Beetlejuice marketingtanácsai?

Főbb pontok:

Ha a Beetlejuice karakter elképzelt marketingtanácsadóként működne, valószínűleg a megközelítése elég szokatlan, provokatív és figyelemfelkeltő lenne. Beetlejuice, Tim Burton kultikus filmjének kísérteties, bohókás és gyakran zabolátlan szelleme, teljesen eltérne a megszokott marketingtechnikáktól, viszont pontosan ez tehetné különlegessé a módszereit. Nézzük meg, milyen tanácsokkal rukkolna elő:

1. Figyelem megkaparintása bármi áron
Beetlejuice egyik első tanácsa az lenne, hogy „Bármi áron meg kell szerezni a figyelmet!” Egy olyan világban, ahol a figyelem szűkös erőforrás, Beetlejuice javasolná, hogy használjunk provokatív, különleges és meghökkentő elemeket a marketingben. Nem számít, ha néha kicsit túllövünk a célon – a lényeg, hogy az emberek ránk figyeljenek. Az abszurd, szokatlan, esetleg morbid elemek integrálása a kampányokba segíthet elérni, hogy a közönség emlékezzen ránk, és felkeltse az érdeklődésüket.

2. Ne félj megszegni a szabályokat
A hagyományos marketing kereteket Beetlejuice egyetlen kézmozdulattal dobná félre. Szerinte a szabályok követése egyenesen a feledésbe vezet. „A marketinget nem az teszi sikeressé, ha mindenki kedvére akarsz tenni, hanem ha különleges vagy, és el mersz rugaszkodni a megszokottól.” Ez a tanács különösen azoknak a márkáknak hasznos, akik próbálnak kitörni a mainstream piacból, és megcélozni egy kisebb, de elkötelezett közönséget. Szerinte néha érdemes szembemenni a konvenciókkal és kihívni a társadalmi elvárásokat.

3. Humor és túlzás
Beetlejuice nagymester a humor, túlzás és abszurditás terén. Az ilyen elemek beépítése a marketingkampányokba segíthet megszólítani az emberek szórakozni vágyó részét. Az ügyfelek szeretnek nevetni és szórakozni, ezért egy jó poén, amit még sokáig emlegetnek, kiváló mód lehet arra, hogy egy márkát megjegyezzenek. Fontos azonban megjegyezni, hogy a humor lehet ellentmondásos, és ügyelni kell arra, hogy az ne bántson vagy sértsen másokat.

4. „Csak mondják a neved”
Beetlejuice egyik ikonikus mondata az volt, hogy háromszor ismételjék a nevét. „Mondják a neved! Mondják háromszor!” – Ezzel is a márkaismertség növelését célozná meg. Rámutatna, hogy fontos olyan kampányokat építeni, amelyek során a közönség beszél rólunk, lehetőleg pozitív értelemben, de néha a provokáció is lehet cél. Minél több ember mondja ki a neved, annál ismertebb leszel, és annál nagyobb figyelmet kapsz. Különösen a szóbeszéd marketing (word-of-mouth) lehetőségeire hívná fel a figyelmet.

5. Fedezd fel a sötét oldalad
Beetlejuice tanácsa lehet, hogy „Ne félj a sötétségtől!” A szlogen szerint: „Fedezd fel a márka legmélyebb, legsötétebb aspektusait!” Azok a márkák, amelyek nem riadnak vissza az emberek félelmeinek, tabuinak megérintésétől, erőteljes érzelmi kötődést alakíthatnak ki a közönséggel. Ezzel arra utalna, hogy a marketing üzenetben érdemes megérinteni a fogyasztók félelmeit, szorongásait, és egyfajta szürreális, sötétebb hangulatot közvetíteni, hogy mélyebb kapcsolatot teremtsünk. Ez kockázatos lehet, de a megfelelően megfogalmazott üzenet valódi érdeklődést és hűséget építhet ki.

