Google AdWords kampánykezelés?

Főbb pontok:

Ezt a hat pontot figyeld, mielőtt AdWords-öst választasz:

A leendő Google AdWords-fiók kezelőd foglalkozott már korábban marketinggel?

Ha nem, mert csak az AdWords-fiók technikai beállításaihoz ért, akkor egy alapvető marketinges probléma meg fogja állítani. Nevezetesen az, hogy miért nincs vásárlód, ha futnak a hirdetések? Nem elég csak a helyes technikai beállításokat elvégezni, mert az online vagy az offline értékesítés ennél sokkal komplexebb. Kérdezd meg tőle, hogy eddig hány száz millió forintra felügyelt már a karrierje során. Kiindulási alap: 100 milló forint nem egy nagy összeg, ha reklámról van szó. 20 ügyfél 1 év alatt elkölt ennyi pénzt. 100.000.000 Ft / 20 = 5.000.000 Ft / 12 = 416.000 Ft / hó / ügyfél.

Ugyan az a személy fogja optimalizálni a hirdetéseidet 3, 6 vagy 12 hónap múlva is?

Ne azon múljon a vállalkozásod sikere, hogy mikor mond fel egy jobb állás miatt az AdWords-fiók kezelőd egy nagyobb ügynökségben. Nincs is annál rosszabb, amikor folyamatosan el kell magyarázni az új kampánykezelődnek azt, hogy melyek az üzleti céljaid, melyik hirdetéscsoport számodra a legfontosabb. (A „sok vásárló” és „minden fontos” nem válasz, hacsak nem multicéget vezetsz évi 2-300.000.000 Ft-os költségvetéssel.)

Jól ír? Jártas a marketingszöveg-írásban?

Ha rosszak a hirdetési szövegeid, akkor sokkal kisebb az esélye annak, hogy bekövetkezik a vásárlás. Jó hirdetési szöveget 25-25-80 karakterben (plusz a bővítmények) megfogalmazni nem egy egyszerű feladat.

Jól él? Anyagilag sikeres?

Sikeresek az ügyfelei is? Persze, attól még, hogy valaki nem sikeres anyagilag, sikeres lehet a családalapításban, tanulásban, sportban és még az élet számos területén érhet el kimagasló eredményeket.
De, neked most egy sikeres marketingesre kell bíznod a vállalkozásodat.

Csak 5775 Ft
kozepen

Ismered a munkásságát?

2017-től kezdődően sajnos elszaporodtak a marketingesek Magyarországon. Ennek az egyik oka az, hogy viszonylag sok fél-egy napos marketinges előadások vannak idehaza. Ezeken az előadásokon elhitetik az emberekkel, hogy pár 10.000 Ft-os 5-6 órás képzés után érteni fognak a marketinghez. Én Gábor már 10 éve ezt csinálom és szerveztünk már mi is szerveztünk már mi is képzést. Viszonyításképp: Beatrix kolléganőm elvégzett Németországban egy Online Marketing Menedzseri tanfolyamot, amely jó pár hónapos volt és feszített ütemben zajlott. Csak a SEO-ról szóló dolgozata 65 oldalas volt. A tanfolyam 5.500 euróba került. Az olyan ügyfeleknek akiknek 150.000.000 – 200.000.000 Ft-os forgalmuk van egy évben azok megkövetelik a folyamatos feljődést. 10 év tapasztalat és méregdrága német egyetem ide vagy oda, mi folyamatosan képezzük magunkat.

Nézd meg a marketingszakember-jelölted Facebook kommunikációját, hírlevelét. Nézd meg azt, hogy vannak-e ügyfélvisszajelzései. Nézd meg a cégének a forgalmát. Nézd meg azt, hogy van-e bármilyen papírja arról, hogy Ő ért ehhez. Nézd meg a reklámszövegeit. Nézd meg a videóit. Nézd meg azt, hogy áll-e mellette másik sikeres partnercég. Szerepel-e a neve a saját oldalán kívül máshol? Nézd meg azt, hogy főállásban végzi-e a marketinges tevékenységét vagy csak fizetéskiegészítésként csinálja.

+1 Organikusan az első oldalon van a Google-ban pár AdWords-ös kulcsszóval?

A jó szakember nyilván az első oldalon van, mert ért hozzá. A SEO és a fizetett találat szorosan összefügg egymással. Keresőoptimalizálás nélkül nincsen hatékony AdWords-fiók.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

GLP‑1 korszak: mit tegyenek a márkák és kereskedők most

A GLP‑1‑es gyógyszerek – Ozempic, Wegovy, Zepbound és társaik – nem csak egészségügyi történet. Az elmúlt 18–24 hónap adatai alapján a háztartási költés szerkezetét is megmozgatják: kevesebb a bevásárlókosárban a „nass”, a reggeli kifli–kávé páros és az impulzusvásárlás, miközben a költés egy része eltolódik a funkcionális, tápanyag‑gazdag termékek felé, illetve élményorientált étkezésekhez és új ruhatárhoz...

AI-ügynökök a kiskereskedők számára: Mit tegyünk most?

A következő 12–24 hónapban a vásárlási folyamat sokszor úgy fog lezajlani, hogy ember nem kattint. Két szoftver tárgyal egymással: a vevő oldalán egy AI‑ügynök, a kereskedő oldalán egy termékkatalógus, készlet és fizetésréteg. Ezt hívjuk ügynök‑ügynök (A2A) kereskedelemnek. Ha webáruházat vezetsz, ez nem jövőkép, hanem beérő jelen: a keresőmotorok és asszisztensek (ChatGPT, Perplexity, Gemini) ma már...

Pszichológiai módszerek, amelyekkel Black Friday-kor befolyásolnak

A Black Friday nem akció, hanem ritmus: hetekig tartó előmelegítés, több hullámban kommunikált “exkluzív” ajánlatok, majd a nagy nap, amikor minden perc számít. Ilyenkor nem csupán termékek versenyeznek egymással, hanem döntési folyamatok is: a kereskedők a figyelmedért, a pénzedért és az idődért harcolnak, és nem szégyellnek pszichológiai eszközöket bevetni. Ez önmagában nem ördögtől való –...

Mi az a „workslop”, és miért rombolja a termelékenységet?

Az elmúlt két évben a generatív MI belakta a vállalati mindennapokat: hozzáférést kapott a csapat, megszülettek az „használd bátran” típusú vezetői üzenetek, és mindenki egy fokkal gyorsabban gyárt csillogó prezentációkat, összefoglalókat, e‑maileket. A paradoxon mégis makacs: a tényleges üzleti érték sok helyen nem nőtt, sőt a belső együttműködés akadozóbb lett. A gyakorlati okot a Harvard...

Itt érsz el

Keress bátran

Előadások tartását és podcast beszélgetéseket szívesen vállalok, illetve a sajtónak is nyilatkozom.
Sajtóreferenciák itt.

Idézz tőlem

Szeretem ha a gondolataimat idézik kiadványokban, weboldalakon, adásokban. Szívesen visszalinkellek, írj rám.

© Copyright 2025