Cikk a magyar cégek szlogenjeiről

Főbb pontok:

Kíváncsi, melyik márka jut eszébe arról, ha azt mondom: „Mert megérdemlem!”? És ha azt hallja: „Csak lazán!”? Valószínűleg sokan azonnal rávágják: az előbbi a L’Oréal, az utóbbi egy sör (a Kőbányai Világos). Ilyen erővel bír egy jól eltalált szlogen. Létezik egy magyar reklámszlogen, amely közel egy évszázad után is ismerősen cseng: „Haladjon Ön is a korral, süssön Váncza sütőporral!” – hangzott a jelmondat az 1920-as évek végén, és mára szállóigévé vált. Ez is bizonyítja, hogy egy frappáns szlogen jóval több, mint egy egyszerű reklámszöveg: a márka esszenciáját ragadja meg, és mélyen bevésődik az emberek emlékezetébe. A magyar vállalatok az elmúlt évtizedekben számos hasonlóan maradandó szlogent alkottak, amelyek nemcsak a termékeiket, de sokszor magát a korszakot is jellemezték, amelyben születtek. Tekintsünk át közülük néhány ikonikus példát, és vizsgáljuk meg, mitől válnak igazán hatásossá.

Cég/Márkanév Szlogen Iparág Időszak Megjegyzés
Adidas Impossible is Nothing Sportfelszerelés 2000-es évek (2004 után)  
Apple Think Different Technológia (számítástechnika) 1997–2002  
Arany Ászok Jobban csúszik Ital (sör) 2000-es évek eleje  
Audi Vorsprung durch Technik (A technika előnye) Autóipar 1970-es évektől napjainkig  
BKV (Budapesti Közlekedési Vállalat) Önnek jár Közösségi közlekedés 2009  
BMW A vezetés élménye Autóipar 2000-es évektől  
Borsodi „Élvezd a pillanatot.” Söripar   A mának élés, a kikapcsolódás és a jókedv hangsúlyozása.
Borsodi „Minőség. Sör.” Söripar (sörmárka)    
Budapest Bank „A legjobb döntései.” Bank, pénzügyi szolgáltatások   A döntéshozatal fontosságát állítja a középpontba, megerősítve, hogy az ügyfelek okos választást hoznak, ha őket választják.
Burger King Have It Your Way Gyorsétteremlánc 1990-es évek – 2010-es évek eleje  
CBA „A magyar üzletlánc.” Kiskereskedelem (élelmiszer)   Egyértelmű nemzeti kötődés, magyar termékekre és üzletekre fókuszáló kommunikáció.
Chokito „Ronda és finom.” Élelmiszer (csokoládé) 1990-es évek második fele  
CIB Bank A jó bank Pénzügy (bank) 2010-es évek eleje  
Cillit Bang Bang, és a kosz eltűnik! Háztartás (tisztítószer) 2005 körül  
Coca-Cola Open happiness Üdítőital (cola) 2009–2015  
Coca-Cola „Ez az igazi.” Üdítőital-gyártás 1960-as évek vége–1970-es évek  
Coop Coop, a jó szomszéd Kiskereskedelem (élelmiszer) 1995-től napjainkig  
Corvin Áruház „Minden szinten, szinte minden.” Kereskedelem (áruház) 1970-es, 1980-as évek (már nem használt)  
Danone (Danone Rudi) Danone, a rudi, nálam ez a tuti… Élelmiszer (tejdesszert) 1997  
Decathlon Magyarország „Sportolni bárhol, bármikor!” Kiskereskedelem (sport)   Noha a Decathlon francia cég, Magyarországon is használja a mozgás szabadságát hirdető üzenetet.
Dreher „Arany a minőségben.” Söripar   A kiváló minőség és a tradíció üzenetét hordozza.
Egis Egészség. Élet. Minőség. Gyógyszeripar 2000-es évektől napjainkig  
Egis „Egészség és megbízhatóság.” Gyógyszeripar   A betegközpontú és minőségi gyógyszergyártást hirdeti.
Fornetti „Fornetti – frissen, finoman.” Pékség, gyorséttermi (pékipari)   Az instant, meleg péksütemények és a folyamatos frissesség hangsúlyozása.
Fundamenta Alap, amelyre építhet Pénzügy (lakás-takarékpénztár) 1997-től napjainkig  
