Vannak rossz szakemberek?

Főbb pontok:

Nincsenek rossz szakemberek, csak te nem találtad meg még a számodra megfelelőt. És nincsenek rossz döntések, csak döntések amellyel vagy nyersz vagy vesztesz. Rossz döntések sorozata pedig tanuláshoz vezet. Ezeket a sorokat a Tinédzser guruk című videóm inspirálta.

Belátom, hogy egy kissé erős lett az a videóm. De ez nem azt jelenti, hogy ne lenne minden szava igaz, de elfogadom azt, hogy ezzel sok-sok embert megbántottam és máshogy kellett volna elkészítenem a videót. De az is igaz, hogy vannak olyan kezdő vállalkozók, akik azt a stílust tudják befogadni. 

Sok huszonéves írt nekem, hogy nincs igazam a Tinédzser guruk című videómban. Volt olyan kommentelőm, akinek 22 éves korában volt egy olyan hónapja, ahol 1.000.000 Ft-os forgalma volt. Illetve egy másik kimaxolta a Katát. Aztán egy másik srác a programozói cégéről és a 3 alkalmazottjáról áradozott, de most pénztáros. Ezek nagyszerű eredmények, főleg ilyen fiatalon. De ezek legtöbbször csak egyszeri sikerek voltak. Volt olyan hónapom a húszas éveim közepe fele, hogy a híroldalamon lévő Google Ads reklámokkal 700.000 Ft-ot kerestem, a programozói munkámmal 200.000 Ft-ot, plusz eladtam ezt-azt amiből bejött 100.000 Ft jutalék. Eme sikeren felbuzdulva nem tanítottam sem a hírírást, sem a programozást, és nem neveztem magamat a magyar Jordan Belfortnak. Sőt a Katát én is kimaxoltam párszor, ezért van Kft-m is. Mégsem tanítottam azt, hogy hogyan kell kimaxolni a Katát. Egyszeri eredmény nem tekinthető olyan sikernek, amit érdemes lenne tanítani. Illetve kinek mi a siker. 

Sokan büszkék arra, hogy érettségi vagy fősuli után belevágtak 3-4 vállalkozásba, majd csődbe vitték és így lettek marketingesek. Illetve arra is, hogy középsuli után egy percet sem dolgoztak sem kis sem nagyvállalkozásban mert azonnal megcsinálták a Katát. Ezzel pedig az a baj, hogy nem ismerik azt, hogy hogyan épül fel egy vállalkozás, nem ismerik a munkavállalók problémáit, stb. És ilyen hiányosságokkal adnak tanácsot. A szamárlétra elkerülhetettlen. Ha 20 évesen nem is, de 30 fölött meg fogja bosszulni magát. Az alázatot meg kell tanulni. 

Pintér 2001-ben a fontosabb karrierperiódusokat hat csoportba sorolta:


  1. 16-18 év között dönti el a fiatal, hogy mi szeretne lenni.

  2. 18-24 év itt sokan váltanak szakmát.

  3. 24-30 év, első komolyabb munkahely megszerzése, megtanul beilleszkedni, megváltozik az életformája, családot alapít. Most fog igazán sokat tanulni.
  4.  
    30-38 év, karrier építése – kibontakozás: Az elsı, igazán komoly önálló feladatok idıszaka, ekkor kerül elıször vezetı beosztásba a késıbbi vezetık jelentıs része.

  5. 38-50 év, a csúcs: Szakmai területen általában ekkor válik sikeressé, elismertté.

  6. 50-60 év, a jelenlegi helyzete stabilizálása. 

Szerintem ez a kutatás mára elavult, mert a világunk sokkal gyorsabb lett. A fenti számokat sok helyen 3-4-évvel eltolnám negatív irányba.

Szóval 20 évesen sokan azt hiszik az összeollózott tudásról, hogy a 38-50 éves ember szintjén vannak. De vajon kinek kell többet tanulnia? A megbízónak vagy a szolgáltatónak? 

Ha tetszett a cikk, támogasd a blogomat és vedd meg a könyvem.
alul
Címkék:

Egész jók

Csak 5775 Ft

Népszerű

Buyer choosing eyewear in a boutique.

A fogyasztói döntések új világa

Amikor a globális gazdaságot ma vizsgáljuk, nem kerülhetjük meg a kérdést: mi hajtja a növekvő magánfogyasztást egy olyan időszakban, amikor a világgazdaság általános növekedési üteme lassul? A Világbank 2025. júniusi előrejelzése szerint a globális GDP-bővülés mindössze 2,3 %-ra mérséklődik, miközben a háztartási kiadások reálértéken tovább emelkednek1. Ez a látszólagos ellentmondás rávilágít arra, hogy a modern...
Lightshow in Dubai showing how the world is evolving. Alif - Mobility Pavilion. Dubai Expo 2020

A fogyasztói magatartás mint stratégiai erővonal

Van valami rendkívül beszédes abban, hogy a világ bruttó hazai termékének közel kétharmadát ma már a háztartások közvetlen kiadásai adják. Ha összeadjuk az OECD országok 2024-es statisztikáit, a reál­háztartási jövedelem átlagosan 1,8 %-kal nőtt, miközben a magánfogyasztás volumene ennél is gyorsabb ütemben bővült. Ez a látszólag szerény szám mögött globális méretű igényszint-emelkedés húzódik meg, amely...
Good company is a phone call away

Miért nem jut egyről a kettőre a legtöbb hazai kisvállalkozás – és hogyan lehet ezt megfordítani?

„A vállalkozás nem sprint, hanem maraton” – szokták mondani, mégis, a legtöbb hazai kisvállalkozás úgy próbál célt érni, mintha egy akadálypályán kellene végigszáguldania bekötött szemmel. Gyakran hiányzik az irány, a stratégia, a rendszerszemlélet. Ehelyett a mindennapi túlélés diktálja a tempót, miközben egyre több energiát emészt fel az, hogy nem haladnak semerre. A kudarc gyakori oka...
business hand contract meeting with success agreement concept, professional businessman handshake

Magyar kisvállalkozások növekedése: 5 stratégiai pillér a sikerhez

Kevés gazdasági sikertörténet indul úgy, hogy a vállalkozó éveken át ugyanazt a hibát ismétli: minden kampányra, új ügynökségre, vadonatúj “killer feature”-re egyre kevesebb pénz és egyre több csalódottság jut. A magyar kisvállalkozói szektor történelmi ívét tekintve ez a jelenség érthető: 1990 után a piacgazdaságban hirtelen szabaddá váló terepen rengeteg mikro- és kisvállalkozás indult el stratégia...

Itt érsz el

© Copyright 2025