Cikk a magyar cégek szlogenjeiről

Főbb pontok:

A jó szlogen több, mint egy egyszerű mondat – egy márka esszenciája, ami megragad az emberek emlékezetében. A magyar cégek az elmúlt évtizedekben számos emlékezetes szlogent alkottak, amelyek nem csak a termékeiket, de sokszor a korszakot is jellemzik, amelyben születtek. Tekintsünk át néhányat a legemlékezetesebb szlogenek közül, és vizsgáljuk meg, mi teszi őket olyan hatásossá.

Cég/Márkanév Szlogen Iparág Időszak Megjegyzés
Adidas Impossible is Nothing Sportfelszerelés 2000-es évek (2004 után)  
Apple Think Different Technológia (számítástechnika) 1997–2002  
Arany Ászok Jobban csúszik Ital (sör) 2000-es évek eleje  
Audi Vorsprung durch Technik (A technika előnye) Autóipar 1970-es évektől napjainkig  
BKV (Budapesti Közlekedési Vállalat) Önnek jár Közösségi közlekedés 2009  
BMW A vezetés élménye Autóipar 2000-es évektől  
Borsodi „Élvezd a pillanatot.” Söripar   A mának élés, a kikapcsolódás és a jókedv hangsúlyozása.
Borsodi „Minőség. Sör.” Söripar (sörmárka)    
Budapest Bank „A legjobb döntései.” Bank, pénzügyi szolgáltatások   A döntéshozatal fontosságát állítja a középpontba, megerősítve, hogy az ügyfelek okos választást hoznak, ha őket választják.
Burger King Have It Your Way Gyorsétteremlánc 1990-es évek – 2010-es évek eleje  
CBA „A magyar üzletlánc.” Kiskereskedelem (élelmiszer)   Egyértelmű nemzeti kötődés, magyar termékekre és üzletekre fókuszáló kommunikáció.
Chokito Ronda és finom. Élelmiszer (csokoládé) 1990-es évek második fele  
CIB Bank A jó bank Pénzügy (bank) 2010-es évek eleje  
Cillit Bang Bang, és a kosz eltűnik! Háztartás (tisztítószer) 2005 körül  
Coca-Cola Open happiness Üdítőital (cola) 2009–2015  
Coca-Cola „Ez az igazi.” Üdítőital-gyártás 1960-as évek vége–1970-es évek  
Coop Coop, a jó szomszéd Kiskereskedelem (élelmiszer) 1995-től napjainkig  
Corvin Áruház „Minden szinten, szinte minden.” Kereskedelem (áruház)
1970-es, 1980-as évek (már nem használt)
 
Danone (Danone Rudi) Danone, a rudi, nálam ez a tuti… Élelmiszer (tejdesszert) 1997  
Decathlon Magyarország „Sportolni bárhol, bármikor!” Kiskereskedelem (sport)   Noha a Decathlon francia cég, Magyarországon is használja a mozgás szabadságát hirdető üzenetet.
Dreher „Arany a minőségben.” Söripar   A kiváló minőség és a tradíció üzenetét hordozza.
Egis Egészség. Élet. Minőség. Gyógyszeripar 2000-es évektől napjainkig  
Egis „Egészség és megbízhatóság.” Gyógyszeripar   A betegközpontú és minőségi gyógyszergyártást hirdeti.
Fornetti „Fornetti – frissen, finoman.” Pékség, gyorséttermi (pékipari)   Az instant, meleg péksütemények és a folyamatos frissesség hangsúlyozása.
Fundamenta Alap, amelyre építhet Pénzügy (lakás-takarékpénztár) 1997-től napjainkig  
Gillette Férfiasan tökéletes Személyes higiénia 1990-es évek (kb. 1989)  
Head & Shoulders Nincs többé korpa, csak gyönyörű haj, minden nap. Szépségápolás (sampon) 2000-es évek  
Hell Energy „Power of HELL.” Italipar (energiaital)   Erőteljes, energikus üzenet, egyszerre provokatív és lendületes.
Herz „Egy szó, mint száz: Herz.” Élelmiszeripar (húsipar)   Rövid, tömör szlogen, amely a márkanévre rímel és a termékek jellegzetes minőségét emeli ki.
Intel Intel Inside Technológia (számítástechnika) 1991–2000-es évek  
K&H Bank „Ügyfelet nyerünk, nem csatát.” Bank, pénzügyi szolgáltatások   A szolgáltatások emberközpontúságát és együttműködését hangsúlyozza.
Kőbányai Sör Csak lazán! Ital (sör) 2009 körül  
L’Oréal Mert megérdemlem Szépségápolás (kozmetikum) 1970-es évektől napjainkig  
L’Oréal Paris „Mert megérdemlem!” Szépségipar (kozmetikumok) 1971-től napjainkig  
Lidl „Többet adunk”
Kiskereskedelem (élelmiszer diszkont)
   
