fbpx

Douglas Stone, Bruce Patton és Sheila Heen Difficult Conversations: How to Discuss What Matters Most című könyve az emberi interakciók egyik legérzékenyebb területére, a nehéz beszélgetésekre összpontosít. A Harvard Negotiation Project kutatásain alapuló munka célja az, hogy segítséget nyújtson az embereknek a konfliktuskezelés és a hatékony kommunikáció terén. Bár a könyv eredetileg a személyes és munkahelyi interakciókra fókuszál, az általa bemutatott elvek és technikák a marketing világában is relevánsak. A fogyasztókkal folytatott kommunikáció során a márkáknak gyakran kell megküzdeniük az…

Bővebben

Malcolm Gladwell, a The New Yorker magazin kolumnistája, széles körben ismertté vált „Fordulópont” (The Tipping Point) és „Ösztönösen” (Blink: The Power of Thinking without Thinking) című könyveivel, amelyek az emberi viselkedés és döntéshozatal pszichológiáját vizsgálják. Az utóbbi könyvében különösen azt a folyamatot elemzi, amelyben az emberek a rendelkezésükre álló információk alapján gyors, intuitív döntéseket hoznak. Gladwell gondolatai és kutatásai nemcsak a pszichológiában, hanem a marketingben is jelentős hatással bírnak, hiszen rávilágítanak arra, hogyan befolyásolják az első benyomások és az intuitív…

Bővebben

Anna Freud, a pszichoanalízis egyik meghatározó alakja, úttörő kutatómunkájával a pszichológia és a gyermekpszichoanalízis terén szerzett elismerést. Apja, Sigmund Freud nyomdokain haladva az emberi lélek összetett működését vizsgálta, ám nagyobb figyelmet fordított az én (ego) szerepére, különösen a pszichés védekezési mechanizmusok működésében. Munkásságának egyik legismertebb eleme az elhárító mechanizmusok fogalma, amely olyan pszichológiai eszközöket jelent, amelyeket az egyén a szorongás és a feszültség leküzdésére használ. A modern marketing világában ezek a mechanizmusok rendkívül relevánsak, hiszen befolyásolják, hogyan reagálnak az emberek…

Bővebben

Robert Cialdini A befolyásolás lélektana: A meggyőzés pszichológiája című könyve forradalmasította a marketing és a pszichológia kapcsolatának megértését. A könyv több mint egymillió példányban kelt el, és számos nyelvre lefordították, ezáltal széles körben ismertté vált. Cialdini a meggyőzés hatékonyságának pszichológiai hátterét tárja fel, bemutatva, hogyan reagálunk ösztönösen bizonyos helyzetekre, és hogyan használják ki ezt az értékesítők, reklámszakemberek és PR-szakértők. Műve különösen hasznos a marketingesek számára, mivel gyakorlati útmutatást ad arra, hogyan alkalmazhatóak a meggyőzés alapelvei a marketingkampányokban. A meggyőzés hat…

Bővebben

Louann Brizendine neuropszichiátriai kutatásai, különösen a „The Female Brain” című könyve, jelentős betekintést nyújtanak abba, hogy a nők és férfiak agyi működése hogyan különbözik egymástól. Ezek a különbségek alapvetően meghatározzák a viselkedést, a döntéshozatalt és a kommunikációs stílusokat. Mindez nem csupán a pszichológia és neurológia területén, de a marketingstratégiák kidolgozásában is komoly következményekkel jár. A marketing szakemberek számára kulcsfontosságú megérteni, hogyan lehet hatékonyabban megszólítani a női célközönséget, különös tekintettel arra, hogyan reagálnak a különféle üzenetekre és kampányokra. A Női Agy:…

Bővebben

Edward de Bono neve mára egybeforrt a kreatív gondolkodás fogalmával, különösen a laterális gondolkodás bevezetésével, amely forradalmasította a problémamegoldás és az innovációs folyamatokat. De Bono módszerei nemcsak az egyéni kreativitás fejlesztésében játszanak fontos szerepet, hanem a marketingstratégiák kidolgozásában is új perspektívákat nyitnak. A laterális gondolkodás alkalmazása a marketingben olyan eszköz lehet, amely segít átlépni a hagyományos gondolkodási kereteket, és új utakat találni a célközönség eléréséhez. Mi a laterális gondolkodás, és miért releváns a marketing számára? De Bono a laterális gondolkodást…

Bővebben

Gavin de Becker „A félelem adománya” című könyve a személyes biztonságra és az emberi intuícióra fókuszál, bemutatva, hogyan képesek a megérzések életmentő figyelmeztetéseket adni. Bár a könyv az erőszakos cselekmények megelőzésének kontextusában vizsgálja a témát, a benne foglalt elvek rendkívül relevánsak a marketing számára is. Az emberek megérzéseire építő kommunikáció és az ösztönös reakciók figyelembevétele nemcsak a személyes biztonság terén, hanem a fogyasztói magatartás megértésében és befolyásolásában is kulcsszerepet játszik. A félelem, mint ösztönös jelzőrendszer a fogyasztói döntéshozatalban De Becker…

