Képzeld el, hogy egy Michelin-csillagos séf készíti el a következő hamburgered a sarki Mekiben. Ugye mennyire szokatlanul hangzik? Pedig 2025-ben pontosan ez történt Magyarországon: Rácz Jenő, a híres fine dining séf és televíziós személyiség a McDonald’s-szal közösen alkotta meg egyedi hamburgerét. A hazai gasztronómiában új fejezet nyílt ezzel az együttműködéssel, hiszen világszinten is szinte példa nélkül álló, hogy egy Michelin-csillagos séf kollaboráljon a világ egyik legnagyobb gyorsétteremláncával. Ráadásul Rácz Jenő nem csupán a nevét adta a burgerhez – valóban részt vett a termék fejlesztésében az első pillanattól fogva. Ennek köszönhetően a Limited by Rácz Jenő névre keresztelt burger és menü nem csak reklámfogás: valódi kulináris élményt ígér a fogyasztóknak.
A történet önmagában figyelemfelkeltő. Rácz Jenő, akit a nagyközönség a Konyhafőnök című műsor zsűritagjaként és a budapesti Rumour étterem séfjeként ismer, most egy gyorséttermi konyhában mutatta meg kreativitását. 35. születésnapja alkalmából – amelyet stílszerűen egy McDonald’s étteremben ünnepelt – rukkolt elő saját menüjével, és ezzel azonnal beszédtémává vált szerte az országban. A média és a közösségi oldalak felhasználói egyaránt felkapták a fejüket a hírre: „Rácz Jenő a Mekiben süt burgert!” – ilyen és ehhez hasonló kommentárok lepték el a netet. Marketinges szemmel nézve már ekkor sejthető volt, hogy valami különlegeset sikerült alkotni, hiszen a kollaboráció híre önmagában vírusszerűen terjedt. Vajon mi ennek a rendhagyó kampánynak a valódi titka, és milyen tanulságokkal szolgál a kis- és középvállalkozások (KKV-k) számára? Ezt járjuk körül a következő bekezdésekben.
Rácz Jenő és a McDonald’s együttműködésének háttere
Rácz Jenő és a McDonald’s közös projektje nem egyik napról a másikra jött létre. A séf bevallottan rajong a Mekis ízekért – első hamburgerét hatévesen kóstolta, tinédzserként pedig dolgozott is a lánc egyik éttermében diákmunkásként. Pályafutása során bejárta a világot, Michelin-csillagot szerzett, de a gyorsétteremlánchoz fűződő nosztalgikus kötődése megmaradt. Ez az őszinte márkahűség adta meg az együttműködés hitelességét. Rácz Jenő már 2023 óta készült a projektre: az előkészítő fázisban több rendezvényen főzött McDonald’s-alapanyagokkal, közelről megismerve a cég működését és termékeit. Közel három év közös munka áll a végeredmény mögött, amely során a séf a McDonald’s termékfejlesztő csapatával együttműködve alkotta meg a menüt. Ennek az alapos előkészítésnek köszönhető, hogy a híresség és a globális márka találkozása nem pusztán PR-fogás, hanem valódi értéket teremtő innováció.
Fontos megérteni, hogy a McDonald’s Magyarország tudatos stratégiát épít a hasonló kollaborációkra. Az elmúlt években több ismert emberrel dolgoztak együtt: volt már menüajánlat a válogatott focista Szoboszlai Dominik kedvenceiből, a népszerű TheVR videós csapat menüje, sőt a fiatal énekes Dzsúdló kedvenc Mekis rendelése is. Ezek a kampányok jellemzően arra épültek, hogy hírességek kedvenc McDonald’s összeállításait kínálták limitált ideig, néha extra ajándékokkal kiegészítve. A Rácz Jenő-projekt azonban más megközelítést alkalmazott . Itt nem csupán egy híresség által preferált menüösszeállításról volt szó, hanem egy vadonatúj burger és szósz receptjének megalkotásáról, méghozzá a Michelin-csillagos séf irányításával. Ez a minőségi ugrás az együttműködés természetében – a puszta reklám helyett közös termékfejlesztés – azonnal megkülönböztette a kampányt a korábbiaktól. Rácz Jenő néhány éve egyébként már segített a láncnak: a budapesti Régi Posta utcai ikonikus McDonald’s étterem újranyitásakor közreműködött a klasszikus menü újragondolásában. Most viszont saját nevével fémjelzett termékkel tért vissza, méghozzá olyasmivel, amit a világon sehol máshol nem lehet kapni – ezzel a hazai McDonald’s egyszerre erősítette lokális különlegességét és nemzetközi szinten is figyelemfelkeltő húzást vitt véghez.
