Az online marketing és a pszichológia találkozása – új könyv

Főbb pontok:

Az online marketing világában folyamatosan újabb és újabb technikák, trendek jelennek meg, de vajon mi húzódik meg a háttérben? Mi az, ami valóban hatékonnyá tesz egy marketingkampányt? Dajka Gábor, ismert marketingszakértő új könyvében, az “Online marketing és pszichológia”-ban erre a kérdésre keresi a választ, ötvözve a gyakorlati marketingtudást a reklámpszichológia elméleti alapjaival.

A könyv egyedisége
Dajka Gábor könyve egyedülálló a hazai marketingszakirodalomban. Nem pusztán egy újabb “how-to” guide az online marketinghez, hanem egy komplex, átfogó mű, ami a pszichológiai aspektusokat helyezi a fókuszba. A szerző hosszú évek alatt felhalmozott szakmai tapasztalatait osztja meg, valós példákon, eseteken keresztül, így a könyv nem csak elméleti, de nagyon is gyakorlati útmutatást nyújt.

Ami igazán különlegessé teszi a művet, az a jövőorientáltsága. Dajka Gábor nem csak a jelenlegi best practice-eket mutatja be, hanem felkészíti az olvasót a jövő kihívásaira is. Olyan kérdéseket boncolgat, mint hogy miként változik a fogyasztók viselkedése, hogyan alkalmazkodhatunk az új trendekhez, technológiákhoz.

Kinek ajánljuk?
A könyv hasznos olvasmány lehet minden vállalkozó számára, aki szeretné mélyebben megérteni a hatékony marketingkommunikáció pszichológiai mozgatórugóit. De ugyanígy ajánljuk marketingszakembereknek is, akik szeretnék bővíteni tudásukat, különösen a reklámpszichológia terén. Sőt, egyetemi, főiskolai hallgatók számára is értékes forrás lehet, akik mélyebben szeretnének belemenni a témába.

Mit találunk a könyvben?
A könyv felépítése logikus és jól követhető. Az első fejezetek bevezetnek a marketing és a pszichológia alapfogalmaiba, majd fokozatosan haladunk az egyre komplexebb témák felé. Külön fejezetek foglalkoznak a fogyasztói magatartással, a döntéshozatali mechanizmusokkal, a különböző reklámtechnikák pszichológiai hatásaival.

A szerző nagy hangsúlyt helyez a gyakorlati alkalmazásra. Minden elméleti részt példák, esettanulmányok követnek, amelyek segítenek megérteni és átültetni a tanultakat a gyakorlatba. A könyv végén található “Marketinges eszköztár” pedig egy igazi kincs: tele praktikus tippekkel, trükkökkel, használható sablonokkal.

Külön kiemelendő a könyv stílusa: Dajka Gábor közérthető, olvasmányos módon ír, kerüli a szakzsargont. Humorral, öniróniával fűszerezi mondanivalóját, így a könyv nem csak hasznos, de élvezetes olvasmány is.

Hol kapható?
A könyv megvásárolható a szerző weboldalán (www.dajkagabor.hu), valamint a nagyobb online könyvesboltokban. A könyv megvásárlói exkluzív hozzáférést kapnak extra tartalmakhoz is, többek között videókhoz, workshopokhoz. Sőt, a szerző külön Q&A lehetőséget is biztosít, ahol az olvasók kérdezhetnek, konzultálhatnak vele.

Konklúzió
Az “Online marketing és pszichológia” egy hiánypótló mű a hazai marketingszakirodalom palettáján. Dajka Gábor könyvét bátran ajánljuk mindenkinek, aki szeretné mélyebben megérteni az online marketing pszichológiai aspektusait, legyen szó vállalkozókról, marketingszakemberekről, vagy akár csak érdeklődő laikusokról. Egy könyv, ami nem hiányozhat egyetlen marketinges polcáról sem!

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Myers–Briggs-típuselmélet használata a marketingben

A marketingben mindig is volt egy csábítás: „ha meg tudom nevezni az embert, akinek eladok, akkor előre tudom írni, hogyan fog viselkedni”. A Myers–Briggs‑típuselmélet (MBTI) ezt a vágyat játssza ki ügyesen: négy dichotómia, tizenhat típus, egy könnyen megjegyezhető kód – és máris kész a „persona”. Itt kezdődnek a félreértések. A típusok nyelve kényelmes, de a...

DISC-modell használata az értékesítésben

Az értékesítés ritkán a „jobb ajánlatról” szól, és még ritkábban a „jobb emberről”. Sokkal gyakrabban dől el azon, hogy a vevő milyen kommunikációs ritmusban képes meghallani, amit mondunk. A DISC-modell – Domináns (D), Befolyásoló (I), Stabil (S), Szabálykövető (C) – ehhez ad gyakorlati térképet. Nem személyiségdiagnózist készít, hanem akcióképes nyelvet ad ahhoz, hogy percek alatt...

Bevezetés: „Generation Nice” – szép címke, gyenge bizonyíték

A „Millennials = Generation Nice” narratíva jól hangzik. A sajtó szívesen használja: emberközpontúbb, közösségibb, együttérzőbb fiatalokról beszél, akik a társadalmi hasznosságot a pénz elé helyezik. A gond az, hogy ez a kép leginkább stílusleírás, nem pedig adat. Ha a „milyen a generáció” kérdésre kutatási idősorokkal válaszolunk – vagyis ugyanazokat a kérdőíveket hasonlítjuk össze több évtized...

Mi az a Alpha Generáció?

A „Generáció Alpha” kifejezés azokat a gyerekeket és fiatalokat jelöli, akik nagyjából 2010 és 2024 között születtek – vagyis teljes egészében a 21. században. A címke Ausztráliából indult, demográfiai és piackutatási körökben terjedt el, és ma már a média, az oktatás és a marketing is rutinszerűen használja. A kérdés azonban nem az, hogy létezik-e ez...

Itt érsz el

© Copyright 2025