A tartalommarketing stratégia szerepe az online marketingben
A digitális korszakban a tartalommarketing az online marketing egyik leghatékonyabb és legsokoldalúbb eszközévé vált. A jól felépített tartalommarketing stratégia segítségével a vállalkozások értékes és releváns tartalmakat hozhatnak létre és oszthatnak meg, amelyek vonzzák és megtartják a célközönséget, valamint ösztönzik a profitábilis vásárlói lépéseket. A tartalommarketing nem csak a márka hitelességének kiépítésében és a bizalom megteremtésében játszik kulcsszerepet, hanem a hosszú távú vásárlói kapcsolatok kialakításában is. A hatékony tartalommarketing stratégia első lépése a célok meghatározása. Fontos tisztázni, hogy mit szeretnénk elérni…
Így alakul át 2025-ben a tartalommarketing
A digitális világ folyamatos fejlődése és a technológiai innovációk megváltoztatják a tartalommarketinget is. Ahogy közeledünk 2025-höz, új trendek és stratégiák jelennek meg, amelyek alapjaiban alakítják át ezt a területet. Ebben a cikkben bemutatjuk, hogyan fog átalakulni a tartalommarketing 2025-ben, és milyen változásokra számíthatnak a vállalkozások. Mesterséges Intelligencia és Automatizáció A mesterséges intelligencia (AI) és az automatizáció már most is jelentős hatással van a marketingre, de 2025-re ezek a technológiák még inkább előtérbe kerülnek. Interaktív és Immerszív Tartalom 2025-ben az interaktív…
Tartalommarketing az éttermekben: Hogyan érhetjük el a közönségünket ízletes tartalommal?
Az éttermek világában a verseny rendkívül erős. A finom ételek és az ízléses belső tér már nem elegendőek a sikerhez. A tartalommarketing lehet az a kulcs, amely segít az éttermeknek kiemelkedni a tömegből és mélyebb kapcsolatot kialakítani vendégeikkel. 1. Receptek és főzési tippek Az emberek imádnak új recepteket kipróbálni és új főzési technikákat tanulni. Ossza meg népszerű ételeinek receptjeit, vagy adjon tippeket, amelyek segítenek vendégeinek otthon is elkészíteni azokat. Ez nemcsak a vendégekkel való kapcsolatot erősíti, hanem az étterem szakértelmét…
A tartalommarketing szakértő: A siker kulcsa az online világban
A tartalommarketing szakértő az a személy, aki a tartalom létrehozásának és terjesztésének művészetében jártas. Az ő képességei döntő szerepet játszanak abban, hogy a vállalkozásod hogyan tüntethető fel a lehető legkedvezőbb fényben a közönség szemében. De mi is pontosan a tartalommarketing, és miért kulcsfontosságú ezen szakértelem? Tartalommarketing: A definíció és jelentősége A tartalommarketing egy olyan marketingtechnika, amely értékes, releváns és következetes tartalmat hoz létre és oszt meg célzottan. Ez a tartalom olyan vonzó és érdekes kell, hogy legyen a közönség számára,…
Az első blogbejegyzésed témájának kiválasztása: Merre indulj?
Nem mindennapi dolog elindítani a saját blogodat. A blogolás nagyszerű módja annak, hogy megosszuk gondolatainkat, érzéseinket és ismereteinket a világgal. Azonban a blogolás elindítása során az egyik legnehezebb kérdés, hogy miről is írjunk. Ha ezen a ponton tartasz, az alábbiakban segítséget nyújtok neked a témaválasztásban. Először is, fontos tudni, hogy a blogolás központi eleme te magad vagy. A te történeteid, tapasztalataid, gondolataid és érdeklődési köröd alkotják a blogod lényegét. Gondolkozz el azon, milyen témák érdekelnek téged leginkább. Milyen területeken érzed…
Este 8 órakor kell a Facebookra posztolni
Kortól és nemtől függetlenül gyakran látom a tuti recepteket a marketingesek tollából, amelyek az egyetemleges igazságot hivatottak jól megmondani. Úgy vélik, hogy náluk van az igazság olyan kérdésekben, mint hogy: mikor kell posztolni a Facebookra. Ebbe az időpont és / vagy a hét valamelyik napja is beletartozik. Persze ezen túlmenően felfedik az igazságot arról is, hogy miről kell posztolni, hogyan és hányszor. Illetve további technikák százairól lehet még olvasni, és arról még nem esett szó, hogy a buyer personának és…
Nézzünk bele egy kicsit a neuromarketingbe
