12 év webáruház-tulajdonosi változása

Főbb pontok

Én 2009-ben kezdtem el komolyabban marketinggel foglalkozni. Akkoriban a vállalkozók hozzáállása az online üzlethez és a szakemberekhez nagyon más volt, mint manapság. Anno ha valaki webáruházat szeretett volna indítani, akkor az 1-3 millió forintjába került és alkalmaznia kellett egy programozót is, aki heti szinten optimalizálta a rendszert és követte a robbanásszerű újdonságokat. Régebben csak szaktudással, piaci ismeretekkel, raktárkészlettel rendelkező üzletemberek vágtak bele az online kereskedelembe a magas költségek miatt. A korábbi tapasztalataikból fakadóan pedig többéves megtérülési időben gondolkodtak. 

2009-óta eltelt 12 év és már bárki, mindenféle üzleti tapasztalat nélkül lehet webáruház-tulajdonos. A feltétel mindössze annyi, hogy legyen havi 6-7.000 Ft-ja egy bérelhető webáruházrendszerre, plusz legyen legalább egy Katás adórendben működő egyéni vállalkozása.

Nézzük meg azt, hogy amióta szinte bárki beléphet az online kereskedői piacra, mi változott egy marketingszakértő szemén keresztül nézve, amit egy táblázatban foglaltam össze.

Múlt (a hagyományos viszonyulás szerint)Jelen (a mostani viszonyulás szerint)
vállalkozómarketingesvállalkozómarketinges
felelősséget vállalrészese akar lenni a felelősségbena felelősséget elhárítjanem akar részt vállalni a felelősségben
aktív résztvevőkonzultáns-szakértőkonzultáns-szakértőaktív résztvevő
döntéseket hozalternatívákat kínál alternatívákat kínál döntéseket hoz
kontrollt gyakorolhata kontrollt elfogadhatjaa kontrollt elfogadhatjakontrollt gyakorolhat
„erős” „gyenge” „gyenge”„erős” 
sok hiteles információval rendelkezik képzettkevés hiteles információval rendelkezikcsak egy-egy részterületre lát rá, kalapács törvénye
aktívaktívpasszívaktív
határozottbevállalósbizonytalanhatározott
2-5 év megtérülési időben gondolkodikkiszámítható jövedelme van3-4 hónapon belül nyereséget akarteljesítési kényszerhelyzetben van

Hogy miért is alakult át ennyire a vállalkozói és marketinges szemlélet, annak több oka is van. Elsősorban a technika fejlődése változtatott meg szinte mindent. Fillérekért hozzá lehet férni a legújabb technológiához, és míg korábban 2-3 hónapig is eltartott egy webáruház beüzemelése, ma ez már 2-3 napos kihívás. Illetve túlkínálat van a vállalkozóknak és marketingesnek szánt anyagokból, melyek hihetetlenül gyorsan ígérik a nagy sikereket, így mindenki tesz egy próbát. Továbbá az utóbbi másfél évben mindenki menekül előre ebben a kiszámíthatatlan gazdasági helyzetben.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Legtöbbet olvasott

Csak 5775 Ft

Népszerű

Smiling executive leaning on car, holding tablet.

Összefoglaló a lean menedzsmentről

A lean menedzsment a 20. század végén robbant be a termelés és a szolgáltatásmenedzsment világába, gyökeresen megváltoztatva az addig megszokott működési modelleket. Megdöbbentő újdonságként hatott a vállalati szférában, hiszen nem pusztán hatékonyságnövelő technikák gyűjteményeként, hanem komplett szemléletmódként kínált megoldást a vállalatok és szervezetek számára. Ráadásul az azóta eltelt évtizedek bebizonyították, hogy a lean filozófiát követő...
Corrupted businessman

A korrupció szociológiája

A korrupció olyan jelenség, amely minden történelmi korban és a világ szinte minden pontján megtalálható. Noha a korrupcióról gyakran úgy beszélünk, mint valami elvont, nehezen megfogható rosszról, valójában egy rendkívül összetett szociológiai és társadalom-lélektani jelenség. A közélet és a politikai berendezkedések egyik leggyakoribb és legrombolóbb problémájának tartják, de a hétköznapokban, a vállalati kultúrában, sőt a...
Data on the go

Hangolja sikerre Google Ads kampányát

[Ebben a cikkben ahhoz adok átfogó útmutatót, hogyan hangolhatod sikerre újonnan létrehozott Google Ads-kampányaidat. A következő lépések bemutatják, hogyan javíthatod a kampánybeállításokat és a hirdetések hatékonyságát, miközben időt és energiát spórolsz meg a mindennapokban. A 2025-ös online hirdetési felméréseim alapján a jól beállított kampányok akár 30–50%-kal is növelhetik a konverziós arányt, ezért fontos, hogy már...
Trust me, its user-friendly for any user

Hogyan segíthet a Google Ads az Ön ágazatában?

A Google Ads a világ egyik legkifinomultabb online hirdetési platformja, amely számtalan ágazat vállalkozásai számára kínál testre szabható és jól mérhető hirdetési megoldásokat. Legyen szó fizikai termékeket forgalmazó kiskereskedőről, jogi tanácsadást nyújtó szakemberről vagy épp utazásszervezéssel foglalkozó cégről, a Google Ads segítségével elérheti azokat, akik pontosan az Ön által kínált termékeket vagy szolgáltatásokat keresik. A...

Itt érsz el

© Copyright 2025