Hogyan rombolja a piacot a rövid élettartam?

Főbb pontok

Magyarországon a webáruházak és marketinges vállalkozások száma rohamosan nő. Manapság szinte már annyi új webáruház nyílik, mint ahány marketinges cég jelenik meg a piacon. Azonban a valóság az, hogy ezek a vállalkozások döntő többsége nem éri meg az első év végét. Mi ennek az oka, és miért rombolják ezek a cégek a piacot?

A Marketingesek Szerepe a Piac Rombolásában

Az úgynevezett „marketingesek” egy része, akik alig rendelkeznek valódi szakmai tudással, ingyenes konzultációkkal és azonnali rendelkezésre állással próbálják elcsábítani az ügyfeleket. Ezzel nem csak a saját szaktudásuk árát devalválják, hanem a valódi szakemberek munkájának értékét is aláássák. Az ügyfelek sokszor nem veszik észre, hogy az ingyenes konzultációk mögött nincs komoly szakmai háttér, és a gyorsan összecsapott megoldások gyakran több kárt okoznak, mint hasznot.

A piacot tovább rombolja az a mentalitás, hogy mindenki marketingesnek állhat, ha elolvas egy-két könyvet vagy részt vesz egy online kurzuson. Az ilyen „képzett” marketingesek gyorsan megjelennek a piacon, de mivel nem rendelkeznek tapasztalattal, hibás stratégiákkal és félmegoldásokkal próbálnak érvényesülni. Ez nem csak a vállalkozókat vezeti félre, hanem a szakma presztízsét is csökkenti. A bohóckodás és a valódi stratégiai gondolkodás hiánya hosszú távon károsítja a piacot.

A Hobbi Webáruházak Kártékony Hatása

A webáruház tulajdonosok másik csoportja – gyakran hobbi webáruházak vezetői – szintén hozzájárulnak a piac rombolásához. Az „adjuk olcsóbban, mint a konkurens” stratégia a legalapvetőbb és legveszélyesebb hibák közé tartozik. Azok a kezdő vállalkozók, akik a versenytársak alá ígérnek, gyorsan eljutnak oda, hogy veszteségesen működnek, és végül kénytelenek bezárni a boltot.

Az olcsóbb árképzés rövid távon talán vonzó lehet a vásárlók számára, de hosszú távon komoly károkat okoz mind a vállalkozásnak, mind a piacnak. A nehezen összespórolt pénzt sokan két népszerű hirdetési csatornába, például a Google Ads-be és a Facebook-hirdetésekbe öntik, abban a hitben, hogy ez elég lesz a sikerhez. Azonban a megfelelő stratégia nélkül ezek a hirdetések gyakran nem hoznak eredményt, és a vállalkozók csak pénzt égetnek el. Ez pedig nemcsak nekik okoz kárt, hanem megdrágítja a hirdetési költségeket más, tapasztaltabb vállalkozások számára is.

Miért Nem Élik Meg Az Első Évet?

A probléma egyik gyökere az, hogy sok kezdő vállalkozó nincs felkészülve a piaci versenyre, és nem rendelkezik sem megfelelő üzleti tervvel, sem stratégiával. A marketingesek és webáruházak egyaránt hajlamosak arra, hogy rövid távú megoldásokra építsenek, miközben hiányzik a hosszú távú stratégiai gondolkodás.

Csak 5775 Ft
kozepen

A marketingeseknél gyakori, hogy azonnali eredményeket ígérnek, miközben az üzleti sikerhez elengedhetetlen a jól kidolgozott, hosszú távú marketing stratégia. Hasonlóan, a hobbi webáruház tulajdonosok sokszor nincsenek tisztában a piaci trendekkel és a fogyasztói magatartással, így nem tudják, hogyan építsenek fel egy fenntartható üzletet.

Az első év gyakran a tanulásé és a hibáké, de ezek a hibák sokszor annyira súlyosak, hogy a vállalkozások már ekkor elbuknak. Ha nincs megfelelő üzleti terv, ha a hirdetési költségek megnőnek, vagy ha a piaci árverseny túlságosan agresszív, akkor a vállalkozások nem lesznek képesek fennmaradni.