Gillette Férfiasan tökéletes Személyes higiénia 1990-es évek (kb. 1989)  
Head & Shoulders Nincs többé korpa, csak gyönyörű haj, minden nap. Szépségápolás (sampon) 2000-es évek  
Hell Energy „Power of HELL.” Italipar (energiaital)   Erőteljes, energikus üzenet, egyszerre provokatív és lendületes.
Herz „Egy szó, mint száz: Herz.” Élelmiszeripar (húsipar)   Rövid, tömör szlogen, amely a márkanévre rímel és a termékek jellegzetes minőségét emeli ki.
Intel Intel Inside Technológia (számítástechnika) 1991–2000-es évek  
K&H Bank „Ügyfelet nyerünk, nem csatát.” Bank, pénzügyi szolgáltatások   A szolgáltatások emberközpontúságát és együttműködését hangsúlyozza.
Kőbányai Sör Csak lazán! Ital (sör) 2009 körül  
L’Oréal Mert megérdemlem Szépségápolás (kozmetikum) 1970-es évektől napjainkig  
L’Oréal Paris „Mert megérdemlem!” Szépségipar (kozmetikumok) 1971-től napjainkig  
Lidl „Többet adunk” Kiskereskedelem (élelmiszer diszkont)    
M&M’s Csak a szádban olvad, nem a kezedben Élelmiszer (édesség) 1990-es évektől napjainkig  
Magyar Posta „Többet nyújtunk.” Postai és logisztikai szolgáltatások   A hagyományos postai szolgáltatások mellett a modern logisztika és pénzügyi szolgáltatások felé való nyitásra utal.
Magyar Telekom Jobb velünk a világ Távközlés (telekommunikáció) 2010-es évek közepe  
Magyar Telekom „Együtt. Veled.” Távközlés 2015–2023 (ma már nem aktív)  
MasterCard Van, amit nem vehetsz meg pénzért, minden másra ott a MasterCard. Pénzügy (bankkártya) 1997-től (2000-es évek)  
Maybelline Lehet, hogy vele született. Lehet, hogy Maybelline. Szépségápolás (smink) 1990-es évektől napjainkig  
Mazda Zoom-Zoom Autóipar 2000–2015  
McDonald’s I’m Lovin’ It („Imádom”) Gyorsétteremlánc 2003-tól napjainkig  
Media Markt „Mert hülye azért nem vagyok!” Kiskereskedelem (műszaki cikkek) kb. 1997–2012 (kampányszlogen)  
Media Markt „Nem vagy te RÉ/TEK!” Kiskereskedelem (elektronikai áruházlánc)   Kissé provokatív, fiatalos hangvételű kampány, amely a kedvezményes árakat és a vásárlói tudatosságot erősíti.
MKB Bank „Egy bank, ami Önre figyel.” Bank, pénzügyi szolgáltatások   Korábbi kommunikációjukban használt jelmondat, az ügyfélbarát szemléletet emeli ki.
MOL „Mozgásban az élet.” Energiaipar (olajipar, kiskereskedelem)   A mindennapi mobilitást és életvitelt kívánja támogatni, saját termékein keresztül.
Nespresso Nespresso. Mi más? Élelmiszer (kávé) 2008-tól napjainkig  
Nike Just Do It Sportfelszerelés 1988–napjainkig  
Nokia Connecting People Távközlés (mobiltelefon) 1992–2010-es évek eleje  
Old Spice Bizonyíték, nem ígéret Személyes higiénia 1990-es évek  
OTP Bank „Megbízunk egymásban.” Banki szolgáltatások 2000-es évek (kampányszlogen)  
Pannon GSM Az élvonal Távközlés (mobil) 1990-es évek  
Pepsi „Szia, Kata vagyok, van még egy Pepsid?” Üdítőital (cola) 1990-es évek vége  
Pick Szeged „Az igazi.” Élelmiszeripar (húsipar)   A hagyományos, minőségi ízeket és a márka eredetiségét jelzi.
Postabank Ismeri, szereti. Pénzügy (bank) 1990-es évek közepe  
Pöttyös Túró Rudi Pöttyös nélkül élni lehet, de nem érdemes Élelmiszer (tejdesszert) 2000-es évek közepe  
Pöttyös Túró Rudi „A Pöttyös az igazi.” Élelmiszeripar (édesség) 1984-től máig (ikonikus szlogen) Magyarország egyik legismertebb édességmárkája, a hazai kötődés és a „pöttyös” jelleg hangsúlyozása.