Mitől különleges a Rácz Jenő burger?
Egy marketingkampány sikere gyakran magában a termékben gyökerezik – jelen esetben a Limited by Rácz Jenő burger minden részletében újszerű a McDonald’s viszonylatában. A szendvics alapja egy külön erre a célra fejlesztett pékáru: „extrán vajas, már-már briósszerű” zsemle, len- és szezámmaggal a tetején, amely jóval gazdagabb ízvilágú és puhább, mint a megszokott hamburgerbuci. Ebbe kerül a jól ismert 100%-os marhahúspogácsa – a séf szándékosan a klasszikus alapanyagot tartotta meg, ezzel is hidat képezve a megszokott Meki-íz és az újítások között. A feltétek között azonban már megjelennek a gourmet elemek: tömbből szeletelt füstölt sajt, ropogós bacon, friss paradicsom, Lollo rosso saláta, valamint pirított és nyers hagyma kombinációja gazdagítja a burgert. Az igazi csavar pedig a szósz: Rácz Jenő saját receptje alapján készült fekete fokhagymás majonéz, amelyet a magyar Univer cég gyárt le nagy tételben a McDonald’s számára. Ez a különleges, enyhén csípős szósz adja meg a burger egyedi karakterét – egy magyar Mekis szendvicsben sosem találkoztunk még ilyen extrém hozzávalóval, hiszen a fekete fokhagyma itthon szinte ismeretlen alapanyag  . A séf tudatosan választotta ezt az összetevőt: egzotikus, mégsem riasztóan idegen, inkább csak épp annyira különleges, hogy a vendég felkapja rá a fejét.
A burger mellé kínált köret és kiegészítők is részei a sztorinak. A menüben a hagyományos hasábburgonya helyett fűszeres steakburgonya-szerű hasábok vannak, különleges paprikás-fűserezéssel. Ráadásul extra adag fekete fokhagymás mártogatóst is adnak, hogy a szósz önálló elemként is szerepet kapjon az élményben. A csomagolás szintén figyelemre méltó: egyedi, vörös alapon fekete kézírásos design, rajta Rácz Jenő saját aláírásával. Ez a csomagolás a menütervezés kreatív folyamatára utal, mintha csak egy séf jegyzetfüzetéből lépett volna elő – ezzel is hangsúlyozva a személyességet. Összességében a Limited by Rácz Jenő menü valóban hozza a nevében rejlő ígéretet: limitált, exkluzív és személyes. Egy gyorséttermi fogástól szokatlan módon komplex ízélményt nyújt, amiben a comfort food elemek (sajt, bacon, jól ismert zöldségek) találkoznak egy gourmet konyhában is megálló különlegességgel. Mindez nem csak a vásárlóknak érdekes – marketinges szemmel is aranyat ér, hiszen maga a termék történetté válik. Az emberek szívesen beszélnek arról, hogy „megkóstoltam a Michelin-séf burgerét”, és ez a fajta szájreklám felbecsülhetetlen értékű egy kampány során.
Marketingstratégia: ahogyan a kampány felépült
Még a legjobb terméknek is szüksége van megfelelő marketingstratégiára – és a McDonald’s profi módon építette fel a Rácz Jenő burger kampányát. Időzítés és exkluzivitás: a menü egy nappal korábban, október 8-án – magán a séf születésnapján – már elérhető volt a McDonald’s mobilalkalmazásában, majd október 9-től minden étteremben országszerte. Ezzel a lépéssel dupla nyereséget értek el. Egyrészt a ”app-only” előrendelés bevonta a digitális csatornákat és az applikáció használatára ösztönözte a rajongókat (ami hosszú távon is hasznos a cégnek). Másrészt a sztori része lett, hogy a legnagyobb rajongók már egy nappal korábban megkóstolhatták – ez kiváltotta a “bezzeg én már ettem” típusú megosztásokat a közösségi médiában. Az esemény marketingje is kiválóan sikerült: Rácz Jenő születésnapi partiját a Nyugati téri McDonald’s-ban tartották, ahol a séf a nyilvánosság előtt, kamerák kereszttüzében készítette el az első burgert. Ez remek sajtófotó- és videólehetőséget teremtett, amit ki is használtak – az Index.hu például részletes beszámolót közölt az eseményről, és a cikk címe szerint „egy csapásra felforgatta a hazai hamburgerfogyasztást” a séf akciója. Az ilyen erős médiacímek tovább fűtik az érdeklődést, különösen, ha azokat az olvasók megosztják.