A marketingben felhasználjuk többek között a pszichológusok tapasztalásait, vagy ha úgy tetszik, az emberek az ingerekre adott válaszukat. Ám a két fülünk között lévő komputert a pszichológia nem szedi darabokra, bár nyilván nem ismeretlen terület a számukra, ám mégsem az agyat vizsgálják, hanem az embert. Ezzel szemben a neurológia az agyi folyamatokat vizsgálja, fMRI vagy EEG-technológiával. A neuromarketingesek arra kíváncsiak, hogy az agyunk mely idegpályái lépnek működésbe, például vásárlási szituációban. Egyes neuromarketingesek pedig a biometriát is ide sorolják. Amikor elmondom…
A tartalommarketing 2022-ben sem fog kihalni
Egyre rohamosabban a reklámok kiszűrése és az adatvédelem felé megy el az internet. Mindenki ingyen szeretne használni mindent, lehetőleg reklámmentesen és lekövethetetlenül – ezt jó pár tech cég igyekszik kielégíteni. Ezzel viszont az a baj, hogy mi marketingesek egyre nehezebben érjük el a célközönségünket, ami a reklámköltségek emelkedésével jár, hiszen sokszor nem a megfelelő emberekhez tudjuk eljuttatni a hirdetéseinket. Tehát a kereskedő többet fizet a Google-nak, Facebooknak és persze a marketingeseknek is, hiszen több lesz a munkánk. Ezt pedig végül…
Az 500 Ft-os benzinár pszichológiája
Több média készített mini közvéleménykutatást arról, hogy hol van a benzin literenkénti árának a lélektani határa, és ez kereken 500 Ft-ra jött ki. A megkérdezettek döntő többsége azt mondta, hogy ha eléri az 500 Ft-ot a benzinár, akkor ők bizony leteszik az autót. Én szeretek az emberek véleményével, gondolkodásával foglalkozni illetve érdekesnek találom az egymásra gyakorolt hatásukat is. Nézünk meg lélektani szempontból, hogy a megkérdezett emberek a jósolt cselekvésüket miért nem tartják be. Sokan szeretik azt hinni, hogy ők ismerik…
Miért nem jó a blogunk?
Ki vagyok én? – Feltettük már ezt a kérdést önmagunknak százszor. A személyes márkánk meghatározása, önmagunk elhelyezése azért olyan nagyon fontos, mert ez az origo. Ebből tudunk kommunikációs üzenetet indítani. Erre fogunk építeni, ezzel tervezünk. Olyan mint a ceruza a kezünkben, amikor írunk. Ki vagyok én? Mihez értek? Mi az, amiben más vagyok mint a többiek? Mi az, amiben más vagyok, mint a hasonló területen dolgozók? Mi motivál? Mit szeretek a legjobban? Milyen kudarcokkal kellett eddig szembenéznem? Mik a gyengeségeim,…
Vállalkozóként / marketingesként hogyan veszed fel a harcot a borzasztóan erős ingereket adó médiával?
Én először talán a Való Világ első része után hallottam azt a környezetemben és olvastam internetes fórumokon, hogy: ennél nincs lejjebb – és itt leginkább az erős tartalomra gondoltak. S utána kb. 12 éven keresztül, mindig volt egy olyan műsor, ami a VV 1-re rá tudott licitálni. Talán olyan 4-5 évvel ezelőtt a közösségi oldalakon a vicces kiscicákkal, motiváló vagy éppen demotiváló idézetekkel, tanító jellegű tartalmakkal kellett versengeni nekünk, vállalkozóknak a figyelemért. Már akkor azt éreztük, hogy a helyzet nem…
Mit csinálnak jobban a 20 évesek a 30 évesekkel szemben?
Az online világ, és ezzel együtt a hirdetési platformok egyre rohamosabb tempóban változnak, amit egy vállalkozónak le kell követnie. Ez nem kis időbefektetéssel jár, de ez a sikeres online vállalkozás egyik alapja. Én azt vettem észre, hogy a legtöbb 30 év fölötti vállalkozó a közönség figyelmének a megszerzése nélkül akar eladni. A tudatos 20 éves ambiciózus fiatalok pedig intuitíven, először a figyelmet szerzik meg, és csak azután indítanak vállalkozást. Idehaza évek óta mindenkitől csak azt a szót hallom, hogy USP…
Építsd ki a saját médiabirodalmad!
A vállalkozások sikere nagymértékben múlik azon, hogy mennyire tudják megszólítani a célközönségüket, hogyan és milyen hatékonysággal tudnak velük kommunikálni. Ez nagyon fontos része a marketingstratégiának, hiszen a kommunikáción áll vagy bukik, hogy egyáltalán eléred-e azokat az embereket, akiktől azt reméled, hogy vásárolni fognak tőled. Számos tényező befolyásolja, hogy a lehetséges csatornákon keresztül neked melyiket kell, illetve javasolt használnod – nyilván ezt nem hasraütésszerűen döntöd el, és nem is az alapján, hogy neked mi szimpatikus. Itt az a meghatározó, hogy a…
A te reklámod megjegyezhető?
