Marketing: elölről vagy hátulról?

Főbb pontok:

Üdvözöllek, én Dajka Gábor vagyok, marketing szakértő, és ma arról szeretnék beszélni, hogy a Google Ads és a Facebook hirdetések között hogyan lehet jól választani. Sokan kérdezik tőlem: „Gábor, honnan kezdjem? Google Ads vagy Facebook?” És bár erre a kérdésre nincs egyszerű válasz, mégis érdemes megvizsgálni a két csatornát, hogy mikor, melyik lehet a legjobb választás.

Mi a különbség a két csatorna között?

Google Ads – vagyis keresési hirdetések – során a vásárló aktívan keres egy problémára megoldást. Ha valaki beírja a keresőbe, hogy „esküvői fotós 12. kerület”, akkor valószínűleg tényleg szüksége van esküvői fotósra. Itt a hirdetések azonnali szükségleteket céloznak meg, a vásárló konkrétan problémát próbál megoldani. Azért egyszerűbb, mert ha jól beállított hirdetéseink vannak, akkor a potenciális ügyfél kattint, és vásárol.

Ezzel szemben a Facebook hirdetések esetében, miközben a felhasználó cicás videókat vagy baráti esküvői fotókat nézeget, egyszer csak ott leszünk a hírfolyamában. Itt „pofátlankodunk” be a vásárló elé. Viszont egy jó tartalommal elérhetjük, hogy a figyelmét megragadjuk, és felkeltsük az érdeklődését. Persze a Facebook-felhasználó lehet, hogy már a rajongónk is, és alig várja, hogy tartalmat osszunk meg vele.

Mikor melyik csatorna a jobb?

Ha az a kérdés, hogy Google Ads vagy Facebook, akkor meg kell nézni, hogy a vásárló milyen fázisban van. Ha azonnali megoldást keres, például elromlott a fűtés vagy elvesztette a kulcsát, akkor nagyobb valószínűséggel fog a Google-on keresni szakembert. De ha valaki egy nyelviskolát keres, akkor valószínűleg előbb a Google-ben néz utána, majd áttér a Facebookra, hogy megnézze a véleményeket, végezzen egy kis háttérkutatást.

A legjobb stratégia: kombinált kampány

A legtöbb vállalkozásnál az a leghatékonyabb, ha mindkét csatornát egyszerre használják. Például, ha egy új terméket vagy szolgáltatást vezetünk be, akkor a Facebook lehet jó választás, hiszen ott figyelemfelkeltő hirdetésekkel tudjuk megszólítani az érdeklődőket. Azok a vásárlók, akik már egyszer kattintottak, a Google Ads hálózatán keresztül ismétlő hirdetéseket kaphatnak, hogy ne felejtsenek el minket. A két csatorna együtt sokszor a legerősebb stratégia, de más csatornákat is érdemes bevonni, mint például a hírlevél vagy blog tartalmak.

Orrnehéz vagy farnehéz kampány?

Az, hogy egy kampányt hogyan indítunk, nagyon meghatározó lehet. Az orrnehéz kampány az, amikor nagy költségvetéssel indítunk, és azonnal berobbanunk a piacra, majd fokozatosan visszaveszünk. Ezzel szemben a farnehéz kampány lassú indulással és növekvő költségvetéssel éri el a csúcspontját. A kezdő vállalkozók gyakran farnehéz kampányokban gondolkoznak, ami hosszú távú építkezésre jó lehet, de azonnali sikert ritkán hoz.

Csak 5775 Ft
kozepen

Sok kezdő vállalkozó szlogenje az, hogy „majd ha beindul a vállalkozásom, akkor többet költök marketingre.” Azonban, ha nem kezd el időben befektetni a megfelelő marketingbe, előfordulhat, hogy a vállalkozása soha nem fog igazán beindulni.

Ismétlő kampányok – a legjobb taktika?

Az ismétlő kampányok, ahol több csatornát is bevonunk, rendkívül hatékonyak lehetnek. Például először Facebook hirdetésekkel terelünk forgalmat a weboldalra, majd a Google Display hálózatán emlékeztetjük őket a korábbi ajánlatainkra. Az ilyen komplex kampányok sok változót tartalmaznak, és részletes elemzést igényelnek, de hosszú távon garantáltan megtérülnek.

Összefoglalás

Az, hogy elölről vagy hátulról, azaz orrnehéz vagy farnehéz kampány a jobb választás, a céloktól és az adott helyzettől függ. Egy biztos: az eredményes kampányokhoz gyakran több csatorna együttműködésére van szükség, legyen az Facebook, Google Ads, vagy akár hírlevél.

A marketing összetett, és folyamatos tanulást igényel. Az igazán sikeres kampányok a jól megtervezett stratégia, a tudatos költés és a folyamatos optimalizálás eredményeként születnek.

Köszönöm a figyelmet, és ha bármilyen kérdésed van, várom a visszajelzéseidet!

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Táplálékkiegészítők vállalkozóknak (x)

A vállalkozói lét fizikai sport: magas kognitív terhelés, gyors döntések, állandó kontextusváltás, és közben precíz önirányítás. Ezt sokan pusztán időmenedzsmenttel és fegyelemmel próbálják kezelni, miközben a motor – az idegrendszer és az anyagcsere – rossz üzemanyagot kap. A napközbeni „éhség–cukor–kávé” hullámvasút nem csak a testtömeget növeli: a figyelem ingadozik, a végrehajtó funkciók (tervezés, prioritás-kezelés, impulzuskontroll)...

FIRE mozgalom Magyarországon: mit jelent, mik az előnyei és a buktatói?

A FIRE mozgalom – Financial Independence, Retire Early – az elmúlt évtized egyik legnagyobb hatású pénzügyi-önrendelkezési narratívája lett. Nemcsak arról szól, hogy „korán nyugdíjba vonulj”, hanem arról is, hogy visszaveszed a döntés jogát az idődről. A tét nem kicsi: a saját életed felett rendelkezel-e, vagy a pénz és a naptárad rendelkezik feletted. A felszín alatt...

A hírnév belül dől el: kezeld a vállalati szóbeszédet

„A hírnevet számtalan jó cselekedettel lehet csak felépíteni, de egyetlen rossz mozdulattal le lehet rombolni.” Franklin mondatát a 18. századból ma egyetlen gombnyomás teszi élessé. A vállalati valóság már régen nem csak a tárgyalók üvegfala mögött történik; az „online folyosók” – Slack, Teams, WhatsApp, privát Facebook-csoportok – ugyanúgy formálják egy cég hírnevét, mint a hivatalos...

Az agy fontos, de nem elég: a neurománia kritikája a marketingben

Az elmúlt évtizedben mainstream lett „mindent az aggyal” magyarázni. A közösségi médiában egyetlen színes agykép vagy egy frappáns „neuro-” állítás sokszor elég a hitelesség érzetéhez. Ez egyszerre csábító és veszélyes. Csábító, mert egyszerű választ ígér bonyolult kérdésekre: boldogság, függőség, félelem, változásképesség – mintha mindez pusztán idegi áramkörök terméke volna. Veszélyes, mert leradírozza a környezet, a...

Itt érsz el

Keress bátran

Előadások tartását és podcast beszélgetéseket szívesen vállalok, illetve a sajtónak is nyilatkozom.
Sajtóreferenciák itt.

Idézz tőlem

Szeretem ha a gondolataimat idézik kiadványokban, weboldalakon, adásokban. Szívesen visszalinkellek, írj rám.

© Copyright 2025