Mit csinálj a zizzent kommentelőkkel?

Oszd meg a cikket

Gyakran kérdezitek tőlem, hogy mit csináljatok a rosszindulatú, illetve a nem túl intelligens kommentelőkkel.

Nekem gyerekkoromban egy csomószor mondták azt a felnőttek, hogy Gábor, egy fecske nem csinál nyarat. Volt olyan, hogy megpróbáltam rábeszélni az osztálytársaimat arra, hogy mondjuk azt a tanárnak, hogy nem adott házit. És persze volt olyan, aki azonnal rohant a tanárhoz elmondani a legújabb ötletemet. A tanár bejött órára és miután látta, hogy nincs mindenki benne ebbe a játékba, megjegyezte, hogy Gábor egy fecske nem csinál nyarat. De még rengeteg ilyen sztori volt.

Sajnos az a baj, hogy egy borzalmasan frusztrált, kiégett országban élünk. Az utóbbi években pedig sportot űznek a kommentelők abból, hogy ki tud minél több dolgon, minél jobban megsértődni. Az utóbbi hónapokban pedig abból űznek versenyt a nem túl képzett honfitársaink, hogy ki tud minél jobban félrehallani egy mondatot. Hogy ki tudja minél jobban, minél alacsonyabb IQ-val kiforgatni a tartalomgyártó szavait.

Először mindenki megpróbál vitatkozni, érvelni ezekkel a lényekkel. Van aki mindenkinek válaszol, és van olyan is, aki külön videókat szentel nekik.

De ez zsákutca. Valaki 1 hét után jön rá arra, hogy ezt el kell engedni, valaki pedig 1 hónap után. Egy biztos, mindenki azt a következtetést fogja levonni, hogy ez szélmalomharc. 

Mi is a baj?

Az, hogy ha sokan vannak, akkor szétverik a közösségedet, átveszik az irányítást. 

Sajnos velük nem lehet semmit sem kezdeni. Nem tudod őket megnevelni. Nem tudsz nekik 1-1 kommentel segíten, hiszen nem is akarják azt, hogy tágítsd a világukat. 

Ebben a gazdasági krízisben most még jobban elszabadult a pokol, hiszen szinte mindenki otthon egy ingerszegény környezetben van. Ilyenkor sokkal feszültebb a helyzet, elképzelhető, hogy sokkal több bántó kommentet, rekciót kapsz, már csak a balhé kedvéért is.  

Egy fecske tényleg nem csinál nyarat? 

A Facebookon, YouTube-on egy szempillantás alatt csinálnak szemetet és még ördögien ravasznak sem kell lennie a szemétlavinát elindítónak. Bőven elég, ha 100-as IQ val félreért egy mondatot és megsértődik, majd ennek hangot at. Magával fog rántani egy csomó frusztrált embert, akik elkezdik biztatni. 

És hogy mi a megoldás?

Érdemes fokozottabban figyelni és azonnal törölni, tiltani. Fontos, hogy a felesleges kommenteket is töröld, tehát azokat, amelyek nem viszik előrébb az adott témát.

Fedezd fel ezeket a cikkeket is

Pszichológia és reklámpszichológia

Valentin-napi érzelmi kondicionálás

Győzött a reklámpszichológia: már nem az a kérdés, hogy akarunk-e ajándékot adni Valentin-napon, hanem az, hogy mi legyen az ajándék. Valahol útközben normává vált, hogy

Nők ábrázolása a reklámokban

Amikor megnézel egy reklámot, talán elsőre fel sem tűnik, hogy milyen mélyen jelenik meg benne a társadalmi nemi szerepek és elvárások összessége. A nőket érintő

Segíthetek?

Tegyük rendbe a vállalkozásod.