Beszéljünk egy kicsit az emberi memória működéséről, már amennyi belefér pár percben, és úgy hogy ne aludjatok be, így nem részletes adatokat mondok. Az emlékezetnek három szakasza van: a szenzoros, a munkamemória és a hosszú távú memória. A szenzoros memória 1-2 másodpercig tart. Az összes infót feldolgozza ami a külvilágból jön pl.: a ruhád érintését a bőrödön, a hangokat, a levegő hőmérsékletét, az illatokat, a fényeket és ha egy picit is éhes, szomjas vagy, akkor azt is. Ezek borzalmasan sok…
Ne hagyd ki a ziccert – így használd a marketingedben a storytellinget
A storytelling megkerülhetetlen eszköz a modern marketingben. Olyan fegyver, amelyet ha nem használsz, vagy rosszul használsz, versenyhátrányba kerülsz a konkurenciához képest. Összefoglaltam, miért hatékony megoldás a storytelling, illetve hogyan éri meg alkalmazni. Mi az a storytelling? Ha egyszerűen szeretnénk kifejezni a storytelling, mint marketingeszköz lényegét, ahhoz a tükörfordítással kapott történetmesélés igen közel áll. De bontsuk ki ezt egy kicsit: arról van szó, hogy egy brand nem csupán hangzatos szlogenekkel, öntömjénező jelmondatokkal próbálja elérni a vásárlót, hanem ad a termékéhez, szolgáltatásához…
Hogyan kezeld a panaszokat?
Szokták mondogatni, hogy csak az nem hibázik, aki nem csinál semmit. Ez akkor is igaz, amikor egy vállalkozást vezetsz. Nem lehet mindig, minden vásárlód elégedett. Lesznek olyanok, akik kifogásolják a termék/szolgáltatás minőségét, a kommunikációt, a megrendelés teljesítésének sebességét stb. És bizony a negatív tapasztalatoknak általában jobban szeretnek hangot adni a vásárlók, mint a pozitívnak. Ennélfogva gyakorlatilag kivédhetetlen, hogy időnként találkozz néhány panasszal, negatív kritikával. A cégedről kialakult kép szempontjából kulcsfontosságú, hogy kezeled ezeket. Egy alapvetően csalódott vásárló is távozhat kellemes…
Aktivizáld a célközönséged!
A marketinget sokan még mindig egy olyan műfajként értelmezik, amiben a cég egyoldalúan kommunikál a célcsoportjával, akiknek el szeretné adni a termékét/szolgáltatását. Elmondja az előnyöket, az esetleges akciókat, elmagyarázza, hogy neked miért van szükséged arra, amit árul. Te pedig, jó fogyasztóként, befogadod a hallottakat, aztán vásárolsz nála. Nos, 2020-ban a marketing nem csak erről szól – valójában már jó ideje nem. Mivel nagyrészt az online felületekre helyeződött át szinte minden, a kommunikáció megváltozott. Már nem egyirányú, nemcsak a cég beszél…
A munkavállaló a fizetett ellenség?
Régebben, azaz fél évvel ezelőtt sem volt könnyű dolgunk, amikor egy üzletet kellett beindítani. A nehézségnek két nagy csoportja van. Az első amikor még csak most akar belépni a piacra a vállalkozó, a második, amikor már a piacon van, de valamiért megállt a forgalma. Az előbbiről lesz most szó. Az elmúlt hetekben, hónapokban kialakult egy új trend, ami lassan eléri a csúcsát idehaza is. Az alkalmazottak elkezdtek TikTok videókat gyártani a munkahelyükön, ezzel a legtöbb esetben lerombolva azt, amit eddig…
Melyik felületen legyél jelen? Bármelyiken!
A marketing alapja, hogy hatékonyan tudj szólni a potenciális vásárlóidhoz – ezzel valószínűleg semmi újat nem árultam el. Az óriásplakátok kora azonban már lejárt, a tévéreklámok is mérsékelt sikert hoznak. Helyettük itt van nekünk a közösségi média, amit 2020-ban minden vállalkozásnak használnia kell, ha sikeres akar lenni. Biztos Te is hallottad már, hogy ha nem vagy fent a Facebookon, valójában nem is létezel. Ha vállalkozó vagy, akkor ez gyakorlatilag igaz is, de nem a Facebook az egyetlen felület, ahol meg…
Hogyan szólj a vásárlóidhoz?
Elméletben annyira könnyűnek tűnik tartalmat gyártani az oldaladra. A témákat talán meg is találtad, mert sejted, mik lehetnek azok a pontok, amikre az olvasóid kíváncsiak lennének, amivel felkelthetnéd, és meg is tudnád tartani a figyelmüket. Már csak el kell kezdened írni. És ezen a ponton lehet, hogy meg is akadsz. Hogyan kezdjek neki? Nagyon nem mindegy, hogy milyen stílusban íródnak a cikkeid, hogyan szólsz a potenciális vásárlóidhoz. Ezen sok minden fog múlni, meghatározza majd a kommunikációd sikerességét. Nem szabad a…