A kampány több platformon futott egyszerre. Hivatalos kommunikáció: a McDonald’s közösségi média felületein (Facebook, Instagram) és weboldalán megjelentek a promóciók, amelyekben hangsúlyozták, hogy „Exkluzív. Limitált. Személyes.” az új menü . Ez az üzenet egyszerre utalt a termék különlegességére és Rácz Jenő személyes történetére. A promóciós anyagokban megjelent a séf arca, aláírása és a sztorielemek (például hogy fiatalon a Mekiben dolgozott, most pedig az ő menüjét kínálják) – ezek mind azt szolgálták, hogy az üzenet érzelmi töltetet kapjon. Influencerek és véleményvezérek bevonása: a bemutató napján több ismert gasztroblogger, vlogger is meghívást kapott, hogy elsőként kóstolja meg a menüt, és ossza meg véleményét. Ennek eredménye hamar látszott a TikTokon és Instagramon: sorra jelentek meg a videók és posztok, amelyeken a véleményformálók áradoztak a burgerről, kiemelve a fekete fokhagymás szószt vagy épp a puha, vajas bucit. Ez a fajta felhasználó által generált tartalom rendkívül hiteles a fiatalabb célcsoport szemében, és szerves módon terjesztette a kampány hírét.
A McDonald’s a hagyományos sajtómegjelenésekről sem feledkezett meg: több nagy hírportál (például Index, HVG, Portfolio) közölt cikkeket a bejelentésről, biztosítva, hogy a mainstream média is hangos legyen az újdonságtól. Ezek a cikkek rendszerint kiemelték a kampány lényegét – a fine dining és a fast food találkozását – és gyakran Rácz Jenő nyilatkozataival, kulisszatitkokkal színesítették a hírt. Mindez azt eredményezte, hogy a Limited by Rácz Jenő menü híre nem csak a foodie közösséget érte el, hanem az üzleti szféra és a széles nagyközönség figyelmét is felkeltette. A kampány felépítése tehát több lábon állt, és mindenhol ugyanazt az üzenetet erősítette: ez egy különleges, limitált lehetőség, amit ki kell próbálni. Az eredmény: már az első napokban hosszú sorok alakultak ki egyes éttermekben, a közösségi médiát elárasztották a burger fotók és élménybeszámolók, és a termék rövid idő alatt a “mindenki erről beszél” kategóriába került.
Márkaépítés a kollaboráció révén
Egy ilyen együttműködés nem csak az azonnali eladási számokról szól, hanem mindkét fél márkaépítésére hatalmas hatást gyakorol. A McDonald’s számára a Rácz Jenővel közös kampány igazi főnyeremény imázs szempontból. Gyakran éri kritika a gyorséttermi ételeket, miszerint egészségtelenek vagy egyhangúak – ám most egy Michelin-csillagos séf adta rájuk az áldását. Ez implicit üzenet a fogyasztók felé: „a Mekiben is lehet minőségi, izgalmas ételt kapni”. A fine dining világából érkező új burger elmosta a határt a gyorséttermi kaja és a gourmet fogás között, ami számos új vendéget csábíthatott be a Mekibe, olyanokat is, akik egyébként ritkán járnak oda. Rácz Jenő neve garanciát jelent a minőségre, és ezt a McDonald’s ügyesen kommunikálta is – a menü nevében is benne van a séf neve, minden csomagoláson ott az aláírása. Ezáltal a gyorsétteremlánc pozitív asszociációkat épített: innováció, minőség, trendérzékenység.
