a hagyományos viszonyulás szerint)Jelen (a mostani viszonyulás szerint)
vállalkozómarketingesvállalkozómarketinges
felelősséget vállalrészese akar lenni a felelősségbena felelősséget elhárítjanem akar részt vállalni a felelősségben
aktív résztvevőkonzultáns-szakértőkonzultáns-szakértőaktív résztvevő
döntéseket hozalternatívákat kínál alternatívákat kínál döntéseket hoz
kontrollt gyakorolhata kontrollt elfogadhatjaa kontrollt elfogadhatjakontrollt gyakorolhat
„erős” „gyenge” „gyenge”„erős” 
sok hiteles információval rendelkezik képzettkevés hiteles információval rendelkezikcsak egy-egy részterületre lát rá, kalapács törvénye
aktívaktívpasszívaktív
határozottbevállalósbizonytalanhatározott
2-5 év megtérülési időben gondolkodikkiszámítható jövedelme van3-4 hónapon belül nyereséget akarteljesítési kényszerhelyzetben van

Hogy miért is alakult át ennyire a vállalkozói és marketinges szemlélet, annak több oka is van. Elsősorban a technika fejlődése változtatott meg szinte mindent. Fillérekért hozzá lehet férni a legújabb technológiához, és míg korábban 2-3 hónapig is eltartott egy webáruház beüzemelése, ma ez már 2-3 napos kihívás. Illetve túlkínálat van a vállalkozóknak és marketingesnek szánt anyagokból, melyek hihetetlenül gyorsan ígérik a nagy sikereket, így mindenki tesz egy próbát. Továbbá az utóbbi másfél évben mindenki menekül előre ebben a kiszámíthatatlan gazdasági helyzetben.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Human like robot and artificial intelligence

Adatvezérelt marketing és mesterséges intelligencia

Ha a XX. század a tömegmédia kora volt, akkor a XXI. század második negyede az adatvezérelt marketingé: a vállalatok már nem becslésekre, hanem valós idejű viselkedési jelekre építik döntéseiket. A Gartner 2025-ös technológiai előrejelzése szerint a világ IT-költése 7,9 %-kal nő, amelynek oroszlánrészét az AI-fejlesztések és az ezekhez kapcsolódó infrastruktúra viszik el. Ugyanakkor a generatív...
Buyer choosing eyewear in a boutique.

A fogyasztói döntések új világa

Amikor a globális gazdaságot ma vizsgáljuk, nem kerülhetjük meg a kérdést: mi hajtja a növekvő magánfogyasztást egy olyan időszakban, amikor a világgazdaság általános növekedési üteme lassul? A Világbank 2025. júniusi előrejelzése szerint a globális GDP-bővülés mindössze 2,3 %-ra mérséklődik, miközben a háztartási kiadások reálértéken tovább emelkednek1. Ez a látszólagos ellentmondás rávilágít arra, hogy a modern...
Lightshow in Dubai showing how the world is evolving. Alif - Mobility Pavilion. Dubai Expo 2020

A fogyasztói magatartás mint stratégiai erővonal

Van valami rendkívül beszédes abban, hogy a világ bruttó hazai termékének közel kétharmadát ma már a háztartások közvetlen kiadásai adják. Ha összeadjuk az OECD országok 2024-es statisztikáit, a reál­háztartási jövedelem átlagosan 1,8 %-kal nőtt, miközben a magánfogyasztás volumene ennél is gyorsabb ütemben bővült. Ez a látszólag szerény szám mögött globális méretű igényszint-emelkedés húzódik meg, amely...
Good company is a phone call away

Miért nem jut egyről a kettőre a legtöbb hazai kisvállalkozás – és hogyan lehet ezt megfordítani?

„A vállalkozás nem sprint, hanem maraton” – szokták mondani, mégis, a legtöbb hazai kisvállalkozás úgy próbál célt érni, mintha egy akadálypályán kellene végigszáguldania bekötött szemmel. Gyakran hiányzik az irány, a stratégia, a rendszerszemlélet. Ehelyett a mindennapi túlélés diktálja a tempót, miközben egyre több energiát emészt fel az, hogy nem haladnak semerre. A kudarc gyakori oka...

Itt érsz el

© Copyright 2025