Praktiker „Mindenre van ötlete.” Barkácsáruházlánc   A ház körüli felújítások, barkácsolás és kreatív megoldások széleskörű kínálatára utal.
Prezi (startup) “Ideas matter.” (Az ötlet számít) Technológia (SaaS) 2009-től napjainkig  
Red Bull A Red Bull szárnyakat ad! Üdítőital (energiaital) 1990-es évektől napjainkig  
Richter Gedeon „Hagyomány és innováció 1901 óta.” Gyógyszeripar   Magyarország egyik legrégebbi gyógyszeripari vállalata, a tradíció és a fejlesztések összekapcsolódására utal.
Saridon Nincs idő a fejfájásra Gyógyszeripar (fájdalomcsillapító) 2000-es évek vége  
Skála Áruház Ez igen, Skála! Kiskereskedelem (áruház) 1980-as évek  
Skála Áruház „Bemegyek. Kijövök. De milyen jól kijövök, ha bemegyek!” Kereskedelem (áruházlánc) 1980-as évek (már nem használt)  
Soproni „Összeköt minket.” Söripar   A közös élményekre, nemzeti összetartozásra és baráti kapcsolatokra épít.
Soproni „A söröd” Söripar (sörmárka)    
Soproni Ászok Egy jópofa sör Ital (sör) 2000-es évek  
SPAR „Élmény a bevásárlás.” Kiskereskedelem (élelmiszer)   A vásárlói élmény, a friss termékek és kényelmes üzletkép kialakítása kerül előtérbe.
Suzuki A mi autónk Autógyártás 1992–2010-es évek  
Szerencsejáték Zrt. „Játssz, hogy nyerj!” Szerencsejáték   Az esélyteremtést, a szerencsét és a nyerési vágyat közvetíti, célja a fogyasztók aktivizálása.
Sziget Fesztivál Kell egy hét együttlét Szórakoztatóipar (fesztivál) 1993 (1990-es évek)  
Telekom „Kapcsolat. Életre.” Telekommunikáció   A kapcsolatteremtés és az életminőség javításának szimbolikáját hangsúlyozza.
Telenor A felfedezés szabadsága Távközlés (mobil) 2010–2022  
Telenor „Most a cselekvés ideje!” Telekommunikáció   Dinamikus, cselekvésre ösztönző szlogen, korábbi kampányokban szerepelt.
Tibi csoki „A csoki, ami mosolyra fakaszt.” Élelmiszeripar (édességipar)   A játékos, vidám hangulatot és a fogyasztói élményt helyezi előtérbe.
Tisza Cipő Minden időben. Tisza cipőben Divat (cipő) 1970–80-as évek  
Tokaji Aszú (bor) „A borok királya, a királyok bora.” Borászat 18. századtól (történelmi jelmondat)  
Topjoy Mondd ki apró betűkkel Üdítőital (gyümölcslé) 2010-es évek  
Univer „Kenyérre kenhető.” Élelmiszeripar (mártások, krémek)   A magyar konyha ikonikus gyártója, a szlogen kifejezi a termékek használhatóságát és a házias ízeket.
Váncza sütőpor „Haladjon Ön is a korral, süssön Váncza sütőporral!” Élelmiszeripar (sütőadalék) 1920-as évek vége (már nem használt)  
Vodafone „Together We Can.” (nemzetközi kampány) Telekommunikáció   Bár globális vállalat, Magyarországon is ezzel kommunikál; a közösség erejét és összetartozást jelképezi.
Westel 900 A kapcsolat Távközlés (mobil) 1990-es évek  
Whiskas A macskák Whiskast vennének Állateledel 1990-es évektől napjainkig  
Wick (Atemfrei) A Wick Atemfrei segít, ha fáj a torkod, és az orrodat is tisztíccsa! Gyógyászat (torokcukorka) 1994  
Wizz Air A repülés mindenkié Légi közlekedés (fapados) 2004-től napjainkig  
Wizz Air „Szárnyalj velünk!” Légi közlekedés (fapados légitársaság)   Bár nem minden esetben hivatalos, a magyarországi marketingkommunikációban gyakran megjelenő jelmondat.
Zwack Unicum „Cseppben a lélek.” Italipar (likőr)   A magyar gyógynövénylikőr egyedi ízvilágát és különlegességét tükrözi, tradíció és lélek összefonódása.