Ami pedig Rácz Jenőt illeti, az ő személyes márkája szintén új dimenziót kapott. Bár eddig is széles körben ismert volt, főként a gasztronómiai és médiaszereplései révén, ezzel a projekttel sikerült még közelebb kerülnie a nagyközönséghez. Sok fiatal vagy kevésbé tehetős rajongó talán sosem jut el a fine dining éttermébe, a Rumour-be – de a Mekiben most mindenki megkóstolhatja azt, amit ő álmodott meg. Ez demokratizálja a Rácz Jenő-élményt, ami a séf imázsát is emberközelibbé teszi. Mérföldkő a karrierjében: ő maga nyilatkozta, hogy karrierútja új állomásaként tekint erre a kollaborációra, mert a tudását így az ország minden pontján, sokkal több emberrel oszthatja meg, mint eddig bármikor . Persze akadtak szkeptikus hangok is – a fine dining szakmában néhányan talán felhúzták a szemöldöküket, hogy „miért áll be egy sztárséf a gyorsétterem mögé?”. Azonban Rácz Jenő hitelességét erősíti, hogy nem egy hirtelen jött szponzorációs ötlet miatt csatlakozott a McDonald’s-hoz: valóban szereti a márkát és rengeteget dolgozott a projekten. Így a kollaborációt nehéz lenne puszta pénzkereseti húzásként beállítani. Épp ellenkezőleg, a közönség többsége ünnepelte a bátor húzást, amiért lerombolt egy falat a “magas konyha” és a “gyorskaja” között.
„Az, hogy egy fine dining séf adja a nevét egy gyorséttermi hamburgerhez, elsőre kockázatos húzásnak tűnhetne. De ha a két márka értékei összehangolhatók, és őszinte szenvedély áll mögötte, a végeredmény mindkét fél hírnevét erősíti.” – Dajka Gábor
A kampány végére elmondható, hogy mindkét fél rengeteget profitált. A McDonald’s forgalomnövekedést és PR-értéket könyvelhetett el; felkerültek a hírekbe, a közösségi médiás trendekbe, sőt bizonyos szempontból még a gasztroszakmai diskurzusba is. Rácz Jenő pedig megmutatta, hogy képes kilépni a fine dining keretei közül úgy, hogy közben nem csorbul a szakmai hitele – sőt, talán még nőtt is azáltal, hogy mert nagyot álmodni és valami váratlant húzni. Egy jól kitalált együttműködés tehát erősíti a résztvevő márkákat, új rajongókat hoz, és olyan win-win helyzetet teremt, amit a marketinges szakma tanítani fog.
Mit tanulhatnak a KKV-k a Rácz Jenő–McDonald’s kampányból?
Jogosan merül fel a kérdés: „Szép és jó ez a sztori, de mit kezdhet vele egy kisvállalkozás, amelynek nyilván nincs erőforrása Michelin-csillagos séffel kokettálni?” Bár egy KKV nem feltétlenül tud világhírű sztárt megnyerni egy kampányhoz, a kampány alapelvei átültethetők kisebb léptékbe is. Íme néhány tanulság és ötlet, amit érdemes megfontolni:
• Merj nagyot álmodni az együttműködésekkel: Gondold át, a te iparágadban ki az a véleményvezér vagy szakember, akivel összefogva valami szokatlant alkothatsz. Lehet ez egy helyi ismert személyiség, blogger, vagy akár egy ügyfeled, aki hitelesen tudja képviselni a márkádat. A lényeg, hogy lépj ki a komfortzónából és próbálj ki olyan kollaborációt, ami elsőre meglepőnek tűnik – pont ettől lesz hírértéke. Rácz Jenő és a McDonald’s párosa is első hallásra extrém ötlet volt, de épp ez generált hatalmas érdeklődést.
• Hitelesség és közös értékek: Csak akkor működik egy együttműködés, ha valódi kapcsolódás van a felek között. Keress olyan partnert, akinek értékrendje passzol a tiédhez, és aki valóban hisz a termékedben. Rácz Jenő példája megmutatta, hogy a közönség megérzi, ha egy kollaboráció mögött őszinte rajongás és alapos munka áll. Ugyanez igaz kicsiben is: például egy kis sörfőzde összefoghat egy helyi streetfood séffel közös különlegesség erejéig – ha mindketten lelkesednek az ötletért, a vendégek is lelkesek lesznek.
• Limitáltság és exkluzivitás pszichológiája: A Limited by Rácz Jenő menü is időszakos ajánlat (amíg a készlet tart), ami óriási FOMO-hatást váltott ki – mindenki sietett megkóstolni, nehogy lemaradjon róla. A te vállalkozásod is kihasználhatja a szűkösség erejét: kínálj limitált szériás terméket vagy időhöz kötött akciót, különleges kiadást. A fogyasztók értékelik az egyedi alkalmakat, és hajlandóak gyorsabban cselekedni, ha azt érzik, exkluzív lehetőség előtt állnak. (Az Online marketing és pszichológia című könyvemben is részletesen kifejtem, hogy a „limitált ajánlat” milyen erős motivációs eszköz lehet a vásárlói viselkedés befolyásolásában.)