M&M’s Csak a szádban olvad, nem a kezedben Élelmiszer (édesség) 1990-es évektől napjainkig  
Magyar Posta „Többet nyújtunk.” Postai és logisztikai szolgáltatások   A hagyományos postai szolgáltatások mellett a modern logisztika és pénzügyi szolgáltatások felé való nyitásra utal.
Magyar Telekom Jobb velünk a világ Távközlés (telekommunikáció) 2010-es évek közepe  
Magyar Telekom „Együtt. Veled.” Távközlés 2015–2023 (ma már nem aktív)  
MasterCard Van, amit nem vehetsz meg pénzért, minden másra ott a MasterCard. Pénzügy (bankkártya) 1997-től (2000-es évek)  
Maybelline Lehet, hogy vele született. Lehet, hogy Maybelline. Szépségápolás (smink) 1990-es évektől napjainkig  
Mazda Zoom-Zoom Autóipar 2000–2015  
McDonald’s I’m Lovin’ It („Imádom”) Gyorsétteremlánc 2003-tól napjainkig  
Media Markt „Mert hülye azért nem vagyok!” Kiskereskedelem (műszaki cikkek) kb. 1997–2012 (kampányszlogen)  
Media Markt „Nem vagy te RÉ/TEK!”
Kiskereskedelem (elektronikai áruházlánc)
  Kissé provokatív, fiatalos hangvételű kampány, amely a kedvezményes árakat és a vásárlói tudatosságot erősíti.
MKB Bank „Egy bank, ami Önre figyel.” Bank, pénzügyi szolgáltatások   Korábbi kommunikációjukban használt jelmondat, az ügyfélbarát szemléletet emeli ki.
MOL „Mozgásban az élet.”
Energiaipar (olajipar, kiskereskedelem)
  A mindennapi mobilitást és életvitelt kívánja támogatni, saját termékein keresztül.
Nespresso Nespresso. Mi más? Élelmiszer (kávé) 2008-tól napjainkig  
Nike Just Do It Sportfelszerelés 1988–napjainkig  
Nokia Connecting People Távközlés (mobiltelefon) 1992–2010-es évek eleje  
Old Spice Bizonyíték, nem ígéret Személyes higiénia 1990-es évek  
OTP Bank „Megbízunk egymásban.” Banki szolgáltatások 2000-es évek (kampányszlogen)  
Pannon GSM Az élvonal Távközlés (mobil) 1990-es évek  
Pepsi „Szia, Kata vagyok, van még egy Pepsid?” Üdítőital (cola) 1990-es évek vége  
Pick Szeged „Az igazi.” Élelmiszeripar (húsipar)   A hagyományos, minőségi ízeket és a márka eredetiségét jelzi.
Postabank Ismeri, szereti. Pénzügy (bank) 1990-es évek közepe  
Pöttyös Túró Rudi Pöttyös nélkül élni lehet, de nem érdemes Élelmiszer (tejdesszert) 2000-es évek közepe  
Pöttyös Túró Rudi „A Pöttyös az igazi.” Élelmiszeripar (édesség) 1984-től máig (ikonikus szlogen) Magyarország egyik legismertebb édességmárkája, a hazai kötődés és a „pöttyös” jelleg hangsúlyozása.