Bővebben

A mesterséges intelligencia (MI) fejlődése az utóbbi években egyre inkább a specializált rendszerek irányába mutat, amelyek konkrét feladatokat látnak el kiemelkedő hatékonysággal. Ezeket az alkalmazásokat nevezzük speciális mesterséges intelligenciáknak (Artificial Narrow Intelligence, ANI), amelyek a marketing világában is egyre fontosabb szerepet töltenek be. Az automatizáció, amit az MI lehetővé tesz, nemcsak az ügyfélkapcsolatok hatékonyabb kezelését, de a piaci trendek gyors felismerését és a célzott kampányok optimalizálását is elősegíti. A speciális MI-k szerepe a mindennapi marketingben A speciális mesterséges intelligenciák gyakran…

Bővebben

A mai globális verseny egyik legfontosabb erőforrása az adat. Az adatgyűjtés és az ezekre épülő elemzések meghatározzák a vállalatok stratégiáját, különösen akkor, ha mesterséges intelligencia (MI) fejlesztéséről van szó. A gépi tanulás (machine learning) és a mély tanulás (deep learning) ugyanis hatalmas mennyiségű, jól strukturált adatokra épít. Az adatok megléte, mennyisége és minősége határozza meg, hogy az MI milyen hatékonysággal és pontossággal tud tanulni és döntéseket hozni. A gépi tanulás lényege, hogy az MI a bemeneti adatokból és a kívánt…

Bővebben

A mesterséges intelligencia (MI) fogalma sokak számára egy olyan technológiát jelent, amelyet filmekből, sci-fi történetekből ismerhetünk. Ezek a történetek gyakran túldimenzionált és emberszerű robotok képét vetítik elénk, mint amilyen a Terminátor vagy más hasonló karakterek. A valóságban azonban a mesterséges intelligencia jóval komplexebb és kevésbé misztikus, bár ugyanakkor óriási potenciállal rendelkezik, különösen az üzleti és marketing területeken. A mesterséges intelligenciát általánosan úgy határozhatjuk meg, mint az emberi intelligenciát szimuláló rendszert, amely képes a környezetét érzékelni, adatokat elemezni, és ezek alapján…

Bővebben

Cosmetic and skincare logo space with beauty product on background.

Amikor egy vállalkozás arculatának megteremtéséről van szó, az egyik első lépés a megfelelő logó kiválasztása. Ez az apró, de rendkívül fontos vizuális elem az első benyomást kelti az ügyfelekben, és hosszú távon meghatározza a márka identitását. De vajon mi a különbség az olcsó és a drága logók között? Miért van az, hogy néhány cég pár ezer forintért tervez logót, míg mások milliókat költenek rá? Az olcsó logók legnagyobb előnye természetesen a költséghatékonyság. A mai technológiai környezetben számos online platform kínál…

Bővebben

Outdoor signage mockup for company logo

A márkaépítés és a marketing világában a logó szerepe messze túlmutat egy egyszerű vizuális azonosítón. Egy jól megtervezett logó nemcsak megkülönbözteti a vállalkozást a versenytársaktól, hanem erős érzelmi kapcsot alakít ki a fogyasztóval, és közvetíti a cég filozófiáját, értékeit. Dajka Gábor, 17 éves tapasztalattal rendelkező marketing szakértő és business coach szerint a logó nemcsak egy grafikai elem, hanem stratégiai eszköz is, amelyet a vállalkozásoknak tudatosan kell használniuk a siker eléréséhez. Az egyik legfontosabb dolog, amit a logótervezésnél figyelembe kell venni,…

Bővebben

Working on logo design

Az üzleti életben a márkaépítés egyik kulcsfontosságú eleme a logó, amely nemcsak vizuális azonosítóként, hanem a cég értékeinek és üzenetének közvetítőjeként is szolgál. A logó tervezése és használata a vállalkozások sikerességét és piaci jelenlétét jelentősen befolyásolja. Dajka Gábor, marketing szakértő és business coach, 17 éves tapasztalattal a hátán hangsúlyozza, hogy a logó nem csupán egy grafikai elem, hanem egy stratégiai eszköz, amely képes erősíteni a márkaidentitást, növelni a fogyasztói bizalmat és elősegíteni a hosszú távú üzleti sikert. Az egyik legfontosabb…

Bővebben

A marketing világa tele van kihívásokkal. Akár egy 30+ főt foglalkoztató cég vezetőjeként, akár egy marketinges szakemberként tevékenykedsz, folyamatosan küzdesz a figyelem megszerzéséért. Az egyik legnagyobb félreértés azonban, hogy a siker kulcsa a figyelem felkeltése lenne. Valójában sokszor már az előző kreatív is elég figyelemfelkeltő volt – a probléma valójában a figyelem megtartásában és a bizalom építésében rejlik. Amikor egy cég marketingese mindent bevet, hogy felkeltse a figyelmet, és egyre durvább kampányokat indít, azzal csak azt jelzi, hogy valójában nem…

