A populáris blogírás hanyatlása

Főbb pontok

Most 30-40.000 Ft / hóért (nálunk 35.000) tudsz vásárolni a weboldaladra havi 4 db tartalmat, ami ebben a pillanatban a legtöbb szektorban elég. A cikk 2020-ban készült, így az előbbi ár már nem érvényes.

Hamarosan, ebben formában és önmagában ez már nem lesz elegendő, mert egyre többen szállnak be a tartalomgyártás versenyébe. Egyre többen versenyeznek tartalommal a vásárlók kegyeiért – jobb esetben. Rosszabbik esetben a Google figyelméért versenyeznek a vállalkozók olvashatatlan és értelmetlen tartalmakkal.

Szerintem az első körben a vállalkozók a vásárlókért rövidesen a tartalom mennyiségével fognak vetélkedni. Ha eddig havi 4 cikk ment ki, akkor jövő hónapban 8 fog kimenni. Pár hónap eltelte után azt a mennyiséget is meg fogják duplázni, hiszen valószínűleg a konkurencia is duplázni fog.

Az átlagos minőségű tartalmakat a végtelenségig nem éri meg duplázgatni. Nekünk is van több olyan partnerünk, akiknek eleinte heti 1 cikket tettünk közzé, majd heti 3 cikket publikáltunk és mivel nagyon is működik a dolog, már heti 6 db cikknél járunk, de már a heti 12 db felé hajlanak, ami 4×12 azaz 48 db havonta. Van olyan partnerünk is, aki már a második, harmadik weboldalát adja nekünk, hogy írjunk rá cikkeket, és csináljuk meg a saját konkurenciáját. A család egyik tagja az egyik weboldal telefonját kezeli, a család másik tagja pedig a másik weboldal telefonját.

Vannak olyan piacok amelyeken a tartalomdömping még hosszú évekig működni fog, és van olyan piac is, ahol ez egyre kevesebb ideig fog szuperálni. Valószínűleg előbb-utóbb minden szektor tartalommarketingje át fog alakulni, ezért érdemes elgondolkodni azon, hogy mi lesz akkor, ha ez bekövetkezik.

Fel vagy rá készülve?

A mennyiség után a következő logikus lépés a cikk minőségének az emelése lesz. A cikkek minőségének fokozása a ráfordított idő növelésével történik. Egy cikket el lehet készíteni 1-2 óra alatt is és 6-8 óra hossza alatt is. Mondjuk a 6 óra hosszából 4 óra hossza a kutatómunka. 4 órába telik olyan információkat, összefüggéseket találni, ami az interneten nincs szem előtt. Mi nem egyszer találtunk olyan információkat, amely csak francia, német, angol oldalakon volt elérhető.

De, saját gondolatokat nem lehet a Wikipedián találni. Ahhoz, hogy valamiről markáns és saját véleményünk legyen – amit az olvasók imádnak – ahhoz az adott témát alaposan ismerni kell. Sokszor egy-egy szakmát, terméket aprólékosan tanulmányoznunk kell.

Nézzük meg azt, hogy hogyan alakulnak az árak növekvő sorrendben:

1.) Az alaptartalom

2.) Az alaptartalom értéke képekkel növelt

Csak 5775 Ft
kozepen

3.) Az alaptartalom helyett exclusive tartalom

4.) Videó

Az alaptartalom értékét növelhetjük saját képekkel. Szakszóval egy alkalmazott fotográfust kell bérelnünk. Röviden ez a reklámfotós. – Bár lehet, hogy most pár fotóst magamra haragítottam az egyszerű megfogalmazással.
Vagyis, ha a cikkedbe szeretnél profi fotókat a termékedről vagy a szolgáltatásodról, akkor keresned kell egy fotóst.

A következő és utolsó lépés a saját videó készítése. Itt a videós felszerelése általában 1 millió forinttól kezdődik. Persze ez sok mindentől függ, így a felszerelés lehet 500.000 Ft és 3.000.000 Ft is. 1-1 forgatás általában fél, egy napig tart. A videó megvágása szintén általában fél, egy napig tart. Szóval ezért nem lehet 5-10.000 Ft-ból kihozni egy videót. Ráadásul, ha meg szeretnénk szólaltatni valakit a videóban, és nem csak vágóképezni akarunk, akkor marketingszöveg-író vagy PR-os is kell.

Jó ha tudod, hogy a tartalommarketing több száz éves múlttal rendelkezik és soha nem fogja érvényét veszíteni. Felületek jönnek, mennek, de a tartalom marad.

Azzal is számolnod kell majd egy idő után, hogy el fognak fogyni a témák. Vannak olyan témakörök, melyekről nem érdemes 50 vagy 100 cikknél többet írni, mert egy idő után már csak saját magunkat fogjuk ismételgetni.

Az az idő is eljöhet, amikor már saját rendezvényt kell szervezned, amelyen rengeteg kép és persze videó is készülhet. A saját rendezvényedről 1-2 hétig minden nap publikálhatsz, de utána már nem érdemes, mert unalmas lesz. 1-1 rendezvény kivitelezése fotóssal, videóssal, helyszínnel, étellel és minden mással együtt sok százezer forint.

Addig használd ki a populáris tartalomgyártást, míg ilyen nevetségesen olcsó.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

business person team group meeting discussion with partner teamwork for corporate working plan

Miért nem üzleti tervet írunk, hanem jövőt tervezünk?

„Üzleti terv” – egy olyan kifejezés, amit túl sokszor hallunk, mégis ritkán értünk igazán. Az üzleti terv a vállalkozások világában gyakran kötelező adminisztrációs dokumentumként él a fejünkben, amit a bank vagy a befektető kér. Pedig valójában sokkal több ennél. Egy jól megírt üzleti terv nem papírművelet, hanem stratégiai önismeret: a vállalkozás gondolkodásmódjának lenyomata, amely egyszerre...
Business people discussion explaining the financial graph data and marketing plan

Miért kell néha minden cégnek egy külsős marketing-tanácsadó?

Ahogy egy könyvet sem lehet belülről szerkeszteni, úgy egy vállalkozás sem tudja önmagát kívülről értékelni. A külsős marketing-tanácsadó legfőbb értéke éppen ebben rejlik: nem a részletek ismeretében, hanem az egész működésének friss, elfogulatlan látásában. Minden cég, bármennyire is ügyes, előbb-utóbb beleesik a saját gondolkodási mintáiba, működési szokásaiba, ismétlődő reflexeibe. Ez természetes – az ember arra...
Strategy Marketing concept

Így válassz marketingest

Kevés olyan döntés van egy vállalkozás életében, amelynek eredménye ennyire látható és ennyire nehezen korrigálható, mint a marketinges kiválasztása. Az ideális szakember a növekedés katalizátora, a rosszul megválasztott viszont évekre visszavetheti a fejlődést – vagy teljesen félreviheti a brandet. A helyzetet tovább nehezíti, hogy a marketingesek világa kívülről gyakran átláthatatlan: a pozíciók elnevezései kreatívak, a...
Young woman palying bubble soap outdoor

Amikor nem te választasz – hanem téged választanak

A digitális reklám ígérete egyszerű: személyre szabott ajánlások, hatékony elérés, nagyobb konverzió. De mi történik, ha a „személyre szabott” valójában zárt? Mi történik, ha a hirdetések, amiket látunk, nem csupán az érdeklődésünkhöz illeszkednek – hanem meg is határozzák azt? A rejtett algoritmusok világa nemcsak a vásárlási döntéseinket befolyásolja, hanem fokozatosan keretet ad annak is, hogyan...

Itt érsz el

© Copyright 2025