A reklámszlogenek fejlődése Magyarországon

Maga a reklámipar a 20. század elején kezdett kibontakozni Magyarországon, és a szlogenek már akkor megjelentek a hirdetésekben. Az 1950-es években – a korlátozott verseny ellenére – is születtek jelmondatok (pl. „Mindent egy helyen – Állami Áruház” a Közért üzletek reklámjában). A hazai reklámozás aranykorának azonban sokan az 1970-es–1980-as éveket tartják. Ekkoriban számos szlogen vált legendássá, gyakran fülbemászó rímekkel vagy dalbetétekkel párosítva. Híressé vált például a Fabulon kozmetikum kampánya, melynek során megszületett a „Fabulon, a bőre őre” szlogen. Érdekesség, hogy ezt a kifejezést eredetileg egy megbeszélésen csak tréfás, blőd ötletként említették – a teremben a jelenlévők mégis azonnal felfigyeltek rá, és végül ez lett a befutó jelmondat. A „bőre őre” rímpár egyszerűsége és játékossága óriási sikert aratott; a szlogen gyorsan elterjedt és a Fabulon márka védjegyévé vált. Ugyanebben az időszakban született meg sok más emlékezetes frázis is: a Skála Áruház reklámjainak „Bemegyek, kijövök…” sora vagy a Tisza Cipő jelmondata („Minden időben, Tisza cipőben”) mind hozzájárultak ahhoz, hogy a reklám nyelvezete a közönség mindennapjainak részévé váljon.

A rendszerváltás után, az 1990-es évektől kezdve a nemzetközi márkák és a modern marketing módszerek árasztották el Magyarországot. A nyugati cégek sokszor hozták magukkal világszerte ismert szlogenjeiket – a magyar fogyasztók is megismerkedtek például a Nike „Just Do It” vagy az Adidas „Impossible is nothing” üzeneteivel –, de a hazai piacon ezek mellett szükség volt helyi hangvételű kampányokra is. A kilencvenes években és a 2000-es évek elején számos emlékezetes magyar reklámfilm és figura született, amelyek saját szlogent kaptak. Említhetjük a Postabank humoros reklámjait az „Ismeri, szereti” szöveggel, vagy a Budapest Bank „Emese” kampányát, amelyben a bankfiók kedves ügyintézője vált ismertté, és szlogenje („A legjobb döntései.”) az okos választás szimbólumává vált. Ugyanígy legendássá lett a Pepsi emlékezetes mondata – „Szia, Kata vagyok, van még egy Pepsid?” –, amely a ’90-es évek végén szállóigévé vált. Ebben az időszakban a reklámügynökségek és szövegírók is reflektorfénybe kerültek: kreatív csapatok egész sora igyekezett ütős szlogenekkel pozicionálni a márkákat a piaci versenyben. A 2010-es évekre a marketing kommunikáció egyre inkább az online térbe tolódott, de a szlogenek jelentősége nem csökkent. Gyakran találkozunk velük hashtag formájában a közösségi médiában is, és a jól bevált jelmondatok sokszor változatlanul kísérik a márkákat a digitális platformokon is. A közönség ma is igényli az egyértelmű, frappáns üzeneteket – még ha a hordozó felület a televízió helyett egy Facebook-poszt vagy YouTube-videó is.

E két példa jól mutatja, hogy egy ötletes kampányfigura vagy szituáció mennyire fel tud értékelni egy jelmondatot. Emese, a fiktív banki ügyintéző alakja a Budapest Bank reklámjaiban a bank ügyfélközpontúságát személyesítette meg; a „legjobb döntései” szlogen így egy csipetnyi humorral átitatva vált a mindennapok részévé. A fiatalabb közönséget megcélzó Pepsi pedig Kata figurájával és a frappáns nyitómondattal („Szia, Kata vagyok…”) olyan helyzetet teremtett, amelyről beszélni kezdtek az emberek. Ezek a kampányok azt bizonyítják, hogy a szlogen hatása megtöbbszöröződik, ha emlékezetes történet vagy karakter áll mögötte – ilyenkor a közönség nem csupán a mondatot, hanem a hozzá kapcsolódó élményt is megőrzi.

