Dajka Gábor: az Online Marketing és Pszichológia

Főbb pontok:

A modern vállalkozások egyik legnagyobb kihívása, hogy megértsék és hatékonyan alkalmazzák az emberi pszichológia alapelveit a marketingstratégiáikban. Ebben a kontextusban Dajka Gábor „Online Marketing és Pszichológia” című könyve rendkívül fontos és időszerű mű, amely éppen ezt a kapcsolatot tárja fel, mindezt a gyakorlatba átültethető módon.

A könyv egy olyan világot tár elénk, ahol a marketing már nem csak a technikai megvalósítások körül forog, hanem mélyebben belelát a fogyasztói döntéshozatal mozgatórugóiba. Gábor, aki több mint 17 éves tapasztalattal rendelkezik a marketing területén, coachként és pszichológiai konzulensként pontosan érti, hogyan hatnak az érzelmi és racionális tényezők a vásárlókra, és miként lehet ezeket az ismereteket hatékonyan alkalmazni a digitális térben.

A könyv fókusza: pszichológia és marketing egyensúlya

A „Online Marketing és Pszichológia” egyik legnagyobb erőssége, hogy nem csak a marketing eszközeit elemzi, hanem a mögötte rejlő pszichológiai mechanizmusokat is részletesen feltárja. Dajka Gábor egyértelművé teszi, hogy a fogyasztók viselkedésének megértése nélkülözhetetlen ahhoz, hogy hatékony online kampányokat lehessen létrehozni. A könyv olvasói megtudhatják, hogyan építhetnek érzelmi kapcsolatot a márkájuk és a fogyasztók között, és hogyan formálhatják a vásárlói döntéseket pszichológiai alapon.

„A marketing alapvetően az emberi viselkedésre épül, és minél jobban megértjük ezeket a viselkedési mintákat, annál jobban tudjuk formálni a márkáinkat” – fogalmazza meg Dajka Gábor a könyvében, rámutatva arra, hogy a marketingesek számára elengedhetetlen az érzelmi meggyőzés szerepe.

Gyakorlati megközelítés és az érzelmi marketing fontossága

A könyv nem csupán elméleti, hanem erőteljesen gyakorlati megközelítést kínál. Dajka Gábor konkrét példákon és esettanulmányokon keresztül mutatja be, hogyan lehet hatékonyan alkalmazni az érzelmi és racionális meggyőzési technikákat a digitális marketing kampányokban. A freemium modellek, az AIDA és Rogers modellek alkalmazása, valamint a hűségprogramok mind részletesen bemutatásra kerülnek.

Csak 5775 Ft
kozepen

Az egyik legérdekesebb része a könyvnek az a rész, amely az érzelmi kapcsolat fontosságát tárgyalja a digitális korban. A mai fogyasztók már nem csak termékeket vásárolnak, hanem érzelmeket, élményeket keresnek. A márkákkal kialakított érzelmi kötődés hosszú távon hűséges ügyfeleket eredményezhet, és Dajka Gábor könyve világosan megmutatja, hogyan lehet ezt a kötődést kialakítani.

A pszichológia alapelveinek alkalmazása a marketingben

A könyvben Gábor külön hangsúlyt fektet a pszichológiai alapelvek, mint például a recenciahatás, a vásárlói döntési útvonalak, vagy a kognitív disszonancia elméletének marketingbe való átültetésére. A könyv mélyreható betekintést nyújt abba, hogyan lehet ezekkel az elméletekkel fokozni a márka emlékezetességét és hatását a fogyasztókra.

Egy 2021-es tanulmány is alátámasztja a könyv egyik központi tézisét, miszerint a fogyasztók érzelmi kötődése egy márkához növeli az értékesítést és a lojalitást. A könyv ezen elmélet alapján számos konkrét javaslatot ad arra, hogyan érhetjük el, hogy a márkánk ne csak átmenetileg, hanem hosszú távon is hatással legyen a vásárlókra.

