Miért nem fut be sok nő vállalkozása?

Főbb pontok

A férfiak kevésbé önérzetesek. Akinek nem inge, ne vegye magára. Régebben sokszor előfordult az – ma már nem, mert erősen szűrünk – hogy megbíztak minket a férfi vállalkozók, majd egy hónap alatt nem tudtuk felépíteni azt, amit jó esetben más 5-8 év alatt épít fel, így átmentek egy másik marketingeshez, akinél szintén 1 hónapig voltak, majd ezt még eljátszották 4-5x. Persze a beugrópénzt annyiszor fizették ki, ahányszor marketingest váltottak, így egy ilyen kör legalább 1 millió forintjukba volt, és ez még csak a szerződéskötési díj. Majd rájöttek a férfi vállalkozók arra, hogy a mi kezünkben vannak a legjobb helyen, és kilépés után akár fél évvel is képesek voltak felhívni, hogy kezdjük újra a közös munkát, mert a többi marketinges vállalkozó már a kérdésüket sem értették.

Ezt a hibát a hölgyek is elkövetik, de a nők 95%-a nem jönnek vissza. Persze ők egymás között elismerik azt, hogy nálunk jó kezekben voltak, mégsem jönnek vissza, önérzetből. 

Volt egy női partnerünk, aki hosszú éveken keresztül nem tudta beindítani a vállalkozását, így ránk bízta a teljes marketinget. Ilyenkor olyan vagyok mint egy hűséges kopó, csak online. Mindenre felügyelek. Az üzletasszony a beszélgetéseink után annyira fellelkesült, hogy váratlanul elkezdett Instagramon kommunikálni. Igen ám, csak a konkurens képeit töltötte fel a saját Instagram oldalára. Pár órán belül le is bukott, mert a konkurensek és követőik elkezdték kommentelni pár keresetlen szóval az Instagramját és talán még az Fb-re is átjöttek. Este kezdett bele ebbe a hadműveletbe, én pedig reggel 9 órakor vettem észre a bajt, szóval az igazi katasztrófa még megelőzhető ilyenkor. Gyorsan írtam a nőnek egy SMS-t: szia! Ugye le fogod törölni a képeket?

Jött is a válasz, hogy: ne én mondjam már meg, hogy ő mit csináljon és mikor. Nem dolgozott velünk tovább. 

Biznisz vagy önérzet? Miért kell az önérzetet behozni egy vállalkozásba? Mi állhat az erős önérzet mögött? Lépj ki a vállalkozói szerepből és gondold át azt, hogy a mindennapi működésébe mi az a terület, ami kiváltja belőled az önérzetet. 

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Strategy Marketing concept

Így válassz marketingest

Kevés olyan döntés van egy vállalkozás életében, amelynek eredménye ennyire látható és ennyire nehezen korrigálható, mint a marketinges kiválasztása. Az ideális szakember a növekedés katalizátora, a rosszul megválasztott viszont évekre visszavetheti a fejlődést – vagy teljesen félreviheti a brandet. A helyzetet tovább nehezíti, hogy a marketingesek világa kívülről gyakran átláthatatlan: a pozíciók elnevezései kreatívak, a...
Young woman palying bubble soap outdoor

Amikor nem te választasz – hanem téged választanak

A digitális reklám ígérete egyszerű: személyre szabott ajánlások, hatékony elérés, nagyobb konverzió. De mi történik, ha a „személyre szabott” valójában zárt? Mi történik, ha a hirdetések, amiket látunk, nem csupán az érdeklődésünkhöz illeszkednek – hanem meg is határozzák azt? A rejtett algoritmusok világa nemcsak a vásárlási döntéseinket befolyásolja, hanem fokozatosan keretet ad annak is, hogyan...
Bored and thoughtful

Amikor az unalom nem csend, hanem szikra

Az unalom az egyik leginkább alulértékelt mentális állapot. Kellemetlen, nyugtalanító, elkerülendő. De vajon tényleg csak egy passzív űr az aktivitások között? A modern viselkedéstudomány válasza egyre inkább nemleges. Egyre több kutatás támasztja alá, hogy az unalom nem csupán hiányállapot, hanem pszichológiai késztetés: egyfajta mentális „újraindító rendszer”, amely az agyat értelmesebb vagy izgalmasabb stimuláció felé tereli....

Amikor egy gép megért – vagy legalább úgy tesz

„Sajnálom, hogy ezt érzed. Szeretnél beszélni róla?” – írja egy chatbot egy egészségügyi applikációban. A mondat egyszerű, empatikus, tökéletesen illeszkedik a helyzethez. Egyetlen apróság hiányzik: az ember. A mesterséges intelligencia által vezérelt chatbot ugyanis nem érez. Nem is tud érezni – legalábbis nem úgy, ahogy mi. És mégis: a felhasználók egyre gyakrabban reagálnak úgy, mintha...

Itt érsz el

© Copyright 2025