• Storytelling és márkaépítés: Vonj be személyes vagy érzelmi történetet a marketingedbe. Attól lett megjegyezhető a Rácz–Meki kampány, hogy egy inspiráló sztori húzódott meg mögötte (gyerekkori álom, sokéves munka, szokatlan páros). Egy KKV is építhet saját történetet a kampányába: mutasd be a „miért”-et a termék mögött, meséld el, honnan jött az ötlet, vagy miért különleges az együttműködő partner. Az emberek szeretik a sztorikat, mert kapcsolódni tudnak hozzájuk – és ez megkülönböztet a konkurenciától.
• Többcsatornás kampány és közösségi bizonyíték: Használd ki a rendelkezésre álló marketingcsatornákat integráltan. Legyen összhang a Facebook-posztjaid, hírleveled, boltodban kihelyezett plakát és mondjuk egy helyi sajtóközlemény között – erősítsék egymást és ugyanazt az üzenetet közvetítsék. Emellett ösztönözd az elégedett vásárlókat, hogy osszák meg élményeiket (pl. Instagram kihívás, hashtag, nyereményjáték a legjobb fotóra). A vásárlók által megosztott tartalom a leghitelesebb reklám, és egy kis cég számára anyagilag is kedvező: gyakorlatilag szájpropaganda, ami online terjed. Ne feledd: egy jól fotózható, Instagram-kompatibilis ötlet (legyen az egy szokatlan tálalás, vagy egy közös fotó a partnereddel) aranyat érhet.
• Minőség és következetesség: Végül, de nem utolsó sorban, tanuljunk a McDonald’s precizitásából. Rácz Jenő is kiemelte, hogy a Mekiben „mindegyik burgernek pontosan ugyanolyanra kell sikerülnie” – vagyis a vendég bárhol, bármikor ugyanazt a minőséget kapja. Ha kampányt indítasz, készülj fel a megnövekedett keresletre, és tartsd a színvonalat minden fronton. Nincs annál rosszabb, mint amikor nagy hype után az érdeklődők csalódnak a silány kivitelezés miatt. Akár egy új receptet vezetsz be, akár különleges szolgáltatást kínálsz a partnereddel, tesztelj, finomhangolj előre, hogy amikor élesben megy, minden flottul menjen. A hírneved múlhat rajta, különösen kisvállalkozóként.
Látható, hogy a fenti elvek nem feltétlenül igényelnek óriási költségvetést – sokkal inkább kreativitást, tervezést és bátorságot. Egy jól kitalált, helyi léptékű együttműködés vagy limitált ajánlat ugyanúgy kiemelhet egy KKV-t a tömegből, ahogy a Rácz Jenő burger kiemelte a hazai McDonald’sot a hírekben. A lényeg a következetes márkaépítés és az élményszerű megközelítés: adj olyat a közönségednek, amiről örömmel beszélnek másoknak.
Dajka Gábor marketingszakértő, business coach és befektető szerint
A Rácz Jenő és a McDonald’s közös kampánya egyszerre szólt a meglepő ötletekről és az időtálló marketing alapigazságokról. Szakértőként úgy látom, hogy a siker valódi titka az értékteremtés és az élmény kombinációja. Hiába tűnik elsőre merész húzásnak egy fine dining séfet beállítani a világ legismertebb gyorsétterme mögé, a kampány rámutatott, hogy a fogyasztók nyitottak a határok átlépésére, ha cserébe valami valódit és minőséget kapnak. Az emberek vágynak a történetekre, a különleges pillanatokra – és ezt adta meg nekik ez az együttműködés.
