Google AdWords kampánykezelés?

Főbb pontok

Ezt a hat pontot figyeld, mielőtt AdWords-öst választasz:

A leendő Google AdWords-fiók kezelőd foglalkozott már korábban marketinggel?

Ha nem, mert csak az AdWords-fiók technikai beállításaihoz ért, akkor egy alapvető marketinges probléma meg fogja állítani. Nevezetesen az, hogy miért nincs vásárlód, ha futnak a hirdetések? Nem elég csak a helyes technikai beállításokat elvégezni, mert az online vagy az offline értékesítés ennél sokkal komplexebb. Kérdezd meg tőle, hogy eddig hány száz millió forintra felügyelt már a karrierje során. Kiindulási alap: 100 milló forint nem egy nagy összeg, ha reklámról van szó. 20 ügyfél 1 év alatt elkölt ennyi pénzt. 100.000.000 Ft / 20 = 5.000.000 Ft / 12 = 416.000 Ft / hó / ügyfél.

Ugyan az a személy fogja optimalizálni a hirdetéseidet 3, 6 vagy 12 hónap múlva is?

Ne azon múljon a vállalkozásod sikere, hogy mikor mond fel egy jobb állás miatt az AdWords-fiók kezelőd egy nagyobb ügynökségben. Nincs is annál rosszabb, amikor folyamatosan el kell magyarázni az új kampánykezelődnek azt, hogy melyek az üzleti céljaid, melyik hirdetéscsoport számodra a legfontosabb. (A “sok vásárló” és “minden fontos” nem válasz, hacsak nem multicéget vezetsz évi 2-300.000.000 Ft-os költségvetéssel.)

Jól ír? Jártas a marketingszöveg-írásban?

Ha rosszak a hirdetési szövegeid, akkor sokkal kisebb az esélye annak, hogy bekövetkezik a vásárlás. Jó hirdetési szöveget 25-25-80 karakterben (plusz a bővítmények) megfogalmazni nem egy egyszerű feladat.

Jól él? Anyagilag sikeres?

Sikeresek az ügyfelei is? Persze, attól még, hogy valaki nem sikeres anyagilag, sikeres lehet a családalapításban, tanulásban, sportban és még az élet számos területén érhet el kimagasló eredményeket.
De, neked most egy sikeres marketingesre kell bíznod a vállalkozásodat.

Csak 5775 Ft
kozepen

Ismered a munkásságát?

2017-től kezdődően sajnos elszaporodtak a marketingesek Magyarországon. Ennek az egyik oka az, hogy viszonylag sok fél-egy napos marketinges előadások vannak idehaza. Ezeken az előadásokon elhitetik az emberekkel, hogy pár 10.000 Ft-os 5-6 órás képzés után érteni fognak a marketinghez. Én Gábor már 10 éve ezt csinálom és szerveztünk már mi is szerveztünk már mi is képzést. Viszonyításképp: Beatrix kolléganőm elvégzett Németországban egy Online Marketing Menedzseri tanfolyamot, amely jó pár hónapos volt és feszített ütemben zajlott. Csak a SEO-ról szóló dolgozata 65 oldalas volt. A tanfolyam 5.500 euróba került. Az olyan ügyfeleknek akiknek 150.000.000 – 200.000.000 Ft-os forgalmuk van egy évben azok megkövetelik a folyamatos feljődést. 10 év tapasztalat és méregdrága német egyetem ide vagy oda, mi folyamatosan képezzük magunkat.

Nézd meg a marketingszakember-jelölted Facebook kommunikációját, hírlevelét. Nézd meg azt, hogy vannak-e ügyfélvisszajelzései. Nézd meg a cégének a forgalmát. Nézd meg azt, hogy van-e bármilyen papírja arról, hogy Ő ért ehhez. Nézd meg a reklámszövegeit. Nézd meg a videóit. Nézd meg azt, hogy áll-e mellette másik sikeres partnercég. Szerepel-e a neve a saját oldalán kívül máshol? Nézd meg azt, hogy főállásban végzi-e a marketinges tevékenységét vagy csak fizetéskiegészítésként csinálja.

+1 Organikusan az első oldalon van a Google-ban pár AdWords-ös kulcsszóval?

A jó szakember nyilván az első oldalon van, mert ért hozzá. A SEO és a fizetett találat szorosan összefügg egymással. Keresőoptimalizálás nélkül nincsen hatékony AdWords-fiók.

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Strategy Marketing concept

Így válassz marketingest

Kevés olyan döntés van egy vállalkozás életében, amelynek eredménye ennyire látható és ennyire nehezen korrigálható, mint a marketinges kiválasztása. Az ideális szakember a növekedés katalizátora, a rosszul megválasztott viszont évekre visszavetheti a fejlődést – vagy teljesen félreviheti a brandet. A helyzetet tovább nehezíti, hogy a marketingesek világa kívülről gyakran átláthatatlan: a pozíciók elnevezései kreatívak, a...
Young woman palying bubble soap outdoor

Amikor nem te választasz – hanem téged választanak

A digitális reklám ígérete egyszerű: személyre szabott ajánlások, hatékony elérés, nagyobb konverzió. De mi történik, ha a „személyre szabott” valójában zárt? Mi történik, ha a hirdetések, amiket látunk, nem csupán az érdeklődésünkhöz illeszkednek – hanem meg is határozzák azt? A rejtett algoritmusok világa nemcsak a vásárlási döntéseinket befolyásolja, hanem fokozatosan keretet ad annak is, hogyan...
Bored and thoughtful

Amikor az unalom nem csend, hanem szikra

Az unalom az egyik leginkább alulértékelt mentális állapot. Kellemetlen, nyugtalanító, elkerülendő. De vajon tényleg csak egy passzív űr az aktivitások között? A modern viselkedéstudomány válasza egyre inkább nemleges. Egyre több kutatás támasztja alá, hogy az unalom nem csupán hiányállapot, hanem pszichológiai késztetés: egyfajta mentális „újraindító rendszer”, amely az agyat értelmesebb vagy izgalmasabb stimuláció felé tereli....

Amikor egy gép megért – vagy legalább úgy tesz

„Sajnálom, hogy ezt érzed. Szeretnél beszélni róla?” – írja egy chatbot egy egészségügyi applikációban. A mondat egyszerű, empatikus, tökéletesen illeszkedik a helyzethez. Egyetlen apróság hiányzik: az ember. A mesterséges intelligencia által vezérelt chatbot ugyanis nem érez. Nem is tud érezni – legalábbis nem úgy, ahogy mi. És mégis: a felhasználók egyre gyakrabban reagálnak úgy, mintha...

Itt érsz el

© Copyright 2025