Praktiker „Mindenre van ötlete.” Barkácsáruházlánc   A ház körüli felújítások, barkácsolás és kreatív megoldások széleskörű kínálatára utal.
Prezi (startup) “Ideas matter.” (Az ötlet számít) Technológia (SaaS) 2009-től napjainkig  
Red Bull A Red Bull szárnyakat ad! Üdítőital (energiaital) 1990-es évektől napjainkig  
Richter Gedeon „Hagyomány és innováció 1901 óta.” Gyógyszeripar   A magyarországi gyógyszeripar egyik legrégebbi vállalata, a tradíció és a fejlesztések összekapcsolódására utal.
Saridon Nincs idő a fejfájásra Gyógyszeripar (fájdalomcsillapító) 2000-es évek vége  
Skála Áruház Ez igen, Skála! Kiskereskedelem (áruház) 1980-as évek  
Skála Áruház „Bemegyek. Kijövök. De milyen jól kijövök, ha bemegyek!” Kereskedelem (áruházlánc) 1980-as évek (már nem használt)  
Soproni „Összeköt minket.” Söripar   A közös élményekre, nemzeti összetartozásra és baráti kapcsolatokra épít.
Soproni „A söröd” Söripar (sörmárka)    
Soproni Ászok Egy jópofa sör Ital (sör) 2000-es évek  
SPAR „Élmény a bevásárlás.” Kiskereskedelem (élelmiszer)   A vásárlói élmény, a friss termékek és kényelmes üzletkép kialakítása kerül előtérbe.
Suzuki A mi autónk Autógyártás 1992–2010-es évek  
Szerencsejáték Zrt. „Játssz, hogy nyerj!” Szerencsejáték   Az esélyteremtést, a szerencsét és a nyerési vágyat közvetíti, célja a fogyasztók aktivizálása.
Sziget Fesztivál Kell egy hét együttlét Szórakoztatóipar (fesztivál) 1993 (1990-es évek)  
Telekom „Kapcsolat. Életre.” Telekommunikáció   A kapcsolatteremtés és az életminőség javításának szimbolikáját hangsúlyozza.
Telenor A felfedezés szabadsága Távközlés (mobil) 2010–2022  
Telenor „Most a cselekvés ideje!” Telekommunikáció   Dinamikus, cselekvésre ösztönző szlogen, korábbi kampányokban szerepelt.
Tibi csoki „A csoki, ami mosolyra fakaszt.” Élelmiszeripar (édességipar)   A játékos, vidám hangulatot és a fogyasztói élményt helyezi előtérbe.
Tisza Cipő Minden időben. Tisza cipőben Divat (cipő) 1970–80-as évek  
Tokaji Aszú (bor) „A borok királya, a királyok bora.” Borászat 18. századtól (történelmi jelmondat)  
Topjoy Mondd ki apró betűkkel Üdítőital (gyümölcslé) 2010-es évek  
Univer „Kenyérre kenhető.” Élelmiszeripar (mártások, krémek)   A magyar konyha ikonikus gyártója, a szlogen kifejezi a termékek használhatóságát és a házias ízeket.
Váncza sütőpor „Haladjon Ön is a korral, süssön Váncza sütőporral!” Élelmiszeripar (sütőadalék)
1920-as évek vége (már nem használt)
 