6. Légy jelen mindenhol – „És ha nem hívnak, menj oda akkor is!”
Beetlejuice önmagában egy jelenlét, amit nehéz elkerülni. Ezért a marketing tanácsa az lenne, hogy „Légy mindenhol, még ott is, ahová nem hívtak meg!” Ez a “túlreprezentálás” gondolatát hordozza magában. A marketing stratégiát a folyamatos jelenlétre és következetes kommunikációra helyezné – ne félj attól, hogy néha túl sok leszel. Ez akár a gerillamarketing eszközök alkalmazásában is megnyilvánulhat, ahol a cél az, hogy meglepetésszerűen, váratlan helyeken találkozzon veled a közönség.

7. Lépj be a közönséged fejébe, mint egy szellem
Beetlejuice-t sem lehet csak úgy figyelmen kívül hagyni, még akkor sem, ha nem akarjuk. A marketingben ezt úgy lehetne értelmezni, hogy a cél a tudatosság, a márka folyamatos jelenléte a közönség fejében. Szerinte minden jó kampány titka, hogy a közönség tudatalattijába hatolj be. Ennek megfelelően fontos az ismétlődő, de friss és figyelemfelkeltő kampányok futtatása, hogy a márkánk belépjen a célcsoport mindennapjaiba.

Beetlejuice marketing tanácsai tehát elsősorban provokatívak, humorosak és a szabályok feszegetésén alapulnak. Tanításai középpontjában a figyelem megszerzése és fenntartása áll, bármilyen eszközzel – legyen az humor, provokáció vagy éppen a sötét elemek felhasználása. A mai marketing világában, ahol a zaj egyre nagyobb, talán érdemes lenne néha a megszokott sémákon kívül gondolkodni, és egy kicsit „beetlejuice-osan” cselekedni, hogy elérjük a kívánt hatást.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Human like robot and artificial intelligence

Adatvezérelt marketing és mesterséges intelligencia

Ha a XX. század a tömegmédia kora volt, akkor a XXI. század második negyede az adatvezérelt marketingé: a vállalatok már nem becslésekre, hanem valós idejű viselkedési jelekre építik döntéseiket. A Gartner 2025-ös technológiai előrejelzése szerint a világ IT-költése 7,9 %-kal nő, amelynek oroszlánrészét az AI-fejlesztések és az ezekhez kapcsolódó infrastruktúra viszik el. Ugyanakkor a generatív...
Buyer choosing eyewear in a boutique.

A fogyasztói döntések új világa

Amikor a globális gazdaságot ma vizsgáljuk, nem kerülhetjük meg a kérdést: mi hajtja a növekvő magánfogyasztást egy olyan időszakban, amikor a világgazdaság általános növekedési üteme lassul? A Világbank 2025. júniusi előrejelzése szerint a globális GDP-bővülés mindössze 2,3 %-ra mérséklődik, miközben a háztartási kiadások reálértéken tovább emelkednek1. Ez a látszólagos ellentmondás rávilágít arra, hogy a modern...
Lightshow in Dubai showing how the world is evolving. Alif - Mobility Pavilion. Dubai Expo 2020

A fogyasztói magatartás mint stratégiai erővonal

Van valami rendkívül beszédes abban, hogy a világ bruttó hazai termékének közel kétharmadát ma már a háztartások közvetlen kiadásai adják. Ha összeadjuk az OECD országok 2024-es statisztikáit, a reál­háztartási jövedelem átlagosan 1,8 %-kal nőtt, miközben a magánfogyasztás volumene ennél is gyorsabb ütemben bővült. Ez a látszólag szerény szám mögött globális méretű igényszint-emelkedés húzódik meg, amely...
Good company is a phone call away

Miért nem jut egyről a kettőre a legtöbb hazai kisvállalkozás – és hogyan lehet ezt megfordítani?

„A vállalkozás nem sprint, hanem maraton” – szokták mondani, mégis, a legtöbb hazai kisvállalkozás úgy próbál célt érni, mintha egy akadálypályán kellene végigszáguldania bekötött szemmel. Gyakran hiányzik az irány, a stratégia, a rendszerszemlélet. Ehelyett a mindennapi túlélés diktálja a tempót, miközben egyre több energiát emészt fel az, hogy nem haladnak semerre. A kudarc gyakori oka...

Itt érsz el

© Copyright 2025