Miért érdemes elkerülni a Black Friday kampányokat?

Főbb pontok:

A Black Friday sok vállalkozás számára vonzó lehetőségnek tűnik a forgalom növelésére és az év végi bevételek maximalizálására. Azonban mielőtt belevágnánk egy ilyen kampányba, érdemes alaposan mérlegelni annak előnyeit és hátrányait.

Megnövekedett hirdetési költségek

A Black Friday a karácsonyi vásárlási szezon kezdetét jelenti, ami azt eredményezi, hogy a hirdetők száma jelentősen megnő. Ennek következtében a kattintási költségek (CPC) drasztikusan emelkednek. Tavaly például a CPC-k átlagosan 20-30%-kal növekedtek. A magasabb hirdetési költségek csökkentik a kampányok megtérülését és a profitot.

Csökkenő árrések a nagy kedvezmények miatt

A Black Friday akciók lényege a jelentős árengedmény. Azonban a nagy kedvezmények csökkentik az árrést, ami szintén negatívan hat a profitabilitásra. Ha a megnövekedett hirdetési költségeket is figyelembe vesszük, a kampány könnyen veszteségessé válhat.

Bent ragadt készletek értékesítésének kihívásai

Sokan gondolják, hogy a Black Friday jó alkalom a bent ragadt készletek kiszórására. Azonban ezek a termékek gyakran azért maradtak raktáron, mert nincs rájuk nagy kereslet. Még jelentős árengedmények mellett sem biztos, hogy sikerül értékesíteni őket. Például egy cipő webáruházban az extrém méretű cipők ilyenkor sem lesznek népszerűek, ami csalódást okozhat a vásárlóknak és a vállalkozásnak egyaránt.

Árérzékeny vásárlók és a márkahűség hiánya

A nagy kedvezmények főként az árérzékeny vásárlókat vonzzák, akik nem feltétlenül válnak hűséges ügyfelekké. Ők mindig ott vásárolnak, ahol a legolcsóbb az ajánlat, és kevésbé törődnek a kiszolgálás minőségével vagy a márkával. Ez azt jelenti, hogy a Black Friday alatt szerzett új vásárlók nem feltétlenül járulnak hozzá a hosszú távú növekedéshez.

A meglévő ügyfélbázis ereje

Ahelyett, hogy a Black Friday kampányra fókuszálnánk, érdemes lehet a meglévő ügyfélbázisunkra koncentrálni. A hírlevél-feliratkozók, a Facebook vagy Instagram követők olyan közönséget jelentenek, akiket költséghatékonyan tudunk elérni. Ők már ismerik a márkánkat, és nagyobb valószínűséggel reagálnak pozitívan egy személyre szabott ajánlatra, akár Black Friday alkalmával, akár az év más időszakaiban.

Mikor érdemes mégis Black Friday kampányt indítani?

  • Készletcsökkentés céljából: Ha olyan termékeink vannak, amelyekre van kereslet, és a kedvezményekkel vonzóvá tehetők a vásárlók számára.
  • Hosszú távú ügyfélszerzés: Ha a nagy kedvezmények segítségével sikerül olyan új vásárlókat bevonzani, akik később is visszatérnek.
  • Aktív közösségi jelenlét esetén: Ha erős követőbázissal rendelkezünk a közösségi médiában vagy hírlevél-feliratkozóink száma jelentős, akiket költséghatékonyan tudunk elérni és aktivizálni.

Összefoglalás

A Black Friday kampányok nem minden vállalkozás számára jelentenek előnyt. A megnövekedett hirdetési költségek és a csökkentett árrések gyakran több kárt okoznak, mint hasznot. Érdemes alaposan átgondolni, hogy valóban megéri-e részt venni ebben az akciódömpingben, vagy inkább más stratégiákat alkalmazzunk a profit növelése érdekében.

Gondold át, hogy valóban szükséges-e a Black Friday kampány számodra. Ha kérdésed van vagy tanácsra van szükséged a marketingstratégiáddal kapcsolatban, fordulj szakértőhöz!

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

ballot box casting vote election referendum politics elect man female democracy hand voter political

A számok mögötti igazság: amikor a „siker” csak illúzió

17 év a marketing világában megtanított valamire: a látszat gyakran csal. Business coachként és marketing szakértőként belülről látom az ügynökségek működését, és amit látok, az sokkoló. A marketing ügynökségek 34%-a bezár az első 5 évben, de a valódi tragédia nem ez. Hanem az, hogy a „sikeresek” jelentős része is egy hazugságra épül. Kormányközeli megbízások, 20-23...
Setting the bar as a leader

A császár titka: Miért kezdődik minden vezetés önmagunkkal

Marcus Aurelius római császár, a történelem egyik leghatékonyabb vezetője, minden hajnalban ugyanazt a kérdést tette fel magának: „Ki vagyok valójában, és hogyan befolyásolom ma azokat, akik körülöttem vannak?” Ez a szokás nem filozófiai szeszély volt, hanem gyakorlati vezetői stratégia. A Római Birodalom irányítása közben Aurelius felismerte azt, amit a modern üzleti világ csak most kezd...
Calculating business expenses

Az AI drágábbá, nem olcsóbbá teszi a marketinget

A modern marketing születését általában 1841‑re, Volney B. Palmer első hirdetési ügynökségének alapítására datáljuk. A kor újságjaiban egyetlen jól célzott hirdetés heteken át hozta a vevőket; a verseny minimális volt, a közönség figyelme pedig bőséges. Száznyolcvan‑négy évvel később, 2025‑ben ott tartunk, hogy percenként több mint 100 000 új poszt jelenik meg a közösségi platformokon, és a Naprendszer...
Business woman working with financial data hand using calculator

Bevezetés: a mérlegfőösszeg súlya a vállalati egészségben

„A számok nem hazudnak” – a mondás, amelyet a pénzügyi vezetők gyakran idéznek, valójában pontatlan. A számok önmagukban ugyanis nem beszélnek, csak mutatnak. A kérdés az, hogy értjük‑e, amit látunk. A 19. század végének ipari robbanásakor, amikor a tőkeigényes vasút‑ és acélprojektek felkavarták a hagyományos kereskedői könyvvezetést, egyetlen mutató vált a bankárok és a befektetők...

Itt érsz el

© Copyright 2025