Vodafone „Together We Can.” (Nemzetközi kampány) Telekommunikáció   Bár globális vállalat, Magyarországon is ezzel kommunikál; a közösség erejét és összetartozást jelképezi.
Westel 900 A kapcsolat Távközlés (mobil) 1990-es évek  
Whiskas A macskák Whiskast vennének Állateledel 1990-es évektől napjainkig  
Wick (Atemfrei) A Wick Atemfrei segít, ha fáj a torkod, és az orrodat is tisztíccsa! Gyógyászat (torokcukorka) 1994  
Wizz Air A repülés mindenkié Légi közlekedés (fapados) 2004-től napjainkig  
Wizz Air „Szárnyalj velünk!”
Légiközlekedés (fapados légitársaság)
  Bár nem minden esetben hivatalos, a magyarországi marketingkommunikációban gyakran megjelenő jelmondat.
Zwack Unicum „Cseppben a lélek.” Italipar (likőr)   A magyar gyógynövénylikőr egyedi ízvilágát és különlegességét tükrözi, tradíció és lélek összefonódása.

 

Mi teszi ezeket a szlogeneket sikeressé?

  1. Egyszerűség: A legtöbb sikeres szlogen rövid és könnyen megjegyezhető.
  2. Relevancia: Kapcsolódnak a cég fő tevékenységéhez vagy értékeihez.
  3. Érzelmekre hatás: Sok szlogen érzelmi reakciót vált ki, erősítve a márka és a fogyasztó közötti kapcsolatot.
  4. Egyediség: A jó szlogen megkülönbözteti a márkát versenytársaitól.
  5. Időtállóság: A legjobb szlogenek évekig, akár évtizedekig is használhatók.

A magyar cégek szlogenjei jól tükrözik az ország kultúráját és a fogyasztók igényeit. Sok közülük játékos szójátékot vagy kulturális utalást tartalmaz, ami különösen vonzóvá teszi őket a hazai közönség számára.

Összegzés

A jó szlogen megalkotása művészet és tudomány egyben. A fenti példák jól mutatják, hogy a magyar cégek sikeresen alkalmazzák ezt a marketingeszközt, hogy emlékezetessé tegyék márkájukat és kapcsolatot teremtsenek fogyasztóikkal. Ahogy a piac és a fogyasztói igények változnak, úgy alakulnak a szlogenek is, de a legjobban sikerültek évtizedeken át megmaradnak az emberek emlékezetében, ezzel is erősítve a márka értékét.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Human like robot and artificial intelligence

Adatvezérelt marketing és mesterséges intelligencia

Ha a XX. század a tömegmédia kora volt, akkor a XXI. század második negyede az adatvezérelt marketingé: a vállalatok már nem becslésekre, hanem valós idejű viselkedési jelekre építik döntéseiket. A Gartner 2025-ös technológiai előrejelzése szerint a világ IT-költése 7,9 %-kal nő, amelynek oroszlánrészét az AI-fejlesztések és az ezekhez kapcsolódó infrastruktúra viszik el. Ugyanakkor a generatív...
Buyer choosing eyewear in a boutique.

A fogyasztói döntések új világa

Amikor a globális gazdaságot ma vizsgáljuk, nem kerülhetjük meg a kérdést: mi hajtja a növekvő magánfogyasztást egy olyan időszakban, amikor a világgazdaság általános növekedési üteme lassul? A Világbank 2025. júniusi előrejelzése szerint a globális GDP-bővülés mindössze 2,3 %-ra mérséklődik, miközben a háztartási kiadások reálértéken tovább emelkednek1. Ez a látszólagos ellentmondás rávilágít arra, hogy a modern...
Lightshow in Dubai showing how the world is evolving. Alif - Mobility Pavilion. Dubai Expo 2020

A fogyasztói magatartás mint stratégiai erővonal

Van valami rendkívül beszédes abban, hogy a világ bruttó hazai termékének közel kétharmadát ma már a háztartások közvetlen kiadásai adják. Ha összeadjuk az OECD országok 2024-es statisztikáit, a reál­háztartási jövedelem átlagosan 1,8 %-kal nőtt, miközben a magánfogyasztás volumene ennél is gyorsabb ütemben bővült. Ez a látszólag szerény szám mögött globális méretű igényszint-emelkedés húzódik meg, amely...
Good company is a phone call away

Miért nem jut egyről a kettőre a legtöbb hazai kisvállalkozás – és hogyan lehet ezt megfordítani?

„A vállalkozás nem sprint, hanem maraton” – szokták mondani, mégis, a legtöbb hazai kisvállalkozás úgy próbál célt érni, mintha egy akadálypályán kellene végigszáguldania bekötött szemmel. Gyakran hiányzik az irány, a stratégia, a rendszerszemlélet. Ehelyett a mindennapi túlélés diktálja a tempót, miközben egyre több energiát emészt fel az, hogy nem haladnak semerre. A kudarc gyakori oka...

Itt érsz el

© Copyright 2025