Mi teszi ezeket a szlogeneket sikeressé?

  1. Egyszerűség: A legtöbb sikeres szlogen rövid és könnyen megjegyezhető.
  2. Relevancia: Kapcsolódnak a cég fő tevékenységéhez vagy értékeihez.
  3. Érzelmekre hatás: Sok szlogen érzelmi reakciót vált ki, erősítve a márka és a fogyasztó közötti kapcsolatot.
  4. Egyediség: A jó szlogen megkülönbözteti a márkát versenytársaitól.
  5. Időtállóság: A legjobb szlogenek évekig, akár évtizedekig is használhatók.

Nem könnyű elérni, hogy egy szlogen rögzüljön a fejekben. Egy felmérés szerint még a legismertebb márkák jelmondatait is a fogyasztók alig néhány százaléka tudta spontán felidézni – így különleges eredmény, ha egy reklámszöveg valóban közszájon forog. Azok a szlogenek jutnak el idáig, amelyek megfelelnek bizonyos tartalmi és formai követelményeknek.

A fenti alapelvek mind tetten érhetők az említett szlogenekben. A pofonegyszerű megfogalmazás az első számú sikerfaktor. Elég a Nike világhírű „Just Do It” mottójára gondolni: mindössze három rövid szó, mégis azonnal érthető és motiváló. Hasonlóan letisztult üzenetet hordoz a magyar piacon a Suzuki legendás „A mi autónk” szlogenje – egyszerűsége és személyessége miatt vált a hazai autóvásárlók jelmondatává a kilencvenes években. Emellett ugyanilyen fontos a relevancia is: egy jó szlogen szorosan kapcsolódik a vállalat tevékenységéhez vagy ígéretéhez. Erre példa a Pöttyös Túró Rudi tréfás mondata: „Pöttyös nélkül élni lehet, de nem érdemes.” Egy édességmárkától némileg szokatlan életbölcsességnek hangzik, mégis tökéletesen kifejezi a termék lényege körüli érzést – hogy egy kis öröm mindenkinek jár. A harmadik tényező az érzelmi hatás. Számos márka tudatosan vált ki érzelmeket a jelmondatával: a Coca-Cola „Open happiness” kampányszlogenje (magyarul nagyjából „Nyiss a boldogságra”) a boldogság ígéretét társítja az italhoz, míg a Soproni sör „Összeköt minket” mondata a közösségi élményt és a nemzeti büszkeséget mozgósítja. Az ilyen érzelmi töltet segít, hogy a fogyasztók mélyebb kapcsolatot érezzenek a márkával.

Mindezek mellett az egyediség teszi igazán emlékezetessé a szlogent. Egy merész vagy szokatlan fordulat kiemeli a márkát a reklámzajból. A Chokito csokoládé „Ronda és finom” kijelentése például meghökkentő ellentéttel él – a terméket „rondának” titulálni merész húzás volt, éppen ezért ragadta meg mindenki figyelmét, és máig mosolyt csal az arcokra. Hasonlóan egyedi és provokatív volt a Media Markt ikonikus mondata: „Mert hülye azért nem vagyok!”, amely szokatlanul őszinte, hétköznapi hangvételével érte el, hogy sokan idézzék, még azok is, akik magát a reklámot már rég elfelejtették. Végül ott van az időtállóság ereje. A legsikeresebb jelmondatok akár évtizedeken át változatlanul szolgálják a márkát. Gondoljunk csak a L’Oréal híres szlogenjére, a „Mert megérdemlem!” kijelentésre, amely 1971 óta meghatározza a cég kommunikációját – és lényegében a nők önbecsüléséről szóló üzenetet közvetít immár több generációnak. Hasonlóképpen a MasterCard kampánymondata („Van, amit nem vehetsz meg pénzért…”) annyira bevált, hogy több mint két évtizedig futott világszerte szinte változatlan formában. Az ilyen tartós szlogenek bizonyítják, hogy ha egy mondat valóban a márka lényegét ragadja meg, akkor a változó trendek ellenére sem veszíti el erejét. Nem véletlen, hogy sok cég évtizedekig ragaszkodik egy bevált szlogenjéhez: az állandóság bizalmat épít, míg a gyakori váltogatás könnyen feledhetővé teszi a jelmondatot. Még egy látszólag semmitmondó jelmondat is akkor válhat értékessé, ha hosszú éveken át ismétlik: a Tchibo évtizede használt „A legtöbb, mi adható” szlogenje például nem különösebben egyedi, mégis beleégett a fogyasztók tudatába a kitartó használatnak köszönhetően.