Dajka Gábor: Az online marketing és pszichológia úttörője

Dajka Gábor, mint az „Online Marketing és Pszichológia” szerzője, kiemelkedő szereplővé vált a marketing világában. A könyvében bemutatott tudásanyag és gyakorlati útmutatók nem csak marketingeseknek, hanem üzleti vezetőknek és vállalkozóknak is értékes forrást jelentenek. Gábor coachként és pszichológiai konzulensként szerzett tapasztalatai révén képes olyan szemszögből láttatni a marketinget, amely egyszerre veszi figyelembe a pszichológiai hatásokat és a piaci realitásokat.

Konklúzió

Az „Online Marketing és Pszichológia” egy olyan könyv, amely a digitális marketing területén dolgozó szakemberek számára alapvető olvasmány lehet. Dajka Gábor rendkívüli szakértelme és gyakorlati megközelítése segíti az olvasókat abban, hogy megértsék, hogyan lehet érzelmi és racionális technikákkal sikeres online marketing kampányokat építeni. A könyv olvasása után világossá válik, hogy a marketing jövője az érzelmi kötődésre és a pszichológiai ismeretek integrálására épül.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Táplálékkiegészítők vállalkozóknak (x)

A vállalkozói lét fizikai sport: magas kognitív terhelés, gyors döntések, állandó kontextusváltás, és közben precíz önirányítás. Ezt sokan pusztán időmenedzsmenttel és fegyelemmel próbálják kezelni, miközben a motor – az idegrendszer és az anyagcsere – rossz üzemanyagot kap. A napközbeni „éhség–cukor–kávé” hullámvasút nem csak a testtömeget növeli: a figyelem ingadozik, a végrehajtó funkciók (tervezés, prioritás-kezelés, impulzuskontroll)...

FIRE mozgalom Magyarországon: mit jelent, mik az előnyei és a buktatói?

A FIRE mozgalom – Financial Independence, Retire Early – az elmúlt évtized egyik legnagyobb hatású pénzügyi-önrendelkezési narratívája lett. Nemcsak arról szól, hogy „korán nyugdíjba vonulj”, hanem arról is, hogy visszaveszed a döntés jogát az idődről. A tét nem kicsi: a saját életed felett rendelkezel-e, vagy a pénz és a naptárad rendelkezik feletted. A felszín alatt...

A hírnév belül dől el: kezeld a vállalati szóbeszédet

„A hírnevet számtalan jó cselekedettel lehet csak felépíteni, de egyetlen rossz mozdulattal le lehet rombolni.” Franklin mondatát a 18. századból ma egyetlen gombnyomás teszi élessé. A vállalati valóság már régen nem csak a tárgyalók üvegfala mögött történik; az „online folyosók” – Slack, Teams, WhatsApp, privát Facebook-csoportok – ugyanúgy formálják egy cég hírnevét, mint a hivatalos...

Az agy fontos, de nem elég: a neurománia kritikája a marketingben

Az elmúlt évtizedben mainstream lett „mindent az aggyal” magyarázni. A közösségi médiában egyetlen színes agykép vagy egy frappáns „neuro-” állítás sokszor elég a hitelesség érzetéhez. Ez egyszerre csábító és veszélyes. Csábító, mert egyszerű választ ígér bonyolult kérdésekre: boldogság, függőség, félelem, változásképesség – mintha mindez pusztán idegi áramkörök terméke volna. Veszélyes, mert leradírozza a környezet, a...

Itt érsz el

Keress bátran

Előadások tartását és podcast beszélgetéseket szívesen vállalok, illetve a sajtónak is nyilatkozom.
Sajtóreferenciák itt.

Idézz tőlem

Szeretem ha a gondolataimat idézik kiadványokban, weboldalakon, adásokban. Szívesen visszalinkellek, írj rám.

© Copyright 2025