fbpx

Elég sok kérdést kapok tőletek, és ezekből most megválaszolok ötöt. Miért írtál könyvet? Ennek több oka van, pl. gazdasági ok. Ezen túl olyan emberekhez is el szerettem volna jutni, akik eddig még nem ismertek. Mindkét könyvemben elég sok a tanulság, elég sok bennük az elkövetett hiba. Az Én Megmondtam című könyvemben vállalkozói hibákat mutatok be, a Szakácsemlékek című könyvemben pedig a saját hibáimat, amikből volt bőven, sok mindent a saját káromon tanultam meg.  És a könyves piacon is meg szerettem…

Bővebben

blank

Jó pár vállalkozóval találkoztam, akik azért vágtak bele a vállalkozásukba, mert boldogok akartak lenni az úgy megkeresett pénztől és az azon vásárolt tárgyaktól. És jó pár olyan vállalkozóval is találkoztam már, akik elérték a kezdeti céljaikat, de az mégsem volt elég. Én két részre bontanám az anyagi fejlődést. Az első a tárgyak megszerzése. A második azoknak a jobbra való cserélgetése.  A legtöbben a második szakaszt ismételgetik a boldogság reményében. Belehajszolják magukat, megszállottak lesznek. Csak a csere lebeg a szemük előtt,…

Bővebben

blank

Amikor a minket megkereső vállalkozók az első pár percben azt mondják nekünk, hogy: ami a szívemen a számon, akkor én erősen azt gyanítom, hogy egy alacsony IQ-jú szociopatával állunk szemben. – Nem vagyok pszichológus, de ettől még azt gondolok amit akarok. – Majd a beszélgetés közben ki szokott derülni, hogy x évet ült a kedves ügyfél a rácsok mögött gyerekkorában, esetleg hajléktalan volt, vagy államilag gondozott. Majd az is ki szokott derülni, hogy mi vagyunk már a 4-5. marketingese, tehát…

Bővebben

blank

A Szakácsemlékek című könyvem egyik fejezete: ha én nem megyek be, akkor neki vége. Arra is gondoltam, hogy ha még ezt a napot végigcsinálom, akkor meg tudom venni végre a HTC Touch Diamond készüléket, amin már PHP programokat is futtathatok. Akkoriban a 12-14 órás munka után még volt energiám PHP programozást is tanulni, autodidakta módon. Az új készülék motivált egész nap. Illetve az is inspirált, hogy ha végigcsinálok még három napot, akkor abból számítógép-alkatrészt tudok venni, ami megkönnyíti a weboldal-progamozást. Sajnos…

Bővebben

blank

Mert én igen. A nőnek most már nem elég csak jó szülőnek, szakácsnőnek, vad szeretőnek, háztartásbelinek és persze már nem elég csak a saját szakmájukban jók lenniük, hanem most már legyenek vállalkozók is, aki legalább annyit, ha nem több pénzt keressenek, mint a férfiak, hiszen a nők is meg tudják csinálni. Hiszen a nők munkája is ér annyit, amennyit a férfiaké. És bizonyítsák be azt, hogy ők is sok pénzt tudnak keresni, a többi munkájuk mellett. Elvégre egy nap 24…

Bővebben

blank

A sikertelen emberek, a csődbe ment vállalkozók, a halott emberek csendesek. A sikeres emberek, a virágzó vállalkozások, a 110 éves emberek pedig hangosak. Az agyunk torzít. Ennek több oka is van, pl. az, hogy ha feldolgoznánk a környezetünkből jövő összes, de összes információt, hamar felforrna az agyunk. Az agyunk úgy is torzít, hogy az információkat kiegészíti a saját mentális modellünk alapján. És van egy elsőre meredeknek tűnő állításom: még soha nem jártál abban a világban, amiben élsz. Nagyjából 200 torzítás…

Bővebben

blank

Én személy szerint sokszor azt látom, hogy a vállalkozó elolvas egy-egy könyvet, meghallgat egy-egy hanganyagot, beül egy méregdrága előadásra, és ezzel le is tudja az anyagot, nem dolgozza fel, így semmin sem változtat. A másik hiba, amikor a vállalkozó feldolgozza az anyagot, de rosszul húzza magára a sablont – gyakorlat hiányában –, és ezzel árt a vállalkozásának. A sablonok egyébként gyakran hiányosak, csak fél információt tartalmaznak. A könnyű marketinges könyvek közös jellemzője az, hogy nagyobb betűk vannak bennük és sok…