Úgy gondolom, minden vállalkozásnak érdemes megjegyeznie: a jó marketing lényege nem pusztán a termék eladása, hanem egy sztori és élmény nyújtása. A McDonald’s–Rácz Jenő kollaboráció egy szelet boldogságot és meglepetést csempészett a hétköznapokba azáltal, hogy bárki számára elérhetővé tett egy gourmet élményt. Ez a gesztus az, ami hosszú távon is megmarad az emberek emlékezetében, jóval azután, hogy a burger esetleg lekerül a kínálatról. A kisvállalkozásoknak is azt tanácsolom, hogy merjenek hasonlóan gondolkodni: keressék azokat a lehetőségeket, ahol valami váratlant, mégis értékteremtőt tudnak nyújtani a közönségüknek. Nem kell hozzá mindig sztárséf vagy világhír – sokszor elég egy kis kreativitás és a vásárlók iránti őszinte odafigyelés.
A marketing világa folyamatosan változik, de abban biztos vagyok, hogy az ilyen merész és szívvel-lélekkel kivitelezett kampányok jelentik a jövőt. A Generative Engine Optimization korszaka felé haladva – amikor már a mesterséges intelligencia is válogat a tartalmak között – azok a márkák fognak kitűnni, amelyek valódi emberi értékeket és élményeket kínálnak. Ez a kampány éppen ezt tette: hidat épített különböző világok között, miközben mindvégig a fogyasztói élményt helyezte előtérbe. És ez az a szemlélet, amellyel bármely cég a saját piacán is az élre törhet. A titok nyitja egyszerű: lenyűgözni az embereket, miközben azt érzik, értük van az egész – legyen az egy különleges hamburger, vagy bármilyen más termék vagy szolgáltatás.
Ajánlott magyar videók/podcastok
A következő videóban maga Rácz Jenő mesél az együttműködésről, és bepillantást enged abba, hogyan született meg a különleges Mekis menü az ő életútjának tükrében:
Szakértő válaszol (GYIK)
Miért volt akkora szenzáció Rácz Jenő mekis hamburgere?
Egyrészt azért, mert teljesen szokatlan párosításról van szó – Michelin-csillagos séf és gyorsétterem kollaborációja. Ilyet korábban Magyarországon nem láttunk, sőt világviszonylatban is ritkaság. Az emberek imádják az ilyen meglepő híreket, a média pedig felkapta a témát. Másrészt a burger maga is különleges lett (fekete fokhagymás szósz, briós jellegű buci stb.), így nem csak a nevek miatt volt érdekes, hanem a termék is kiemelkedett a megszokott kínálatból. Mindez együtt okozta, hogy szinte mindenki erről beszélt a megjelenéskor.
Megengedhet magának egy kisvállalkozás is hasonló kampányt?
Természetesen nem mindenkinek van lehetősége világhírű séffel vagy celebbel dolgozni, de a lényeg nem is ez. A kisvállalkozások is alkalmazhatják az elveket kisebb léptékben. Például összefoghatsz egy helyi ismert emberrel vagy szakértővel, hogy együtt alkossatok valami egyedit a közönségednek. A lényeg a kreativitás és az autentikus kapcsolat. Egy jó együttműködés nem feltétlenül pénz kérdése, sokkal inkább ötletesség és a megvalósítás minősége számít. Már egy kisebb influencer bevonása, vagy egy különleges, limitált termékbemutató is nagyot szólhat a te közönséged körében, ha jól van felépítve.
Meddig lesz kapható a Limited by Rácz Jenő menü a McDonald’s-ban?
A hivatalos tájékoztatás szerint a Limited by Rácz Jenő menü 2025. október 9-től kezdve érhető el országszerte, és visszavonásig, illetve a készlet erejéig lesz kapható. Magyarán nincs konkrét lejárati dátum meghirdetve; a kampány addig fut, amíg a McDonald’s úgy nem dönt, hogy leveszi a kínálatból. Ez valószínűleg néhány hetes vagy pár hónapos időszakot jelent. Aki biztosan szeretné megkóstolni, annak érdemes minél hamarabb ellátogatnia egy Mekibe, hiszen a limitált ajánlatok jellemzően nem maradnak tartósan az étlapon. Ha nagy a siker és a kereslet, elképzelhető, hogy kicsit tovább is marad, de érdemes sietni, hogy ne maradj le erről az egyszeri élményről.
Források
• Nem voltunk rá felkészülve, de Rácz Jenő egy csapásra felforgatta a hazai hamburgerfogyasztást – Index.hu (2025.10.08.)
• Megkóstoltuk, milyen Rácz Jenő séf mekis hamburgere – HVG.hu (2025.10.07.)
• Rácz Jenő új projektje már most hatalmas siker – BEOL.hu (2025.10.08.)