Az átalakulás kora: a vállalkozók és marketingesek világa

Főbb pontok

A marketing világa és a vállalkozói szemlélet sosem volt ennyire gyorsan változó, mint most. De vajon miért történt meg ez az átalakulás? Miért tűnik úgy, hogy a vállalkozók már nem ugyanazok a merész és eltökélt személyek, akik 10-15 évvel ezelőtt voltak, és miért látják másképp a marketingesek a saját szerepüket? Ebben a blogbejegyzésben az Online Marketing és Pszichológia című könyvem egyik fejezetének főbb gondolatait mutatom be, hogy betekintést adjak a modern marketing dinamikus és sokszor kihívásokkal teli világába.

Az évek alatt drasztikus átalakuláson ment keresztül mind a vállalkozások, mind a marketing. Míg korábban egy vállalkozó szilárd alapokon hozott döntéseket, és felelősséget vállalt, ma inkább a gyors eredményeket és a lehető legkevesebb kockázatot keresik. A mód, ahogyan a vállalkozók és a marketingesek együttműködnek, teljesen átalakult.

Korábban a marketingesek a vállalkozók oldalán álltak, együtt döntöttek, és összefogva építették a sikeres stratégiákat. Ma viszont sok marketinges konzultánsi szerepet tölt be, aki alternatívákat kínál, míg a döntéshozás terhe inkább a vállalkozó nyakán marad – még akkor is, ha ő maga bizonytalan ezek meghozatalában. A fogyasztói kultúra és az értékek is jelentősen átalakultak: míg egykor az önfeláldozás, a takarékosság volt a fő érték, ma inkább az önszeretet, önmegvalósítás és a fogyasztás kerül előtérbe.

Az átalakulás egyik leglátványosabb eleme az online kereskedelem forradalma. Ma már bárki, aki rendelkezik havi 7-8 ezer forinttal és egy egyéni vállalkozással, webáruház tulajdonosává válhat. Ez a demokratizálódás azonban nem hozta el automatikusan a sikert: sok kezdő vállalkozó gyors nyereségre vágyik, már 3-4 hónapon belül eredményeket vár. Ezzel szemben a tapasztaltabbak tudják, hogy a marketing és a sikeres vállalkozás felépítése hosszú távú, kitartást igénylő folyamat.

Az adat alapú marketing egyre inkább meghatározó vált. Rengeteg információ áll rendelkezésünkre, de ez sokszor inkább bonyolítja a helyzetet. Az adattömeg, amivel nap mint nap szembesülünk, gyakran zárványba helyezi a valódi döntéseket: nemcsak a marketingesek, de a vállalkozók sem tudják mindig, hogyan válogassanak a releváns és a nem releváns adatok között. A keresőmotorok és az algoritmusok is egyre inkább egy feketedobozzá válnak – a Google működésének megértése is csak részeredményekkel kecsegtet, annak ellenére, hogy 2024 márciusában kikerült a Google Search API dokumentációja, amely részletesen tartalmazott 14.014 attribútumot. Az adatböség növeli a bizonytalanságot és lassítja a gyors cselekvési lehetőségeket.

Az online marketing világának folyamatos átalakulása, a technológiai fejlődés, a digitális platformok szaporodása és a fogyasztók elvárásainak folyamatos változása mind hozzájárultak ahhoz, hogy egyre inkább szükségessé vált az alkalmazkodás és a folyamatos tanulás. A TikTok, a YouTube, az Instagram, a Google Ads mind olyan kihívások, amelyek egyre nagyobb részt hasítanak ki a marketinges és vállalkozók idejéből, és folyamatos tudásfrissítést igényelnek. Ahhoz, hogy talpon maradj, te is részt kell, hogy vegyél ebben az átalakulásban.

Az Online Marketing és Pszichológia című könyvem részletesen bemutatja, hogyan érdemes hozzáállni a mai marketinghez és milyen pszichológiai tényezők hatnak a fogyasztói magatartásra. Ha érdekel, hogyan válhat egy vállalkozás valódi élményt nyújtó márkává, és hogyan lehet megfelelően alkalmazkodni az átalakuló piaci és fogyasztói elvárásokhoz, akkor ez a könyv neked szól. Ismerd meg a marketing pszichológiáját, légy aktív résztvevője a saját sikerednek!

A könyv elérhető az alábbi linken: Online Marketing és Pszichológia – rendeld meg ma, és válj a marketing és pszichológia igazi mesterévé.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Hacker in hoodie working hacks code site on personal computer with green light

Google Ads fiókok feltörése: módszerek és védekezés

A vállalkozások és marketingügynökségek Google Ads fiókjaiban gyakran jelentős hirdetési költségkeretek, fizetési adatok és üzleti információk találhatók. Nem csoda, hogy a kiberbűnözők értékes célpontnak tekintik ezeket a fiókokat. Az elmúlt években (2024–2025) számos eset rávilágított arra, hogyan próbálnak illetéktelenek hozzáférni mások Google Ads fiókjaihoz – akár technikai trükkökkel, akár pszichológiai manipulációval. A Google 2024-es biztonsági...
Silhouette of head black paper 3d unicorn on sunset background

A Pegasus kémszoftver működése

A Pegasus kémszoftver – más néven Pegasus kémprogram – korunk egyik legfejlettebb és legveszélyesebb digitális megfigyelő eszköze. Ezt az izraeli NSO Group vállalat fejlesztette ki, és kiberfegyverként értékesíti kormányzati szervek számára világszerte. A Pegasus észrevétlenül képes behatolni okostelefonokba (iOS és Android rendszerű készülékekbe egyaránt), majd azokat 24 órás lehallgató készülékké alakítani. A telepítés után gyakorlatilag...
Business people working in an accountancy agency

Marketing ügynökség vagy külső szakértő?

Vajon miért válik szét ennyire élesen a marketing ügynökségek és a külső marketingszakértők közönsége? Sok vállalkozó úgy gondolja, hogy az ügynökségek nagyobb szervezeteket szolgálnak ki, azonban az elmúlt években egyre gyakrabban hallani olyan véleményeket, melyek szerint a marketing ügynökség valójában azoknak a kisvállalkozóknak való, akiknél még nincs kiforrott szervezet, és képesek elviselni, hogy csak minimális...
Creative startup young multiethnic business people working together at designer agency in office

Marketing ügynökségek előnyei és hátrányai

Vajon érdemes-e kiszervezni a marketinget egy külső ügynökségnek, vagy inkább érdemesebb házon belül felépíteni egy csapatot? Sok vállalkozásban egy idő után elkerülhetetlenül felmerül ez a kérdés, hiszen a piaci verseny miatt a professzionális marketing már nemcsak egy extra, hanem alapvető elvárás a fogyasztók részéről. Az alábbiakban alaposan körüljárom a marketing ügynökségek előnyeit és hátrányait, megvizsgálom...

Itt érsz el

© Copyright 2025