A magyar nyelv különleges talaja a kreatív szlogeneknek. Sok hazai jelmondatban szójáték, rím vagy kulturális utalás rejlik, ami a hazai közönség számára különösen vonzó. Már a régi időkben is gyakori volt a tréfás rímfaragás – elég csak a Váncza sütőpor klasszikus soraira gondolni, vagy a Skála Áruház legendás „Bemegyek, kijövök…” reklámszövegére, amely játékosan rímelteti a bevásárlás élményét. A „Minden szinten, szinte minden” szlogen pedig máig az egyik legismertebb szójáték: frappáns hangzásával azonnal bevésődött, és nemcsak az áruház hirdetését szolgálta, de közmondásszerűen használni kezdték az emberek más helyzetekben is. Ugyanez elmondható több modern példáról: a Whiskas állateledel „A macskák Whiskast vennének” mondata ironikus félmosolyt csal a gazdik arcára, a Soproni „Összeköt minket” pedig a hazai értékekre és baráti kapcsolatokra utal, ezzel mélyebb azonosulást kínál. Ha egy szlogen nyelvi leleménye vagy kulturális rezonanciája betalál, a közönség sajátjának érzi, és szinte magától terjeszti tovább – akár viccekben, mémekben, hétköznapi beszélgetésekben is.

A reklámszlogenek pszichológiája

Mi zajlik a fogyasztó fejében, amikor meghall egy szlogent? A reklámpszichológia szerint az ismétlés és a pozitív asszociáció a kulcs. Az emberek hajlamosak kedvezőbben értékelni azt, amit gyakran hallanak vagy látnak – ezt nevezzük ismerősségi hatásnak. Így ha egy szlogen folyamatosan jelen van a médiában, idővel a márka ismerőssé és bizalmassá válik általa. Természetesen nem elég a puszta ismétlés: fontos, hogy a jelmondat érzelmileg is megérintse a közönséget. Egy jól megfogalmazott szlogen olyan vágyat vagy megoldást kínál, amivel a fogyasztó azonosulni tud. Például a L’Oréal „Mert megérdemlem” üzenete az önbecsülést erősíti, a Coca-Cola „Open happiness” pedig a boldogságérzetet kapcsolja a termékhez. Ezek az érzelmi töltetek azt eredményezik, hogy a befogadó nem csupán racionálisan, hanem zsigerileg is kötődni kezd a márka üzenetéhez. Ha a szlogen összhangban van a cég valódi értékeivel és a fogyasztók értékrendjével, akkor hitelességi hatás is fellép: a közönség elhiszi, hogy a márka tartja magát ahhoz, amit mond. Ez a bizalom pedig elengedhetetlen a hosszú távú márkahűség szempontjából.

Dajka Gábor marketingszakértő, business coach és befektető szerint

Érdekes adalék, hogy maga a „szlogen” szó eredetileg a kelta „slaugh-ghairm” (hadikiáltás) kifejezésből ered, vagyis csatakiáltást jelentett. Találó párhuzam: egy jól megfogalmazott reklámszlogen ma is afféle csatakiáltás a márkák versengésében. Összegyűjti a cég értékeit egy rövid jelszóba, és harcba hívja a fogyasztók figyelmét. Dajka Gábor tapasztalata szerint a legmaradandóbb szlogenek azok, amelyek mögött valódi hitelesség van. Ha a jelmondat nem csupán hangzatos frázis, hanem a vállalat valódi értékeit tükrözi, és egybecseng a célközönség törekvéseivel vagy érzelmeivel, akkor sokkal több lesz, mint reklám: a márka és a vásárló közös nevezőjévé válik. A reklámpszichológia is alátámasztja ezt a jelenséget – ahogy arra Dajka Gábor az „Online marketing és pszichológia” című könyvében is rámutat, a fogyasztó egy üzenethez akkor kötődik tartósan, ha abban saját vágyait vagy meggyőződését is felismeri.

