Kinek a felelőssége a forgalomnövelés?

Főbb pontok

Hazai szakmai csoportokban gyakran felmerül a marketinges és a vállalkozó felelőssége. Többnyire nincs egyetértés, a két fél egymásra hárítja a felelősséget. De vajon kinek van igaza?

Leszögezem, hogy mind a két felet meg lehet érteni, mindkettőjük érvelésében lehet találni igazságot. A vállalkozó hátradől és azt mondja, hogy; megvan a szakember, nekem már csak az új nyaralómat kell terveznem. Az egy hirdetési csatorna kezelésével megbízott marketinges pedig azt, hogy; beállítottam mindent, ha lesz adat, majd optimalizálok.

Gondolom, hogy a kedves olvasó érzi azt, hogy itt valami nem kerek. 

Sok esetben a marketinges nem tud optimalizálni, mert nem jönnek az adatok. A vállalkozó pedig összetörik, mert nincs forgalma, holott kifizetett mindenkit, a grafikust, könyvelőt, jogászt, marketingest, a reklámcsatornát, és a programozót is.

Ahhoz, hogy közelebb kerüljünk a megoldáshoz, járjuk körbe egy sikeres vállalkozás titkát, de mielőtt ebbe belemennénk tudni kell azt, hogy több pszichológus kutató megpróbálta felállítani a vállalkozói profilt, ám végtelen számú vállalkozó-személyiségtípust fedeztek fel, amivel nem tudtak mit kezdeni. Csak pár közös jellemzőt találtak, pl.: bizonytalanság tűrésének a képessége, kockázatvállalási hajlandóság, önbizalom.

Ahhoz, hogy egy vállalkozás hosszú távon fennmaradjon, nem csak a vállalkozó személyiségén múlik, hanem pl. azon, hogy van-e küldetéstudata a csapatnak. Hogy milyen a belső és külső kommunikációjuk. Milyen rendszerben dolgoznak. Mennyire ismerik a jogot. És persze a termék/szolgáltatás sem elhanyagolható, sőt talán ezzel kellett volna kezdenem a felsorolást. A cash flow pedig mindennek az alapja. 

Az előbb említett felsorolásban a marketinges csak kis, ámbár fontos szerepét képezi a vállalkozásunknak. Szerintem a felelősséget az egész csapat közösen vállalja (a saját szintjén), nem csak egy ember. Persze ez sem fekete vagy fehér, hiszen azért mégiscsak a vállalkozó, azaz a főnök hozza meg a végső döntést, így a legfőbb felelősség az övé. Aki pedig nem vállalja a felelősséget, az még nem nőtt fel, egy fejben gyerekre pedig nem tud senki sem felnézni, így soha nem fog tudni elindulni a siker útján, nem lesz forgalma, a marketingestől függetlenül. 

Megfigyeléseim alapján pedig annak lesz igazán sikeres vállalkozása, aki maga is ért valamennyit a marketinghez, így tud kérni és számon kérni és ismeri a piaci körülményeket. Az üzleti tapasztalat sem elhanyagolható.

Szerinted mi a sikeres vállalkozás titka? Egy vállalkozáson belül hogyan oszlik meg a felelősség? 

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

close-up of a woman hands buying online with a credit card and a laptop, e-commerce concept

Webáruház indítása lépésről lépésre – Átfogó útmutató 2025-ben

Az online kereskedelem dinamikusan növekszik, így soha nem volt jobb idő webáruházat indítani. Ez az útmutató lépésről lépésre végigvezet a teljes folyamaton, a jogi teendőktől kezdve a termékkiválasztáson át a technikai megvalósításig és marketingig. Kezdők számára is érthetően, ugyanakkor a haladó e-kereskedők számára is hasznos tippekkel mutatjuk be, mire érdemes figyelni egy sikeres webshop létrehozásához...
Modern working table with laptop computer with tablet showing marketing planning

Mit csinál és mire jó egy marketing tanácsadó?

Ha vállalkozóként vagy cégvezetőként hallottál már a marketing tanácsadó fogalmáról, de nem volt világos számodra, mit is takar pontosan, akkor nem vagy egyedül. Magyarországon tényleg rengetegen hívják magukat „marketing tanácsadónak”, miközben sokan valójában csupán egy-egy platform (Google Ads, SEO, Facebook stb.) specialistái. Egy igazi marketing tanácsadó azonban ennél komplexebb gondolkodásmódot és sokrétűbb tudást hoz a...
Silhouette traveler hold lighting point to sky with night starry sky milky way is travel and nature

Mit tanulhatunk a Ferengiktől a marketingben?

Amikor a marketing és az üzleti gondolkodás témája szóba kerül, nem sokan gondolnak elsőre a „Star Trek” univerzumára. Pedig van egy olyan faj, akiktől a profit- és üzletközpontú szemlélet tökéletes iskola lehet minden vállalkozó és marketinges számára. A Ferengik, akiket leginkább a „Star Trek: Deep Space Nine” című sorozat tett igazán híressé, a galaxis talán...
Deep Learning AI: Empowering Businesses with Intelligent Technology

Mi a marketing AI?

Mint marketinges, menedzser, business coach és a pszichológiai mechanizmusok iránt érdeklődő, elképesztőnek tartom, hogy a mesterséges intelligencia (AI) milyen mértékben alakítja át a marketinget. Sokan csak a kezdeteinél tartanak ennek a technológiai forradalomnak, pedig a lehetőségek tárháza már most is szinte végtelen. Ha marketingesként, vállalatvezetőként vagy cégépítőként gondolkodsz, akkor számodra is hasznos lehet átgondolni, mit...

Itt érsz el

© Copyright 2025