Bővebben

A mindennapok során számtalan vásárlási döntést hozunk meg, legyen szó egy kávé megvásárlásáról, egy ruhadarabról vagy akár egy nagyobb beruházásról. A marketing célja, hogy megértse és befolyásolja ezeket a döntéseket, hiszen a sikeres kampányok alapja az, hogy a vásárlókat a megfelelő időben, a megfelelő üzenettel érjék el. De mi alapján döntenek a fogyasztók, és mi befolyásolja leginkább a vásárlási szokásaikat? Ahhoz, hogy ezt megértsük, fontos megválaszolni néhány alapvető kérdést: Ezeknek a kérdéseknek a megválaszolása lehetőséget nyújt a marketing szakemberek számára,…

Bővebben

Eye of a girl

A marketing világában az egyik legnagyobb kihívás a figyelem megszerzése. Sok marketinges úgy érzi, hogy ha egyszer sikerül felkelteni a közönség érdeklődését, a siker garantált. Azonban a tapasztalataim azt mutatják, hogy ez korántsem igaz. Gyakran fordulok meg olyan 30+ főt foglalkoztató cégeknél, ahol a marketingesek a figyelem megszerzésével küzdenek, és egyre kreatívabb, egyre „durvább” megoldásokhoz nyúlnak. Az igazság azonban az, hogy sok esetben már az öttel ezelőtti kreatív megoldás is elegendő lett volna a figyelem megszerzéséhez – ha az üzenet…

Bővebben

Graduation white cake with cap on the top and diploma decor.

A marketing világában az innováció, a kreativitás és a stratégiai gondolkodás kétségtelenül fontos, de ezek az alapvető készségek önmagukban nem elegendőek ahhoz, hogy valaki sikeres marketingessé váljon. A modern marketing összetett, adatvezérelt és a vállalati döntéshozás szerves részévé vált, ahol az alapvető tudományos háttér elengedhetetlen a sikerhez. Egy egyetemi marketing diploma nemcsak mélyebb elméleti tudást biztosít, hanem olyan készségeket és tapasztalatokat is, amelyek a karrier során kulcsfontosságúak. De miért van szüksége minden marketingesnek egyetemi végzettségre? Íme néhány kulcsfontosságú indok. 1.…

Bővebben

Top view of diploma with beautiful bow and graduation cap with tassel on red background

A marketing világában dolgozni vonzó karrierlehetőség azok számára, akik kreatívak, analitikus gondolkodásúak és szívesen követik a piaci trendeket. Ahhoz, hogy sikeres marketinges váljon valakiből, nem elég csupán a jó ötletek kitalálása; alapos ismeretekre van szükség a piac működéséről, a fogyasztói magatartásról és a vállalati stratégia minden szintjéről. De pontosan mit is tanul egy marketing szakos hallgató az egyetemen, és hogyan készíti fel ez az oktatás a jövő szakembereit? Az első lépések: az egyetemi tanulmányok alapjai Az egyetemi marketing képzés azzal…

Bővebben

Flat lay of a Diploma of Graduation with honor cords on a simple wooden background.

A marketing világában dolgozni egyszerre izgalmas és kihívásokkal teli. A gyorsan változó piaci környezet, a digitális technológiák fejlődése, valamint a fogyasztói igények folyamatos változása megköveteli a szakemberektől, hogy átfogó ismeretekkel rendelkezzenek, és képesek legyenek innovatív megoldásokkal reagálni a kihívásokra. De hogyan válik valaki marketingessé, és mit kell tanulni az egyetemen, hogy ebben a dinamikus iparágban helytálljon? A marketing szakon tanulható tantárgyak sokrétűsége Az egyetemi marketing képzés egyik legnagyobb előnye, hogy széleskörű tudást nyújt, amely átfogja az üzleti élet, a pszichológia,…

Bővebben

A marketing lényege, hogy a vállalat olyan terméket vagy szolgáltatást hozzon létre, amely alkalmas a fogyasztói igények kielégítésére és értéket képvisel a vevők számára. A marketingstratégia két fő szempontból járul hozzá az értékteremtéshez: egyrészt meghatározza, mi számít értéknek a fogyasztó számára, másrészt segít ezen érték megteremtésében és piaci elfogadtatásában. A termékfelfogás evolúciója A piacvezérelt marketing szemlélete a terméket a fogyasztó szemszögéből vizsgálja, ahol a legfontosabb a szükségletek kielégítése és a problémamegoldás. Míg a gyártók számára a termék anyagok, alkatrészek és…

Bővebben

20/548