Bővebben

blank

A legutóbbi videómban a női vállalkozókról volt szó, és az ő látásmódjukról. Nem lennék igazságos, ha ne készülne el a férfi vállalkozókról is egy olyasmi videó. Itt is elmondom, akinek nem inge, ne vegye magára. Most mutatok két személyiségtípust, akik tuti hibázni fognak a vállalkozásukban. 1. A megfelelési kényszeres2. Az önérzetes Megfelelési kényszer egy férfiban pl. azért alakulhat ki mert ő a családfő, akinek mindent tudnia kell. Minden problémát ő old meg. Ő a legerősebb. Ő viszi a vállalkozást, tartja…

Bővebben

blank

A férfiak kevésbé önérzetesek. Akinek nem inge, ne vegye magára. Régebben sokszor előfordult az – ma már nem, mert erősen szűrünk – hogy megbíztak minket a férfi vállalkozók, majd egy hónap alatt nem tudtuk felépíteni azt, amit jó esetben más 5-8 év alatt épít fel, így átmentek egy másik marketingeshez, akinél szintén 1 hónapig voltak, majd ezt még eljátszották 4-5x. Persze a beugrópénzt annyiszor fizették ki, ahányszor marketingest váltottak, így egy ilyen kör legalább 1 millió forintjukba volt, és ez…

Bővebben

blank

A legtöbb cég súlyos pénzeket költ marketingre. Vagyis arra, hogy eladja magát, felépítse a márkáját, ismertté tegye a nevét, és lehetőleg mindezt pozitív értelemben: az emberek ne kössenek hozzájuk negatív élményeket, jellemzőket. Ennek az is része, hogy egyre jobban figyelnek a vásárlói élményre, az ügyfélszolgálatosok munkájára, hiszen fontos, hogy aki valaha is kapcsolatba került a céggel, valaha is vásárolt, az elégedett legyen – így jó esély van rá, hogy visszatérő vásárló lesz belőle. Min múlik a megítélésed? Gondolhatnád, hogy az…

Bővebben

blank

Oké, a címben talán egy kicsit túloztam, de valóban az a helyzet, hogy ha nem fektetsz folyamatosan energiát abba, hogy a céged jól menjen, akkor egy idő után abbamarad a jó széria. Lehet ugyanis bármilyen jó a terméked vagy szolgáltatásod, ha egyszerűen hátradőlsz, és nem foglalkozol azzal, hogy minél több emberhez eljuss, szépen lassan, de biztosan apadnak majd az eladásaid. A piacon szinte minden területen óriási a verseny. Lehet, hogy ma feltaláltad a spanyolviaszt, és egyedüli uralkodó vagy, de bármikor…

Bővebben

blank

2009-óta figyelem aktívan a mikro-, és kisvállalkozókat. Ez idő alatt rengeteg összefüggésrejöttem rá. Minden vállalkozó más szintről indul. Van, aki stabil háttérrel rendelkezik, így nem számít, ha egyszer-kétszer elbukik, harmadjára is talpra fog tudni állni. Ebben a könyvben viszont főleg olyan vállalkozókat említek meg, akiknek egy esélyük volt mindent jól csinálni, azonban ennek a súlyát nem mérték fel, és a saját fejük után mentek.Sokan, az évek alatt megspórolt pénzüket teszik bele a legelső vállalkozásukba, majd tapasztalat híján tönkremennek. Az elmúlt…

Bővebben

blank

Milyen lépéseket kell megtenni a beindításához, egyáltalán mennyi pénzre van ehhez szükség? Feltétlenül kell a szakember segítsége? Többek közt ezekről beszélgettünk Dajka Gábor marketingszakértővel. Itt tudod elolvasni a teljes cikket:

blank

A legnagyobb bajban most azok a vállalkozók vannak, akik el voltak kényelmesedve. Akik magától értetődőnek vették azt, hogy van forgalmuk és nem kell reklámozni. Akik nem képeztek tartalékot. Akik nem építettek közönséget.  Vállalkozónak lenni felelősség, hiszen rajtunk múlik több embernek a fizetése. Mi mozgatjuk Magyarország gazdaságát. Egy vállalkozásnak rengeteg ismétlődő költsége van, amelyekre valakik rendszeresen számítanak, függnek tőle. Ezek lehetnek havi, de éves költségek is. A legkönnyebb most azoknak, akinek van egy kidolgozott marketing-stratégiájuk és annak mentén haladtak, mert most a…