Mit Lehet Tenni?

Az első lépés, hogy felismerjük: a marketing és az e-kereskedelem nem egyenlő az azonnali sikerrel. Mindkét terület komoly szakmai tudást és hosszú távú gondolkodást igényel. Fontos, hogy a vállalkozók szakértőkkel konzultáljanak és alaposan felkészüljenek, mielőtt belevágnának a vállalkozásba.

A marketingeseknek el kell fogadniuk, hogy nem lehet ingyenes tanácsokkal és rögtönzött megoldásokkal valódi értéket teremteni. Ehelyett az ügyfelekkel való partnerségre kell törekedni, ahol a minőség és a stratégia áll a középpontban.

A webáruház tulajdonosoknak pedig meg kell érteniük, hogy az árképzés nem lehet az egyetlen eszköz a versenyben. A minőségi termékek, az ügyfélélmény és a marketingstratégia mind-mind fontos szerepet játszanak abban, hogy egy webáruház hosszú távon is sikeres legyen.

Összegzés

A marketingesek és a webáruház tulajdonosok rövidlátó stratégiái rombolják a piacot Magyarországon. Az ingyenes tanácsok és a hamis ígéretek aláássák a marketing szakma hitelességét, míg a webáruházak olcsósági versenye megemeli a hirdetési költségeket, és rövid távon veszteséges működéshez vezet. A megoldás a hosszú távú stratégiai gondolkodásban és a valódi szakértelemben rejlik. Csak így lehet fenntartható és sikeres vállalkozást építeni az online térben.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

close-up of a woman hands buying online with a credit card and a laptop, e-commerce concept

Webáruház indítása lépésről lépésre – Átfogó útmutató 2025-ben

Az online kereskedelem dinamikusan növekszik, így soha nem volt jobb idő webáruházat indítani. Ez az útmutató lépésről lépésre végigvezet a teljes folyamaton, a jogi teendőktől kezdve a termékkiválasztáson át a technikai megvalósításig és marketingig. Kezdők számára is érthetően, ugyanakkor a haladó e-kereskedők számára is hasznos tippekkel mutatjuk be, mire érdemes figyelni egy sikeres webshop létrehozásához...
Modern working table with laptop computer with tablet showing marketing planning

Mit csinál és mire jó egy marketing tanácsadó?

Ha vállalkozóként vagy cégvezetőként hallottál már a marketing tanácsadó fogalmáról, de nem volt világos számodra, mit is takar pontosan, akkor nem vagy egyedül. Magyarországon tényleg rengetegen hívják magukat „marketing tanácsadónak”, miközben sokan valójában csupán egy-egy platform (Google Ads, SEO, Facebook stb.) specialistái. Egy igazi marketing tanácsadó azonban ennél komplexebb gondolkodásmódot és sokrétűbb tudást hoz a...
Silhouette traveler hold lighting point to sky with night starry sky milky way is travel and nature

Mit tanulhatunk a Ferengiktől a marketingben?

Amikor a marketing és az üzleti gondolkodás témája szóba kerül, nem sokan gondolnak elsőre a „Star Trek” univerzumára. Pedig van egy olyan faj, akiktől a profit- és üzletközpontú szemlélet tökéletes iskola lehet minden vállalkozó és marketinges számára. A Ferengik, akiket leginkább a „Star Trek: Deep Space Nine” című sorozat tett igazán híressé, a galaxis talán...
Deep Learning AI: Empowering Businesses with Intelligent Technology

Mi a marketing AI?

Mint marketinges, menedzser, business coach és a pszichológiai mechanizmusok iránt érdeklődő, elképesztőnek tartom, hogy a mesterséges intelligencia (AI) milyen mértékben alakítja át a marketinget. Sokan csak a kezdeteinél tartanak ennek a technológiai forradalomnak, pedig a lehetőségek tárháza már most is szinte végtelen. Ha marketingesként, vállalatvezetőként vagy cégépítőként gondolkodsz, akkor számodra is hasznos lehet átgondolni, mit...

Itt érsz el

© Copyright 2025