Ezért szükséges a marketing-tanácsadás

Főbb pontok

Ha a cégeddel szeretnél nagy dolgokat elérni, ahhoz megfelelő marketingtámogatásra lesz szükséged. Ezt megoldhatod marketingcsapat kiépítésével, ám ha induló vállalkozásként költséghatékonyabb megoldást keresel, a marketing-tanácsadás lesz a legjobb választás.

Kezdjük azzal, hogy rögzítjük a tényt: a marketing olyan terület, amelyhez szakember kell. Sok cégvezető hiszi azt, hogy mindenhez ért, ebbe beletartozik a marketing is, mondjuk azért, mert volt egy ilyen kurzusa a főiskolán. Ez azonban kevés. Az online marketinghez tartozik az egyik leggyorsabban változó tudásanyag, így csak az képes kihasználni az ebben rejlő lehetőségeket, aki napról napra foglalkozik a témával, ismeri a trendeket. Szóval még egyszer, röviden: ha a cégeddel sikereket akarsz elérni, ahhoz kell egy marketinges.

A költséghatékony megoldás

Felvehetsz egy főállású kollégát, kiépíthetsz egy komplett marketingcsapatot, ám ez költséges megoldás. Egy keresett szakembert busásan meg kell fizetni, ha kizárólagosságot, nyolcórás munkát vársz tőle, egy team összeállítása pedig még ennek az összegnek is a sokszorosába kerül. Ha megteheted ezt, az szerencsés helyzet, vágj bele – ha viszont megfontoltan, okosan szeretnél költeni a marketingre, a marketing-tanácsadás a legjobb megoldás.

Miért jó egy tanácsadás? Mert olyan szempontokra hívjuk fel a figyelmedet, amelyek neked nem jutnának eszedbe. Ez nem gond, nem ez a szakmád, elegendő abban jól teljesítened, amivel a céged foglalkozik. A marketinges pedig hozzáteszi a saját tudását.

Személyre szabott megoldások

Mivel nincs két egyforma feladat, minden tanácsadás egyedi, személyre, cégre szabott. Az elején meg kell állapodni a célokban, meg kell nézni, ehhez milyen eszközökre van szükség, és mi az, ami ezek közül már rendelkezésre áll. Ha kezdő vállalkozást vezetsz, az első és legfontosabb a brand ismertségének, elismertségének növelése, ehhez bevált módszereket kapsz majd a marketingszakembertől.

Csak 5775 Ft
kozepen

Az együttműködés során megismerkedsz majd olyan kifejezésekkel, mint a SEO, a SEM, a PPC, a user experience, a linképítés, a leadgenerálás – hogy csak néhány alapszót említsünk. Ezekről egy jó marketinges megfelelő tudással rendelkezik, amelyből éppen annyit ad át az ügyfél számára, ami fogyasztható. Nem kell minden szegmens minden apró mozzanatával tisztában lenni, de ismerni kell az alapokat, amelyek meghatározzák a marketingstratégiát. Ezeket az alapokat fektetjük le közösen a tanácsadás során.

Közös a cél

Fontos lépés a targetálás, amelynek célja, hogy az információt, a terméket a legpontosabban juttasd el a célközönséghez. Ha ez rosszul működik, elégethetsz bármekkora összeget a marketingre, nem lesz eredménye. A targetáláshoz kell a jó szakember, aki felteszi azokat a kérdéseket, amelyekkel tűpontosan meghatározhatjátok a célközönséget.

Átnézitek a cég honlapját – azt felejtsük is el, hogy a cégednek 2020-ban nincs honlapja… –, majd optimalizáljátok azt. Kijavítjátok a hibákat, mert elhiheted, szinte biztosan vannak rajta. Fontos kérdés, hogy mely médiafelületeken „támad” a cég, ezt is kidolgozzuk egy tanácsadás során. Nem minden való a TikTokra, vagy az influenszerek kezébe.

Ha beindult a gépezet, meg lehet kezdeni a finomhangolást, azaz a remarketinget, a közösségépítést, a márkahűség megalapozását. Mindezekben is segít egy részletes marketing-tanácsadás. A cél közös: mindkét fél akkor jár jól, ha fut a szekér.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Strategy Marketing concept

Így válassz marketingest

Kevés olyan döntés van egy vállalkozás életében, amelynek eredménye ennyire látható és ennyire nehezen korrigálható, mint a marketinges kiválasztása. Az ideális szakember a növekedés katalizátora, a rosszul megválasztott viszont évekre visszavetheti a fejlődést – vagy teljesen félreviheti a brandet. A helyzetet tovább nehezíti, hogy a marketingesek világa kívülről gyakran átláthatatlan: a pozíciók elnevezései kreatívak, a...
Young woman palying bubble soap outdoor

Amikor nem te választasz – hanem téged választanak

A digitális reklám ígérete egyszerű: személyre szabott ajánlások, hatékony elérés, nagyobb konverzió. De mi történik, ha a „személyre szabott” valójában zárt? Mi történik, ha a hirdetések, amiket látunk, nem csupán az érdeklődésünkhöz illeszkednek – hanem meg is határozzák azt? A rejtett algoritmusok világa nemcsak a vásárlási döntéseinket befolyásolja, hanem fokozatosan keretet ad annak is, hogyan...
Bored and thoughtful

Amikor az unalom nem csend, hanem szikra

Az unalom az egyik leginkább alulértékelt mentális állapot. Kellemetlen, nyugtalanító, elkerülendő. De vajon tényleg csak egy passzív űr az aktivitások között? A modern viselkedéstudomány válasza egyre inkább nemleges. Egyre több kutatás támasztja alá, hogy az unalom nem csupán hiányállapot, hanem pszichológiai késztetés: egyfajta mentális „újraindító rendszer”, amely az agyat értelmesebb vagy izgalmasabb stimuláció felé tereli....

Amikor egy gép megért – vagy legalább úgy tesz

„Sajnálom, hogy ezt érzed. Szeretnél beszélni róla?” – írja egy chatbot egy egészségügyi applikációban. A mondat egyszerű, empatikus, tökéletesen illeszkedik a helyzethez. Egyetlen apróság hiányzik: az ember. A mesterséges intelligencia által vezérelt chatbot ugyanis nem érez. Nem is tud érezni – legalábbis nem úgy, ahogy mi. És mégis: a felhasználók egyre gyakrabban reagálnak úgy, mintha...

Itt érsz el

© Copyright 2025