fbpx

1.) Ne húzd be a kéziféket a marketing költségeden. 2.) Ha nincs marketingesed, akkor keress egyet gyorsan, mert ő tudja optimalizálni a költségvetésedet. 3.) Ha van már marketingesed, akkor üljetek össze, és nézzétek meg azt, hogy hol tudnátok ingyen, vagy fillérekért kommunikálni. +A már meglévő tartalmaidat is érdemes optimalizálni, sőt rendszeresen kell is. 4.) Minden vállalkozásnak megvan a leggyengébb láncszeme, ez lehet munkatárs és lehet egy marketingeszköz is. A közös tulajdonságuk, hogy nem tudod teljesen kihasználni őket, így érdemes elbúcsúzni. …

Bővebben

blank

Ezen tulajdonság ellen sokan, talán mindenki tiltakozik. Pedig nem kéne, hiszen ez az érzés mindenkiben ott van. Így születtünk. De meg kell különböztetni jó és rossz irigységet. A rossz irigység az, amikor másnak a bukását kívánjuk akkor, amikor az tőlünk sikeresebb. A jó irigység pedig az, amikor a nálunk sikeresebb emberre példaképként tekintünk. És lehet semlegesen is reagálni mégpedig úgy, hogy tudatosan kerülünk valakit, nem akarjuk magunkat idegesíteni vele. MR vizsgálatoknak köszönhetően most már azt is tudjuk, hogy az agyunknak…

Bővebben

blank

Marketingsérülteknek nevezem azokat a vállalkozókat, akik nem a megfelelő embernek, ügynökségnek szervezték ki a marketingjüket. A megbízó nemétől és iskolai végzettségétől függetlenül tud rosszul választani. Minket keresett már meg kétkezi munkás, és diplomás vállalkozó is azzal, hogy egy kontár szétverte a cégüket. Nagyon röviden, a marketingesenek ismernie kell a reklámpszichológiát, döntéselméletet. Tud érvelni és legalább 100.000.000 Ft-ot elköltött már reklámra. Ezeket mindig elmondom, de még mindig, folyamatosan jönnek a segítségkérések felénk, hogy már az utolsókat rúgják, mert rossz marketingessel kezdtek…

Bővebben

blank

Manapság sok példát látni arra, hogy egy nagyobb cég szinte betarthatatlan ígéretekkel vagy évekkel korábbi sikerekkel és díjakkal reklámozza magát, de mégsem fejlődik. Szerencsére a pszichológia nemcsak az orvosi rendelőben, hanem itt is tud segíteni. Visszajelzések Egy kutatás szerint tízből nyolc amerikai nézi meg a vásárlói visszajelzéseket mielőtt először vásárolna az adott termékből, hogy megbizonyosodjon, biztosan nem fogják átverni és a pénzéért a ténylegesen meghirdetett terméket fogja kapni. Manapság egyre nagyobb ereje van a vásárlók vagy épp vendégek véleményének, gondoljunk…

Bővebben

blank

– Az idei hazai Black Friday borzalmas – jelenti ki Dajka Gábor marketingszakértő. – A magyar áruházak többsége nem érti a fekete péntek lényegét, hogy egy nap alatt 30-40 százalékos kedvezményt adjanak a vásárlóknak bizonyos termékekre. Ehelyett teljes novemberben 10-20 százalékot kínálnak mindenre, ami nem Black Friday, hanem általános leárazás. Sok kiskereskedő web­áruháznak azonban ez olyan mértékű profitkiesés, hogy elképzelhető: januárban, amikor a vevők egy része visszaküldené a terméket, vagy garanciális problémája van, nem tud majd fizetni, és tönkremegy. Folytatás:…

Bővebben

blank

A tartalommarketing a 2010-es évek egyik legfontosabb marketingeszköze. Annak, hogy miért is nyert ekkora teret magának, igen egyszerű a magyarázata: az emberek egyre tudatosabban kerülik a reklámokat, nem szeretnek direkt, „reklámszagú” tartalmakat fogyasztani. Éppen ezért ezekkel sokszor – bár nem minden esetben – ellenkező hatást érhetsz el ahhoz képest, amit szeretnél. A tartalommarketing más. Nem értékesít direkt, nem arról szól, hogy egy cikk hosszú sorokon át fényez egy adott terméket vagy szolgáltatást. Valódi, értékes tartalmat ad, amivel nemcsak felkelti a…

Bővebben

blank

Nagyon sokan gondolják úgy, hogy elég csak megszerezni a kívánt ügyfelek számát, és ezzel a munka oroszlánrésze le is van tudva. Csak meg kell bízni egy szuper marketingest és utána csupán a pénzt kell számolgatni. A sikeres vállalkozás hosszú távú fenntartásához közel sem elég csak a csúcs marketing. Először is, nem árt tisztázni azt, hogy a tulajdonosnak saját munkahelye vagy valódi vállalkozása van-e? Ha napi 8 órát dolgozik a vállalkozó a saját vállalkozásában, akkor az egy munkahely. Ha mondjuk heti…

Bővebben

blank

Mert a jól menő vállalkozások a jó marketingeseket, komplett marketingügynökségeket már régen felszippantották. Igen, tudom, hogy naponta 2 új marketinges vállalkozás jön létre a semmiből, és külső szemmel úgy tűnhet, hogy a vállalkozók kedvükre válogathatnak a jobbnál-jobb, pofi és tapasztalt szakemberek között, de ez nincs így. Valójában ez egy nagyon szűk piac. Sokszor csak kihalás útján lehet 1-1 ügynökséghez vagy egyszemélyes marketingeshez bekerülni. Képzeld, van olyan vállalkozás, aki már 3 hónapja szeretne hozzánk bekerülni, de nem tudjuk vállalni, mert nincs…

Bővebben

548/548