Egy jól eltalált szlogen tehát hosszú távon bizalmi hidat épít a cég és a közönség között. A digitális kommunikáció zajában is értékes kapaszkodó lehet: miközben naponta hirdetések ezrei bombázzák az embereket, egy letisztult, őszinte üzenet ki tud emelkedni, és emlékezteti a fogyasztókat arra, mit képvisel a márka. A végső cél nem az, hogy a közönség csupán emlékezzen a szlogenre, hanem hogy egyetértsen vele vagy magáénak érezze azt. Amikor egy szlogen szinte a közösség jelmondatává válik, akkor érte el igazán a célját. A legjobb szlogenek idővel a márka szinonimájává válnak. Sőt, előfordul, hogy túl is nőnek a márkán: beépülnek a köznyelvbe, vagy egy életérzést fejeznek ki. Ez jelzi, hogy a marketing és a valós értékteremtés találkozott bennük. Minden cég arra törekszik, hogy ilyen üzenetet fogalmazzon meg – hiszen egy frappáns szlogen nemcsak a termékét adja el, de a cég hitvallását is közvetíti, azt az eszmét, amiért a vásárlói közösség is lelkesedni tud. Még a mesterséges intelligencia és automatizált tartalom korában is igaz: egy eredeti, hiteles szlogen olyan emberi kapcsolatot teremt a márka és közönsége között, amit algoritmusokkal nem lehet kiváltani.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Cégvezetőként az EQ pedig kétszer fontosabb, mint az IQ?

Időnként felbukkan egy provokatív állítás: „A legjobb teljesítményű emberek 90%-ának magas az érzelmi intelligenciája, az EQ pedig kétszer fontosabb, mint az IQ.” Mintha egyetlen mondat megoldaná a tehetségmenedzsment évtizedes dilemmáit. A valóság ennél összetettebb – és épp ez benne a jó hír. A munka világa gyorsul, a piac zajosabb, mint valaha, a vezetői és vállalkozói...

Amikor a marketing ügynökség ghosingol

Őszintén: amikor egy marketing ügynökség „ghosingol”, vagyis egyszerűen eltűnik, mert a vállalkozót „problémásnak” tartja, az nem vagány határhúzás, hanem tiszteletlen és kockázatos lépés. Etikailag vállalhatatlan, üzletileg rövidlátó, jogilag pedig könnyen támadható. A mindennapokban persze látom, mennyi helyzetben fárad el egy ügynökség: határidők tologatása, fizetési késedelem, döntések hiánya, folyamatos scope-creep, kezelhetetlen hangnem. És igen, van, aki...

Online pszichológiai bántalmazás cégek esetén

Az online térben nem csak ügyfeleket szerzünk és márkát építünk; ugyanitt dőlhet meg egy cég reputációja is. A „netes vita” és az „online pszichológiai bántalmazás” közé sokan egyenlőségjelet tesznek – tévedés. A bántalmazás mintázat, célja a kontroll és a megalázás, eszköze a kontextus nélküli támadás, a tömeges lejáratás és a félelemkeltés. Cégek ellen ez úgy...

A karácsonyi marketing sötét oldala 2025-ben

A karácsonyi időszak nemcsak az öröm és összetartozás ünnepe, hanem a marketingesek számára is csúcsszezon. Ilyenkor a vállalkozások minden eddiginél intenzívebben igyekeznek vásárlásra ösztönözni minket – sokszor kifinomult pszichológiai trükkökkel, melyek a „sötét oldalt” súrolják. Ezek a módszerek az emberi érzelmekre, félelmekre és beidegződésekre hatnak, gyakran a tudatosságunkat megkerülve. Az alábbiakban összegyűjtöttük a 2025-ös karácsonyi...

Itt érsz el

Keress bátran

Előadások tartását és podcast beszélgetéseket szívesen vállalok, illetve a sajtónak is nyilatkozom.
Sajtóreferenciák itt.

Idézz tőlem

Szeretem ha a gondolataimat idézik kiadványokban, weboldalakon, adásokban. Szívesen visszalinkellek, írj rám.

© Copyright 2025