Bővebben

blank

2015-óta posztolok a Facebookra és abban az évben töltöttem fel az első videómat a YouTube-ra. Ez idő alatt pedig rengetegen kerestek pénzt a gondolataimból. Rengeteg vállalkozót kihúztak az írásaim, videóim a csődből és nem egy új marketingszakértő lépett be a piacra, csupán a videóimból kapott tudás alapján. – Ezzel ne vitatkozzunk, ezek tények.  Eddig nem sok mindent, talán semmit sem kértem tőletek, de most eljött a kérés ideje. Négy kérésem van azok felé, akik követnek és tudtak már pénzt csinálni…

Bővebben

blank

Ugye milyen érdekes a világ? Tavaly 1-2 videómban beszéltem arról a helyzetről, ami akkor volt és azelőtt volt. És azt is mondtam, hogy fog fordulni a piac, mert mindig fordul, így csak kis ideig élhet vissza a hatalmával az éppen nyertes fél. De mire is gondolok? Tavaly arról beszéltem, hogy úgy érzem, hogy a munkavállalók elkezdenek visszaélni a helyzetükkel, hiszen igen kevés jó szakember maradt az országban. Több fizetést kértek és persze egyből a csúcson akartak kezdeni, nem szerették volna…

Bővebben

blank

Gyakran kérdezitek tőlem, hogy mit csináljatok a rosszindulatú, illetve a nem túl intelligens kommentelőkkel. Nekem gyerekkoromban egy csomószor mondták azt a felnőttek, hogy Gábor, egy fecske nem csinál nyarat. Volt olyan, hogy megpróbáltam rábeszélni az osztálytársaimat arra, hogy mondjuk azt a tanárnak, hogy nem adott házit. És persze volt olyan, aki azonnal rohant a tanárhoz elmondani a legújabb ötletemet. A tanár bejött órára és miután látta, hogy nincs mindenki benne ebbe a játékba, megjegyezte, hogy Gábor egy fecske nem csinál…

Bővebben

blank

Dajka Gábor online marketing szakértő azt mondja, hogy ebben a rendkívüli helyzetben a legrosszabb döntés az, ha azonnal befagyasztjuk a marketing- és reklámköltségeket, hiszen éppen most lesz a legnagyobb szükség az erős online kommunikációra.  A cikk folytatásáért ide kattints: https://ertekesotletek.blog.hu/2020/03/15/nem_szabad_most_azonnal_visszavenni_a_reklamkoltsegeket_javasolja_az_online_marketing_szakerto

blank

Ezen tulajdonság ellen sokan, talán mindenki tiltakozik. Pedig nem kéne, hiszen ez az érzés mindenkiben ott van. Így születtünk. De meg kell különböztetni jó és rossz irigységet. A rossz irigység az, amikor másnak a bukását kívánjuk akkor, amikor az tőlünk sikeresebb. A jó irigység pedig az, amikor a nálunk sikeresebb emberre példaképként tekintünk. És lehet semlegesen is reagálni mégpedig úgy, hogy tudatosan kerülünk valakit, nem akarjuk magunkat idegesíteni vele. MR vizsgálatoknak köszönhetően most már azt is tudjuk, hogy az agyunknak…

Bővebben

blank

Marketingsérülteknek nevezem azokat a vállalkozókat, akik nem a megfelelő embernek, ügynökségnek szervezték ki a marketingjüket. A megbízó nemétől és iskolai végzettségétől függetlenül tud rosszul választani. Minket keresett már meg kétkezi munkás, és diplomás vállalkozó is azzal, hogy egy kontár szétverte a cégüket. Nagyon röviden, a marketingesenek ismernie kell a reklámpszichológiát, döntéselméletet. Tud érvelni és legalább 100.000.000 Ft-ot elköltött már reklámra. Ezeket mindig elmondom, de még mindig, folyamatosan jönnek a segítségkérések felénk, hogy már az utolsókat rúgják, mert rossz marketingessel kezdtek…

Bővebben

100/102